Partyflock

Forumonderwerp · 887020

Waarschuw beheerder
JERUZALEM - De Israëlische regering heeft woensdag besloten reservisten op te roepen in verband met de crisis in het noorden van het land. De stap wijst erop dat het land zich voorbereid op een grootschalige militaire campagne in Libanon om twee door de sjiitische Hezbollah-beweging gevangen soldaten te bevrijden, meldde de Israëlische zender Channel 10.

Volgens het televisiestation gaat het in eerste instantie om een reserve infanteriedivisie. De eenheid wordt vermoedelijk naar het noorden van Israël gedirigeerd. Israëlische grondtroepen zijn al op Libanees grondgebied actief om de twee ontvoerde militairen te zoeken.

De melding van de gevangenneming kwam nadat Israëlische gevechtsvliegtuigen en artillerie-eenheden stellingen van de guerrillabeweging onder vuur hadden genomen.

Dat was een vergeldingsactie voor raketbeschietingen, waarbij vier Israëliërs gewond raakten. Legerfunctionarissen konden de gevangenneming van de militairen niet bevestigen, maar zeiden de claim van Hezbollah wel serieus te nemen.

De aanvallen van Hezbollah op Israël hebben zeker zeven Israëlische levens geëist. Dat meldde het Britse persbureau Reuters op basis van de Arabische nieuwszender al-Jazeera.

De Israëlische premier Olmert heeft de leider van de Hezbollah-beweging wraak gezworen.
Premier Ehud Olmert sprak woensdag van een „oorlogsdaad” van Libanon. Jeruzalem houdt Beiroet volledig verantwoordelijk voor de actie van Hezbollah. De groepering zou van het centrale gezag volledig de vrije hand krijgen om acties uit te voeren tegen Israël.

on: http://www.telegraaf.nl/buitenland/46315891/Israël_roept_reservisten_op.html
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Welluk...?! op woensdag 12 juli 2006 om 18:28:
AUB, wederom de terroristen gebruiken angst als wapen, want dat is terrorisme. Dus israel is bang. Dus doen ze wat en gaan daarbij onschuldigen dood, net als die mensen die in de bus zaten die helemaal nix met het conflict te maken hadden.

De enigste oplossing is dat de palestijnen eens een keer normaal gaan doen. Misschien dan kan er vrede zijn. Want als die muur er eenmaal staat dan hebben de israeliers het beter. Alleen de raket aanvallen moeten nog worden beantwoord maar terroristen komen niet meer zomaar binnen. Goede zaak, laat ze het maar eens uitzoeken. Eigen schuld dikke bult na 40 jaar terrorisme.

haha deze is goed :)

Zit jij ook al niet altijd te klagen over allochtonen in Nederland? Wat zou je doen als hier nu miljoenen Argentijnen, Russen, Ethipiers etc zouden komen wonen waardoor jij en je familie in een vluctelingenkamp moet wonen waar wekelijks razzia's en bombardemneten zijn door diezelfde bezetters?

Niet terugschieten he want anders hoor jij bij de:

Uitspraak van Welluk...?! op woensdag 12 juli 2006 om 18:28:
terroristen

en kijkt de hele wereld je slecht aan.

Waarschuw beheerder
De enigste oplossing is dat de palestijnen eens een keer normaal gaan doen. Misschien dan kan er vrede zijn. Want als die muur er eenmaal staat dan hebben de israeliers het beter. Alleen de raket aanvallen moeten nog worden beantwoord maar terroristen komen niet meer zomaar binnen. Goede zaak, laat ze het maar eens uitzoeken. Eigen schuld dikke bult na 40 jaar terrorisme.

Hahaha, dus stel dat nederland bezet wordt, alle nederlanders worden in zeeland gedumpt en alle kans op welvaart ontnomen en wij zijn het er niet mee eens, zeg jij: "het is nou eenmaal zo"? Je begrijpt volgens mij niet dat de palestijnen hier zwaar genaaid zijn/worden en je verwacht ook nog dat ze "normaal moeten gaan doen". Waarom zouden dat in godsnaam doen? Zodat de israeli's in welvaart én vrede kunnen leven ten koste van de palestijen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 12 juli 2006 om 18:32:
maar militair tegen strijder is geen terrorisme, dat is oorlog

Definitie volgens de VN: iedere actie die erop is gericht de dood of verwonding van burgers of niet-militairen te veroorzaken.

3 maal raden welk land deze definitie niet heeft geaccepteerd, maar wiens acties in Gaza nu wel voldoen aan deze ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 42 op woensdag 12 juli 2006 om 17:51:
Ja, ze zijn nog net niet bezig de palestijnen te vergassen

http://www.amazon.com/gp/product/0060176350/102-4483061-1122526?v=glance&n=283155

In dit boek verteld oud mossad agent Victor Ostrovsky, hoe de Israelische geheime dienst Palestijnse gevangenen naar het IIBR (Israel Institute for Biological Research) brachten waar chemische en bacteriologische wapens werden gestest op Palestijnse gevangen, ze werden daar ook vergast.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op woensdag 12 juli 2006 om 18:28:
Wat in gaza aan Palestijnse kant gebeurd heeft NIKS met terrorisme te maken.

Punt.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op woensdag 12 juli 2006 om 18:40:
Definitie volgens de VN: iedere actie die erop is gericht de dood of verwonding van burgers of niet-militairen te veroorzaken.

Ik hou de volgende beschrijving van terrorisme aan : "allen die geen lid zijn van een erkende militie, maar wel militaire taken ondernemen met als doel het doden en vernielen van burgers en niet-militaire objecten".

Anders zou een soldaat die een burger doodschiet ook een terrorist zijn en dat is niet zo.

Waarschuw beheerder
ik zal hier wel ene helehoop commentaar op krijgen
maar israel gdraagt zich nu zelf nazie achtig!!

Waarschuw beheerder
joden zijn goed bezig geen mietjes wat is er mis met je vaderland verdedigen? p.s ajax is wel kutclub

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juli 2006 om 19:05:
vaderland

tsjaaaa........

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juli 2006 om 18:59:
Ik hou de volgende beschrijving van terrorisme aan : "allen die geen lid zijn van een erkende militie, maar wel militaire taken ondernemen met als doel het doden en vernielen van burgers en niet-militaire objecten".

Vandaar dat men ook de democratisch gekozen regering van Hamas niet wil erkennen,want dan heb je niet meer met terroristen te maken.

En omdat zo te houden,zorg je gewoon dat het een puinhoop wordt in de palestijnse gebieden,zodat je het weer binnen kunt vallen en dus op die manier weer kunt aantonen dat Hamas toch echt een terroristische organisatie is,en is iedereen weer tevreden.(op de palestijnen na dan):NO:

Waarschuw beheerder
donateur
[Emel :woop:] Hizbollah heeft 3 joodse terroristen gedood en een tank vernietigd inshallah

Wat ben jij eng zeg

Brrr

:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van kattivo op woensdag 12 juli 2006 om 18:28:
Wat in gaza aan Palestijnse kant gebeurd heeft NIKS met terrorisme te maken.

de hele wereld en de VN hebben hamas en andere organisaties als terroristen bestempeld

maar nee meneer vind et geen terroristen... oogkleppen?

ben je verblind door je haat tegen israel dat je zulke dingen zegt?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hizbollah heeft 3 joodse terroristen gedood en een tank vernietigd inshallah

israel heeft de laatste dagen 60 palestijnse terroristen gekilled hava naquila hava lalalala
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juli 2006 om 14:47:
Hizbollah heeft 3 joodse terroristen gedood en een tank vernietigd inshallah

Ga er naartoe en help je broeders en zusters. :S
Wel vooraan gaan staan met stenen gooien hè, dan maak je de meeste kans :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juli 2006 om 19:24:
Ga er naartoe en help je broeders en zusters. :S

Als ik dat zou kunnen had ik er al geweest

Waarschuw beheerder
grappig dat je politici uit israel/US altijd over de zaken heen ziet lullen en dat je dat hier bij de personen die het met hun eens zijn ook ziet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op woensdag 12 juli 2006 om 19:21:
de hele wereld en de VN hebben hamas en andere organisaties als terroristen bestempeld

maar nee meneer vind et geen terroristen... oogkleppen?

De VN en de rest van de wereld roepen ook al jaren(heel zachtjes overigens)dat Israel zich aan VN resolutie's moet houden.

Maarja ,aangezien Israel erkend is,mag het wel burgerdoelen aanvallen en platwalsen en valt dat niet meer onder terrorisme,maar onder een ongelukje of zelfverdediging.(De Israelier's hebben wat dat betreft wel veel van die ongelukje's)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op woensdag 12 juli 2006 om 19:22:
israel heeft de laatste dagen 60 palestijnse terroristen gekilled hava naquila hava lalalala

Het verdedigen van je land tegen bezetters is geen terrorisme het werkelijke terrorisme is het Zionisme

Waarschuw beheerder
donateur

Word jij ook in de gaten gehouden door de AIVD?

Het verdedigen van je land tegen bezetters is geen terrorisme het werkelijke terrorisme is het Zionisme

Vergeet je Islamitische helden in Darfur niet

Die zijn erg goed in het verkrachten van kinderen en vrouwen

inshallah?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juli 2006 om 19:25:

Ik denk als je aangeeft welke extreme websites je graag bezoekt en anti-westers bent, zoals in meerdere topics naar boven is gekomen, dat de Nederlandse overheid je wel wil helpen. Misschien doe ik zelf ook wel een duit in het zakje ;)

Israël is zeker niet altijd even netjes maar met de haat die jij in je hebt kom je nooit tot een oplossing! (n)

Waarschuw beheerder
donateur

stichting in het leven roepen voor een enkeltje beiroet of zo

Waarschuw beheerder
de aivd heeft al heel lang pauze

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juli 2006 om 19:31:
Word jij ook in de gaten gehouden door de AIVD?

:roflol: 8)
Waarschuw beheerder
De VN en de rest van de wereld roepen ook al jaren(heel zachtjes overigens)dat Israel zich aan VN resolutie's moet houden.

na 11 september zei bush: alles is geoorloofd om tegen de terroristen te vechten

alle landen knikte instemmend :yes:

israel wat al 30 jaar met terrorisme te maken heeft doet nu wat nodig is om zichzelf te beschermen...

en wat zegt de VN... nee da mag nie hoor wat jullie doen is zielig voor de palestijnen

vreemd dat als je naar Tjestjenie kijkt waar nog veel ergere dingen gedaan worden door het russische leger je helemaal niks hoort over resoluties :O :O

meet de VN met 2 maten? :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
grappig dat je politici uit israel/US altijd over de zaken heen ziet lullen en dat je dat hier bij de personen die het met hun eens zijn ook ziet.

Een conflict word veroorzaakt door politieke belangen die onverenigbaar zijn met elkaar en ook niet naast elkaar succes vol kunnen worden.
Een conflict heeft niets te maken met goed en fout of lief en stout.

Iemand die denkt dat de een in een conflict "goed" is en de ander "fout" begint dus al zo fout dat alles wat erachter komt onzin is.

En als een conflict een emotionele waarde moet krijgen, dan is dat die van bloed, lijden en pijn.

Waarschuw beheerder

inshallah?

Lekker suf om dat erbij te halen. Moet je moslims afzeiken? Kun je niet normaal reageren? :aai:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juli 2006 om 18:59:

Volgens de Nederlandse definitie zijn de daden van de staat Israel ook terroristisch, volgens die van "jou" niet.
Ik weet niet welke ik het liefst gebruik.. vind dathet woord te makkelijk wordt misbruikt.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juli 2006 om 19:05:
wat is er mis met je vaderland verdedigen?

Juist.. dat is wat palestijnen in Gaza nu doen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op woensdag 12 juli 2006 om 19:33:
vreemd dat als je naar Tjestjenie kijkt waar nog veel ergere dingen gedaan worden door het russische leger je helemaal niks hoort over resoluties

Ik denk dat je niet helemaal op de hoogte bent. Tjetjenie is onder bevel van een lokale krijgsheer, dus de russen hebben daar geen zeggenschap meer, maar het gebied behoord nog wel bij Rusland.

Dus ze kunnen wel hun eigen regels stellen, maar ze hebben geen eigen grondgebied.

Of de normale bevolking hier zo blij van moet worden is een ander verhaal.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juli 2006 om 19:32:
Ik denk als je aangeeft welke extreme websites je graag bezoekt en anti-westers bent, zoals in meerdere topics naar boven is gekomen,

Ik anti-westers? Joh, ik denk dat je een ander voor je hebt..
Ik heb absoluut geen hekel aan het westen, alleen aan sommige figuren in het westen :)

Waarschuw beheerder
neej emel je bent een vieze moslim, er zijn ook nette en goede, maar jij bent een parasiet die uitgeroeit moet worden haha blaas jezelf maar op. daag kakkerlakje

Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op woensdag 12 juli 2006 om 19:33:
vreemd dat als je naar Tjestjenie kijkt waar nog veel ergere dingen gedaan worden door het russische leger je helemaal niks hoort over resoluties

Daar zit gas en olie in de grond,heel veel.
Dan ga je niet moeilijk doen he!

En ja ,het klopt dat de VN met 2 maten meet.
Irak wordt platgegooid als het de resolutie's niet na komt en nee ,Israel niet!:YES:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op woensdag 12 juli 2006 om 19:35:
Volgens de Nederlandse definitie zijn de daden van de staat Israel ook terroristisch, volgens die van "jou" niet.
Ik weet niet welke ik het liefst gebruik.. vind dathet woord te makkelijk wordt misbruikt.

Wat isreal doet is niet ethisch en zou zelfs onder oorlogsmisdaden kunnen vallen, maar het is een erkend leger dus in mijn ogen geen terroristen.
Als een (dienstplichtige) isrealische soldaat word gepakt, dan moet hij worden behandeld volgens het verdrag van Geneve....alleen jammer dat terrorisme daar niet onder valt dus als deze soldaat word gepakt door de Hamas en hij word vermoord, is dat geen oorlogsmisdaad maar een civiele misdaad.

Waarschuw beheerder
donateur
Lekker suf om dat erbij te halen. Moet je moslims afzeiken? Kun je niet normaal reageren?

Kan jij niet normaal reageren?

In elk topic waar jij opduikt verspreid jij je antisemitische gezeur....

En maar klagen hoe het westen de moslims behandeld

Kijk eens wat je mede broeders en zusters in Darfur uitspoken maar daar hoor ik je niet over...
Waarschuw beheerder

inshallah?

Je land verdedigen tegen bezetters heeft geen drol met geloof te maken, dus ik snap niet weaarom je dat erbij haalt. Zullen we het over dichtgenaaide Ghanese kinderen door Christenen praten wanneer we het over de Christelijke Bush hebben?

Hoe kansloos.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik herhaal
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juli 2006 om 19:39:
antisemitische gezeur....

:gaap:

en iedereen die over criminele allochtonen klaagt is een racist zeker of niet?

Waarschuw beheerder
Kan jij niet normaal reageren?

In elk topic waar jij opduikt verspreid jij je antisemitische gezeur....

En maar klagen hoe het westen de moslims behandeld

Kijk eens wat je mede broeders en zusters in Darfur uitspoken maar daar hoor ik je niet over...

Ja? Doe ik dat? Wat lul je man, ik reageer alleen in topics als ik het nuttig vind om te reageren en on-topic dus laat maa r zien waarzo dan ben wel benieuwd!

Waarschuw beheerder
ik herhaal

Weet niet waarom je daar commentaar op zou moeten krijgen, tis de keiharde waarheid.
Waarschuw beheerder
Wat isreal doet is niet ethisch en zou zelfs onder oorlogsmisdaden kunnen vallen, maar het is een erkend leger dus in mijn ogen geen terroristen.

Ik bedoel niet zozeer de daden door het leger maar de acties van de staat zelf: het ontwrichten van de samenleving, het vernietigen van de infrastructuur, het leven zo verrot mogelijk maken, het zaaien van angst, landroof etc.

Waarschuw beheerder
donateur
en iedereen die over criminele allochtonen klaagt is een racist zeker of niet?

:gaap:

Padje ofniet?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op woensdag 12 juli 2006 om 19:43:
Ik bedoel niet zozeer de daden door het leger maar de acties van de staat zelf: het ontwrichten van de samenleving, het vernietigen van de infrastructuur, het leven zo verrot mogelijk maken, het zaaien van angst, landroof etc.

Allemaal niet netjes en zelfs strafbaar (mocht iemand ooit de ballen hebben om ze te vervolgen), maar nog steeds geen terrorisme
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juli 2006 om 19:45:
Padje ofniet?

ok vooruit, laat dan maar zien waar ze iets anti-semitisch heeft gezegd

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juli 2006 om 19:42:
ik herhaal

Weet niet waarom je daar commentaar op zou moeten krijgen, tis de keiharde waarheid.

Zeg,hebben jullie al eens een voormalig concentratie kamp bezocht?
Als je dat eens doet,haal je de Nazi's er niet meer bij.

En als jullie het al eens gedaan hebben,hebben jullie er niks van meegekregen.

Ik ben het echt niet eens met wat Israel nu aan het doen is en wat het in het verleden gedaan heeft,maar nee,de Nazi's waren een ander slag mens.
Als Israel werkelijk de nazi's zouden volgen,was er geen Palestijns Israelisch conflict meer,omdat er dan gewoonweg geen palestijnen meer waren.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juli 2006 om 19:46:
Allemaal niet netjes en zelfs strafbaar (mocht iemand ooit de ballen hebben om ze te vervolgen), maar nog steeds geen terrorisme

Volgens jouw "lievelingsdefinitie" niet :) volgens vele Amerikaanse en Engelse (en Nederlandse) definities wel
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juli 2006 om 19:48:
Zeg,hebben jullie al eens een voormalig concentratie kamp bezocht?
Als je dat eens doet,haal je de Nazi's er niet meer bij.

En als jullie het al eens gedaan hebben,hebben jullie er niks van meegekregen.

Ik ben het echt niet eens met wat Israel nu aan het doen is en wat het in het verleden gedaan heeft,maar nee,de Nazi's waren een ander slag mens.
Als Israel werkelijk de nazi's zouden volgen,was er geen Palestijns Israelisch conflict meer,omdat er dan gewoonweg geen palestijnen meer waren.

Wat betreft de jodenvervolging heb je gelijk.
Maar nazisme was meer dan dat. Nazisme was ook onderdukking, landroof, bezetting, discriminatie, getto's, rassenscheiding, razzia's etc... als men daarna kijkt snap ik wel waarom die vergelijking gemaakt wordt.

De vergelijking met nazi-duitsland kan om veel meer redenen niet gemaakt worden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op woensdag 12 juli 2006 om 19:53:
Nazisme was ook onderdukking, landroof, bezetting, discriminatie, getto's, rassenscheiding, razzia

dat bedoel ik dus met israel als nazi's ja

Waarschuw beheerder
Het gaat er hier toch niet om wie er terroristen genoemd kunnen worden en wie niet. Israel begaat misdaden tegen de menselijkheid en hier moet wat aan gedaan worden...simpel.

Waarschuw beheerder
Buitenlandse soldaten op andermans grondgebied doden en ontvoeren is een oorlogsdaad. Israël heeft daarom in principe het recht om Hezbollah op hun eigen grondgebied aan te vallen.

Jammer dat Hezbollah zo laf is om zich tussen de burgers te verschuilen: om de strijders uit te schakelen zal Israël burgerslachtoffers moeten maken. Ik zie de krantenkoppen en reacties in dit forum alweer voor me: "Israël doodt onschuldige burgers". In mijn ogen is het dan niet Israël maar Hezbollah die verantwoordelijk is voor de burgersslachtoffers.

Ik ken nog een voorbeeld uit de 2e W.O. waar NaziDuitsers zich in een Nederlands gesticht schuil hielden. Om deze nazi's te doden moest het hele gesticht gebombardeerd worden met alle gevolgen van dien. Wie wijs je dan aan als schuldige? Tis een slimmigheidje om jezelf te beschermen en tegelijkertijd de andere partij in discrediet te brengen, wetende dat zij erop aangekeken zullen worden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 juli 2006 om 19:57:
Het gaat er hier toch niet om wie er terroristen genoemd kunnen worden en wie niet. Israel begaat misdaden tegen de menselijkheid en hier moet wat aan gedaan worden...simpel.

1. En hoe noem je de daden van hezbollah dan?
2. Denk je serieus dat dat voor hezbollah reden is geweest voor de aanval?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op woensdag 12 juli 2006 om 19:53:
Wat betreft de jodenvervolging heb je gelijk.
Maar nazisme was meer dan dat. Nazisme was ook onderdukking, landroof, bezetting, discriminatie, getto's, rassenscheiding, razzia's etc... als men daarna kijkt snap ik wel waarom die vergelijking gemaakt wordt.

Je moet het op het conflict zelf betrekken en kijken wat er in dat conflict gebeurd en daar de vechtende partijen op afrekenen,en in dit geval vind ik,dat Israel fout zit.

Maar de Palestijnen zijn ook niet altijd bevoordelijk voor vrede bezig geweest.
Uiteindelijk,is het een conflict waar aan beide zijden misdaden worden begaan,tegen elkaar.