Bij mij is afgelopen week ADHD gediagnostiseerd,
maar vanwege andere problemen mag ik nog even geen ritalin slikken...
Dus even wachten tot wanneer het wel kan!
Wel toevallig dat je net dit topic opent vlak nadat dit bij me geconstateerd is
Vanaf welke leeftijd weten ze dat jij AHDH hebt en hoe lang slik je hier al medicatie voor?laatste
Vanaf welke leeftijd weten ze dat jij AHDH hebt en hoe lang slik je hier al medicatie voor?
alleen mijn psygiator het voorschrijven en niet mijn psygoloog!
ben der misschien over heen gegroeit?
de laatste keer wouden ze me weer andere medicatie geven die pillen waar je zo erg van aankomt k wet niet meer hoe ze heten mja toen had ik een grote bek tegen dat wijf dat ik gewoon ritalin wou houden want dat gaat goed moest ik oprotten van haar en me ouders geven mij oko gelijk dat ik geen andere medicatie hoef te hebben
is mij ook vertelt dat je er overheen kan groeien
k snap best dat het kan verminderen of in elk geval dat je ouder en rustiger word maar k geloof dr geen ... van dat het over kan gaan want het is genetisch ... bepaalt
Nu wil ik natuurlijk niet zeggen dat dat bij jouw ook het geval is, maar ik zie en hoor het steeds meer, en krijg steeds meer het idee dat er grote fouten worden gemaakt en mensen maar worden vol gedouwd met Ritalin. Ook vind ik het raar dat mensen van zulke instantie's die medicatie mogen voorschrijven, in mijn geval mocht alleen mijn psygiator het voorschrijven en niet mijn psygoloog!
maarre 2 maals daags klopt niet hoor.. je moet om de 3/4 uur 1 nemen, dus 4 maal op een dag!
Het moet sowieso al voor het 7de levensjaar al bekend zijn.
Bovendien word je ermee geboren en is het niet zo dat je het vanaf bepaalde leeftijd opkomt
Ook vind ik het raar dat mensen van zulke instantie's die medicatie mogen voorschrijven, in mijn geval mocht alleen mijn psygiator het voorschrijven en niet mijn psygoloog!
Mijn moeder moest er ook een gesprek bij zijn wat inderdaad gaat over voor mijn 7e...
Opvallend is dat ik op mijn 3e al op een medisch kinderdagverblijf zat ivm mijn drukke gedrag!
Maar waarschijnlijk was ADHD toen nog te onbekend...
Wel geloof ik dat er inderdaad veel fouten gemaakt worden ja, maar denk dat dat bij mij niet het geval is
Inderdaad... Bij mij is het ook in overleg gegaan met een psychiater en deze heeft besloten dat het in mijn geval nog niet gunstig is ivm andere medicatie!
Jij komt iedereen wel even vertellen hoe het is, omdat dat bij jou het geval is?
Iedereen is anders hoor.
Mag ook niet. Niemand hier zegt toch ook dat die instanties het hebben voorgeschreven? Zij kunnen in het uiterste geval een psychiater vragen om erbij te komen zodat die het voor kan schrijven.
waarom zo agressief reageren?
maar heb nog nooit gehoord dat je van 1 kan aankomen hoor
ik vind er niks aan hoor..
omdat het een half duits pratend mens was die mij nog maar 1 keer had gezien
dat is een medicijn dat nog maar net op d emarkt is om het zo uit te drukken
ikke wel ,meningen verschillen
volgende keer zal k het ff na vragen
concerta zou ook nog kunnen of bestaat deze al langer?
Ik hoorde ook iets over strattere... Iemand daar ervaring mee?
ik heb ook dicsarit of zow gehad
jij weet er wel veel vanaf elo
of ben je de boeken ff ingedoken ??
hoe lang weet je het al dan ???
volgens mij ben jij helemaal weg van de wereld overdag of niej ???
volgens mij ben jij helemaal weg van de wereld overdag of niej ???
verkruimel maar eens flink wat ritalin pillen en snuif dat maar op
wedde dat je hard gaat
wie van jullie heeft ook ADHD en gebruikt er ook ritalin voor ?? en hoeveel moet je er eingelijk per dag van hebben ??
ik moet 2x 2,5 tablet per dag hebben