Partyflock

Forumonderwerp · 879579
32 volgers · 129282x bekeken
Waarschuw beheerder
+3-1
donateur
hier is nog volgens mij nog geen topic over!
drop hier alles over early hardstyle :)

het gaat hier over de periode 1998 -2002
laatste aanpassing door een beheerder
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
Waarschuw beheerder
donateur
http://www.discogs.com/label/Tracid+Traxxx

je twijfels bij 99 kun je dus weer weghalen :p

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 17:03:
hij moest er op het einde zelf ook even van huilen idd

:roflol:

kun je zo'n feest afsluiten ga je Prednison Attack op het einde draaien gevolgd door weer een hardstyle plaat omdat er nog wat tijd over is :| niks overigens tegen die eerste plaat maar schoenmaker blijf bij je leest :devil:
Werkzaam bij Het Betere Ragwerk
Artiest {SHOWLIST artist 16079, 34072}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dynamike op zaterdag 20 juni 2009 om 17:57:

je twijfels bij 99 kun je dus weer weghalen

Los van het feit dat het vette muziek is... twijfel ik nog steeds of dat "early hardstyle" moet heten hehe :) zou het zelf pre-hardstyle noemen ofzo :9 maar dat klinkt ook niet echt he :lol: maar 't is wel precies de muziek waar het mee begonnen is :)
Waarschuw beheerder
donateur
hardstyle classics prefereer ik inmiddels B)
Waarschuw beheerder
donateur
doet er ook verder niet zo toe natuurlijk, gaat om de muziek... het duidelijkst is het gewoon om het jaar te noemen denk :P of de artiest :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TimothyK op zaterdag 20 juni 2009 om 14:44:
Ik merk dat de meeste mensen <2006 als Early klasseren.

Dat is het absoluut niet. En over 3 jaar is de HS van nu early? Nee manggg.

Uitspraak van Dynamike op zaterdag 20 juni 2009 om 14:56:
dat zullen dan vast de jongeren zijn ;)

X2
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 54244, 48876}
Waarschuw beheerder
kun je zo'n feest afsluiten ga je Prednison Attack op het einde draaien gevolgd door weer een hardstyle plaat omdat er nog wat tijd over is :| niks overigens tegen die eerste plaat maar schoenmaker blijf bij je leest :devil:

Vond ik ook al vreemd, ik hou helemaal niet van hardcore normaliter maar prednison attack zou daar wel in mijn top 10 lijstje staan, kapt ie het te vroeg af voor een saaie "evil"sacrife edit . ...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 17:03:
hij moest er op het einde zelf ook even van huilen idd

Wel erg dat je moet huilen van je eigen geproduceerde platen dan :D, want er kwam zowat niks anders voorbij

Zal allemaal wel een kwestie van smaak zijn, want ik heb genoeg mensen gezien die het een erg dikke set vonden!
Denk dat die nieuwe sound me gewoon niet aanstaat :)

Early hardstyle slaat ook nergens op. DAT is juist gewoon hardstyle! Dit nieuwe is gewoon een mix van hardstyle/apre-ski. Of iets in die trend in ieder geval :D
Denk dat als ik een keyboard koop ik zelfs die melodietjes zou kunnen spelen. en dan zingen we weer met zn allen mee! zit ook nog wat in van karaoke dus (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jef [KFT] Snoeihard op zaterdag 20 juni 2009 om 18:39:
want ik heb genoeg mensen gezien die het een erg dikke set vonden!

er lopen ook genoeg mensen in de rondte ( lees : teveel ) die echt in de veronderstelling zijn dat het " echte " hardstyle is waar ze op staan te " draaiorgelen "

feit is dat een hele generatie de early sound echt niet kent, en wat de boer niet kent dat luistert ie niet.. ( in dit geval ben je denk ik niet stoer als je niet net als je schoolklasje naar die draaiorgel kak luistert )

Waarschuw beheerder

je twijfels bij 99 kun je dus weer weghalen :p

1998 zelfs al. Mikado - Feel The Bass (Dj Wag remix)

:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 21:03:
feit is dat een hele generatie de early sound echt niet kent, en wat de boer niet kent dat luistert ie niet.. ( in dit geval ben je denk ik niet stoer als je niet net als je schoolklasje naar die draaiorgel kak luistert )

Naja k weet niet. Als je nu 18 bent ofzo kan ik me voorstellen dat je het niet kent! Maar dat je daar dan zo ongelovelijk gruwlijk los op kan gaan, dat vind ik dan erg vreemd, want zo vet is het dus niet! Of je houdt ook zowiezo van apre ski dan kan ik je begrijpen :)

En dat dagjesmensen verhaal sja..je ziet er hooguit een paar, maar ik heb toch altijd het idee op een feest dat mensen al een tijdje meedraaien en mensen van mijn leeftijd en ouder zie ik ook gewoon losgaan op de nieuwe hardstyle of hoe je het ook wil noemen :) Dus waar ligt het probleem dan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jef [KFT] Snoeihard op zaterdag 20 juni 2009 om 21:13:
Of je houdt ook zowiezo van apre ski dan kan ik je begrijpen :)

Je hebt met deze opmerking meer raak geschoten dan je bedoeling was denk ik.

Apres skihut volk en mensen die zweren bij nieuwe hardstyle zijn niet zo heel verschillend. Alleen de apres-ski fans gebruiken wat minder dope en meer drank ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 21:21:
Apres skihut volk en mensen die zweren bij nieuwe hardstyle zijn niet zo heel verschillend. Alleen de apres-ski fans gebruiken wat minder dope en meer drank

de dansjes lijken dan wel weer erg op elkaar :yes: al moet ik zeggen dat de alcolisten apres ski bende er vaak nog beter vanaf komt :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 21:10:
1998 zelfs al. Mikado - Feel The Bass (Dj Wag remix)

Zie net dat die kerel een maandje geleden overleden is. Big producer, RIP
Waarschuw beheerder
Het is gewoon een andere sound, je kan het leuk vinden of niet. Je zou haast elke muziek wel af kunnen kraken op de manier zoals jullie doen.

Artiest Storage
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Megalodon || Opperstamper op zaterdag 20 juni 2009 om 17:50:
Ik zou eerder mn twijfels bij '98 '99 leggen gezien het toen nog gewoon "hardhouse" of soms zelfs "trance" genoemd werd. pas rond eind 2001 begon de term hardstyle gebruikt te worden en tot en met 2003 kreeg de stijl steeds meer zijn eigen ingredienten die typisch voor "hardstyle" waren.

het gaat niet om het benoemen, maar om de sound ;)
kun je zo'n feest afsluiten ga je Prednison Attack op het einde draaien gevolgd door weer een hardstyle plaat omdat er nog wat tijd over is

Headhunterz? :roflol: zie hier ff het niveau van de hedendaagse "top dj"

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dynamike op zaterdag 20 juni 2009 om 18:06:
hardstyle classics prefereer ik inmiddels

ik ook, en hardtrance klassiekers :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 23:13:
Headhunterz? :roflol:

Ja :(
Artiest {SHOWLIST artist 14796, 33867}
Waarschuw beheerder
Onder het mom van "ze staan weer stof te happen" heb ik weer een paar oude favo's uit de kast getrokken!
Denk dat ik sommige er hier wel plezier mee kan doen!

Yesterdays part 2 - dj the Forgotten!
http://rapidshare.com/files/246786905/Yesterdays_2.mp4

01.Mass Effect - Alphascan (arome rmx)
02.dj Arne L II & Mirko Milano - Astral Shock (euro rmx)
03.K.A.M. - Frequency (direct mix)
04.Ramirez - El Ritmo Barbaro (moratto rmx)
05.Kai Tracid - Destiny's Path (warmduscher rmx)
06.dj Arne L II - R.I.P.
07.Kenji Ogura feat. Melanie Di Tria - Kreissäge Typ A (tracid mix)
08.Showtek - Choruz (phillipe rochard rmx)
09.Joaquin DJ - Petting 69
10.dj B-Front - Motherfucking Psycho
11.Overdrums - Informations (brain ovulation rmx)
12.Ard und Jorn - 16 (bitte ein beat rmx)
13.dj Bulle - Intersection
14.Spy-Core - The House In Pause
15.the Raiders - Disk Warrior (warrior mix)
16.the Raiders - Salamandra (hardstyle masterz rmx)
17.Microbots - Cosmic Evolution (scott project mix)
18.Bison meets the Quakers - I Got Tonight (activator rmx)
19.Spy-Core - Dead In A Blast
20.Machinehead - Headwave
21.Luna - In Control
22.High Voltage - Bombs Away

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 juni 2009 om 14:08:
Ratty - Sunrise (Here I Am)

Dit is wel zo een enorme dikke plaat, niet normaal! Niks met (early) hardstyle te maken, maar wat een super geweldige fantastische tranentrekkende, kippenvelopwekkende, climax van de avond zijde track is dat!

Voor notiore onwetenden onder ons: http://www.youtube.com/watch?v=uhB2qOSId4A

Als er beloofd wordt deze versie van deze track op een feest te draaien, betaal ik het kaartje alleen al om deze te horen! Zulk soort tracks zijn uberhaupt deze enigste reden dat ik nog electronische 4-to-the-floor muziek luister, want de afgelopen 3 a 4 jaar zijn er zo goed als geen tracks meer uitgekomen die gewoon ECHT vet zijn... Ik zou er nog geen 10 op kunnen noemen die net zo vet zijn als zelfs maar gemiddelde platen uit de periode '98 - '02, en dat in alle stijlen... De technische mogelijkheden en de geluidskwaliteit is beter dan ooit, maar echt hele super geweldige platen zijn er voor mij na 2004, misschien 2005, gewoon niet meer utgekomen. Een paar jaar geleden leek de zgn. Neo-Trance nog even een leuke impuls te gaan geven, maar dat was eigenlijk ook al snel weer saai. De laatste 2 tracks die ik me kan herinneren die ik ECHT goed vind zijn: 'Booka Shade - In white rooms' en 'Oxia - Domino', en die zijn beiden uit 2005 als ik me niet vergis en vallen binnen die stijl Neo-Trance. Daarna heeft de electronische muziek stil gestaan lijkt wel... Erg zonde!

Uitspraak van HAMdj op zondag 21 juni 2009 om 01:52:
15.the Raiders - Disk Warrior (warrior mix)

En dit vind ik de aller vetste 'nieuwe hardstyle' track die er maar is. De vetste track na 2004 zeg maar.. Die kick is echt heel erg naar... ;)

(voor de rest een mix met hoogte en dieptepunten HAM DJ. Denk dat zo ongeveer iedereen hier deze mening hierover zal hebben. Eerste en tweede generatie platen door elkaar. ik heb hem niet geluisterd maar baseer het op de tracklist. Mixtechnisch zal hij zeer zeer OK zijn, aangezen ik wel eens vaker een mix van jou geluisterd heb..)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TimothyK op zaterdag 20 juni 2009 om 14:44:
Toch vind ik dat er een nieuwe naam moet komen voor ofwel de Hardstyle van 1998-2002 of de Hardstyle van 2003-2006.
Beiden kunnen onder de categorie Early vallen omdat ze niks meer met de huidige Hardstyle hebben te maken.

Ik merk dat de meeste mensen <2006 als Early klasseren.

ik noem het altijd maar 'eerste generatie hardstyle' en 'tweede generatie hardstyle' Hier zitten mensen van de eerste generatie. Maar om het hardtrance te noemen, of hardhouse, dan doe je het toch iets te kort omdat het breder is dan 1 van die stijlen.

2003, of eigenlijk 2002, was het overgangsjaar tussen de 2... Daarom zijn er zo veel mensen die de early hardstyle vanaf 2003 zien zeg maar, toen werd het naampje hardstyle ook pas echt bekend bij het grote publiek, mede door feesten als Defqon die als paddestoelen uit de grond schoten....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 juni 2009 om 04:28:
Uitspraak van Storage aka Opslag 8) op zaterdag 20 juni 2009 om 14:08:
Ratty - Sunrise (Here I Am)

Het moet niet gekker worden! Ik zie nu ineens op Discogs dat Ratty bestaat uit de producers achter Scooter! :o!!!!! Ik wist wel dat Devil Drums (van Scooter dan) niet een eenmalige uitspatting van briljant zijn was. Stiekum zitten er toch genieen achter dat misbaksel van gejatte kutplaten blijkbaar. Dezelfde producers achter het beste en het slechtste uit de scene, onbegrijpelijk...
laatste aanpassing
Artiest Mani
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 juni 2009 om 05:13:
Dezelfde producers achter het beste en het slechtste uit de scene, onbegrijpelijk...

Een stukje uit liefde voor de muziek en een stukje om goed te kunnen eten elke maand denk ik :-).

Ondanks dat wij een hele hoop commerciele zooi kut vinden ofzo blijft het wel een geniaal iets om als producer hit na hit te scoren... Doe het maar eens na, blijft een knap staaltje werk. Gepikt en geplakt of niet :).+

Waarschuw beheerder
donateur
Yesterdays part 2 - dj the Forgotten!

leuke tracklist man! (Y)
alleen Astral Shock ken ik nog niet
En dit vind ik de aller vetste 'nieuwe hardstyle' track die er maar is. De vetste track na 2004 zeg maar.. Die kick is echt heel erg naar...

klopt, dat vind ik ook een dikke track van de periode na "de" periode :jaja: maar wel de disk mix :9
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 juni 2009 om 04:31:
Maar om het hardtrance te noemen, of hardhouse, dan doe je het toch iets te kort omdat het breder is dan 1 van die stijlen.

true, maar mensen die die periode niet hebben meegemaakt zien wat wij hardstyle noemen niet als hardstyle
achja, hokjesdenken :P als het beestje maar een naam heeft ;)
Uitspraak van Mani op zondag 21 juni 2009 om 07:48:
Ondanks dat wij een hele hoop commerciele zooi kut vinden ofzo blijft het wel een geniaal iets om als producer hit na hit te scoren... Doe het maar eens na, blijft een knap staaltje werk. Gepikt en geplakt of niet .+

100% eens, je kan wel kwalitatieve tracks willen produceren, maar als je er ook je brood mee moet verdienen ga je uiteraard voor een top40-track

Waarschuw beheerder
donateur
"let's go!" :bounce: :D
Waarschuw beheerder
zelfs die sigma platen zijn nog dikker dan wat ze nu draaien :D en dat vond ik vroeger al zo kansloos.

Bow c bow bow :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van WesselW op zaterdag 20 juni 2009 om 22:30:
Je zou haast elke muziek wel af kunnen kraken op de manier zoals jullie doen.

in deze topic wordt nieuwe hardstyle nu éénmaal afgezeikt omdat het ergens anders niet kan (tenzij je graag dreigementen wilt ontvangen) .. live with it ;)

maar ach .. onder sommige olstyle fans die de jaren 90 nog bewust hebben meegemaakt heerst een soortgelijke mentaliteit :p
Waarschuw beheerder
Je mag het best afkraken, maar daar sloeg het nergens meer op :P Ik kan beide waarderen en van mij mag je er van vinden wat je wilt, maar je kan ook te ver gaan :P Dreigementen ben ik niet bang voor aangezien ik de discussie ook niet aan ga, omdat het toch smaakverschil is...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 juni 2009 om 16:03:
Bow c bow bow

http://www.youtube.com/watch?v=qoprUwND7yE

geluisterd
wat is die track slecht zeg.....
6 jaar terug op qlimax helemaal los gegaan op die shit , kan ik me nu echt niet meer voorstellen.
stiekem wel een stukje nostalgie voor mij ghehe :P:P

Waarschuw beheerder
01.Mass Effect - Alphascan (arome rmx)
02.dj Arne L II & Mirko Milano - Astral Shock (euro rmx)
03.K.A.M. - Frequency (direct mix)
04.Ramirez - El Ritmo Barbaro (moratto rmx)

jammer dat je bij el ritmo die bass er niet in laat komen na de climax, vind ik juiste dikste aan die plaat:D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van WesselW op zondag 21 juni 2009 om 17:09:
smaak

en als er érgens over valt te twisten ..

:p
Waarschuw beheerder
Gelukkig wel :D
Waarschuw beheerder
Smaak daargelaten, wordt je niet gewoon helemaal gek van het gebrek aan inspiratie en kwaliteit in de opbouw van een nummer? Bij Early Hardstyle heb je tenminste nog een vette opbouw, dikke drive e.d.
Waarschuw beheerder
De opbouw stoor ik me alleen aan als een saaie saifam mid in zit met zon melodie die het niet zou redden in de climax en gewoon te saai is.

Inspiratie mis ik vaak wel, er zijn te veel producers die te veel tracks per jaar uit brengen die te veel op elkaar lijken. Ook mis ik vaak idd de reversed bass drive, maar die zit vaak wel in mids. Ik hoop dat er meer tracks komen als recession/morphed. Ook valt het me op dat ik vaak de mid vetter vind dan de climax. Die hardcore kicks erger ik me niet echt aan zolang het goed klinkt met de rest van de track, de hc kick in de tnt remix van channel kgb's kan ik niet echt lijen. maar als een crypsis het gebruikt vind ik geen probleem(is ook een andere kick natuurlijk)

Ook erger ik me er aan dat zo gauw artiesten bij een bepaald label zitten (hier mag je scantraxx lezen) dat ze vaak hun experimentjes weg laten en produceren in 1 en dezelfde stijl, wat saai word.

Het ergste vind ik echter dat de producers steeds meer onder "1 kap" gaan werken dmv collabs en vergrotende labels, waardoor de sound op elkaar gaat lijken, en dat de djs soms gewoon niet kunnen mixen (boeken op producties en niet op skills). Waardoor ze allemaal hetzelfde gaan draaien en ook allemaal alleen de nieuwste tracks draaien. Dat terwijl er zoveel goede producties zijn van 2000 tot aan 2008.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
dus je kunt er goed naar luisteren maar helemaal bevredigend is het toch niet echt ? :)
technisch ligt het niveau tegenwoordig best hoog (denk aan de uitmixage) maar de ideeën zijn gewoon veel te matig .. zeker als je met veel herhaling te maken hebt
en dan krijg je al snel de vergelijking met iets anders ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van WesselW op zondag 21 juni 2009 om 17:09:
Dreigementen ben ik niet bang voor aangezien ik de discussie ook niet aan ga, omdat het toch smaakverschil is...

Luister, absoluut niet persoonlijk tegen jou gericht hoor (want jij weet wel hoe de vork in de steel zit), maar mensen die zich achter een mening of 'smaak' gaan verschuilen dat vind ik altijd zo intens triest. Er zijn tientalle goede concrete redenenen gegeven in dit topic waarom men zo denkt en waarom men hier zo veel stevige dingen durft en imo ook kan zeggen. Ik forum zo ongeveer vanaf 2001 dagelijks en ben msschien wel 1000 keer iemand tegen gekomen die zich als een flauwe zak achter een 'smaak' verschool, maar echte muzikale discussies worden toch zeker niet op dat niveau gestreden, toch....?

Dan maak je een heel verhaal, en maakt de ander er zich gemakkelijk van af door alleen te zeggen 'smaken verschillen, en daarom heb ik ook gelijk' Dat vind ik zo triest, nogmaals. Natuurlijk verschillen smaken binnen de muziek, maar dat doet er absoluut niets aan af als er argumenten gemaakt worden waarin feiten verwerkt zitten. Het feit dat de Hardstyle van tegenwoordig 1 grote saaie eentonige stroom dezelfde platen is, is absoluut niet te weerleggen. Ik heb op de afgelopen Defqon een groot deel van de dag op de Main gestaan en echt iedere DJ draaide (zo goed als) hetzelfde. 90% van de platen hebben dezelfde kick en nog erger, dezelfde opbouw. Als muziekliefhebber is zo'n dag eigenlijk een regelrechte belediging. 100 keer op 1 dag eenzelfde soort track horen, en dat er dan nog mensen zijn die zeggen dat bepaade DJ's echt een eigen stijl hebben, daar zakt je broek gewoon echt van af... De DJ die de avond afsloot draaide zo goed als alleen maar platen die al 1 of meerdere keren eerder op de Main gedraaid waren die dag. Is dat erg? Nee, dat is niet persé erg, maar het onderstreept het argument 'hardstyle is voort 1 grote eentonige 13 in een dozijn stijl' wel erg goed, niet dan?

En als iemand het er niet mee eens is dat dit een feit is, maar het puur een mening vindt, dan moet deze persoon hier een goed argument tegen wat ik zeg voor geven. Ik zou willen dat ik ongelijk had, maar goede argumenten tegen wat in dit topic allemaal gezegd wordt, al een jaar of 3 lang, ben ik nog nooit tegen gekomen eigenlijk. Er worden hier meer feiten dan meningen gegeven, en daarom zijn die ook zo moeilijk te weerleggen denk ik. En eigenlijk zouden alle kopstukken uit de Hardstyle scene zich zelfs in deze discussie moeten mengen. Ik ben altijd wel benieuwd geweest hoe hun visie ten opzichte van dit alles is geweest. Zij zijn tenslotte degenen die de scene al net zo lang volgen als de meeste mensen hier, en die alles van een totaal andere kant bekijken als ons, namelijk vanuit de podium-kant. Hoe zouden zij nou de 'ontwikkeling' van de Hardstyle de afgelopen 6 a 8 jaar hebben ervaren, dat vraag ik me echt af.
Want ze lezen dit allemaal wel, en op andere forums ook, maar er wordt eigenlijk nooit gereageerd. En dat zou misschien juist wel heel interessant kunnen zijn...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 juni 2009 om 00:56:
Is dat erg?

Ja, ontzettend erg, maar niemand doet er iets aan.
mensen die zich achter een mening of 'smaak' gaan verschuilen dat vind ik altijd zo intens triest. Er zijn tientalle goede concrete redenenen gegeven in dit topic waarom men zo denkt en waarom men hier zo veel stevige dingen durft en imo ook kan zeggen. Ik forum zo ongeveer vanaf 2001 dagelijks en ben msschien wel 1000 keer iemand tegen gekomen die zich als een flauwe zak achter een 'smaak' verschool, maar echte muzikale discussies worden toch zeker niet op dat niveau gestreden, toch....?

:respect:
Waarschuw beheerder
donateur
" you people .. have been chosen " :p

Waarschuw beheerder
Luister, absoluut niet persoonlijk tegen jou gericht hoor (want jij weet wel hoe de vork in de steel zit), maar mensen die zich achter een mening of 'smaak' gaan verschuilen dat vind ik altijd zo intens triest. Er zijn tientalle goede concrete redenenen gegeven in dit topic waarom men zo denkt en waarom men hier zo veel stevige dingen durft en imo ook kan zeggen. Ik forum zo ongeveer vanaf 2001 dagelijks en ben msschien wel 1000 keer iemand tegen gekomen die zich als een flauwe zak achter een 'smaak' verschool, maar echte muzikale discussies worden toch zeker niet op dat niveau gestreden, toch....?

Dan maak je een heel verhaal, en maakt de ander er zich gemakkelijk van af door alleen te zeggen 'smaken verschillen, en daarom heb ik ook gelijk' Dat vind ik zo triest, nogmaals. Natuurlijk verschillen smaken binnen de muziek, maar dat doet er absoluut niets aan af als er argumenten gemaakt worden waarin feiten verwerkt zitten. Het feit dat de Hardstyle van tegenwoordig 1 grote saaie eentonige stroom dezelfde platen is, is absoluut niet te weerleggen. Ik heb op de afgelopen Defqon een groot deel van de dag op de Main gestaan en echt iedere DJ draaide (zo goed als) hetzelfde. 90% van de platen hebben dezelfde kick en nog erger, dezelfde opbouw. Als muziekliefhebber is zo'n dag eigenlijk een regelrechte belediging. 100 keer op 1 dag eenzelfde soort track horen, en dat er dan nog mensen zijn die zeggen dat bepaade DJ's echt een eigen stijl hebben, daar zakt je broek gewoon echt van af... De DJ die de avond afsloot draaide zo goed als alleen maar platen die al 1 of meerdere keren eerder op de Main gedraaid waren die dag. Is dat erg? Nee, dat is niet persé erg, maar het onderstreept het argument 'hardstyle is voort 1 grote eentonige 13 in een dozijn stijl' wel erg goed, niet dan?

En als iemand het er niet mee eens is dat dit een feit is, maar het puur een mening vindt, dan moet deze persoon hier een goed argument tegen wat ik zeg voor geven. Ik zou willen dat ik ongelijk had, maar goede argumenten tegen wat in dit topic allemaal gezegd wordt, al een jaar of 3 lang, ben ik nog nooit tegen gekomen eigenlijk. Er worden hier meer feiten dan meningen gegeven, en daarom zijn die ook zo moeilijk te weerleggen denk ik. En eigenlijk zouden alle kopstukken uit de Hardstyle scene zich zelfs in deze discussie moeten mengen. Ik ben altijd wel benieuwd geweest hoe hun visie ten opzichte van dit alles is geweest. Zij zijn tenslotte degenen die de scene al net zo lang volgen als de meeste mensen hier, en die alles van een totaal andere kant bekijken als ons, namelijk vanuit de podium-kant. Hoe zouden zij nou de 'ontwikkeling' van de Hardstyle de afgelopen 6 a 8 jaar hebben ervaren, dat vraag ik me echt af.
Want ze lezen dit allemaal wel, en op andere forums ook, maar er wordt eigenlijk nooit gereageerd. En dat zou misschien juist wel heel interessant kunnen zijn...

nu nog even dit in nieuwe hardstyle tracks plaatsen in een "iets grovere" context en je pms in de gaten gaan houden;)
Waarschuw beheerder
Je hebt idd gelijk dat je achter smaak verschuilen makkelijk is, het is inderdaad over het algemeen een "eenheidsworst" geworden als je het vergelijkt met de oudere tracks. Echter is het ook de kunst om er door heen te kijken, ik hou alles bij en er zijn echt een hoop tracks die ik erg vet vind tegenwoordig.
Uitspraak van Dynamike op zondag 21 juni 2009 om 21:16:
dus je kunt er goed naar luisteren maar helemaal bevredigend is het toch niet echt ? :)

Op het eerste gehoor is een track vaak hetzelfde, maar bij sommige tracks vind ik het meteen vet en dat zijn meestal toch wel de betere tracks. Maar vaak is het voor mij na een paar x luisteren een track al een stuk vetter en kan ik hem beter waarderen. Kan ook komen doordat ik het op feestjes hoor waardoor je er zelf een eigen invulling aan gaat geven, dat je er een gevoel bij krijgt. (moeten jullie ook wel herkennen).
Verder lijkt het volgens jullie erg herhaaldelijk vaak, maar soms als je een track vaker hebt gehoord ontdek je details die je eerder niet hoorde. Ik noem een wildstylez remix van Dirty. Ik vind die mid melodie echt vet, en de climax hetzelfde, maar als je wat beter naar de climax luisterd hoor je de melodie uit de mid terug in de climax als basislijn voor de hoofdmelodie. Of een headhunterz remix van her voice, eerst hoorde ik her voice er amper in terug, maar als je goed luisterd zit de melodie van de super bass mix ook verwerkt in de hhz melodie.

is absoluut niet te weerleggen

Ik denk trouwens dat het wel te weerleggen is, want er zijn genoeg andere tracks te vinden, maar als het niet van de grote labels af komt is er vaak een groot tekort aan kwaliteit(in de mastering / afmix) waardoor je die zo goed als nooit ergens hoort en net zo goed links kan laten liggen.(waardoor ik het eigenlijk alweer ontkracht)
DJ's echt een eigen stijl hebben

Op de main kan ik daar niet veel mensen van betichten behalve de eerst 3, Kamui, Fausto en Isaac, Al heb ik niet veel weet van de eerste 2. Verder in de hardstyle hebben Activator en Avio nog echt een eigen stijl (en minder bekenden vaak) Andere producers sluiten hun geluid vaak meer aan bij de labels waar ze werken.

Heb ik hiermee enigzins een beetje tegengas gegeven?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
enigszins :p

maar in deze topic zul je toch niemand kunnen bekeren dus zou er verder niet al te veel energie meer in steken ;)
Waarschuw beheerder
Ik ben er ook niet op uit iemand te bekeren, ik vind alleen dat het soms wel wat minder kan :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dynamike op maandag 22 juni 2009 om 15:02:
http://www.dumpert.nl/mediabase/544651/49033eb0/headhunterz_fail.html

:lol:

mijn reactie: hij maakt een showtje voor t publiek
opzich vrij logisch, als je als een lantaarnpaal achter de decks staat zal je het publiek niet loskrijgen...
Artiest {SHOWLIST artist 59448, 60688, 114861, 26509}
Waarschuw beheerder
En als iemand het er niet mee eens is dat dit een feit is, maar het puur een mening vindt, dan moet deze persoon hier een goed argument tegen wat ik zeg voor geven.

er is wel degelijk onderscheid te vinden tussen verschillende labels, een fusion of scantraxx plaat haalt de kenner er meteen wel uit

over Defqon heb je zeker wel gelijk, geldt overigens ook voor de meeste feesten (vooral van q-dance)

helaas domineren de grote labels op grote feesten, Er staan alleen maar scantraxx en fusion artiesten op de main, en een enkele Saifam artiest. Af en toe willen ze nog een echte mixmaster er neerzetten (isaac of dana of pavo), maar tegenwoordig willen ze het liefst mensen met veel releases.

omdat er veel van dezelfde labels staan op zo'n mainstage, dan kun je wel verwachten dat je vaak dezelfde sound hoort

The prophet, wildstylez en headhunterz draaien over het algemeen veel tracks van elkaar, wat resulteerde in veel dubbele platen op defqon. en qua sound lijkt t idd veel op elkaar

maar zoals Wessel zei: er is echt veel meer, en dat is OOK een feit niels ;)

bv. Alphaverb en crypsis, 2 opkomende artiesten met een eigen sound
Waarschuw beheerder
Uitspraak van de JVR // Symbiotic op maandag 22 juni 2009 om 16:46:
crypsis

Dat is inderdaad ook een lekkere sound, al stikt het wel van de hardcore elementen (heb ik geen problemen mee maar sommigen hier vinden dat niks) daarentegen heeft hij wel verschillende opbouwen, ik noem een oppose the majors met een zangstuk + harde kicks of een Sonic sabotage (met k.Konexxion) die ook apart in elkaar steekt. Naar mijn idee zit ie ook precies bij het goede label, nml Minus is more, waar ze wel open staan voor "experimentjes". Ben benieuwd naar statement 3 en het album.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 juni 2009 om 16:31:
mijn reactie: hij maakt een showtje voor t publiek

Dat is ook waar, maar tegenwoordig maken de djs er vaak een sport van om zoveel mogelijk aan de knopjes te draaien terwijl er niks met het geluid gebeurt, beetje overdo..
Uitspraak van de JVR // Symbiotic op maandag 22 juni 2009 om 16:46:
The prophet, wildstylez en headhunterz

Daar zie ik er meestal dan ook het liefst maar 1 van, en dan graag wildstylez aangezien die nog wel eens kan verassen :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Die kick is echt heel erg naar...

Dan vind ik persoonlijk Salamandra beter zeker op het moment dat die veel te zwaar overstuurde kick erin komt zodat je echt alleen die diepe galm hoort!
voor de rest een mix met hoogte en dieptepunten

Tja ik ben ook meer van de peiode tot eind 2005 begin 2006 waarin ik eigenlijk mn intresse in de hardstyle begon te verliezen. Vind de periode 1999 tot 2003 wel zeker beter dan daarna. Maar moet ook zeggen dat er zeker nu eigenlijk best wel weer een paar goede dingen uitkomen! Bv Near death experiance en Intensive care van de Beat Providers vind ik heel erg goed. maar al die standaard Scantraxx, Fusion en Dutch master records vind ik over het algemeen ook helemaal niets. Maar bv Minus is more vind ik dan wel weer goed. Is weer iets anders. Maar zal er bijna geen platen meer van kopen tenzij ik ze echt goed vind. Ik draai het namelijk ook niet meer dus is het zonde van mn geld.
Koop liever early hardcore en old school. En dat is al duur zat. Zijn nog wel een paar early hardstyle dingen die ik zoek maar dat zijn ook wel gelijk de duurste dus die zitten er ook voorlopig niet in.
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 juni 2009 om 11:29:
leuke tracklist man!

Thanks
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 juni 2009 om 11:29:
alleen Astral Shock ken ik nog niet

Alsjeblieft dan. Ken je er weer een ouwetje bij!
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 juni 2009 om 17:28:
jammer dat je bij el ritmo die bass er niet in laat komen na de climax, vind ik juiste dikste aan die plaat

Bedoel je op het moment dat ik die destiny's path erin gooi? Wou m er ook eigenlijk later in gooien maar dan duren die platen weer zolang. Hou van snel mixen en dat is bij hardstyle gewoon moeilijk omdat je teveel breaks hebben.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van HAMdj op maandag 22 juni 2009 om 17:20:
Ken je er weer een ouwetje bij!

;) :D