melatonine? als in ac 5 meo tp (ofzo)?
ik merk er niets van met slapen, zelfs niet op vrij hoge doseringen. Merk geen significant verschil iig.
shulgin geloof ik ook niet btw maar misschien ging dat over iets anders. Heb tihkal hier niet bij me.
Wordt ook veel onderzoek gedaan op moment met melatonine en ADHD/ADD, beter als het slikken van Ritalin .
?!
Publicaties? google scholar linkje?
want ik vind het een zeer interresante/vreemde/belachelijke hypothese.
Naar mijn weten ging melatonine voor adhd over kinderen áán de ritalin, voor behandeling van slaapproblemen als gevolg van (te laat?) ritalin gebruik.
werkte natuurlijk niet. Gooi jij na een klein nakkie maar eens een hele pot melatoninetroep naar binnen. Slapen doe je niet.
Op zich wordt er vanalles beweert dat zou helpen voor ADHD, dieten sporten ademen bidden etc.
voor mij werkt echter alleen (dat "rottige") methylfenidaat. Kan me ook niet voorstellen dat iets anders dan evt. dex (en dat wil ik niet, te groot risico verslaving etc.) me zou helpen.
ik kan net zogoed een homeopatische (
HA HA HA ) behandeling proberen.
en stoppen met mijn studie.
Mensen die die aandoening hebben kunnen vaak beter tegen xtc dan andere is mijn ervaring tenminste.
jup.(lees: een gram per avond / oliefantje in een keer) maar misschien is dat toeval en heeft het niets met mn ritalin gebruik te maken. bovendien hou ik van spacen
Anyway, ik heb melatonine serieus geprobeerd en imho is het super overrated / achterhaald spul.
Maar ach,als jij er zo lekker op gaat.
misschien moet ik deze post maar verwijderen en lang leve de placebo
Ik kan me, los van alles wat met drugsgebruik te maken heeft namelijk, al wel voorstellen dat sommige mensen van nature een wat hogere serotonine voorraad (en continue release daarvan, in veel beperktere mate dan MDMA-gebruik veroorzaakt) hebben. Die mensen heb je misschien ook wel in je omgeving, altijd vrolijk,
daar herken ik me ook wel in

(misschien heb ik eerder een psychologisch identificatie probleem).
Ben wel het (altijd) vrolijke type, M maakt me ook altijd (ook wanneer gebruiksfrequentie hoger ligt) extatisch blij. Scheur mn lippen ongeveer van het lachen

.
Heb echter wel een hoge drempelwaarde. En Nog nooit een dipje gehad eigenlijk. (wel met heel heel heel veel drank en weinig slaap etc. maar eerder dood dan depri )
Nouja, totzover mijn ongelofelijk oftopic psychologische identiteitscrisis.
Bottomline:
Melatonine is bullshit. Maar ach, mijn tante is door god genezen in 1 sec van een ongeneselijke spierziekte. En mijn nicht heeft haar longontsteking behandeld met homeopathie (wat geen causaal verband betekent maar toch) dus blijf vooral slikken.
Maar ik verspil mijn geld liever aan een hasje