Partyflock

Forumonderwerp · 870846

Kransen 4 mei in Osdorp vernield
In Amsterdam Osdorp zijn vannacht kransen vernield die gisteren bij een oorlogsmonument waren gelegd. Bij de plechtigheid gisteravond waren ongeveer 500 mensen.

Het stadsdeel Osdorp had tot vannacht half één bewaking geregeld, maar toch bleken de kransen vanmorgen vernield te zijn. Sommige lagen in het water, andere lagen her en der vertrapt op de grond.

De politie heeft nog geen idee wie de daders waren en is een groot onderzoek begonnen. Een soortgelijke vernieling door Marokkaanse jongeren in stadsdeel Slotervaart/Overtoomse Veld leidde in 2003 tot veel commotie.

bron www.nos.nl

ik vind het maar asociaal

Uitspraak van RT3067 op dinsdag 9 mei 2006 om 17:50:
Dan moet je 1: Niet een grafiekje van amersfoort voordoen alsof het uit dat rapport komt
2: Het gehele rapport lezen en niet alleen de cijfertjes

dat grafiekje staat duidelijk amersfoort, de tekst staat duidelijk CBS, dus niet lopen zeiken over kleine details, het is duidelijk hoe het zit en hoe het komt, word eerst eens tijd voor een oplossing. Je kan niet constant blijven verdedigen.

Uitspraak van RT3067 op dinsdag 9 mei 2006 om 17:29:
Oh gelukkig ik schrok al

Hoezo? Reed er iemand in zijn achteruit op je af?;-)

Heb ik ergens gezegd dat Mohammed B gelijk had met zijn moord

Uitspraak van RT3067 op dinsdag 9 mei 2006 om 15:20:
Het is triest wat die jongen is aangedaan maar geen misdaad

Verklaar u nader.

Klopt iedereen krijgt een kans maar verziek je dit door geweld dan moet je ook de consequenties aanvaarden.

Met het gevolg dat het derde a vierde rangs burgers worden, en zo gaan gedragen.
Want beter goed slecht als slecht goed. vat je hem?

s een belediging het waard om een ander van het leven te beroven

Mohamed B vond van wel, dus waarom zouden ANDEREN!! ook niet zo kunnen denken.

Daarnaast is schelden een teken van zwakte en gebrek aan vocabulaire

Dat is niet helemaal juist ik kan mooi vocabulaire schelden

Een mening opgedragen vanuit een geloof blijft een mening van de persoon omdat hij gelooft

Vind ik van niet.
Het is vaak een opgelegde mening, die bij de geboorte is ingeprent, soort hersenspoeling.
Ik vind dit niet vrijwillig.

Dus als jij zegt veel allochtonen gedragen zich niet hoeft niemand zich te verdedigen maar je zegt ook niet welke individuen het dan wel doen.

Dat is niet mijn taak, ik denk dat je eerst de negatieve berichtgevingen van de media,regering,maatschappij en niet tevergeten mijn eigen er(aan)varingen moet veranderen wil je mijn mening daarover doen willen omslaan.
Maar even voor de goeie orde ik zie echt wel welke er fout zijn of niet. (ook niet altijd maar dat is meer stigmatiserend als discriminerend!)

Dan kan je dus ook niet zeggen dat veel allochtonen zich misdragen

Een groot deel van de allochtoonse bevolking neemt de criminaliteit voor zijn rekening die de meeste onrust bij de bevolking teweeg brengt.
Ook mede door die anti terreurwetgeving

als je beschuldigingen uit moet iedereen zich kunnen verdedigen als ze vinden dat ze daardoor benadeeld

Zouden we niet allemaal weten wie we daar mee bedoelen,
ipv dat we de schuldige ter verantwoording roepen die bekent staan bij de Politie en die ook voor de slechte naam zorgt onder alle allochtonen, wordt er alleen maar een welles of nietus discussie gevoerd, waarbij de verschillen alleen maar groter word.

Nou verontschuldig jezelf dan maar voor iets

Geef niet graag toe.

Het ligt maar net aan welk soort criminaliteit,

die de meeste onrust bij de bevolking teweeg brengt.

Er zijn ook Engelse Terroristen. En de Hofstadgroep bestaat niet alleen uit Marokanen. enz enz.

Toch vreemd dat deze er kwam na de "islamitische" (9-11)
aanslag?

Uitspraak van RT3067 op dinsdag 9 mei 2006 om 17:32:
Aan de hand van de gemeente amersfoort heb je geen totaal beeld en het blijft nog steeds relatief en niet absoluut.

Dit komt doordat de echte cijfers over heel Nederland angstvallig geheim of iig duister word gehouden.
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 9 mei 2006 om 19:22:
op allen hier, CBS is meest betrouwbare bron die er te noemen is. ik heb het hele verslag gelezen dus het lijkt mij een duidelijke zaak

Laat me toch niet lachen. Waarom sla je het zinnetje "Duidelijk is dat generaliserende uitspraken over samenhang tussen de herkomst en criminaliteit niet verstandig en vaak niet correct zijn" (pag 9) over?? Begrijpend lezen is iets anders dan een CBS rapport te misbruiken voor je eigen redenatie.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 mei 2006 om 20:59:
Hoezo? Reed er iemand in zijn achteruit op je af?

Nee maar in de gevangenis kan je niet zo vaak PF'en en dan moet ik zo lang op je antwoord wachten ;)

Verklaar u nader

Simpel toch. Niemand mag vermoord woorden om zijn mening Geweld plegen omdat iemand je uitscheld is dom. Maar iemand uitschelden is niet strafbaar. Dat geld voor van Gogh maar ook voor de personen die de zoon van van Gogh uitschelden en pesten met de dood van zijn vader. Het is triest dat iemand dit doet maar niet strafbaar.

Met het gevolg dat het derde a vierde rangs burgers worden, en zo gaan gedragen.
Want beter goed slecht als slecht goed. vat je hem

Iedereen krijgt in Nederland wel meer dan 1 kans hoor. Pak je die kansen niet dan degradeer je jezelf tot tweederangs burger ja . Maar ook tweede derde vierde rangs burgers moeten zich aan de wet houden. Maar in de praktijk hoe lager je valt hoe harder je moet werken om weer naar boven te komen. Als je doorgaat met criminele praktijken zal je veel in de gevangenis zitten.

Mohamed B vond van wel, dus waarom zouden ANDEREN!! ook niet zo kunnen denken.

Daarom ben ik blij om in een rechtstaat te leven. Er is maar 1 partij in Nederland die het monopolie op geweld heeft en dat is de Overheid. De uitvoerende macht van deze overheid wordt democratisch gekozen. Als je denkt dat je geweld kan plegen omdat een ander dat ook doet ben je dus niet democratisch en zeker geen volwaardig staatsburgerschap waard. Oftewel dan wordt je opgesloten want de overheid dult geen concurentie in zijn monopolie. ;)

Vind ik van niet.
Het is vaak een opgelegde mening, die bij de geboorte is ingeprent, soort hersenspoeling.
Ik vind dit niet vrijwillig

En jij denkt dat kapitalisme, Democratie en nog vele andere waarden en normen jou niet van je geboorte zijn ingegoten? Als Geloof onvrijwillig is Waarom moeten allochtonen zich dan aanpassen aan onze normen en waarden? Dat is dan namelijk ook niet meer vrijwillig.

Dat is niet mijn taak, ik denk dat je eerst de negatieve berichtgevingen van de media,regering,maatschappij en niet tevergeten mijn eigen er(aan)varingen moet veranderen wil je mijn mening daarover doen willen omslaan.
Maar even voor de goeie orde ik zie echt wel welke er fout zijn of niet. (ook niet altijd maar dat is meer stigmatiserend als discriminerend!)

Veel wordt bepaald door beeldvorming en ervaringen. Daarom zeg ik ook dat je daar niet aan moet meewerken om de beeldvorming over allochtonen te negatief moet beinvloeden. Tuurlijk zijn er problemen met integratie van sommige individuen en daar moet een oplossing voor komen. Maar juist die stigmatiserende opmerkingen en ongenuanceerde uitspraken kan je dan beter achterwege laten.

Een groot deel van de allochtoonse bevolking neemt de criminaliteit voor zijn rekening die de meeste onrust bij de bevolking teweeg brengt.
Ook mede door die anti terreurwetgeving

Ja de onrust bij de bevolking maar waarom kijkt de bevolking dan niet verder dan zijn neus lang is. Moet er soms eerst een allochtoon bij Ahold worden aangesteld die vervolgens duizenden mensen dupeert voor vele miljoenen?

Zouden we niet allemaal weten wie we daar mee bedoelen,
ipv dat we de schuldige ter verantwoording roepen die bekent staan bij de Politie en die ook voor de slechte naam zorgt onder alle allochtonen, wordt er alleen maar een welles of nietus discussie gevoerd, waarbij de verschillen alleen maar groter word.

Deze snap ik niet hoe bedoel je?

Toch vreemd dat deze er kwam na de "islamitische" (9-11)
aanslag?

Ja tuurlijk daarvoor werden we niet bedreigd door terroristen. Maar Al Qaida heeft geen specifieke doelwitten behalve dan de gehele westerse wereld. En geloof heeft niets te maken met terrorisme want ook in de Koran staat dat je niet mag doden. Geloof wordt door terroristen gebruikt om te rechtvaardigen wat niet te rechtvaardigen valt.

Dit komt doordat de echte cijfers over heel Nederland angstvallig geheim of iig duister word gehouden.

Nee want deze rapporten bestaan niet. Misschien zijn ze wel nooit gemaakt omdat dan het beleid niet meer te rechtvaardigen valt. Het rapport van het CBS heeft het al over vele tekortkomingen in het rapport. Niet alle criminaliteit wordt geregistreerd. Niet altijd wordt er aangifte gedaan. Niet elk feit wordt opgelost. Duidelijke cijfers zal je nooit te weten komen. Het blijft altijd gokken Een rapport zoals van het CBS is niets anders dan een poging om te verklaren aan de hand van ruwe schattingen en zo het beleid een richting op kan sturen.
Was dit nieuws. Er wordt toch ieder jaar gevoetbald met die kransen in kansloze buurten.

*kuch*

beter
hou ik maar me waffel. check pro beste mensen.
laatste aanpassing

Uitspraak van RT3067 op dinsdag 9 mei 2006 om 22:41:
ie de zoon van van Gogh uitschelden en pesten met de dood van zijn vader

Wat ik had vernomen was dat er ook klappen zijn gevallen.

Iedereen krijgt in Nederland wel meer dan 1 kans hoor.

Ene zijds wel andere kant niet.
Hoe goed iemand zijn best ook doet, hij wordt altijd afgerekend op zijn verleden.

Behalve... ja daar komt onze gelijke mening ratatata
witteboordencriminelen!!!

Er is maar 1 partij in Nederland die het monopolie op geweld heeft en dat is de Overheid

En deze heeft dat afgespiegeld op de maatschappij, met het beleid van regeren.

En daarbij ook de overheid heeft niet het alleen recht op geweld c.q verdediging.
Dat is niet Democratisch.

Als je denkt dat je geweld kan plegen omdat een ander dat ook doet

Als het tegen mijn persoon is, denk ik daar toch heel anders over.

want de overheid dult geen concurentie

En daarom nemen steeds meer "mensen" Levenslang voor "lief"!

En jij denkt dat kapitalisme, Democratie en nog vele andere waarden en normen jou niet van je geboorte zijn ingegoten

Ja natuurlijk wel ,maar wel met de Wet der Nederlanden.
En geen bijbelse wetten, die deze Nederlandse wetten in principe ondermijnen.
Ik ga uit van Staat en Kerk gescheiden.

niet aan moet meewerken

Als ik daar redenen voor zal zijn zal ik dat ook zeker niet doen.
Maar ik heb helaas dingen gezien en meegemaakt, die mij deze beeldvorming geeft.

Maar juist die stigmatiserende opmerkingen en ongenuanceerde uitspraken kan je dan beter achterwege laten.

Maar hoe je het ook brengt al breng je het zingend, er is altijd wel iemand die het ziet als stigmatiserend, discriminerend.
Kijk maar naar positieve discriminatie.

waarom kijkt de bevolking dan niet verder dan zijn neus lang is

Ja sorry ,maar hiervoor moet je toch bij de regering zijn.
Deze vind dat dit soort criminaliteit, niet zwaar gestraft hoeft teworden.
En de "mate van de straf" bepaald vaak hoe ernstig het delict is.
Nou als ik de straffe bekijkt valt het iid mee.
Maar ben het daar absoluut niet mee eens.

Deze snap ik niet hoe bedoel je

Bedoelde eigenlijk in het kort dat we eens een keer met zijn alle! wit bruin zwart geel van huidskleur..koppen met spijkers moeten slaan.
En niet alleen de tegenstellingen moeten vergroten, of uitbeelden.

Ja tuurlijk daarvoor werden we niet bedreigd door terroristen.

Dus inprincipe is die wet er wel gekomen voor een bepaalde groepering met een bepaald geloof.

Geloof wordt door terroristen gebruikt om te rechtvaardigen wat niet te rechtvaardigen valt

Het zelfde geld voor de Wet der Nederlanden.
(helaas)

Nee want deze rapporten bestaan niet.

Natuurlijk wel kom zeg.
ze maken miljarden berekeningen en,
er zijn de stompzinnigste rapporten gemaakt en dan zal van dit belangrijk item geen rapport zijn.
Nee ik denk hierover echt nog steeds hetzelfde, dat ze het beleid van de regering niet meer kunnen onderbouwen, op het gebied van intregratie.
Als de werkelijke cijfers zouden worden vrij gegeven.

Zo nu weer gauw aan het werk.:jaja::@ ;-)

leipe mocro's...
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 mei 2006 om 07:42:
Wat ik had vernomen was dat er ook klappen zijn gevallen.

En dat is fout geen twijfel over mogelijk. Maar weer is dit de schuld van een gehele groep?

Ene zijds wel andere kant niet.
Hoe goed iemand zijn best ook doet, hij wordt altijd afgerekend op zijn verleden.

Ja inderdaad Dus zorg ervoor dat je geen geweld gebruikt en je hebt dit probleem niet. Maak je een keertje een fout zal je harder moeten werken om het enigzins goed te maken.

Behalve... ja daar komt onze gelijke mening ratatata
witteboordencriminelen!!!

;)

En deze heeft dat afgespiegeld op de maatschappij, met het beleid van regeren.

Hoe bedoel je afgespiegeld? Er is niemand die geweld mag gebruiken behalve de overheid. En alleen in situaties betreffende veiligheid.

En daarbij ook de overheid heeft niet het alleen recht op geweld c.q verdediging.
Dat is niet Democratisch.

De wet zegt dat niemand geweld mag gebruiken. dat is democratisch besloten. We hebben het democratisch recht om die wetten te veranderen. Maar zolang die wet bestaat heeft de overheid dus het monopolie.

Als het tegen mijn persoon is, denk ik daar toch heel anders over.

Was niet op jou gericht bedoelde niet 'je' maar 'als men'. ;)

En daarom nemen steeds meer "mensen" Levenslang voor "lief"!

Als dat de keus is van sommige om in de gevangenis hun leven te leven is dat jammer voor hun. Ik denk niet dat veel bejaarde ex bajesklanten het achteraf het een goed idee vonden om geweld te plegen.

Ja natuurlijk wel ,maar wel met de Wet der Nederlanden.
En geen bijbelse wetten, die deze Nederlandse wetten in principe ondermijnen.
Ik ga uit van Staat en Kerk gescheiden.

Veel Nederlandse wetten zijn nu juist geboren uit de Joods Christelijke traditie. Maar daarnaast is geloof (welke dan ook) opzich geen bedreiging voor de democratie. Het zijn de interpretators (kerken, moskeeen, schriftgeleerden) die het geloof naar de mensen brengt en daardoor een bedreiging kunnen vormen voor de staat. Vandaar scheiding tussen kerk en staat maar niet tussen geloof en staat. Een democratie zonder vrijheid om te geloven is dan ook geen democratie meer maar een totalitaire onderdrukking.

Als ik daar redenen voor zal zijn zal ik dat ook zeker niet doen.
Maar ik heb helaas dingen gezien en meegemaakt, die mij deze beeldvorming geeft.

Begrijpelijk maar jammer. Ik denk dat ook jij wel weet dat er veel meer nuances zijn dan je soms uitdraagt. Ik neem het je niet kwalijk ik vind het alleen jammer. Het lost zo weinig op.

Maar hoe je het ook brengt al breng je het zingend, er is altijd wel iemand die het ziet als stigmatiserend, discriminerend.
Kijk maar naar positieve discriminatie

Ach vroeger waren het de Molukkers daarna de Italianen en andere Zuid Europeanen Toen de Surinamer, Turken en nu de Marokanen. Uiteindelijk zullen mensen ook de andere kant van het verhaal zien en lost dit probleem zich wel weer op. Al is het alleen maar omdat het nu erop lijkt dat de Polen onze volgende slachtoffers van stigmatisering zullen zijn. ;) Ook positieve discriminatie blijft discriminatie. Dus in mijn mening verachtelijk.

Ja sorry ,maar hiervoor moet je toch bij de regering zijn.
Deze vind dat dit soort criminaliteit, niet zwaar gestraft hoeft teworden.
En de "mate van de straf" bepaald vaak hoe ernstig het delict is.

Ja inderdaad maar het zal toch niet zo kunnen zijn dat je voor een inbraak of vechtpartij (zonder doden uiteraard)zwaarder gestraft gaat worden dan (ik noem maar even een voorbeeld) voor het wegmoffellen van 10 miljoen euro naar je eigen rekening en daarmee duizenden mensen werkloos maakt. Als je zwaarder wil straffen dan moet je alle straffen verhogen en niet alleen degene waar de mensen zelf de gevolgen van zien. Er zijn een heleboel misdaden waar iedereen getroffen door wordt maar die we niet als ingrijpend op ons persoonlijk leven zien.

Bedoelde eigenlijk in het kort dat we eens een keer met zijn alle! wit bruin zwart geel van huidskleur..koppen met spijkers moeten slaan.
En niet alleen de tegenstellingen moeten vergroten, of uitbeelden.

Nog iets waar we het over eens zijn !!!!!! ;)

Dus inprincipe is die wet er wel gekomen voor een bepaalde groepering met een bepaald geloof.

En als er nu eens een radicale groep Christenen (of atheisten) is die van plan zijn een aantal Moskeeen op te blazen en slachtoffers te maken bij Moslims. Vallen deze dan niet onder de terroristen wetgeving? Natuurlijk wel. De directe aanleiding komt van Moslimterrorisme (In Spanje en Groot Brittanie echter niet). De uitwerking is ter bescherming van iedereen. Ook Moslims. Dat kan dus geen discriminerende gedachte zijn om een wet te maken. De aanleiding voor de wet was terrorisme niet geloof of afkomst.
Het zelfde geld voor de Wet der Nederlanden.

?

Natuurlijk wel kom zeg.
ze maken miljarden berekeningen en,
er zijn de stompzinnigste rapporten gemaakt en dan zal van dit belangrijk item geen rapport zijn.

Wat heb je aan een rapport waarin staat hoeveel allochtonen een misdaad plegen als je geen vergelijking kan maken ten opzichte van autochtonen simpelweg omdat de boetes niet geregistreerd worden. Als er ontzettend veel verborgen criminaliteit ontstaat. Is het een goed rapport als erin staat dat 5000 misdaden zijn gepleegd door allochtonen en 5000 door autochtonen. Zijn de allochtonen dan crimineler. Ja volgens deze cijfers wel maar als die 5000 misdaden van allochtonen nu eens 4950 rijden door rood licht blijken te zijn en de 5000 van de autochtonen zware geweldsmisdrijven. Klinkt het weer heel anders. Wat is nu precies de misdaad die het ergst is. Wat is de waarde van een misdrijf op de schaal van ernstig? Is 10 miljoen van je werkgever stelen minder ernstig dan 500 euro bij een inbraak? Voor de persoon die getroffen is is het emotioneler en dus ernstigger maar voor de maatschappij in zijn geheel is die 10 miljoen veel ernstiger.

Zo nu weer gauw aan het werk

werk ze
laatste aanpassing

:@
ze hadden beter de rest van die stinkstad ook kenne slopen.. :yes:

on topic: belacheloos, totaal respectloos en opknopen die gasten.. :@
Vind dit niet echt kunnen ofzo.

Laat me toch niet lachen. Waarom sla je het zinnetje "Duidelijk is dat generaliserende uitspraken over samenhang tussen de herkomst en criminaliteit niet verstandig en vaak niet correct zijn" (pag 9) over?? Begrijpend lezen is iets anders dan een CBS rapport te misbruiken voor je eigen redenatie.

Ik misbruik niets, ben blij dat er nog rapporten als deze bestaan. Bevestigd wat ik en velen met mij denken. Je vind je zelf nogal wat en staat niet open voor meningen en bevindingen van anderen. Je zou eens een dagje met me mee de straat op moeten gaan, misschien dat je de dingen dan eens niet door je roze bril ziet. Ze zijn niet allemaal zo, maar het zijn er in elk geval errug veel!
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 mei 2006 om 17:17:
Ik misbruik niets, ben blij dat er nog rapporten als deze bestaan. Bevestigd wat ik en velen met mij denken. Je vind je zelf nogal wat en staat niet open voor meningen en bevindingen van anderen. Je zou eens een dagje met me mee de straat op moeten gaan, misschien dat je de dingen dan eens niet door je roze bril ziet. Ze zijn niet allemaal zo, maar het zijn er in elk geval errug veel!

Ik sta niet open voor meningen???? Ik lees verdomme letterlijk voor uit het rapport dat JIJ hier geplaatst hebt en je beweert dat ik oogkleppen op hebt??? Ik woon in Rotterdam Niet in Venlo. Kom jij hier maar eens een dagje meelopen en kennismaken met mijn buren en stadsgenoten!!

Uitspraak van RT3067 op woensdag 10 mei 2006 om 17:26:
k sta niet open voor meningen???? Ik lees verdomme letterlijk voor uit het rapport dat JIJ hier geplaatst hebt en je beweert dat ik oogkleppen op hebt??? Ik woon in Rotterdam Niet in Venlo. Kom jij hier maar eens een dagje meelopen en kennismaken met mijn buren en stadsgenoten!!

kan ook zonder te schelden hoor.
1. BEn je advocaat ofzo, dat je alles uit een rapport proberd te halen om je gelijk te krijgen?
2. Als ik niet had geweten dat het rapport geen 100% beeld kon geven had ik het niet geplaatst.
3.Bij deze, het rapport geeft een beeld/ inschatting. Geen enkel rapport zou volledige feiten/cijfer kunnen bevatten.Omdat simpelweg niet alles staat geregristreerd.
4. Ik sta open voor andermans mening maar hou er niet van als die word opgedrongen.
5. Als je in Rotterdam woont word je dus regelmatig geconfronteerd met het straatleven. Multi Culti is leuk, maar doe niet alsof het een ideale wereld is.
6. Ik heb nooit verwezen naar Venlo/Rotterdam in eerdere posts, dus weet niet wat dat toevoegd aan onze discussie.
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 mei 2006 om 17:33:
kan ook zonder te schelden hoor.
1. BEn je advocaat ofzo, dat je alles uit een rapport proberd te halen om je gelijk te krijgen?
2. Als ik niet had geweten dat het rapport geen 100% beeld kon geven had ik het niet geplaatst.
3.Bij deze, het rapport geeft een beeld/ inschatting. Geen enkel rapport zou volledige feiten/cijfer kunnen bevatten.Omdat simpelweg niet alles staat geregristreerd.
4. Ik sta open voor andermans mening maar hou er niet van als die word opgedrongen.
5. Als je in Rotterdam woont word je dus regelmatig geconfronteerd met het straatleven. Multi Culti is leuk, maar doe niet alsof het een ideale wereld is.
6. Ik heb nooit verwezen naar Venlo/Rotterdam in eerdere posts, dus weet niet wat dat toevoegd aan onze discussie

Als het ook zonder beledigen kan waarom beweer je dan dat ik me beter zou voelen dan jij? Je misbruikt dit rapport voor je eigen onderbuik gevoelentjes.

1. Beschuldig je mij nu van iets uit een rapport halen om mijn eigen gelijk te halen??? Jij bent degene die het rapport plaatste om je gelijk aan te tonen. Dit blijkt niet juist want het rapport spreekt je duidelijk tegen.
2. Waarom heb je het dan geplaatst als je wist dat het geen 100% beeld kon geven? In de hoop dat niemand het zou lezen? Waarom probeer je je mening dan te onderbouwen met een rapport dat je ongelijk geeft?
3. Inderdaad dus bouw je conclusies dan niet op dit rapport.
4. Maar je vind het dus wel ok om mij te beschuldigen van door een roze bril kijken en alles beter te weten als je zelf niets kan onderbouwen behalve dan je eigen gevoelens. Wat je vind moet je zelf weten maar wat je roept op een openbaar forum ben je zelf verantwoordelijk voor en moet je het dus wel kunnen onderbouwen.
5. Wat zou ik moeten hebben tegen multi culti dan? Ik heb iets tegen criminelen niets tegen multi culti.
6. Jij nodigde mij uit om te gaan wandellen omdat het schijnbaar zo verschrikkelijk is waar jij woont?

Uitspraak van RT3067 op woensdag 10 mei 2006 om 17:42:
Als het ook zonder beledigen kan waarom beweer je dan dat ik me beter zou voelen dan jij? Je misbruikt dit rapport voor je eigen onderbuik gevoelentjes.

1. Beschuldig je mij nu van iets uit een rapport halen om mijn eigen gelijk te halen??? Jij bent degene die het rapport plaatste om je gelijk aan te tonen. Dit blijkt niet juist want het rapport spreekt je duidelijk tegen.
2. Waarom heb je het dan geplaatst als je wist dat het geen 100% beeld kon geven? In de hoop dat niemand het zou lezen? Waarom probeer je je mening dan te onderbouwen met een rapport dat je ongelijk geeft?
3. Inderdaad dus bouw je conclusies dan niet op dit rapport.
4. Maar je vind het dus wel ok om mij te beschuldigen van door een roze bril kijken en alles beter te weten als je zelf niets kan onderbouwen behalve dan je eigen gevoelens. Wat je vind moet je zelf weten maar wat je roept op een openbaar forum ben je zelf verantwoordelijk voor en moet je het dus wel kunnen onderbouwen.
5. Wat zou ik moeten hebben tegen multi culti dan? Ik heb iets tegen criminelen niets tegen multi culti.
6. Jij nodigde mij uit om te gaan wandellen omdat het schijnbaar zo verschrikkelijk is waar jij woont?

Laat maar zitten jongen, leef lekker verder in je ideale wereld.
IK had het niet over mijn woonplaats, ik zei op straat, dat kan overal zijn.
Kortzichtig, einde discussie.
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 mei 2006 om 17:52:
Laat maar zitten jongen, leef lekker verder in je ideale wereld.
IK had het niet over mijn woonplaats, ik zei op straat, dat kan overal zijn.
Kortzichtig, einde discussie.

Leef jij ook lekker verder in je wereldje. Ik gun het je.
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 mei 2006 om 17:17:
Ik misbruik niets, ben blij dat er nog rapporten als deze bestaan. Bevestigd wat ik en velen met mij denken.

Eehhmm... dat rapport bevestigd juist dat wat jij zegt bullshit is

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 9 mei 2006 om 16:02:
Even serieus, de grootse misdaadcijfers in ons land worden bemand door de marokaanse bevolking, in het byzonder de jeugd.

Uitspraak van RT3067 op woensdag 10 mei 2006 om 17:56:
Leef jij ook lekker verder in je wereldje. Ik gun het je.

dank je wel
Uitspraak van Knoalster op woensdag 10 mei 2006 om 18:23:
Eehhmm... dat rapport bevestigd juist dat wat jij zegt bullshit is

Kattivo je kan wel blijven ontkennen hou jezelf maar voor de gek, dat rapport van het cbs klopt gewoon. Als in Amersfoort al de meeste misdaden door marokkanen gepleegd worden, en dan hebben we het over amersfoort he, in de Randstad is dit velen malen erger. dus het is wel degelijk in heel nederland zo, houd jezelf maar voor de gek jochie.
laatste aanpassing

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 9 mei 2006 om 17:30:
kijk maar na,

Resultaten
De herkomst van verdachten
Door de nadruk op het aandeel van de verschillende bevolkingsgroepen in de
(geregistreerde) criminaliteit, wordt licht vergeten dat slechts een kleine
minderheid van de bevolking als verdachte in contact komt met de politie. In
2002 is 0,9% van de autochtonen bij de
politie geregistreerd als verdachte en
2,2% van de allochtone groepen.

Tabel Verdachtenpercentages in 2002 naar herkomstgroepering, generatie, geslacht en
leeftijdscategorie*
totaal man vrouw 12-17 18-24 25-44 45-79
jaar jaar jaar jaar
totaal 1,2 2,0 0,4 1,6 2,6 1,5

autochtoon 0,9 1,6 0,3 1,3 2,2 1,2
allochtoon 2,2 3,8 0,7 3,1 4,4 2,9

Het algemene beeld dat bij Antillianen en Marokkanen een probleemgroep voorkomt, wordt door onze resultaten ondersteund. Bij de Marokkanen zijn zowel de eerste als de tweede generatie vaker dan autochtonen en de meeste andere herkomstgroeperingen verdachte van een misdrijf; bij hen gaat het relatief vaak om vermogensdelicten.

bron, site CBS
voor volledig verslag :
http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres ... 5verdachtvancriminaliteit.pdflaatste aanpassing 9 mei 2006 17:32

:respect:

Uitspraak van RT3067 op woensdag 10 mei 2006 om 15:40:
Maar weer is dit de schuld van een gehele gro

Ik wil niet zeggen direct.
Maar door de opvoeding van hun ouders (te vrij) en familie (te lang vast gehouden aan hun geboorteland, en mede daardoor een achterstand opgelopen), en natuurlijk mede door het geloof.

En ik zie echt nergens Allochtone openlijk een discussie voeren over het "gespuis" onder hun.
Hoe die de naam van de wel goedwillende naar de klote helpt.
En als ik er weleens met mijn Turkse buurman over begint,
zegt hij ,die kutlijers moeten ze net zo aanpakken als bij hun land dat behoort?
Want die gasten leren het op deze manier nooit.
(Nu weet ik niet hoe de jeugd zich daar gedraagt)

Dus zorg ervoor dat je geen geweld gebruikt en je hebt dit probleem niet

Ook ik ben hardleers:jaja:

zal je harder moeten werken om het enigzins goed te maken

Al werk ik voor 1000 man dan nog maak ik het niet goed;-)

Hoe bedoel je afgespiegeld

Dat alle regeringen maar doen wat ze willen.
Bevalt het ze niet word het verandert.
Ze beloven iets maar komen het niet na,
Maken ze een fout krijgen ze een gouden handdruk of na maanden, ff in de luwte gezeten te hebben promotie.
Ze brengen met hun beleid zelf de grootste kloof tussen Autochtoon, Allochtoon & Asielzoeker.
Alles is strenger en strakker geworden (wat vaak niet anders kan) de bewegings vrijheden worden steeds meer ingeperkt.
De Wet is meer bezig met het beveiligen van V.I.P en gebouwen en het kaal plukken van burgers via boete's, dan met wat ze behoren te doen.:@ enz enz bla bla:-D

De wet zegt dat niemand geweld mag gebruiken.

Tenzij in nood situatie's;-)

Als dat de keus is van sommige om in de gevangenis hun leven

Maar achter elke gevangene schuilt een (dodelijke) slachtoffer( s ) :jaja:

geloof en staat

Ik geloof helemaal niet..ja vroeger de Sinterklaas, en toen bleek dat dat nep was liet ik me geen 2de keer meer foppen :lol:

Maar ik wordt wel verplicht doordat zelfde geloof, om met pasen pinksteren kerst en weet ik allemaal niet meer voor Christelijkedagen vrij te nemen/krijgen. :-/

En als er nu eens

:no: :nee:

De Wet was er gekomen, niet door atheisten Bhoedisten, of de Romeinen maar door de Islamitische "Vrijheidstrijders".
Tis rot maar het zij zo.

Het lost zo weinig op

Ben echt niet iemand die met zijn borst vooruit loopt.
Als ik een straatje om kan gaan ook best.
Dus moet echt wel in nood zitten.;-)

lijkt dat de Polen onze volgende slachtoffers van stigmatisering zullen zijn

Dit komt mede weer door de twijfelende opstelling van de Regering.
Breng onzekerheid onder de bevolking.:jaja:

Het zelfde geld voor de Wet der Nederlanden

Dat er een klasse justitie bestaat.
denk daarbij maar aan de witteboorden criminelen met al zijn vertakkingen van dien ;-)

omdat de boetes niet geregistreerd worden

Boete's zijn vaak geen misdrijven! maar overtredingen van een verkeers of veiligheids delict.
Bij een mishandeling met straf als boete volgt altijd een strafblad.
Dus er zit een groot verschil tussen een overtreding of een misdrijf!
Voorbeeld blanke pleegt moord..allohtone geeft verkeerde i.d
:jaja:

werk ze

Lekker snel 8-)
laatste aanpassing
Uitspraak van :coke: DeWegKwijt :coke: op woensdag 10 mei 2006 om 19:09:
Kattivo je kan wel blijven ontkennen hou jezelf maar voor de gek, dat rapport van het cbs klopt gewoon.

JUIST dat rapport klopt! Je spreekt jezelf wel heel erg tegen zo he.. of heb je het niet gelezen?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 mei 2006 om 19:22:
En ik zie echt nergens Allochtone openlijk een discussie voeren over het "gespuis" onder hun.

Zijn er dan óók "allochtonen" die zich verantwoordelijk voelen voor het gedrag van mensen die door anderen in hetzelfde hokje worden geplaatst?
Kattivo je kan wel blijven ontkennen hou jezelf maar voor de gek, dat rapport van het cbs klopt gewoon.

Heel goed van je het rapport klopt inderdaad dus waarom geef je Kattivo dan niet gelijk?

Als in Amersfoort al de meeste misdaden door marokkanen gepleegd worden, en dan hebben we het over amersfoort he, in de Randstad is dit velen malen erger. dus het is wel degelijk in heel nederland zo, houd jezelf maar voor de gek jochie.

Kan je nou werkelijk niet grafieken lezen of doe je nu maar gewoon alsof? 1 je hebt het over percentages. Niet absolute getallen 2. Het gaat over kinderen van 12 tot 17 jaar (echt de gevaarlijke mensen). 3. het gaat over verdachten niet over veroordeelden. 4. Je weet niet eens over welke misdrijven we het hier hebben?

Ik wil niet zeggen direct.
Maar door de opvoeding van hun ouders (te vrij) en familie (te lang vast gehouden aan hun geboorteland, en mede daardoor een achterstand opgelopen), en natuurlijk mede door het geloof.

Er zijn autochtone nederlanders op dit forum die wel ergere dingen zeggen. Welke afkomst je ook hebt je bent gewoon een hork als je zulke uitspraken doet. Maar het is niet strafbaar.

Hoe die de naam van de wel goedwillende naar de klote helpt.
En als ik er weleens met mijn Turkse buurman over begint,
zegt hij ,die kutlijers moeten ze net zo aanpakken als bij hun land dat behoort?
Want die gasten leren het op deze manier nooit.
(Nu weet ik niet hoe de jeugd zich daar gedraagt)

Waarom moet een Nederlandse jongen van Marokaanse afkomst dat doen dan? Hij heeft toch niets gedaan? De meeste zullen ook wel zeggen dat het hufters zijn. Helaas noemen een aantal mensen hier alle Marokanen slecht. Of nog erger "er zijn wel goede tussen maar de meerderheid is slecht" dan zou ik ook denken dat ik beter mijn mond kan dichthouden want nuances hebben deze mensen niet. Moet elke Marokaan verplicht gaan discussieren en roepen dat de meeste Marokanen slecht zijn? Ze weten wel beter want ze kennen een heleboel Marokanen. Ze zullen dus altijd zeggen dat het wel meevalt. En dat is nu precies wat de meeste hier niet willen horen. Dan is het verstandiger om je mond dicht te houden.

Ook ik ben hardleers

Je bent niet dom dus ik geloof dat het wel goedkomt ;)

Ze brengen met hun beleid zelf de grootste kloof tussen Autochtoon, Allochtoon & Asielzoeker.

Ja 100% tevredenheid zal je toch nooit bereiken. Mensen hebben allemaal hun eigen mening. Miljoenen kapiteins.

Tenzij in nood situatie's

Een beledigende opmerking is echter niet een noodsituatie ;)

Maar ik wordt wel verplicht doordat zelfde geloof, om met pasen pinksteren kerst en weet ik allemaal niet meer voor Christelijkedagen vrij te nemen/krijgen.

Je gaat me toch niet vertellen dat je vrije dagen slecht vind toch? Ook al zou er geen geloof zijn dan zouden we wel iets anders vieren. En zouden we wel andere dagen hebben (4th of July, Koninginnedag ;) )

De Wet was er gekomen, niet door atheisten Bhoedisten, of de Romeinen maar door de Islamitische "Vrijheidstrijders".
Tis rot maar het zij zo.

Maar dat maakt het niet discriminerend van opzet.

Dus moet echt wel in nood zitten

Dat je het erg vind wat er in Nederland gebeurd snap ik best maar ik probeer je juist te overtuigen dat het niet helpt om ongenuanceerd je mening te verkondigen. Op veel gebieden zijn we het eigenlijk gewoon met elkaar eens maar we bekijken het vanaf een andere invalshoek. ;)

Dit komt mede weer door de twijfelende opstelling van de Regering.
Breng onzekerheid onder de bevolking.

Inderdaad slechte voorlichting die angst veroorzaakt onder de bevolking.

Dat er een klasse justitie bestaat.
denk daarbij maar aan de witteboorden criminelen met al zijn vertakkingen van dien

Inderdaad klasse justitie is verkeerd natuurlijk. Daarom dus ook geen verschil tussen Moslim, Christen, Jood of Atheist. Allemaal dezelfde regeltjes en vrijheden.

Boete's zijn vaak geen misdrijven! maar overtredingen van een verkeers of veiligheids delict.
Bij een mishandeling met straf als boete volgt altijd een strafblad.
Dus er zit een groot verschil tussen een overtreding of een misdrijf!
Voorbeeld blanke pleegt moord..allohtone geeft verkeerde i.d

Dat is precies wat ik bedoel. Fraude is een misdrijf. Geen overtreding. Emotioneel gezien lijkt fraude minder erg dan het beroven van een oud vrouwtje. Maar Fraude wordt meestal niet geregistreerd. En reken maar dat er miljoenen autochtonen elk jaar weer gepakt worden voor uitkeringsfraude. Ik heb het nog niet eens gehad over de overtredingen. Er zijn een heleboel misdrijven die niet geregistreerd zijn. Denk even aan onze eerste strafzaak tegen de AHOLD top.

Lekker snel

Beter laat dan nooit :)
Uitspraak van RT3067 op woensdag 10 mei 2006 om 20:32:
Kan je nou werkelijk niet grafieken lezen of doe je nu maar gewoon alsof? 1 je hebt het over percentages. Niet absolute getallen 2. Het gaat over kinderen van 12 tot 17 jaar (echt de gevaarlijke mensen). 3. het gaat over verdachten niet over veroordeelden. 4. Je weet niet eens over welke misdrijven we het hier hebben?

En percentages is juist waar ik op doel, tjappie. Procentueel plegen marokkanen meer misdaden dan autochtonen. Absoluut, is dit niet het geval, maarja dat mag ook wel he met 15 miljoen nederlanders en 1 miljoen allochtonen? Dus wat wil je hier nou mee zeggen?

Heel goed van je het rapport klopt inderdaad dus waarom geef je Kattivo dan niet gelijk?

Omdat dat rapport tekenend is voor heel Nederland. Amersfoort is een relatief rustig stadje met niet zoveel allochtonen. In De Randstad wonen er veel meer, daar zal de criminaliteit onder allochtonen dan ook veel hoger zijn. Maar je mag van mij geloven dat het daar allemaal lieverdjes zijn hoor, jij neemt alleen de dingen aan die je horen wil
laatste aanpassing
Uitspraak van :coke: DeWegKwijt :coke: op woensdag 10 mei 2006 om 20:45:
Maar je mag van mij geloven dat het daar allemaal lieverdjes zijn hoor

:vaag:
jij neemt alleen de dingen aan die je horen wil

en jij leest alleen wat je wilt lezen (Y)
Procentueel plegen marokkanen meer misdaden dan autochtonen.

32% van de misdaden worden gepleegd door allochtonen.. hoe kan een kleine groep hiervan dan percentueel meer misdaden plegen dan Autochtonen?:/

Absoluut, is dit niet het geval, maarja dat mag ook wel he met 15 miljoen nederlanders en 1 miljoen allochtonen?

En je blijft de feiten maar verdraaien he :)
laatste aanpassing
En percentages is juist waar ik op doel, tjappie. Procentueel plegen marokkanen meer misdaden dan autochtonen. Absoluut, is dit niet het geval, maarja dat mag ook wel he met 15 miljoen nederlanders en 1 miljoen allochtonen? Dus wat wil je hier nou mee zeggen?

Dus jij vind percentages belangrijker dan absolute getallen? Neem 1000 autochtonen en 200 allochtonen. van de autochtonen pleegt 10% een misdaad (oftewel 100 personen). Van de allochtonen pleegt 20% een misdaad (oftewel 40 personen) Dan is het dus de schuld van die 40 personen dat het niet goed gaat in dit land? Is het niet zo dat het de schuld is van 140 personen? Wat is dus jouw punt? Ik zeg dat je alle criminaliteit aangepakt moet worden en dat je niet kinderachtig je vingertje moet wijzen naar 1 groep.

Omdat dat rapport tekenend is voor heel Nederland. Amersfoort is een relatief rustig stadje met niet zoveel allochtonen. In De Randstad wonen er veel meer, daar zal de criminaliteit onder allochtonen dan ook veel hoger zijn. Maar je mag van mij geloven dat het daar allemaal lieverdjes zijn hoor, jij neemt alleen de dingen aan die je horen wil

Het rapport staat totaal los van de grafiek!!!!! Het rapport is niet gebaseerd op de grafiek!! Daarnaast zegt het rapport duidelijk dat

Waarom sla je het zinnetje "Duidelijk is dat generaliserende uitspraken over samenhang tussen de herkomst en criminaliteit niet verstandig en vaak niet correct zijn" (pag 9) over??

Je beschuldigt mij ervan dat ik alleen de dingen aanneem die ik wil horen maar jij bent juist degene die het rapport niet doorleest en alleen je eigen informatie eruit haalt.

Dan is het verstandiger om je mond dicht te houden

Ik vind van niet. Het is verstandiger om deze mensen gelijk te gaan geven.
En te zeggen ja er is een probleem op dat gebied.

"er zijn wel goede tussen maar de meerderheid is slecht"

Voor mij is het toch nog steeds zo ,maar dan andersom . ;-)

Mensen hebben allemaal hun eigen mening

Maar mag vaak niet gezegt worden..geld voor links of rechts.
Zodat je ook niet de kans krijgt iemand te overtuigen.

Een beledigende opmerking is echter niet een noodsituatie

Maar wel daar toe kan leiden:jaja:

Ook al zou er geen geloof zijn dan zouden we wel iets anders vieren.

En nu is het geloof er wel en word ik het verplicht ik wil bijvoorbeeld liever eindejaarsdagen vieren ofzo.
Die dagen bepaal ik dan zelf.
En niet iets waar in ik niet geloof.
Geld ook voor de Koningin.

Maar dat maakt het niet discriminerend van opzet

Nee maar het kan dan wel voor een bepaalde groep, en natuurlijk een bepaalde verplichting vanuit de VS.

Maar Fraude wordt meestal niet geregistreerd.

Jij zeg het, ik kan daar nog niet over mee praten.

Beter laat dan nooit

Beter voorkomen als genezen:-p

Enne je heb het maar druk hier he.

Trouwens

je bent gewoon een hork als je zulke uitspraken doet

Beledigen zit iedereen in het bloed.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 mei 2006 om 22:09:
Ik vind van niet. Het is verstandiger om deze mensen gelijk te gaan geven.
En te zeggen ja er is een probleem op dat gebied.

Tja laten we de situatie eens omdraaien en ervan uitgaan dat een groep Nederlanders naar Dubai verhuizen. De taal is verschrikkelijk moeilijk en aanpassen is lastig. Je hebt ook andere Nederlanders ontmoet en je trekt veel met deze mensen op. De jongere Nederlanders komen vaker dan normaal in contact met justitie. Moet ik dan op elk Forum in Dubai gaan verkondigen dat mensen met dezelfde afkomst als ik slecht zijn? Dat terwijl ik maar weinig van die criminelen ken? Als ik zou zeggen dat het wel meevalt wordt ik aangevallen en als ik maar toegeef ben ik een leugenaar. Dan hou ik mijn mond wel tot ik iemand tegen kom waarvan ik weet dat hij niet naar mijn achtergrond kijkt maar mij ziet als een medelander van Dubai.

Maar mag vaak niet gezegt worden..geld voor links of rechts.
Zodat je ook niet de kans krijgt iemand te overtuigen

Je mag alles zeggen. Tenzij je oproept tot haat. Het jammere eraan is dat mensen geen nuance kunnen aanbrengen in wat ze roepen. Mensen kicken op het beledigen van anderen. Want degene die het hardst roept krijgt de meeste aandacht. En hoe minder nuance hoe minder iemand anders een addertje onder het gras zal zien.

Maar wel daar toe kan leiden

Zolang je alleen verdedigt zit je goed.

En nu is het geloof er wel en word ik het verplicht ik wil bijvoorbeeld liever eindejaarsdagen vieren ofzo.
Die dagen bepaal ik dan zelf.
En niet iets waar in ik niet geloof.
Geld ook voor de Koningin.

Ik ben ook niet gelovig. Het maakt me niet uit wat er gevierd wordt als ik maar een vrije dag heb!

Nee maar het kan dan wel voor een bepaalde groep, en natuurlijk een bepaalde verplichting vanuit de VS.

Ik ga er maar vanuit dat elke terrorist (Moslim Christen enz.) hier opgespoord wordt.

Jij zeg het, ik kan daar nog niet over mee praten

Als je fraudeert moet je het terug betalen. Maar meestal krijg je dan geen strafblad als je het terugbetaald.

Enne je heb het maar druk hier he.

Ik typ me hier wezenloos. Maar heb wel lol.

Uitspraak van RT3067 op woensdag 10 mei 2006 om 22:44:
Dan hou ik mijn mond wel tot ik iemand tegen kom waarvan ik weet dat hij niet naar mijn achtergrond kijkt maar mij ziet als een medelander van Dubai.

Hier begint helaas het probleem al,
of je het wil geloven of niet, ik zie deze mensen ook als Nederlander, kijk daar kom ik gewoon met mijn "gezonde" verstand niet onderuit.
En dat wil ik ook niet.
Maar voelen Zij die vervelend zijn zich wel Nederlander of thuis hier in Nederland!
En daarbij dit hoef jij of ik met al mijn landgenoten die dan ook in Dubai in het zelfde straatje wonen niet te flikken.
Handje eraf :jaja:

En wat jij zegt is eigenlijk dat je alles mag ontkennen zolang er op je afkomst 🇦🇫 gereaggeert wordt??

Struisvogelgedrag noem ik dat.

Het is dan lekker makkelijk om af te geven op de diegene die wel een mening hebben.

Mensen kicken op het beledigen van anderen

Doordat de Wetten op dit gebied zo zijn aangescherpt en aangepast is, is bijna alles wat we zeggen ongenuanceerd.

Je moet ook begrijpen dat we ook minder intelectueele mensen op deze aardbol hebben, die de woorden niet zo goed kunnen verwoorden als de intelectuelen.

En deze groep mag hun mening niet verkondigen omdat ze dat niet op de goeie manier kunnen doen.
Dan worden ze vaak als racist anti semiet uitgemaakt.
Terwijl als ze het i.q hadden, het graag anders gebracht hadden.
Dit is een soort van discriminatie op het gebied van taal vlak.
Als je je niet goed kan verwoorden moet je je mond houden!

Ik ben ook niet gelovig. Het maakt me niet uit wat er gevierd wordt als ik maar een vrije dag heb!

Ja maar dat is makkelijk, ik heb een eigen mening.
En omdat het jou niet uitmaakt moet ik me erbij neerleggen?
Ik vind dat hypokriet, omdat je wat "krijgt"!
Omkoopbaar noem ik dat.

Als je fraudeert moet je het terug betalen. Maar meestal krijg je dan geen strafblad als je het terugbetaald.

Dus dan sta je quitt??
Even voor de duidelijkheid, je krijgt er ook nog een boete overheen.
Dus je word wel degelijk extra gestraft..voldoende nee.

Werk ze
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 mei 2006 om 08:09:
Maar voelen Zij die vervelend zijn zich wel Nederlander of thuis hier in Nederland!
En daarbij dit hoef jij of ik met al mijn landgenoten die dan ook in Dubai in het zelfde straatje wonen niet te flikken.
Handje eraf

Sommige zullen dat inderdaad niet voelen! Even los staand van het feit hoe dat komt. De vraag is of het belangrijk is om zich Nederlander te voelen om in een samenleving te functioneren. Het gaat erom dat je deel uitmaakt van een samenleving en je daarom dus aan de regels van die samenleving houdt. Wat is een Nederlander? Wat is de definitie van een Nederlander? Het koninkrijk bestaat pas sinds 1815. Voor de Franse tijd voelde niemand hier zich een Nederlander. Hooguit een Zeeuw, Hollander, Amsterdammer, Rotterdammer. Er was geen nationaal besef. Van de 16 miljoen Nederlanders zal je er geen 1 kunnen vinden waarbij er in de geschiedenis van zijn voorouders geen allochtoon voorkomt. (Zelfs ons Staatshoofd is allochtoon). Geboren worden op het grondgebied der Nederlanden maakt je ook geen Nederlander. Taal en cultuur normen en waarden zijn ook niet specifiek gebonden aan Nederlanders (op het dragen van oranje versiersellen tijdens het WK na).

En wat jij zegt is eigenlijk dat je alles mag ontkennen zolang er op je afkomst 🇦🇫 gereaggeert wordt??

Nee dat zeg ik niet. De discusie wordt vaak gevoerd met een toon dat bijv. Marokanen geen mogelijkheden krijgen om ook maar enige nuance aan te brengen. In discussies is het vaak: Of je roept erg hard mee dat veel Marokanen slecht zijn of je bent 1 van die Marokanen die slecht is. En voor iemand die veel Marokanen kent en het niet zo zwart-wit ziet kan ik het me goed voorstellen dat je niet de hufters wil verdedigen maar ook niet ongegronde (niet passend bij zijn eigen wereldbeeld) veroordelingen wil doen.
Je moet ook begrijpen dat we ook minder intelectueele mensen op deze aardbol hebben, die de woorden niet zo goed kunnen verwoorden als de intelectuelen.

En deze groep mag hun mening niet verkondigen omdat ze dat niet op de goeie manier kunnen doen.
Dan worden ze vaak als racist anti semiet uitgemaakt.
Terwijl als ze het i.q hadden, het graag anders gebracht hadden.
Dit is een soort van discriminatie op het gebied van taal vlak.
Als je je niet goed kan verwoorden moet je je mond houden!

Dat je je niet goed kan verwoorden is geen excuus om te roepen wat je wil. Mensen kunnen leren en nadenken. Ik heb ook geen hekel aan mensen die hun mening vertellen maar heb er wel een hekel aan als mensen leugens vertellen. Als mensen hun mening willen ventileren is dat prima maar dan moet je ook bereid zijn om je mening te verdedigen en er op zijn minst een klein beetje tijd in steken. Dat mensen iemand die zijn mening geeft gelijk racist noemen enz. klopt misschien niet maar daar vraag je dan wel een beetje om als je niet nuanceerd. Want als je je mening niet kan verdedigen kan iedereen je mening interpreteren zoals hij dat zelf wil. En aan de andere kant je moest eens weten hoe vaak ik wel niet "Links tuig, geitenwollensok, enz enz enz. ben genoemd. Dat maakt me niets uit want dan verduidelijk ik mijn standpunt wel. Ik zie dat dan dat ik het niet goed heb verwoord waardoor andere mensen de verkeerde interpretatie hebben gemaakt.

Ja maar dat is makkelijk, ik heb een eigen mening.
En omdat het jou niet uitmaakt moet ik me erbij neerleggen?
Ik vind dat hypokriet, omdat je wat "krijgt"!
Omkoopbaar noem ik dat.

Tja met Kerstmis kan je ook wat anders vieren. Iedereen heeft recht op vrije dagen. Het is misschien jammer. Maar als half Nederland op die feestdagen vrij heeft valt er toch een beetje weinig zaken te doen. Het is een compromis van de samenleving. Misschien als de ontkerkening doorzet dat we over 10 jaar andere vrije dagen hebben.

Dus dan sta je quitt??
Even voor de duidelijkheid, je krijgt er ook nog een boete overheen.
Dus je word wel degelijk extra gestraft..voldoende nee.

Ja je krijgt er een boete overheen. Ze worden wel bestraft maar geen strafblad en dus geen registratie.

32% van de misdaden worden gepleegd door allochtonen.. hoe kan een kleine groep hiervan dan percentueel meer misdaden plegen dan Autochtonen?

Marokkanen tussen de 18-25 plegen meer misdaden dan bv autochtonen tussen de 18-25

Dus dan is die groep wel het grootst
Blanke mensen plegen vaker zelfmoord, doden vaker hun eigen vrouw, doden vaker hun eigen kinderen, verkrachten veel vaker kinderen, zijn vaker pedo, schieten vaker zomaar vreemde vrouwen dood, schieten vaker zomaar vreemde kinderen dood... moet ik verder gaan MUIS?

Blanke mensen plegen vaker zelfmoord, doden vaker hun eigen vrouw, doden vaker hun eigen kinderen, verkrachten veel vaker kinderen, zijn vaker pedo, schieten vaker zomaar vreemde vrouwen dood, schieten vaker zomaar vreemde kinderen dood... moet ik verder gaan MUIS?

Marokkanen doen vaker aan groepsverkrachtingen,eerwraak,jihad,trappen vaker kransen kapot moet ik verder gaan?....Daar gaat het toch niet om Gerrit?Ik heb het erover dat het een feit is dat Marokkanen tussen de 18-25 vaker crimminele actieviteiten plegen dan autochtonen van diezelfde leeftijd....
laatste aanpassing

Uitspraak van RT3067 op donderdag 11 mei 2006 om 16:12:
Wat is een Nederlander

Voel jij je Frans Duits Russisch Turks Pools Roemeens etc etc nee toch?

Wat is een Mongool?

Van de 16 miljoen Nederlanders zal je er geen 1 kunnen vinden

En daarom mogen andere zich geen Nederlander voelen:-S

Of je roept erg hard mee dat veel Marokanen slecht zijn of je bent 1 van die Marokanen die slecht is.

Ik dacht dat je niet tegen vooroordelen kan?
Maar dit is 1 en al vooroordeel:jaja:

als je niet nuanceerd.

Sommige weten niet eens de betekenis.

Dat je je niet goed kan verwoorden is geen excuus om te roepen wat je wil

Nee maar als minder spraakzamere mensen wat willen zeggen, en worden gelijk bestempeld, en in het nauw gedreven met woorden, dan word het voor hun gewoon heel moeilijk.
Ook daar moeten we begrip voor hebben.

Als een allochtoon wat probeert uit te leggen in zeer gebrekkig Nedelands ,terwijl hij al 20 jaar in Nl woont, moet ik ook geduldig blijven:jaja:

"Links tuig, geitenwollensok

Goh goh wat een scheldwoorden, en als je en beetje te veel naar rechts neigt, wat ben je dan?

Tja met Kerstmis kan je ook wat anders vieren

Doen we ook natuurlijk, ging alleen om het punt dat geloof ook zijn verplichtingen oplegd aan niet gelovige.;-)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 mei 2006 om 20:58:
Marokkanen doen vaker aan groepsverkrachtingen,eerwraak,jihad,trappen vaker kransen kapot moet ik verder gaan?....Daar gaat het toch niet om Gerrit?Ik heb het erover dat het een feit is dat Marokkanen tussen de 18-25 vaker crimminele actieviteiten plegen dan autochtonen van diezelfde leeftijd....

Precies. En het gaat van kwaad tot erger.. Hopelijk komt er snel een beleid dat wat stoom uit de ketel kan halen, want die staat op ploffen. (kijk naar antwerpen :/)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 mei 2006 om 22:02:
Voel jij je Frans Duits Russisch Turks Pools Roemeens etc etc nee toch?

Ik BEN een Nederlander. Het gevoel van Nederlander heb ik niet. Tenzij oranje speelt. ;) Ik heb veel vrienden in de landen om ons heen. Ze verschillen geen enkele moer met mij dus ik zou niet weten wat dat gevoel dan anders moet zijn. Ik heb ook in het Buitenland gewoond maar (behalve de grapjes over de hagelslag) verschilde ik niets met de andere mensen. Het enige wat mij Nederlands maakt is mijn paspoort. Daarom:

Wat is een Mongool?

Iemand met een paspoort van Mongolie.

En daarom mogen andere zich geen Nederlander voelen

Dat zeg ik niet. heb ik nergens gezegd. Maar dat gevoel van Nederlander wordt in mijn mening soms iets te veel opgeblazen. Ik moet vooral lachen als mensen zeggen 'ze komen naar mijn land dus moeten ze zich maar aanpassen'. Wat een onzin. Dit is een samenleving geen dictatuur van normen en waarden. Zolang je je aan de regels houdt mag je doen wat je wil.

Ik dacht dat je niet tegen vooroordelen kan?
Maar dit is 1 en al vooroordeel

Ja inderdaad en ik kan me goed voorstellen dat je als Marokkaan daarom geen zin meer hebt om in discussie te gaan op een forum. Juist omdat sommige mensen je een kant willen opduwen die je niet wil. Kijk alleen maar in dit Forum hoe veel mensen ongenuanceerde uitspraken doen. En als ik ze dan met hun neus op de feten uit hun eigen rapport dus draag ik een roze zonnebril en ben ik gek. En ik ben niet eens een allochtoon!!!!

Sommige weten niet eens de betekenis

Helaas niet nee.

Nee maar als minder spraakzamere mensen wat willen zeggen, en worden gelijk bestempeld, en in het nauw gedreven met woorden, dan word het voor hun gewoon heel moeilijk.

Tja ik zou ook kunnen zeggen dat ik me ook niet ga bemoeien met chirurgische operaties zonder daar enige kennis van te hebben. Iedereen voelt zich maar geroepen om een mening te hebben over criminaliteit en integratie. Daarom vind ik het nu juist zo belangrijk dat je niet liegt in je mening en enig leeswerk erover doet. Deze discussie die ik nu met jou voer is echt niet de eerste die ik voer over dit onderwerp en heb er dus heel wat tijd in gestoken. Jij geeft doordachte antwoorden terug en vragen dus je zal er over nagedacht hebben en waarschijnlijk ook wel op onderzoek zijn geweest. Dan kan ik een discussie waarderen. Maar blaten en vervolgens een geen weerwoord kunnen geven vind ik een belediging.

Ook daar moeten we begrip voor hebben.

Als een allochtoon wat probeert uit te leggen in zeer gebrekkig Nedelands ,terwijl hij al 20 jaar in Nl woont, moet ik ook geduldig blijven

Al typt iemand in Breezer taal vind ik helemaal niet erg Al moet ik 5 keer om een verduidelijking vragen vind ik helemaal niet erg. Als je maar kan aanwijzen hoe je aan die informatie komt en enigzins probeert mij uit te leggen waarom je dat denkt. Het hoeft geen phylosofische redenering te zijn.

Goh goh wat een scheldwoorden, en als je en beetje te veel naar rechts neigt, wat ben je dan?

Ben ook al voor links extremist uitgemaakt hoor en er zijn nog wel ergere. Teveel naar rechts is een rechts extremist. (vaak gekoppeld aan Facist, racist).

ging alleen om het punt dat geloof ook zijn verplichtingen oplegd aan niet gelovige

Is wel zo maar de verplichting is er niet om het te vieren. Het zou wat anders zijn als ik verplicht werd om thuis te blijven de hele dag omdat het bijvoorbeeld rustdag is.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 mei 2006 om 20:58:
Marokkanen doen vaker aan groepsverkrachtingen,eerwraak,jihad,trappen vaker kransen kapot moet ik verder gaan?....Daar gaat het toch niet om Gerrit?Ik heb het erover dat het een feit is dat Marokkanen tussen de 18-25 vaker crimminele actieviteiten plegen dan autochtonen van diezelfde leeftijd..

Eerwraak komt niet voor bij Marokkanen :no:

Groepsverkrachtingen worden eerder gedaan door bierzuipende hollandse versie's van Rednecks met andermans kleine dochter van 8 (remember ;)) Of kaap verdiaanse Jongeren (r.dam)

Ok Marokkanen hebben in 2003 tegen kransen aangeschopt maar laten we voor het gemak die hakenkruizen vergeten in Culemborg door zogenaamde Wazi's.

Zelfs dat heb je verkeerd 8)

Hoezo geobsedeerd?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 mei 2006 om 17:15:
Marokkanen tussen de 18-25 plegen meer misdaden dan bv autochtonen tussen de 18-25

idd!
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 11 mei 2006 om 23:04:
Eerwraak komt niet voor bij Marokkanen

Zulke mensen hebben "alle turken terug naar marokko" bedacht

Uitspraak van Knoalster op donderdag 11 mei 2006 om 23:09:
Zulke mensen hebben "alle turken terug naar marokko" bedacht

8)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 mei 2006 om 17:15:

Dus dan is die groep wel het grootst

Voor de allerlaatste maal. UIT HET RAPPORT VAN HET CBS!

Leeftijdsgroep 18-24 jaar

mannen -- autochtoon 19.960 - Marokanen 3.459
vrouwen -- autochtoon 2.451 - Marokaans 441

Koop eens een bril of leer lezen!!!!

Eerwraak komt niet voor bij Marokkanen

Ze zeggen ook dat dieven niet bij Marokkanen voorkomen

Dat het niet in Marokko gebeurt zegt niets over hier

Hoezo geobsedeerd?

Hoezo slachtoffer rol?

Je kan er gewoon niet tegen dat je vriendjes er slechter voorstaan in de statistieken dan autochtonen van dezelfde leeftijd, maar nee je gaat weer vergelijkingen maken over hoe slecht autochtonen wel niet zijn.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 mei 2006 om 23:35:
Je kan er gewoon niet tegen dat je vriendjes er slechter voorstaan in de statistieken dan autochtonen van dezelfde leeftijd

Jammer joh!

Voor de allerlaatste maal. UIT HET RAPPORT VAN HET CBS!

Leeftijdsgroep 18-24 jaar

mannen -- autochtoon 19.960 - Marokanen 3.459
vrouwen -- autochtoon 2.451 - Marokaans 441

Bekijk het maar eens per grote stad en niet landelijk Gerrit
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 mei 2006 om 23:36:
Bekijk het maar eens per grote stad en niet landelijk Gerrit

Daarnet was het nog een landelijk probleem en nu geldt het alleen in de grote steden??? Ik woon in Rotterdam en mijn gevoel zegt dat ik me niet onveilig voel. Volgens jullie zou ik dan gelijk moeten hebben. En kan ik jullie beschuldigen en zeggen dat jullie je donkere bril eens zouden moeten afzetten. Maar zo flauw zal ik niet zijn hoor.

Ik heb jullie al laten zien dat wat jullie zeggen landelijk niet klopt laten jullie dan nu eens zien dat het voor de grote steden wel klopt. En nogmaals dan maar weer. Ik wil alle cijfers zien dus ook hoeveel allochtonen en van welke afkomst elke groep allochtonen. Dan nog niet kan je zeggen dat er meer Marokaanse misdadigers zijn in Rotterdam dan autochtonen. Heel simpel omdat in Rotterdam de groep Marokanen niet zo erg groot is. Maar laat die cijfertjes maar zien dan.