Het eerste echte trancefeestje zoals ooit als idee geboren in het Trance forum en later verder besproken in het trance feest forum.
Op 9 september zal het zover zijn en ondanks dat we nog aan het onderzoeken zijn of er een andere locatie beter geschikt is, hebben we alvast Chez Be Be geselecteerd als "plaats van delict".
zodra we een groep vormen gedragen we ons soms als beesten
Wat moet ik daarmee? Ik respecteer iedereen, maar ze moeten mij wel met rust laten met hun ideëen, hun godsdienst, hun cultuur, hun gewoonten, enzovoorts.
Hoe graag schuiven we de schuld van alle menselijke problemen op de massamedia, de technologie, de omgeving, de invloed van anderen, terwijl we heel goed weten dat we de schuld bij onszelf als individu, maar vooral ook als groep moeten zoeken. Als individu zijn we vaak wel bereid met goede denkbeelden in te stemmen en ons tolerant op te stellen. Zodra we echter een groep vormen, is dat voorbij en gedragen we ons soms zelfs als beesten.
Voorbeeld: een enkele losgeslagen jongere geeft meestal geen problemen, maar zodra er zich een groep vormt, is de basis gelegd voor het ontstaan van vandalisme, zinloos geweld, drugs- en alcoholmisbruik, enz.
we moeten onze houding, onze denkwijze veranderen
Maar daar kunnen wij toch niets aan doen?
Ik denk dat daar precies de schoen wringt. Er zijn een heleboel dingen waar wij werkelijk niets direkt aan doen kunnen. Dingen die behoren tot de voortschrijdende ontwikkeling van de mensheid, tot de gebeurtenissen in de eindtijd, tot ontwikkelingen in de natuur, maar we kunnen reusachtig veel andere dingen doen, namelijk inspelen op die ontwikkelingen en een positieve bijdrage daaraan te leveren. Eerst moeten we echter onze houding, onze denkwijze veranderen.
Hij verkondigt de eenheid der mensheid
Bahá'u'lláh, de Profeet en Stichter van het Bahá'í Geloof, verkondigde in 1844 de eenheid der mensheid. Hij vertelde dat "... ieder geschapen ding een teken is van de openbaring Gods. Elk ervan is, naar zijn vermogen, een teken van de Almachtige en zal dit immer blijven." Hij verklaarde ook dat "Hij Die Uw Heer, de Albarmhartige, is, in Zijn hart de wens koestert het gehele mensdom als één ziel en één lichaam te zien". Hij verkondigt de eenheid der mensheid.
godsdienst als maatschappelijke kracht
eeuwigdurende voortschrijdende Openbaring van God aan de mens
Speelt godsdienst een belangrijke rol?
Bahá'u'lláh spreekt over godsdienst als maatschappelijke kracht en zegt: "Godsdienst is het voornaamste middel voor de vestiging van orde in de wereld en voor het vredige geluk van allen die daar wonen". Verwijzend naar de verdwijning of de verwording van de godsdienst, schreef Hij: "Zou de lamp van religie verduisterd worden, dan zal chaos en verwarring het gevolg zijn en het licht van heerlijkheid, van rechtvaardigheid, van rust en vrede zal ophouden te schijnen." Bij een opsomming van dergelijke gevolgen duiden de Bahá'í geschriften aan dat de "verwording van de menselijke natuur, de ontaarding van het menselijk gedrag, het verderf en het uiteenvallen van menslijke instituten, zich onder zulke omstandigheden van hun slechtse en weerzinwekkendste kant laten zien. 's Mensen karakter wordt verlaagd, het vertrouwen geschokt, de kracht van de discipline verzwakt, de stem van 's mensen geweten tot zwijgen gebracht, het gevoel van betamelijkheid en schaamte vervaagt, opvattingen omtrent plichtbesef en solidariteit, omtrent wederzijdse gelijke behandeling en trouw, worden vervormd, en het echte gevoel van vrede, van vreugde en van hoop wordt geleidelijk uitgedoofd."
eenheid der mensheid
Hoe is de eenheid der mensheid te verwezenlijken?
De eenheid van de mensheid is een geestelijke waarheid die door alle menswetenschappen wordt bevestigd. Erkenning van deze waarheid vereist het loslaten van vooroordeel - van welke soort dan ook - van ras, klasse, huidskleur, geloof, natie, sexe, graad van materiële beschaving, van alles wat mensen in staat stelt zichzelf als superieur aan anderen te beschouwen.
Het accepteren van het één-zijn van de mensheid is de eerste fundamentele voorwaarde voor iedere succesvolle poging om wereldvrede te vestigen. Het moet daarom wereldwijd worden verkondigd, worden onderwezen op scholen en voortdurend worden bevestigd in iedere natie. In de Bahá'í visie vereist de erkenning van het één-zijn van de mensheid "niet minder dan de reconstructie en de demilitarisatie van de gehele beschaafde wereld - een wereld die organisch is verenigd in alle essentiële aspecten van het leven, het politieke apparaat, het geestelijke streven, handel en financiën, schrift en taal, en toch met een oneindige verscheidenheid in de nationale kenmerken ...".
in 2001 Godsdienstvrijheid is pilaar van beschaving. OSLO – De vrijheid van godsdienst is een van de grondrechten van de mens. Dat stelt Kjell Magne Bondevik, de vroegere premier van Noorwegen. Maar vrijheid van godsdienst is volgens hem ook een van de pilaren van de democratische beschaving.
al in 1844 "Van de Boom der Kennis is de allerheerlijkste vrucht dit verheven Woord: gij zijt allen de vruchten van één Boom en de bladeren van één Tak. Men beroeme zich er niet op zijn vaderland lief te hebben, maar stelle er een eer in de wereld lief te hebben." Bahá'u'lláh
maar ook al in 324 vChr Alexander de Grote van Macedonië, 324 vChr.: "Ik wens dat ieder van u, nu de oorlogen voorbij zijn, in geluk en vrede zult leven. Allen zullen voortaan als één volk leven en in eenheid en vrede aan het algemeen welzijn werken. Gij zult de gehele wereld als uw eigen land beschouwen met gemeenschappelijke wetten, een land waar alleen de edelsten zullen heersen, ongeacht hun ras... "
wilt u reageren? http://www.wereldeenheid.nl/eenheid_mensheid.htm
Effe Spammen voor de mensen die naar Club Poema gaan..neem ik een dvd mee waar Futuristic en Tranceformer opstaan.
Weet alleen niet hoe veel ik er ga maken sowieso 5.
Anders moeten jullie onderling voor degenen die hem kopen voor (2,50 uero) hem af en toe even uitlenen maar dat hebben jullie wel voor elkaar over toch
donateur
was ik weer
nog 3 weekjes! tijd gaat zo snel nu..
als jullie tranceformer 2 nou plannen ná 22 januari, dan kom ik ook