waarom spreek je me elders tegen als ik deze woorden gebruikt?
doe ik niet, maar een broodfokker met vele rassen, vind ik wat heel anders dan mensen die die ook af en toe een nestje fokken waarbij de honden wel gecontroleerd worden bij een dierenarts etc, of waar mensen wel stamboomhonden hebben en men geen stamboom voor de pups aanvraagt.
maar je kunt het omslaan wat vaak door een onstabiel karakter komt, wel proberen te voorkomen door secuur en conseqeunt te werk gaan met het selecteren van een dekpartner voor je teef!
gezien rasfokkers het meest bezig zijn met exterieur maar ook het karakter.. kun je voor de meeste zekerheid het beste kiezen voor een pup of hond die gefokt is door een erkend rasfokker.
dit is ook de meest logische reden dat er meer incidenten met raslozen gebeuren.. want deze zijn vaak onstabiel van karakter, er is totaal geen rekening gehouden met wat de eigenschappen van de vader of moeder zijn.
iets waar rasfokkers wel rekening meehouden.
ik ben het ook niet geheel oneens met jou, zoals ik ook al eens eerder zei, maar ik ben van mening dat er buiten de stamboomhonden ook goeie honden zijn.
overal zitten rotte appels, en bij sommige meer als bij de ander, maar dat neemt niet weg dat er diverse adressen zijn waar je ook een degelijke hond uit kunt halen, zoals ik eerder boven beschreef.
zoals ik eerder vertelde weet ik uit persoonlijke ervaring dat een stamboomhond ook niet alle garantie's heeft.
het aantal is kleiner, maar het komt nog steeds voor, en zal nooit geheel uit te sluiten zijn.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 juni 2006 om 09:53:
Je MAAKT de hond agressief!
Als een hond van ras uit agressief is hoeft dat niet meteen zo te zijn! De kans erop is alleen groter... !!!laatste aanpassing 2 juni 2006 09:55
zoals ik ergens al eerder beschreef denk ik idd dat verschillende honden al met geestelijke zowel of lichaamelijke fouten wordt geboren.
als je een hond ergens koopt waar de moeder hond elk half jaar van wordt gedekt, kan dat naar mijn idee niet gezond zijn.
een moederhond heeft naar haar nest rust nodig, en is teveel blootstellen aan fokgelegenheid niet goed voor haar, noch voor de nakomelingen.
verder zou ik nooit een hond kopen die in een schuur is groot gebracht, waar het onverzorgd is, en waar mensen heel zakelijk met je omgaan, ook als iemand mij niet iets van een dierenarts kan laten zien dat de honden zijn nagekeken en in orde zijn etc, koop ik er geen hond.
dus ik let wel degelijk goed op waar mijn dieren vandaan komen, ipv een advertentie te lezen, in de auto te stappen en meteen iets halen.
ik ga kijken, overleg me dat daarna een paar dagen, en pas dan besluit ik of ik nogmaals terug ga om de hond werkelijk op te halen.
als mijn gevoel bij iemand wat negatiefs aangeeft, koop ik er niks van.
daarbij ben ik na het kopen van mijn honden ook altijd de dag erna naar een onafhankelijk dierenarts gegaan.
vele mensen letten al niet op aangegeven dingen.
echter spelen ze voor mij wel rol.
tenslotte koop ik een dier bewust en niet in een opwelling.
wil ik het graag jaaaaaaaaaren als mijn maatje
en niet dat hij morgen omvalt omdat ik al bij voorbaat zag dat het nest 3 keer niks is.