Partyflock

Forumonderwerp · 878974
963x bekeken
Waarschuw beheerder
Heb jij het wel eens mee gemaakt
dat je gewoon iets van te voren
''aan voelde komen''

Of ken je iemand die dat regelmatig heeft ?

Ik zelf heb mn eerste auto-ongeluk aan voelen komen ,
ik voelde de hele middag al dat er iets niet goed was. .
en dat ik thuis zou moeten blijven . .
Toen ik door er logisch erover nagedacht
had , had ik besloten om toch weg
te gaan.
Toen ik daarna 3 straten verop de auto voor mij ramde . .
viel het kwartje . .so to speak . .

De grote vraag , die ik jullie mede flockers wil stellen is . . .waar denken jullie dat intuitie vandaan komt ??

* fluisterd je beschermengeltje het je in ?

* Weten mensen met veel intuitie op een
bepaalde manier contact maken met een gedeelte van
zichzelf dat ''alles weet'' ??

* is't gewoon geluk en bullshit ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Als ik een band met iemand heb voel ik dingen vaak aan. Vraag me niet hoe, het is er gewoon. Helaas heeft iemand zo vaak tegen me gelogen dat ik niet echt meer op mijn intuitie durf te vertrouwen. Hoewel het achteraf allemaal waar bleek te zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 juni 2006 om 18:03:
Als ik een band met iemand heb voel ik dingen vaak aan. Vraag me niet hoe, het is er gewoon. Helaas heeft iemand zo vaak tegen me gelogen dat ik niet echt meer op mijn intuitie durf te vertrouwen. Hoewel het achteraf allemaal waar bleek te zijn.

idd :yes: vooral als je band met iemand hebt :yes:

maar.... als je een moeilijke tijd doormaakt en
je bent kwetsbaar kan je leugens/beloftes niet
meer goed zien voor de waarheid :no:

ik bedoel, als je stevig in je schoenen staat en het gaat
'goed' met je, 'zie/voel' je sneller aan dat iemand liegt
of niet :yes:

een vriendin van mij (die een moeilijke tijd doormaakt)
trapt telkens weer in leugens van anderen, hoe vaak ik
haar ook waarschuw, ze luisterd niet :[

Waarschuw beheerder
Maar dat heb ik al die tijd gedaan. Maar als iemand vol blijft houden en daarin heel erg overtuigend is ga je wel aan jezelf twijfelen. Waardoor ik nu dus niet meer op mijn intuitie vertrouw, ook al weet ik dat die goed is. Het blijft een ongrijpbaar iets voor mij in ieder geval.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 juni 2006 om 19:23:
Maar dat heb ik al die tijd gedaan. Maar als iemand vol blijft houden en daarin heel erg overtuigend is ga je wel aan jezelf twijfelen. Waardoor ik nu dus niet meer op mijn intuitie vertrouw

:yes:

ik ken dat :(

maar het kan ook zijn: dat je het wèl weet
dat die persoon onbetrouwbaar is
maar het niet WIL weten :no:

en dan ook nog eens gaat twijfelen omdat die
persoon zo eerlijk overkomt,

bij sommige mensen is liegen hun 2e natuur :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *ikke* op zaterdag 17 juni 2006 om 19:34:
maar het kan ook zijn: dat je het wèl weet
dat die persoon onbetrouwbaar is
maar het niet WIL weten

Ik wist het ook wel, maar ja, je houdt van iemand he..
Bovendien zijn woorden normaliter betrouwbaarder dan een gevoel...Althans, dat zou zo moeten zijn!

Waarschuw beheerder
Lotgenotenclubje dan maar :aai:

:D
Waarschuw beheerder
ach, thats life

even slikken en weer doorgaan :)

je hebt baaidewee wel iemand in je lijst
die echt TOTAAL niet te vertrouwen is :aai:

pathologische leugenaar noemen ze zo iemand :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *ikke* op zaterdag 17 juni 2006 om 17:15:
en heb je nog steeds het gevoel dat die persoon
bij je is??

Dat weet ik dus niet en dat komt vooral denk ik door het feit dat ik het ook echt niet wil weten....!!!
Ik heb wel vaker het gevoel dat ik niet alleen ben. Heb bijvoorbeeld thuis altijd het gevoel dat er iemand achter me op de trap loopt. Maar ik weet niet of het altijd de zelfde aanwezigheid is die ik voel.
Omdat ik vooral toen ik klein was (zoals bij de meesten) dit soort dingen best sterk had, ben ik er altijd door gefascineerd geweest. Daardoor had ik voor een tijdje terug een boek gekocht waarin allerlei oefeningen staan om je paranormale vermogen te stimuleren en verder te ontwikkelen.
Alleen toen ik hier mee aan de slag ben gegaan heb ik ineens ontzettende nachtmerries gekregen. Omdat ik vaker dingen droom met betekenissen wist ik niet goed wat ik er mee aan moest. In eerste instantie dacht ik dat het gewoon angst was vanuit mezelf door die ervaring met die "gids". Maar later begon me het gevoel te bekruipen dat het misschien een waarschuwing vanuit mezelf was om het een beetje te laten rusten. Na dat ik met de oefeningen ben gestopt zijn de nachtmerries ook gestopt.
En ik zit nog steeds te twijfelen om het weer op te pakken of misschien gewoon te laten voor wat het is...!!!
Waarschuw beheerder
..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Yep, ik vertrouw altijd op mijn intuitie, de keren dat ik dat niet deed bleek ik achteraf dat ik beter wel naar mijn intuitie had kunnen luisteren..
Waarschuw beheerder
Wij mensen zijn een kruising tussen in 45000 voor Christus op aarde aanwezige "goden", oftewel verder ontwikkelde mensachtigen en de aapmensen. Cro Magnon werd Sapiens...
We hebben mens en dier in ons verenigd.
We kunnen vanalles waar maar weinigen gebruik van maken...

Onder andere intuïtie...

Alhoewel veel vrouwen kunnen dat zeer goed.

En voor wie het niet gelooft, denk maar eens aan je moeder...
op de een of andere manier weet of wist ze altijd meteen dat er wat met je was... ;-)

(y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Red Moon op vrijdag 23 juni 2006 om 17:31:
op de een of andere manier weet of wist ze altijd meteen dat er wat met je was... ;-)

das de de ingebouwde radar . . :p

Waarschuw beheerder
elke x als ik voelde dat mn ouders weer ns rusie hadden ( zijn over 2 weken officieel gescheiden) ging ik hyperventileren.. zo erg dat ik flauw viel enz enz.. gelukkig voel k dat niet meer..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 juni 2006 om 22:08:
hyperventileren.

angst toch ?

Waarschuw beheerder
Ik heb het, bij vlagen welliswaar, heel stellig. dan twijfel ik er niet meer aan, ook al is het raar of niet zomaar uit te leggen. is een soort innerlijk weten dan.

Dat kan heel naar of verwarrend zijn soms.

Ik denk dat veel mensen dit wel hebben.