Partyflock

Forumonderwerp · 873551
1 volger · 2008x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Kluun...Geweldige schrijver, ongelooflijke klootzak, maar in een aantal opzichten misschien ook realistisch voor degenen die het durven toe te geven. :)

Het boek: Komt een vrouw bij de dokter, je leest het in 1 ruk uit... als je niet wil brullen, moet je het niet lezen... ;)

Zijn nieuwe boek: De weduwnaar ligt al klaar...:D

Heeft iemand het al gelezen?
Waarschuw beheerder
Wat een prachtig boek zeg!
Ik heb het in 2 dagen uitgelezen en het laatste deel in de trein (y) Mensen keken me raar aan toen de tranen over mn wangen rolde ;P
Lekkere directe schrijfstijl, eerste klas klootzak natuurlijk...maar heb toch respect voor hem :)

Nu aan De weduwnaar beginnen :yes:
Waarschuw beheerder
Hier de boekpresentatie van De Weduwnaar, in Kluun's huis:

http://home.planet.nl/~mmarkerink/scar/

onder het kopje "archief"

Waarschuw beheerder
Ik heb ' komt een vrouw bij de dokter' ook in 1 ruk uitgelezen! Wat een geweldig, ontroerend, maar ook grappig boek! ik heb behoorlijk wat tranen gelaten en mijn humeur was die dag echt kut! Toch denk je in het begin: klootzak, maar naarmate het boek vordert, krijg je wel begrip voor hem!

De weduwenaar, het vervolg, vond ik ook goed! Natuurlijk niet zo'n tranentrekker, maar dat hoeft ook niet! Zeker een aanrader en o, wat is ie lief met Luna! :yes:

Van de week heb ik: help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt', gelezen van hem! hahaha, ook erg grappig! Eigenlijk voor mannen die een kindje verwachten, maar ook voor vrouwen ( ook zonder kinderen) grappig om te lezen! Het stukje hormomen is vooral natuurlijk wel herkenbaar! :D

ik kan wel stellen dat ik een echte Kluun-fan ben geworden! :yes: :bloos: en het is eigenlijk ook best een leuke vent om te zien!!

Ff een ander tipje: de eetclub, van Saskia Noort! ook erg leuk en spannend! (y)

Waarschuw beheerder
oja, en wat ook interessant is: Levenslang in Thailand van Pedro Ruyzing :yes: hij heeft vastgezeten in Thailand, erg interessant!

Verder hou ik erg veel van autobiografische boeken over vrouwen in het Midden-oosten over onderdrukking enzo! Verschrikkelijk die onderdrukking van die vrouwen, als je dat ook interessant vind:

- Ik, Safiya

- in een sluier gevangen

- alle delen van Sultana, het leven van een Arabische prinses ( Jean P. Sasson)

- alle delen van Hameeda Lakho

Uhm, het is allemaal alleen niet echt positief voor je visie op de Islam, maarja, die was al niet zo goed bij mij :bloos:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 mei 2006 om 14:23:
Ik vind de boeken prachtig, maar walg er wel van als ik bedenk dat het (deels) echt waar is

Ja daar ben ik het mee eens..maar idd wel en erg mooi en pakkend boek...ben er nu nog in bezig maar t zal niet lang meer duren voor ik t uit heb..
Waarschuw beheerder
Alle 2 echt geweldige boeken! ben een echte leesfan, en komt een vrouw bij de dokter staat bij mij echt met stip op nummer 1!!!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 mei 2006 om 14:23:
Ik vind de boeken prachtig, maar walg er wel van als ik bedenk dat het (deels) echt waar is.

Vind ik niet :no: oke, dat hij vreemging, praat ik niet goed, maar hij hield echt zielsveel van haar en durft te zeggen wat menig mannen zullen denken in zo'n situatie.
Bovendien, zo trouw was zij ook niet!
Waarschuw beheerder
Eergister "komt een vrouw bij de dokter" gekocht... Heb het al bijna uit. Was eigenlijk voor op vakantie en lees eigenlijk nooit. Maar vond dit echt een boeiend verhaal om te gaan lezen, misschien dan de Weduwnaar halen om mee te nemen ;-) echt een heel mooi verhaal.

Waarschuw beheerder
vind het niet walgelijk van het vreemdgaan. hij heeft het in het begin van de relatie verteld en veel vrouwen denken dan dat een man dat bij hen niet zal doen...
ik kan me best voorstellen dat iemand met een ernstig zieke partner vreemdgaat, van een normale relatie kan dan geen sprake meer zijn.
Waarschuw beheerder
Ik heb KEVBDD echt helemaal verslonden, de 2e keer vond ik em zelfs nog beter :jaja: De weduwnaar vond ik een stuk minder, maar nog steeds de moeite waard.

Uitspraak van verwijderd op zondag 27 augustus 2006 om 18:10:
vind het niet walgelijk van het vreemdgaan

Vind ik ook niet. Hoe hij haar heeft verzorgt tot het einde verdient alleen maar waardering, en als hij daar wat verzetjes bij nodig heeft gehad, so be it. Zoals Carmen zelf zegt, de ene man peutert in zijn neus, de ander gaat vreemd ;)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 juni 2006 om 10:54:
Ff een ander tipje: de eetclub, van Saskia Noort!

Ook een leuk boek ja, 'Nieuwe buren' van haar is ook weer erg spannend...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 juni 2006 om 11:05:
Verder hou ik erg veel van autobiografische boeken over vrouwen in het Midden-oosten over onderdrukking enzo!

Dan heb je zeker ook 'Mijn woestijn' van Waris Dirie gelezen? Anders moet je dat zeker gaan doen, super boek (Y)
Ik ga nu beginnen in 'Dagboek van een geisha', staat al heel lang op mijn verlangslijstje en gaat er nu eindelijk van komen! Iemand die al gelezen?

Waarschuw beheerder
Komt een vrouw bij de dokter,, had ik snel uitgelezen.
Ben nu begonnen in de weduwnaar..
Iets minder mooi, maar wel de moeite waard!

Waarschuw beheerder
donateur
Heb in 3 keer "Komt een vrouw bij de dokter" uitgelezen. Jeetje, ik heb nog nooit zo hard gehuild om een boek. Wat ontzettend mooi :cry:

Het is echt zo dat je niet kan stoppen met lezen als je eenmaal begonnen ben.

Waarschuw beheerder
donateur
Hopelijk kan het boek iets betekenen bij het maatschappelijk accepteren van vreemdgaan o:)

(heb t boek niet gelezen, maar hoor er veel over)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 31 augustus 2006 om 13:57:
Hopelijk kan het boek iets betekenen bij het maatschappelijk accepteren van vreemdgaan

nou dat denk ik niet :[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 31 augustus 2006 om 13:20:
Het is echt zo dat je niet kan stoppen met lezen als je eenmaal begonnen ben.

:jaja:
Vriendin had ze mee op vakantie, ik dacht dan heb ik mooi wat te doen.
Vrijdag begonnen in Komt een vrouw bij de dokter, zondag had ik De weduwnaar ook al uit

Waarschuw beheerder
donateur
Ja niet normaal :) Ik ken het. Mijn zus heeft die andere 2 boeken ook. Die ook maar ff lezen, ben nu al verslaafd aan Kluun.
Waarschuw beheerder
ik heb allebei de boeken gelezen, niet echt boeiend. Ik vind de schrijfstijl egt 3 keer niks. Ik lees liever iets van Irving.
Waarschuw beheerder
Wel in het engels dan.
Ik vond de nederlandse vertaling van 'The world according to Garp' en 'A widow for one year' een stuk minder...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 mei 2006 om 15:43:

half nederland zo'n beetje (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ** Rach op donderdag 31 augustus 2006 om 19:40:
Wel in het engels dan.
Ik vond de nederlandse vertaling van 'The world according to Garp' en 'A widow for one year' een stuk minder

Ik heb 'A widow for one year' alleen in het NL, maar ik vind het een drakerig boek, het eerste boek van Irving waar ik niet blij mee ben. Ik ben erin begonnen na 'Until I find you' misschien dat het daar door komt? UIFY vond ik namelijk super!
Waarschuw beheerder
Ik ga zeker wat van hem lezen! Mijn moeder heeft zijn 1e boek gekocht en als ze terug is van vakantie ga ik die lezen en daarna ook zeker de weduwenaar!
Waarschuw beheerder
ik zou de weduwnaar niet gaan lezen

dat boek is 1 grote anti-climax.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van zomerli op donderdag 31 augustus 2006 om 18:47:
Ik vind de schrijfstijl egt 3 keer niks.

Ik vind ze allebei prima weglezen hoor, lekkere stijl van schrijven.

De climax van de Weduwnaar is idd iets langdradiger en op het eind een beetje voorspelbaar.. Maar blijven 2 schitterende boeken

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb 'Er komt een vrouw bij de dokter' in een stuk uitgelezen.. Echt een boek dat lekker wegleest en dat je niet makkelijk aan de kant legt..

Heb wel een paar tranen over mn wang laten stromen :X

Ga nu het vervolg lezen, maar heb daar niet zo'n positieve verhalen over gehoord..
Waarschuw beheerder
ik ben vandaag ook begonnen in ´Er komt een vrouw bij de dokter´en ik heb het bijna uit :)
ik ga nu weer lekker verder lezen!
Wel echt een zielig verhaal....

Waarschuw beheerder
Heb ze allebei gelezen in 4 dagen!Geweldig gewoon!!
Heb gelachen en gejankt....Raad het iedereen aan om te lezen!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
heb allebei de boeken gelezen. bij komt een vrouw bij de dokter 't niet droog kunnen houden.

SUPERMOOIE BOEKEN! :yes:
Waarschuw beheerder
Twee geweldige boeken, ik wilde ze het liefst meteen uit lezen.
'Komt een vrouw bij de dokter' vond ik zelfs iets beter! Maar ook het tweede boek is ontzettend mooi, en zeker hoe hij omging met Luna.
Heb het bij 'Komt een vrouw bij de dokter' niet droog kunnen houden.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Devilish™ op donderdag 31 augustus 2006 om 23:18:
half nederland zo'n beetje

De noordelijke helft dan zeker nog niet ;)

Waarschuw beheerder
Waanzinnige schrijver!!!!! Heb al z'n boeken gelezen! Hij schrijft over het leven zoals 't is! Nothing more... Nothing less! (Damn :S dat klinkt serieus... Haha!) :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 november 2006 om 21:47:
Waanzinnige schrijver!!!!!

zeker weten! met de humor dat hij schrijft maar tegelijkertijd ook zo realistisch. Topschrijver!

Film komt ook uit van komt een vrouw bij de dokter, ben zo benieuwd.. maar geloof niet dat die kan tippen aan zn 2 boeken

Waarschuw beheerder
Ik heb ze alle 3 gelezen, echt geweldig geschreven!
Waarschuw beheerder
jazker, heb ze beide gelezen.. was wel confronterend aangezien ik zelf zoiets van erg dichtbij heb meegemaakt, maar toch eg respect voor die vent :respect: hij beschrijft het erg realistisch en super mooi :D

Waarschuw beheerder
Dat is toch met schaatsen enzo???

Waarschuw beheerder

:yes: Beide 2 keer! :cry:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 00:01:
Dat is toch met schaatsen enzo???

Schaatsen? :\

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 08:07:
Schaatsen?

Klunen!
Waarschuw beheerder
als je niet wil brullen, moet je het niet lezen... ;)

Er viel niets aante brullen.
het was vermakelijk om te lezen en verfrissend wellicht.
Maar zo'n geweldig boek vind ik het ook weer niet. Bit overrated imo :yes:
Waarschuw beheerder
Allebei super! Eerste traantje laten vallen, tweede niet..
Maar al met al de moeite waard!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sinnerbabe ©® op dinsdag 16 mei 2006 om 15:49:
'Terug naar zee' van Saskia Noort

Terug naar de kust bedoel je denk ik?
Daar ben ik nu mee bezig :)

Ben weer goed bezig overigens. Eerst Nieuwe buren (saskia noort) gelezen (ook een aanrader trouwens). Daarna komt een vrouw bij de dokter, toen de weduwnaar (vond ik toch wel iets minder) en ben nu bezig in terug naar de kust (saskia noort)

Waarschuw beheerder
Ik heb dat boek gelezen, echt indrukwekkend.
Ik kon het in 1 dag uit lezen maar wou er toch
mee wachten en las maar een paar hoofdstukken per
dag omdat ik gewoon niet wou dat het afgelopen was.
Ik vond het een heel mooi en interessant boek.
Was ook soms heel erg boos om hem om het feit hoe
vaak vreemd hij ging.
Echt voor iedereen een aanrader

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 november 2006 om 15:17:
maar wou er toch
mee wachten en las maar een paar hoofdstukken per
dag omdat ik gewoon niet wou dat het afgelopen was

:lol:
Dat had ik ook
Ik heb het de laatste avond nog voor 1,5 bladzijde weggelegd, omdat ik het gewoon zonde vond om hem uit te lezen!
Ga hem binnenkort nog wel een keer lezen denk ik.

Hoe zit dat met die film? Daar ben ik wel benieuwd naar eerlijk gezegd :O

Waarschuw beheerder
donateur
ongelooflijke klootzak

Het is fictief hé, wat overigens veel mensen niet goed hebben begrepen, hoewel dit toch duidelijk staat vermeld in zijn boek (laatste pagina)

Ben jij Stijn?

Nee. Stijn is een volledig uit de klauw gelopen versie van Kluun. Zijn gevoelens en frustraties in KEVBDD en De Weduwnaar waren wel dezelfde als die ik had ten tijde dat mijn vrouw ziek was en in de tijd nadat ze was overleden. En ik heb ook geen monofobie.
Bron: www.kluun.nl

Eigenlijk zijn al die vragen wel humor:
http://www.kluun.nl/vragen.php
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik wist niet dat er nog een boek voor EKEVBDD zat. Ik lees hier dat er een deel 1 is dat heet : HELP ik ben zwanger!
wie heeft dit gelezen? En is het de moeite ook als je de andere 2 al hebt gelezen?
Persoonlijk vond ik de Weduwnaar een stuk minder
Leestip:
Het boek "Vogelman" van Mo Hayder is geweldig!
Echt een aanrader voor de vrouwelijke en mannelijke lezers. Spannend van het begin tot het eind. Vlot geschreven en heel dynamisch. (lijkt wel reclame hehehehe)
Waarschuw beheerder
Nou,.... heb komt een vrouw bij de dokter in 2 dagen uitgelezen, daarna gelijk de weduwenaar gekocht en daar moet ik nu nog een paar blz van lezen.

komt een vrouw bij de dokter, mooi boek, moest er wel erg bij huilen iedereen denk ik,.....de weduwenaar is minder huilerig maar zekers de moeite waar,......
Waarschuw beheerder
De climax van de Weduwnaar is idd iets langdradiger en op het eind een beetje voorspelbaar.. Maar blijven 2 schitterende boeken[/quote]

:respect:
Waarschuw beheerder
Ben vandaag begonnen met 'Er komt een vrouw bij de dokter' en heb alweer bijna uit...Maar hoef nog niet te janken.
Had niet verwacht dat hij zo "grof" kon schrijven...nou jah grof is dan misschien het verkeerde woord..maar moest er wel om lachen...

Daarna gelijk de weduwe lezen...ben benieuwd!!
Waarschuw beheerder

Ben er nog altijd op aan het wachten:/!
Hoorde inderdaad dat het een erg goed boek is!