Partyflock

Forumonderwerp · 878837

Waarschuw beheerder
Ouders die hun kind Laura, Simone of Leon noemen, zijn dol op loterijen. Wie zijn kind Linde, Julius of Veerle noemt, heeft een voorkeur voor opiniebladen. Heten ze Linda, Nico of Yvonne, dan is de kans groot dat ze een mobieltje hebben. En met een Dorien, Jeroen of Emiel in huis, is er hoogstwaarschijnlijk ook een abonnement op een krant.
Onzin? Niet volgens de divisie direct marketing van uitgever Wegener, die sinds kort doet aan ’segmenteren op voornaam’. Namen worden gekoppeld aan consumenteninformatie als woonplaats, gezinssamenstelling en lifestyle. De gevonden combinaties maken het eenvoudig om de juiste doelgroep bij het juiste product te vinden. ,,Een interessante aanvulling op bestaande consumenteninformatie’’, aldus het opgetogen marketingbedrijf, dat de informatie doorverkoopt aan belanghebbende bedrijven. Die zullen daar blij mee zijn. Voor het eerst is een voornaam genoeg om in te schatten welk automerk de voorkeur heeft en of een proefabonnement op Trouw een kans maakt.

't is een lang stuk lees hier de rest, geen noodzakelijke informatie...

Stefany woont in een armere buurt dan Stéphanie
Waar ouders wonen en wat ze verdienen, is van invloed op hoe ze hun kinderen noemen. Zo komen Franse namen (vanouds de voertaal van de elite) onder de hoogste inkomens een stuk vaker voor. Dochters heten Florine, Emilie, Anne-Sophie of Cato. Bij jongens grijpen rijkaards terug op historisch aandoende namen: Olivier, Philip, Justus en Quirijn. Lagere inkomens houden ook van buitenlandse namen, maar dan van Engelse en Amerikaanse. Meisjes heten Samantha, Sharon en Melissa, jongens Ricardo, Danny of Wesley. En ook de spelling verschilt: Stefany woont in een armere buurt dan Stéphanie, wat volgens onderzoeker Bloothooft komt doordat ouders met een lager inkomen vaker voor een afwijkende spelling kiezen. Kaily in plaats van Kayleigh en Michael in plaats van Michiel. Ook opvallend: een meisjesnaam eindigt bij hogere inkomens eerder op een ’-e’ (Anne), ’-ijn’ (Annemijn) of ’-tje’ (Claartje) dan op de bij lagere inkomens geliefde ’- a’ of ’-ia’ (Alycia, Anoushka).

bron: Trouw(.nl)

En wat zegt jouw naam :P Pauper of kakker?

''Zo komen Franse namen (vanouds de voertaal van de elite) onder de hoogste inkomens een stuk vaker voor.''
b)

Bloothooft komt doordat ouders met een lager inkomen vaker voor een afwijkende spelling kiezen.

Allang bekend en eindelijk bewezen... wat hebben die paupers toch met in elke naam een Y proberen te proppen?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 juni 2006 om 12:32:
''Zo komen Franse namen (vanouds de voertaal van de elite) onder de hoogste inkomens een stuk vaker voor.''

B) ik ben een kakker :P

Waarschuw beheerder
Heb het nooit zo op onderzoeken, ik kan ook gokken :S

Uitspraak van Rebel :[ op woensdag 7 juni 2006 om 12:36:
ik ben een kakker

Ik een sloeber, boehoe :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Cindy & Ivette,
is toch een vreemde combi als je deze tekst bekijkt B)
Waarschuw beheerder
Don..

Hmm.. Waar moet ik die indelen..
Waarschuw beheerder
Ouders die hun kind Laura noemen, zijn dol op loterijen

Fijn :S

Waarschuw beheerder
mijn zoon heet danley
dus ben een pauper :s
:gaap:
Waarschuw beheerder
en wat dan als je naam eindigt op ey?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 juni 2006 om 12:42:
mijn zoon heet danley
dus ben een pauper

De kans daarop is groter dan als je kind Julius had geheten maar het is niet per definitie zo dat snap je toch zelf ook wel...

Waarschuw beheerder

B) ik ben een kakker :P

Waarschuw beheerder
Mijn naam hoor je lekker niet veel :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van LauTJeuH op woensdag 7 juni 2006 om 12:41:
Ouders die hun kind Laura noemen, zijn dol op loterijen

ik ben dan ook een lot uit de loterij 8)

Waarschuw beheerder
Nou dan is het bij onze vermogens steeds bergafwaarts gegaan :lol:

Suzanne, Deborah, Tamara.
Slecht vooruitzicht dus :(

Waarschuw beheerder
donateur
Heten ze Linda, Nico of Yvonne, dan is de kans groot dat ze een mobieltje hebben

iedereen heeft toch tegenwoordig een mobieltje O:)

Waarschuw beheerder
Waar ouders wonen en wat ze verdienen, is van invloed op hoe ze hun kinderen noemen. Zo komen Franse namen (vanouds de voertaal van de elite) onder de hoogste inkomens een stuk vaker voor.

Yeah ben een kakkertje :lol:

Waarschuw beheerder

hmmz ik ben een uitzondering vrees ik :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 juni 2006 om 12:55:
ik ben dan ook een lot uit de loterij

Jij ook al :)
Waarschuw beheerder

Haha, Ja, zo kan je het ook zien ;)
Waarschuw beheerder

Mijn naam is frans talig van orgine :D:D:D

Waar blijft dat geld ;)
Waarschuw beheerder
Heten ze Linda, Nico of Yvonne, dan is de kans groot dat ze een mobieltje hebben

duh! die kans is nogal groot ja
Waarschuw beheerder

maar niet bepaald het winnende lot

geintje :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Luis Eriekske op woensdag 7 juni 2006 om 13:34:
duh! die kans is nogal groot ja

Misschien bedoelen ze bij kinderen... of dat die mensen gewoon sowiezo meer moderne electronica in huis hebben... dit soort berichten worden soms een beetje klunzig samen gevat :)

Waarschuw beheerder
Mijn naam is frans talig van orgine

Waar blijft dat geld

idd :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Luis Eriekske op woensdag 7 juni 2006 om 13:34:
maar niet bepaald het winnende lot

dat dacht jij ;)
Heb wonderbaarlijk genoeg al veel prijzen mogen winnen, van mijn ouders meegekregen :D
Waarschuw beheerder
donateur

ja...bijna iedereen heeft wel een mobiel tegenwoordig, dus daar hoef je niet persé Linda, Nico of Yvonne voor te heten.
Waarschuw beheerder
donateur
Zo komen Franse namen (vanouds de voertaal van de elite) onder de hoogste inkomens een stuk vaker voor

ik heb er nog niet veel van gezien... al heb ik wel een franse naam.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sinnerbabe ©® op woensdag 7 juni 2006 om 14:16:
ja...bijna iedereen heeft wel een mobiel tegenwoordig, dus daar hoef je niet persé Linda, Nico of Yvonne voor te heten.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 juni 2006 om 13:40:
Misschien bedoelen ze bij kinderen... of dat die mensen gewoon sowiezo meer moderne electronica in huis hebben... dit soort berichten worden soms een beetje klunzig samen gevat

Het is een wetenschappelijk onderzoek. Goed mogelijk dat deze mensen over het algemeen in het bezit waren van meer moderne electronica en daar ook meer belangstelling voor hadden, en dat word dan samengevat in een nieuwsbericht als ''de kans is groot dat ze een mobieltje hebben'.

Niet geheel correct maar zo gebeurd dat wel vaker...
Waarschuw beheerder
Je hebt ook een bepaald woordenboek waar namen in staan en het wordt afgeleid uit het verleden en of het van adel afstamt etc.! Wel geinig om allemaal te lezen. Weet niet meer precies wat voor een woordenboek het is.
Waarschuw beheerder
donateur
nicole: franse naam.. eindigt op een -e o:)

ik ben elite :[
:lol:

Waarschuw beheerder
check deze http://www.spaarbeleg.nl/babynamen site voor de herkomst van je naam én hoe vaak deze dit jaar al is gebruikt :) Voor de rest ben ik nog aan het zoek naar een link van het volledige onderzoek, moet toch ergens een lijst met namen (er zouden er ongeveer 9000 zijn opgenomen in het onderzoek) en in welke categorie die vallen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 juni 2006 om 16:09:
check deze http://www.spaarbeleg.nl/babynamen site voor de herkomst van je naam én hoe vaak deze dit jaar al is gebruikt

Naam: Robert
Geslacht: M
Verwijzing: Robert
Omschrijving: Germaanse naam uit Rod- "roem" en -bert "glanzend, stralend, schitterend". De naam betekent dus ongeveer "schitterend door roem". Bekende naamdragers zijn de Duitse componist Robert Schumann en de Amerikaanse acteurs Robert Mitchum, Robert Redford en Robert de Niro.
Herkomst: Germaans
Aantal: 24 jongens afgelopen 12 maanden

Dit heb ik weleens gelezen ja, maar het stuk is nog veel langer eigenlijk. Dat het van Normandië, Duitsland en uiteindelijk in Engeland terecht is gekomen en daar populair is geworden. Is wel geinig om te lezen!

Waarschuw beheerder
donateur
mijn zoon heet danley
dus ben een pauper

Nee dan woon je in een achterstandswijk
Waarschuw beheerder
Lagere inkomens houden ook van buitenlandse namen, maar dan van Engelse en Amerikaanse

Kan wel een beetje kloppen :$

Waarschuw beheerder

Gefeliciteerd :cheer:

Waarschuw beheerder
Kwatz is dit zeg. Ik heet Gaskroket hou ik nu van kroketten ?

Dacht het niet dus :[

Waarschuw beheerder
Naam: Charlotte
Geslacht: V
Verwijzing: charles
Omschrijving: Vrouwelijke vorm van Charles. De naam werd het eerst gegeven aan Charlotte van Savoye, de vrouw van Lodewijk XI van Frankrijk. Hij komt voor in "Leiden des Jungen Werther" van Goethe (1774).
Herkomst:
Aantal: 14 meisjes
Waarschuw beheerder
Naam: Evelien
Verwijzing: Eva
Omschrijving: Variant van Eva.
Herkomst: Nederlands
Aantal: 5 meisjes

:O
Waarschuw beheerder
Naam: Jeffrey
Verwijzing: geoffrey
Omschrijving: Variant van Geoffrey.
Herkomst:
Aantal: 5 jongens

Naam: Geoffrey
Verwijzing: godfried
Omschrijving: Engelse vorm van Godfried, ook als Jeffrey gespeld. Een bekende naamdrager is de Engelse dichter Geoffrey Chaucer (circa 1340-1400).
Herkomst: Engels
Aantal: 0 jongens

Naam: Godfried
Verwijzing:
Omschrijving: Germaanse naam, ongeveer met de betekenis "de onder de vrede, de bescherming van 🇩🇪 god(heid) levende". Uit God- "god" (ook ‘goed’) en -fried "vrede, bescherming’. Een bekende naamdrager is Godfried Bomans.
Herkomst: Nederlands Germaans

godfried, yeah B)

Waarschuw beheerder
donateur
check deze http://www.spaarbeleg.nl/babynamen site voor de herkomst van je naam én hoe vaak deze dit jaar al is gebruikt :)

Hoe uniek is uw naam?

"Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 0 jongens geboren die de naam Lody gekregen hebben."

LOL

Betekenis van Lody
Naam: Lody
Verwijzing: Lodewijk
Omschrijving: Verkorting van Lodewijk.
Herkomst:

Betekenis van Lodewijk
Naam: Lodewijk
Verwijzing:
Omschrijving: Germaanse naam met de betekenis "roemvolle strijder" of "strijder om buit".
Herkomst: Nederlands Germaans
Aantal: 2 jongens
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Heten ze Linda, Nico of Yvonne, dan is de kans groot dat ze een mobieltje hebben.

wie die kinderen of die ouders ?

want toen ik geboren werd hadden ze nog geen mobieltjes:)
Waarschuw beheerder
donateur
Lagere inkomens houden ook van buitenlandse namen, maar dan van Engelse en Amerikaanse. Meisjes heten Samantha, Sharon en Melissa

:nocheer:

Waarschuw beheerder
Naam: Ian
Verwijzing: johannes
Omschrijving: Schotse vorm van Johannes.
Herkomst: Schots
Aantal: 17 jongens

extra info:

ian betekent: gift of god (verzin ik niet zelf)

:cheer:

Waarschuw beheerder
Maar de meeste ouders blijken toch eenvoudigweg een naam te kiezen vanwege de mooie klank, ontdekte Bloothooft.

Kortom de rest van het stuk gaat eigenlijk nergens over 8)

Waarschuw beheerder
mijn ouders hebben een mobieltje
:cheer: en het klopt nog ook!!!

Waarschuw beheerder
ik ben een kakker

je hebt geen wenkbrauwen.
Waarschuw beheerder
Naam: Bart
Verwijzing: bartholomeus bert
Omschrijving: Variant van Bert of verkorting van Bartholomeus.
Aantal: 48 jongens

zegt genoeg groep elitenamen
Waarschuw beheerder
donateur
Er was ooit een rooie viking met mijn naam, dus ik denk dat ik nergens bij hoor.

Waarschuw beheerder
Mijn naam is de engelse afkorting van het griekse Dionysos wat de god van de wijn was.
Ik lust gvd niet eens wijn.
Waarschuw beheerder
donateur
Naam: Sharon
Verwijzing:
Omschrijving: Afgeleid van de Hebreeuwse plaatsnaam met de betekenis "was recht, was gelijk". Het is de naam van de vruchtbare kustvlakte tussen Jaffa en de Karmel. Oorspronkelijk was het een jongensnaam. Een bekende naamdraagster is de Amerikaanse actrice Sharon Stone.
Herkomst: Hebreeuws
Aantal: 9 meisjes

Artiest Hungry
Waarschuw beheerder
Hallo, Ik ben Jan!

Erg orgineel is het niet. denk niet dat daar erg veel over te zeggen valt... oer hollandse naam.

Waarschuw beheerder
Naam: Niels
Geslacht: B
Verwijzing: nicolaas
Omschrijving: Scandinavische verkorting van Nicolaas.
Herkomst: Scandinavisch
Aantal: 142 jongens / 0 meisjes

Naam: Nicolaas
Verwijzing:
Omschrijving:
Van Grieks nikè "overwinning" en laos "volk", de naam betekent dus "overwinnaar met (of van) het volk". Zijn populariteit kreeg de naam door Sint Nicolaas, bisschop van Myra in het zuidwesten van Klein-Azië (gestorven circa 350). Hij is de patroon van de schoolkinderen en van de zeelieden en vissers.
Herkomst: Nederlands Grieks

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Naam: Stephan
Verwijzing: stefanus
Omschrijving: Spellingvariant van Stefan.
Herkomst:
Aantal: 3 jongens

Naam: Stefanus
Verwijzing:
Omschrijving: Van Grieks stephanos "krans", vooral als prijs voor de overwinnaar in wedstrijden. De heilige Stefanus werd als eerste martelaar om zijn geloof gestenigd. Hij is onder meer patroon van de paarden.
Herkomst: Grieks
Waarschuw beheerder
donateur
Er zijn geen namen gevonden die voldoen aan uw zoekopdracht.
:(

Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 0 meisjes geboren die de naam Cyrelle gekregen hebben

ben uniek :)

Waarschuw beheerder
Cleo
Verwijzing:
Omschrijving: Vermoedelijk een verkorting van Cleopatra, een vrouwelijke vorm van Grieks Kleopatros "de roem des vaders". Cleopatra is de naam van verschillende vorstinnen uit Macedonië. De bekendste is Cleopatra, koningin van Egypte van 51-30 voor Christus.
Herkomst: Grieks
Waarschuw beheerder
Waar ouders wonen en wat ze verdienen, is van invloed op hoe ze hun kinderen noemen. Zo komen Franse namen (vanouds de voertaal van de elite) onder de hoogste inkomens een stuk vaker voor.

B)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Betekenis van Mariska
Naam: Mariska
Verwijzing: maria
Omschrijving: Hongaarse vleivorm van Maria.
Herkomst: Hongaars
Aantal: 4 meisjes

Waarschuw beheerder
Er zijn in de afgelopen 12 maanden in Nederland 240 meisjes geboren die de naam Femke gekregen hebben.
:O

Naam: Femke
Geslacht: B
Verwijzing: femme
Omschrijving: Vrouwelijke vorm van Femme, van Germaanse namen met Fred- "vrede, bescherming" waarvan het tweede deel met m begon, bijvoorbeeld Fredemar ("beroemde beschermer").
Herkomst: Fries Gronings Germaans
Waarschuw beheerder
Naam: Fardau
Verwijzing:
Omschrijving: Friese naam. Uit Friduwih, een Germaanse naam met Fred- "vrede bescherming" en -au uit -wih- "heilig".
Herkomst: Fries Germaans
Aantal: 3 meisjes
Waarschuw beheerder
Naam: Mirjam
Omschrijving: Variant van Maria. In het Oude Testament is Mirjam de zus van Mozes en Aäron.
Herkomst:
Aantal: 16 meisjes

Waarschuw beheerder
Naam: Marye
Omschrijving: Variant van Maria.
Herkomst:
Aantal: 0 meisjes

Waarschuw beheerder
Bloothooft

Die heeft ook een lekkere naam
Waarschuw beheerder

:lol:

Naam: Anique
Verwijzing:
Omschrijving: Anna is de Griekse vorm van Hebreeuws Hanna, wat betekent "Hij (God) heeft mij begenadigd". De naam is populair geworden door Anna, moeder van Maria (haar vader heette Joachim). Zij werd de patrones van de moeders.

Omschrijving: Variant van Anna.
Herkomst:
Aantal: 6 meisjes

Waarschuw beheerder
wat hebben die paupers toch

Paupers?

Echt een woord voor de zogenaamde "elite" figuren! Bah Bah!

Wat is een pauper? :/

Waarschuw beheerder
vroeg ik me ook al af...
mijn naam betekent fakkel, de schitterende..
ook even gekeken naar naam van mijn toekomstige kindje..is gelukkig geen bekende naam, maar twee keer gegeven dit jaar.. dus dat is goed..loop ik tenminste geen risico dat er gelijk tien kinderen aan komen hobbelen als ik mijn kind roep..hou niet zo van populaire namen..hmm is niet echt boeiend geloof ik haha
Waarschuw beheerder
Naam: Jolijn
Verwijzing: marjolijn jolina
Omschrijving: Variant van Jolina of verkorting van Marjolijn. Vermoedelijk een uitbreiding van Maria onder invloed van de plantnaam marjolein.
Aantal: 15 meisjes
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Betekenis van Lieke
Naam: Lieke
Verwijzing: angel
Omschrijving: Verkorte vorm van Angelieke (van Angel).Afgeleid van Latijns Angelus, uit Grieks angelos "boodschapper (van God), engel".
Aantal: 271 meisjes

Waarschuw beheerder
Annemiek... Dus niet engels, geen griekse y en ook geen franse elitenaam

Een hartstikke modale hollandse naam dus
Waarschuw beheerder
Lagere inkomens houden ook van buitenlandse namen, maar dan van Engelse en Amerikaanse. Meisjes heten Samantha, Sharon en Melissa, jongens Ricardo, Danny of Wesley.

Joh...je meent het...dat viel me al jaren op... :vaag:

Maargoed...ik heet Eveline en met welke producten gaan ze je dan dus lastig vallen? :)
Of betekend die naam...beter val je ons niet lastig met je kutproducten? :9
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Naam: Lotte
Verwijzing: charlotte
Omschrijving: Verkorting van Charlotte. Vrouwelijke vorm van Charles. De naam werd het eerst gegeven aan Charlotte van Savoye, de vrouw van Lodewijk XI van Frankrijk. Hij komt voor in "Leiden des Jungen Werther" van Goethe (1774).
Herkomst:
Aantal: 0 jongens / 237 meisjes

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Naam: Robin
Geslacht: m
Verwijzing: Koning Robin I
Omschrijving: heldhaftig geweldig rokkejager slim
Aantal: 1 jongen

goh toch netjes dat je dat zo op ken zoeken:d
Waarschuw beheerder
donateur
Naam: Mario
Verwijzing: marius
Omschrijving: Italiaanse vorm van Marius. Een bekende naamdrager is de tenor Mario del Monaco.
Herkomst: Italiaans
Aantal: 2 jongens

Waarschuw beheerder
donateur
check deze http://www.spaarbeleg.nl/babynamen site voor de herkomst van je naam én hoe vaak deze dit jaar al is gebruikt

Mijn officiële naam wordt niet eens gevonden :/
laatste aanpassing