Partyflock

Forumonderwerp · 879579
32 volgers · 135823x bekeken
Waarschuw beheerder
+3-1
donateur
hier is nog volgens mij nog geen topic over!
drop hier alles over early hardstyle :)

het gaat hier over de periode 1998 -2002
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 31 juli 2011 om 16:01:
De Bom 2001

Dat was vet toen die erin werd geknald:D
Waarschuw beheerder
Om het lijstje aan te vullen.

Technoboy:
1. Call It Hardstyle
Sexbusters
Generation T (Hardstyle Mix)
Rings Of Jupiter
Nasty Jungle
Rockmania
Ethereal Soundmachine
Nasty Jungle
Hardventure

Luna:
Shithead
Go Go Go
Scream (ZX vs Avex)
Derb
30 minutes
MODULO
Housensation
The Truth (Isaac Remix)
DHHD (The Anthem)
Typeface (Dj Mystery)
L.O.G.I.C.O
Oldschool Phenomenal
Pump It Loud
Seid Ihr Bereid

Pavo:
De Bom 2001
FM1
Derb (Arome Remix) :respect: voor deze keuze
Heartbreak
Cubus
Life Is Too Short (Derb Remix volgensmij) -> volgensmij 4 Just 1 Day
El Ritmo Barbaro (Moratto remix)
Beating of the Drumz

Coldfusion:
Noisetool
Bombs Away
Edge of Darkness
Bel-E-Ve
The Headbusser

Trilok & Chiren
30 minutes
Funky Shit? oid iig eigen StraightOn/Q-Dance producties
The Prophecy -> Deepack mashup (The Prohecy/Down Low/Here's Johnny)
Save Me (Derb Remix)
Rockmania
Overdose (Tony H Remix)
Motherf*ck
16 (Nagoom Remix)
The Answer (Tommy Pulse)
Power 2 Da People
It's Called The Music
Sky High (Technoboy Remix) niet 100% zeker

Gizmo & Norman
Thriller
The 6th Gate
Losing My Feelin' (origineel)
Brining The Pain
Let The Music Play

Verder werden er nog Techno Noise en Thriller (Isaac bootleg) gedraaid, maar ik weet niet meer door wie..
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
Waarschuw beheerder
donateur
hmz
Artiest {SHOWLIST artist 53109, 100419}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edwinn. op maandag 1 augustus 2011 om 15:05:
Techno Noise

Door Luna

Cold Fusion draaiden ook nog:
Planetary Collapse
Bad Manners (Luca Antolini Mix)
Hardventure
Crazy (4 Navigators Remix)

Technoboy draaide ook nog:
Dirty (Stardust Remix)
Hardventure (Tatanka Remix)
Second Match
GTP (Tby Remix)
Junior (First Switch Mix)

Meer kan ik nu niet herinneren
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
En met elke set rinkelde (ivm BUMA/Stemra en co.) weer de kassa bij Arsenic Sound/The Saifam Group.

Ik vind dit echt niet representatief voor de muziek die ik vroeger zo vet vond.

Waar, in die tracklists, is de shit van Überdruck? Mass In Orbit? Ace/Marc La Cruz/George Acosta? DJ Wag? DJ Kubrik? Zelfs oude Showtek- Cosmic Gate- en Warp Brothers platen ontbreken er, terwijl die echt stervenspopulair waren in de periode 2001-2003. De Bitte ein Beat-sound is ook afwezig, imo een essentieel onderdeel van de early, zelfs bij Remember hadden ze daar nog aan gedacht.

Heeft 8 jaar als een maniak mp3's opsporen en downloaden, en vinyl kopen, en bijna full time met deze muziek bezig zijn, me dan zo kritisch gemaakt dat ik elke keer wat te zeiken heb over de platenkeus van grotere namen die deze stijl ergens moeten draaien?

Dat lompe gezaagbass de hele tijd is even leuk maar het is ook iets dat me na een set of 2 behoorlijk de strot zou uitkomen. En dat is niet zo erg bij een kleiner feest hier in de buurt waar je voor 10 euro per persoon met de taxi heen en terug bent en je 5 euro entree moet betalen, maar helaas is dit soort feesten bezoeken een complete logistieke expeditie als je in het zuid-oosten gebaseerd bent zoals ik.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 1 augustus 2011 om 16:04:
Warp Brothers

Herinnert me eraan, Gizmo & Norman draaiden We Will Survive (weet niet welke mix)
Waarschuw beheerder
Waar, in die tracklists, is de shit van Überdruck? Mass In Orbit? Ace/Marc La Cruz/George Acosta? DJ Wag? DJ Kubrik? Zelfs oude Showtek- Cosmic Gate- en Warp Brothers platen ontbreken er, terwijl die echt stervenspopulair waren in de periode 2001-2003. De Bitte ein Beat-sound is ook afwezig, imo een essentieel onderdeel van de early, zelfs bij Remember hadden ze daar nog aan gedacht.

True! Erg zonde. De volgende Hardclassics had ik als zeker staan, nu is het een optie.. Wat ik ook nog een reële optie vindt ik alleen Arne L2 checken en dan weer huiswaarts keren. :P
Artiest Mani
Waarschuw beheerder
Lol

Ik mis persoonlijk deaz d op deze feestjes. Die man kan echt heerlijke sets draaien als het om de ouwe sound gaat.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edwinn. op maandag 1 augustus 2011 om 16:20:
True! Erg zonde. De volgende Hardclassics had ik als zeker staan, nu is het een optie.. Wat ik ook nog een reële optie vindt ik alleen Arne L2 checken en dan weer huiswaarts keren.

Hoezo? Deepack heeft ook bitte ein beat sound in zijn sets !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ILoveHardStyle op maandag 1 augustus 2011 om 16:40:
Hoezo? Deepack heeft ook bitte ein beat sound in zijn sets !

True, maar ligt er ook aan hoe laat ze staan enz.. ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Edwinn. op maandag 1 augustus 2011 om 17:37:
True, maar ligt er ook aan hoe laat ze staan enz..

Idd:) denk niet dat als ze afsluiten ze dat gaan draaien:lol:

Artiest Storage
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op maandag 1 augustus 2011 om 09:29:
Wat een gezeik over de gedraaide plaatjes

ja idd, ik zou me eerder druk maken over Marlies Dekkers lingerie... :')
Waarschuw beheerder
En toch... Deepack.... Op laatste QT in HMH sloten ze ook af geloof ik. En dat was echt niet de hardste set van de avond, deepack zou ook op decibel wel eens de grote verassing kunnen zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
Heeft 8 jaar als een maniak mp3's opsporen en downloaden, en vinyl kopen, en bijna full time met deze muziek bezig zijn, me dan zo kritisch gemaakt dat ik elke keer wat te zeiken heb over de platenkeus van grotere namen die deze stijl ergens moeten draaien?

Duitse hardtrance kwam idd bijna niet voor op het feest
maar dat had zeker gemogen
Deepack mashup (The Prohecy/Down Low/Here's Johnny)

ik vond hun mashups niet echt spectaculair, op hun manier draaide ze 3 á 4 nummers in dezelfde tijd van 1 plaat
leuk, maar niet origineel en mixtechnisch heel makkelijk
Waarschuw beheerder
Tracklist
01. Elektrochemie LK - Schall (Remix)
02. Liquid Overdose - Fearsome Bass Defence
03. The Beholder - Beating Of The Drumz
04. Cosmic Gate - Fire Wire (Club Mix)
05. Dj Isaac - On The Edge
06. Droid - Ce Ce Rhythm
07. Deepack - Drop Out
08. Twister's Silence - Listen To Me Mama (Scot Project Remix)
09. The Beholder & Balistic - Decibel Anthem (Decibel Anthem 2002)
10. ID
11. Deepack - 100%
12. Showtek - Controller (Duro Remix)
13. Gael - Losing My Feeling (The Beholder & Ballistic Remix)

Deepack op QT 2005

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mani op maandag 1 augustus 2011 om 17:53:
Op laatste QT in HMH sloten ze ook af geloof ik. En dat was echt niet de hardste set van de avond, deepack zou ook op decibel wel eens de grote verassing kunnen zijn.

Mischien wel ja:)
Ben benieuwd vind de line up sowieso erg netjes niet de standaard nl dj's (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mani op maandag 1 augustus 2011 om 17:53:
En toch... Deepack.... Op laatste QT in HMH sloten ze ook af geloof ik. En dat was echt niet de hardste set van de avond, deepack zou ook op decibel wel eens de grote verassing kunnen zijn.

draaiden ze niet al vaker op Decibel? vond ze toen iig tegenvallen.

ik hoop op trance generators, iig een ding wat zeker is ze zullen de standaard meuk grotendeels overslaan.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 augustus 2011 om 18:11:
ik hoop op trance generators, iig een ding wat zeker is ze zullen de standaard meuk grotendeels overslaan.

Ben ook heel erg blij dat die er staan:)
Waarschuw beheerder
donateur
is het niet vaker zo dat veel buitenlandse artiesten denken dat ze hier sneller kunnen scoren door dat juist wél te doen? zoals op XQ Germany .. uitzonderingen daargelaten uiteraard
m.a.w. .. zoveel garantie haal je daar volgens mij ook niet (meer) uit
Uitspraak van Mani op maandag 1 augustus 2011 om 17:55:
Deepack op QT 2005

het begin van die set kan ik me nog goed herinneren want toen zaten we f rustig op het balkon :yes:

Waarschuw beheerder
Om het lijstje aan te vullen.

Technoboy:
1. Call It Hardstyle
Sexbusters
Generation T (Hardstyle Mix)
Rings Of Jupiter
Nasty Jungle
Rockmania
Ethereal Soundmachine
Nasty Jungle
Hardventure

Luna:
Shithead
Go Go Go
Scream (ZX vs Avex)
Derb
30 minutes
MODULO
Housensation
The Truth (Isaac Remix)
DHHD (The Anthem)
Typeface (Dj Mystery)
L.O.G.I.C.O
Oldschool Phenomenal
Pump It Loud
Seid Ihr Bereid

Pavo:
De Bom 2001
FM1
Derb (Arome Remix) :respect: voor deze keuze
Heartbreak
Cubus
Life Is Too Short (Derb Remix volgensmij) -> volgensmij 4 Just 1 Day
El Ritmo Barbaro (Moratto remix)
Beating of the Drumz

Coldfusion:
Noisetool
Bombs Away
Edge of Darkness
Bel-E-Ve
The Headbusser

Trilok & Chiren
30 minutes
Funky Shit? oid iig eigen StraightOn/Q-Dance producties
The Prophecy -> Deepack mashup (The Prohecy/Down Low/Here's Johnny)
Save Me (Derb Remix)
Rockmania
Overdose (Tony H Remix)
Motherf*ck
16 (Nagoom Remix)
The Answer (Tommy Pulse)
Power 2 Da People
It's Called The Music
Sky High (Technoboy Remix) niet 100% zeker

Gizmo & Norman
Thriller
The 6th Gate
Losing My Feelin' (origineel)
Brining The Pain
Let The Music Play

lijkt wel of elke dj dezelfde tien early hs platen bij zich heeft, wordt hier niet warm of koud van.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 augustus 2011 om 17:53:
Duitse hardtrance kwam idd bijna niet voor op het feest
maar dat had zeker gemogen

Klopt, maar zelfs buiten dat is er zoveel dat niet aan bod komt. Ook Nederlandse knallers zoals OGP - What If, Walt - Wanna Fuck, Walt & Feliz - Expansion, zowat alles van Anthem Records, Suntec, etc. zie/hoor je amper voorbij komen. Of Duitse hardstyle (echte hardstyle dus, geen trance achtige shit) zoals LeBrisc, Thomas Trouble, Kai Jaxx etc.

En als je al voorbij de grenzen van de early HS gaat kijken qua tijd, waarom dan platen zoals Type Face draaien maar niet bijv. spul van Dark By Design, D10, Cally & Juice, 2003-2006 spul van Blutonium Records etc. dat qua vibe veel meer raakvlakken met de ouwe sound heeft?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 1 augustus 2011 om 18:28:
Klopt, maar zelfs buiten dat is er zoveel dat niet aan bod komt. Ook Nederlandse knallers zoals OGP - What If, Walt - Wanna Fuck, Walt & Feliz - Expansion, zowat alles van Anthem Records, Suntec, etc. zie/hoor je amper voorbij komen. Of Duitse hardstyle (echte hardstyle dus, geen trance achtige shit) zoals LeBrisc, Thomas Trouble, Kai Jaxx etc.

En als je al voorbij de grenzen van de early HS gaat kijken qua tijd, waarom dan platen zoals Type Face draaien maar niet bijv. spul van Dark By Design, D10, Cally & Juice, 2003-2006 spul van Blutonium Records etc. dat qua vibe veel meer raakvlakken met de ouwe sound heeft?

maar dit kennen de djs allemaal niet:P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Toevallig ooit kort met Charly Lownoise gesproken op de Bitte Ein Beat reunion... hij kende DBD inderdaad niet, dus zou best kunnen kloppen.

Waarschuw beheerder
vorig jaar ook hoge verwachtingen van, draaide die ook allemaal nieuwe bagger.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 1 augustus 2011 om 09:29:
Wat een gezeik over de gedraaide plaatjes

Ander topic zoeken dan. :bye:

Grootste gedeelte van de posters hier zijn geen mensen die Early HS zomaar een beetje "leuk" vinden, maar is een select groepje mensen die al jaren tegen beter weten in de sound proberen levend te houden, die zegmaar leven voor de sound, die 100'en zo niet 1000'en platen thuis hebben staan, die de opkomst (en de ondergang) hebben meegemaakt, die schooljaren hebben verneukt, relaties op de klippen hebben laten lopen, etcetera, omdat ze die shit zo fucking vet vinden. Dus laat ons een keer zeiken als er weer eens blijkt dat de meeste DJ's niet snappen wat Early is. De meeste (waaronder ik) hebben het al lang opgegegeven om over nieuwe HS te klagen, maar laat ons in ieder geval zeiken over "ons" ding.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mani op maandag 1 augustus 2011 om 17:55:
Deepack op QT 2005

Dat is voor hedendaagse standaarden een zeer acceptabele set.
Waarschuw beheerder
Ohja, Pavo draaide ook nog House-Bee, maar die plaat kwam (tegen mijn verwachting in) helemaal niet door..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op maandag 1 augustus 2011 om 19:13:
Grootste gedeelte van de posters hier zijn geen mensen die Early HS zomaar een beetje "leuk" vinden, maar is een select groepje mensen die al jaren tegen beter weten in de sound proberen levend te houden, die zegmaar leven voor de sound, die 100'en zo niet 1000'en platen thuis hebben staan, die de opkomst (en de ondergang) hebben meegemaakt, die schooljaren hebben verneukt, relaties op de klippen hebben laten lopen, etcetera, omdat ze die shit zo fucking vet vinden. Dus laat ons een keer zeiken als er weer eens blijkt dat de meeste DJ's niet snappen wat Early is. De meeste (waaronder ik) hebben het al lang opgegegeven om over nieuwe HS te klagen, maar laat ons in ieder geval zeiken over "ons" ding.

:lol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 1 augustus 2011 om 18:28:

neem eens de line up van Audio Attack koninginnenacht 2008:
Early Hardstyle
23:00 - 00:30: Pavo Nederland
00:30 - 02:00: Activator Italië
02:00 - 03:30: Warmduscher Duitsland favoriet
03:30 - 04:30: Melanie di Tria Duitsland
04:30 - 05:30: A*S*Y*S Duitsland

Wat denk je dat er die avond gedraaid werd?
Pavo heb ik gemist, ik kwam bij Activator binnen en die draaide Italiaanse HS
Daarna heb ik alleen maar Tracid Traxxx platen gehoord en andere Duitse producties

het is dus logisch met een lineup van Nederlandse & Italiaanse dj's dat er voornamelijk Nederlandse & Italiaanse platen ten gehore worden gebracht (even los van uit welke periode de platen komen, voor 2003 of na 2003)
ik vind het een beetje onzinnig om hier nu te discussiëren over wat er wel en niet op Hardclassics gedraaid moest worden.
Als bijv. Derb of A*S*Y*S* op de lineup stonden dan hoorde je die hele set (voornamelijk) Duitse HS voorbijkomen.
En als je Trilok & Chiren boekt, dan is het logisch dat je hun eigen producties en andere StraightOn & Q-Dance platen voorgeschoteld krijgt.

ik denk dat iedereen dit toch wel met mij eens is
dat staat natuurlijk los van wat JIJ ZELF graag wilt horen, op basis van een lineup kan je dus al een beetje zien wat je kan verwachten ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 augustus 2011 om 20:59:
En als je Trilok & Chiren boekt, dan is het logisch dat je hun eigen producties en andere StraightOn & Q-Dance platen voorgeschoteld krijgt.

moaw hoeft toch niet? dat ze veel eigen werk draaien kan prima, maar er zijn wel wat meer platen die in sets passen dan die ik hier voorbij zie komen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Edwinn. op maandag 1 augustus 2011 om 20:01:
Pavo draaide ook nog House-Bee

dikke plaat .. hoorde ik voor het eerst op Innercity 2004 .. ook door Pavo gedraaid (was sowieso een heerlijke set)
zou die tracklist nog wel eens terug willen zien
weet nog dat het feest eigenlijk afgelopen was maar dat hij nog een zugabe gaf met Schalldruck – Turntable Junky en (daar hebben we 'm weer) Follow Me :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 augustus 2011 om 18:11:
ik hoop op trance generators, iig een ding wat zeker is ze zullen de standaard meuk grotendeels overslaan

Hoop het voor je, maar weet je wel zeker dat ze met hun 2 komen? Want als het radium alleen is weet ik het niet hoor. Had Ben tijdje terug gevraagd of hij er voor deze boeking weer bij was maar niks teruggehad.

Waarschuw beheerder
naja hoe dan ook ze zullen anders draaien dan de rest:)
Waarschuw beheerder
Ohja, Gizmo & Norman draaide nog I'm Your DJ en Deadly Force - The Last Resort werd ook nog gedraaid, alleen weet ik niet meer door wie. Was in het begin dus of Pavo of Gizmo & Norman. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op woensdag 27 juli 2011 om 23:48:
Leep, deze set bedoelde ik van Murphy Brown:
http://wtrns.fr/g5OhaQ7N70b9M

Bestand is verlopen Ed, kun je hem nogmaals uppen?

edit: ik ben dan ook wel een trage pad ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Et voila, http://www66.zippyshare.com/v/79684814/file.html

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edwinn. op dinsdag 2 augustus 2011 om 19:36:
Deadly Force - The Last Resort

vet nummer
Waarschuw beheerder
donateur
" they were killing my marines so I said .. waste the m*therfuckers! " B)

Waarschuw beheerder
donateur
:d

Waarschuw beheerder
die film is ook vet overigens:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edwinn. op dinsdag 2 augustus 2011 om 19:36:
Deadly Force - The Last Resort

:respect::respect:
Uitspraak van Dynamike op dinsdag 2 augustus 2011 om 21:30:
" they were killing my marines so I said .. waste the m*therfuckers! "

Man wat ging ik los toen die er in kwam zeg! :D

Sowieso wel de hele dag vermaakt!
Wel een beetje met de rem erop gefeest ivm wedstrijd de volgende dag.
Maar al met al was het weer een topfeest!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op maandag 1 augustus 2011 om 19:13:

Heb je het moeilijk ja? :lol:

Wat is volgens jou nou echte early hardstyle dan? En ga niet zeggen dat ik geen echte liefhebber ben ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -=VanDalen=- op woensdag 3 augustus 2011 om 15:06:
Wat is volgens jou nou echte early hardstyle dan? En ga niet zeggen dat ik geen echte liefhebber ben ;)

Staat toch in de openingspost..

Uitspraak van --=ruffryder=-- op zaterdag 10 juni 2006 om 17:41:
hier is nog volgens mij nog geen topic over!
drop hier alles over early hardstyle :)

het gaat hier over de periode 1998 -2002

Waarschuw beheerder
geen q-base iig.
Waarschuw beheerder
Net het volgende gemixt, is kijken of het mixwerk ook een beetje te pruimen is.. :P

01. Arne L II vs Mirko Milano - Astral Shock (Astral Mix)
02. Mass in Orbit - The Mission (Global Cee Mix)
03. Shithead – Techno Perversion (Arne L. II Remix)
04. Central Sector - Tonic (Tonic Vrs)
05. Jendrik De Ruvo - Drumcode X (Lacargo Remix)
06. Tankis & Savietto - Semiramide (MST Rmx)
07. Airheadz - Stanley (Here I Am)(Warp Brothers Remix)
08. Danny C vs John Moon - No Way Out (Original Mix)
09. Gizzy vs. The Hooch - The Trip (Ard und Jorn Remix)
10. Nicci Versaci - Dirty Fatness (LaCargo Remix)
11. Ultraphaze - A New World (Brainkiller Mix)
12. Deep Project - The Fly (Cherry Dee Remix)
13. Piero Zeta & Manuel Es - Warfare (Megaphone remix)
14. Kamui - Ghosts (Energy Mix)

Waarschuw beheerder

als je dat moet vragen ben je geen echte iig;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 augustus 2011 om 16:59:
als je dat moet vragen ben je geen echte iig;)

Ik vind zelf persoonlijk 98 tm 02 wat te krap. 03/04 zou ik persoonlijk ook nog wel meerekenen, maar het hangt ook weer van het nummer af. ;)

Uitspraak van Edwinn. op woensdag 3 augustus 2011 om 16:50:
Shithead – Techno Perversion (Arne L. II Remix)

Nu hier met luisteren, wat een nummer. :respect:
Waarschuw beheerder
donateur
dat is z'n beste remix :yes: draaide 'm al grijs van plaat en de cd maxi begint ook al aardig wat gebruikssporen te vertonen :p
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 augustus 2011 om 16:31:
geen q-base iig.

ik lig er niet eens wakker van :roflol:
volgend jaar gewoon weer ons eigen concept insturen
als het deze keer niet zo kort dag was geweest hadden we dat ook gewoon moeten doen :yes:
echte early hardstyle

= datgene wat je al jaren nauwelijks meer ergens hoort 8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wat is volgens jou nou echte early hardstyle dan? En ga niet zeggen dat ik geen echte liefhebber ben

Early is (de definitie die min of meer in dit topic wordt gehanteerd, anderen, correct me if I'm wrong) de hardstyle toen hardstyle een parapluterm was voor allerhande stijlen, met name hard trance, maar ook techno, acid, jump, en heel af en toe wat UK hard house, die in de betreffende periode doorelkaar gemixed werden.

Ter referentie: de tracklist van Harder Mach 2 geeft een vrij compleet beeld hiervan en bevat al deze genoemde stijlen.

In 2003 was er al sprake van purpose-built hardstyle tracks, dus geen parapluterm meer, maar een aparte muziekstijl. Hoofdzakelijk vrij monotome hard trance achtige sounds, maar met eenvoudiger drums, en met als synths veelal oldschool-style scheurwerk.

Dat mag dan ouwe hardstyle zijn (qua ouderdom bekeken) het is imo geen echte early, omdat het al een volwaardige muziekstijl was.