Partyflock

Forumonderwerp · 867381

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Geïnspireerd door het topic Zwangere vrouwen opsluiten?, vond ik het tijd worden om hier een stelling te behandelen, namelijk:

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 20 april 2006 om 16:46:
Persoonlijk lijkt het me beter dat de vrouw, HELEMAAL NIET ZWANGER WORDT

Er lopen al genoeg van die kutkinderen op deze aardkloot. Ja hoor, daar kunnen er vast nog wel een paar miljoen bij!

Iedere mongool snapt toch dat een wereld vol oorlog, geweld, ziektes, geloofsfanaten, natuurrampen, haat, hebzucht en andere rotzooi geen wereld is waar je kinderen in laat opgroeien?!

Maargoed, ze willen zo graag zo'n schattig kindje

Zal die leuk vinden om geboren te worden, NOT

Je ziet ze vaak lopen: ouders die nogal gehaast hun weg zoeken door een drukke winkelstraat vol geïrriteerde koopzieke mensen (hoe zou dat toch komen? het is tenslotte koopzondag...)
Met hun kleine geldverslindende hebberige monstertjes aan de hand banen zij zich een weg door speelgoedwinkels met veel te dikke mensen in veel te smalle gangetjes.
De jongste vraagt of hij een Xbox 360 krijgt waarop zijn moeder meteen ja knikt.
Vader besluit er een schepje bovenop te doen en koopt voor zijn zoon meteen bij de eerstvolgende winkel een breedbeeld tv. (Hoe moet hij anders ooit nog studio sport kunnen kijken? Tussen moeders favoriete zwakbegaafde real-life soaps door gaat dat meestal nog net, maar video games kunnen er echt niet bij!)

Met zijn dikke leasebak snelt vader met zijn gezin door het drukke stadsverkeerd vol agressieve automobilisten.

Eenmaal thuis aangekomen kijken de ouders naar het journaal. De kinderen kijken naar het jeugdjournaal, waar dezelfde verrotte afspiegeling van deze maatschappij (ondersteund door reclame om nog meer rotzooi aan de man te brengen) de tere kinderzieltjes wordt ingepompt. Gelukkig gebeurt dat allemaal in simpele taal!

Terwijl het hele gezin gewaarschuwd wordt voor terrorisme, het opraken van de olie, de economische crisis en alles wat daarmee samenhangt heeft ieder zo zijn eigen zorgen:

Vader kan straks zijn leasebak niet meer rijden. Moeder kan zich straks geen veel te dure kleding meer veroorloven en de kinderen willen meer spelletjes voor hun Xbox met breedbeeld tv.
Gelukkig werken de ouders allebei full-time, om zich al die overbodige luxe voor zichzelf en de kinderen (voorlopig) nog te kunnen permiteren.
's Avonds in bed realiseert vader zich dat hij binnen het gezin slechts materiële behoeften kan bevredigen.

Allemaal denken ze: waar ben ik aan begonnen? Is dit wat het leven te bieden heeft?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 april 2006 om 20:30:
Heeft niets met leeftijd te maken of met het duurder worden van het leven maar in veel gevallen de eisen en het luxe leventje wat veel mensen willen hebben.

Zeker wel, maar dat is mijn mening. En het ligt eraan wat je onder luxe verstaat.

Brood is nu duurder dan veertig jaar geleden en niet alleen brood. Zo zijn er nog vele andere dingen.

Maar zo maakt een ieder keuzes in zijn leven, waarop andere mensen andere keuzes maken. Dat zal je altijd blijven houden.
Het is makkelijk om mensen te veroordelen en voor andere te denken, maar toch zal ieder zijn eigen gedachtes en gevoelens erop na houden.

In mijn geval is dat: Ik ben blij dat ik werk en een pracht van een kind heb en dat valt beide prima te combineren als je er moeite voor doet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 april 2006 om 19:37:
kinderen neem je niet zomaar...
zn wwondertje overkomt je!!!!!

Beetje naief als je het mij vraagt. Het krijgen van een kind blijft een geweldig iets maar de keuze om kids te krijgen maak je wel degelijk zelf en is niet zo maar een wonder!
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 april 2006 om 20:30:
Uitspraak van Pop :cheer: op dinsdag 25 april 2006 om 20:18:
Het zou mijn keuze niet zijn om hele dagen thuis te zitten, terwijl mijn kind op school zit.

Heb ik ook niet gedaan, ben pas weer gaan werken toen ze op school zat.

En zo hoort het al vind ik wel dat kids vanaf hun 3e levensjaar wel naar een kdv kunnen! Zo'n stap is alleen maar goed voor de ontwikkeling van het kind!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 april 2006 om 22:54:
Beetje naief als je het mij vraagt. Het krijgen van een kind blijft een geweldig iets maar de keuze om kids te krijgen maak je wel degelijk zelf en is niet zo maar een wonder!

idd dat gezeik over ''kinderen kríjg je'' snap ik ook niet. Je kiest er altijd nog zelf voor om met de pil te stoppen, en dan raak je zwanger. Diegenen die dwars door de pil heen zwanger raken, of geen kinderen kunnen krijgen, dat zijn veel kleinere groepen dan degenen die er 100% zelf voor kiezen, dus wat mij betreft mag je de uitspraak ''kinderen neem je'' hanteren.

Persoonlijk is het beeld wat in de openingspost geschetst word mijn ergste nachtmerrie. Vroeger riep ik dat ik 6 kids wilde, nu weet ik nog neit eens zeker óf ik ze wel wil. Mijn ideaal beeld is misschien 1 kind en dan jong, net na m'n studie, dan blijf ik 4 jaar parttime werken en ga daarna lekker aan de slag.
Vind een KDV niet absoluut slecht maar mijn kind 5 dagen per week dumpen no fucking way. Hooguit 2/3 dagen, en misschien nog een dagje naar oma ofzo.

Wat ik trouwens ook een prima oplossing vind is dat een fulltime baan tegenwoordig ook uit 4x9 uur kan bestaan, dus als je dat allebei doet: papa dagje thuis, mama dagje thuis, 3 dagen KDV, allebei een fulltime baan :jaja:

*maar da's een ideaalbeeld he, geen idee hoe ik het later ga hebben*
Artiest {SHOWLIST artist 61113, 54585}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 17:32:
Je woont toch in Porto Seguro?

ook ja

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 april 2006 om 21:42:
Brood is nu duurder dan veertig jaar geleden en niet alleen brood. Zo zijn er nog vele andere dingen.

40 jaar geleden was het salaris ook veel lager, zo kun je niet vergelijken.
En toen gingen de meeste mensen kamperen als ze op vakantie gingen, nu willen ze allemaal verre reizen en het liefst 2 a 3 keer per jaar op vakantie.
2 auto's ook een must.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 april 2006 om 12:35:
En toen gingen de meeste mensen kamperen als ze op vakantie gingen, nu willen ze allemaal verre reizen en het liefst 2 a 3 keer per jaar op vakantie.
2 auto's ook een must.

En ook dat moet ieder voor zich weten. Je moet hard voor je centen werken dus ik begrijp best dat men dan lekker op vakantie wil. Ik begrijp het probleem niet hoor.

Waarschuw beheerder
Kinderen nemen is heel banaal gezecht niks meer dan het overgeven aan natuurlijke instincten. Alleen omdat mensen de ilussie hebben zo het dierlijke te zijn ontgroeid plakken ze er termen als: wondertjes, onvorwaardelijke liefde, enz aan vast.
Zoals Theo Maassen het al zei:
'Dat is helemaal geen wonder' 'Het is gewoon het gevolg van een natuurlijk proces' 'Net zoiets als een nasi tafel eten en het de volgende dag weer uitschijten'

Bij deze biedt ik mijn excuses aan voor alle trotse moeders voor deze rauwe confrontatie met de realiteit.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 april 2006 om 17:10:
Je moet hard voor je centen werken dus ik begrijp best dat men dan lekker op vakantie wil.

Klopt.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 april 2006 om 17:10:
Ik begrijp het probleem niet hoor.

Wel als het ten koste van de kinderen gaat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 april 2006 om 19:59:
Wel als het ten koste van de kinderen gaat.

Ik zou niet weten waarom het ten koste van een kind gaat...

Belachelijk om te denken dat als ouders werken dat het dan niet goed met het kind zou gaan. Nogmaals ik zou niet weten waarom.

Wij hebben één kind dat thuis maar alleen is hij vind het heerlijk om naar de buitenschoolse opvang te gaan, omdat hij dan lekker kan ravotten met andere kindjes.

Komen we hem te vroeg naar zijn zin halen is het mopperen dat ik te vroeg ben en hij nog wilde spelen.

Dus zo'n drama is het niet voor hem. Hij vraagt zelfs wanneer hij weer kan...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 april 2006 om 20:10:
de buitenschoolse opvang te gaan, omdat hij dan lekker kan ravotten met andere kindjes.

Prima voor hem, maar je zegt het zelf al buitenschoolse opvang, dat is wat anders dan je kind vanaf 6 weken dumpen in een KDV voor 5 dagen per week.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 april 2006 om 20:12:
Prima voor hem, maar je zegt het zelf al buitenschoolse opvang, dat is wat anders dan je kind vanaf 6 weken dumpen in een KDV voor 5 dagen per week.

Heb ik gelukkig niet hoeven doen, maar ik geef niet af op mensen die dat wel doen. Daar zullen ze misschien wel redenen voor hebben.

Je weet toch helemaal niet waarom dat gebeurd. Misschien moet er wel gewerkt worden omdat er anders niks te eten is.
Er kunnen zoveel redenen zijn.

Sommige mensen die te lui zijn om te werken en zich verschuilen achter het feit dat ze een kind hebben heb je er ook bij zitten.En of die kinderen daar nou zo blij mee moeten zijn vraag ik me dan ook af.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 april 2006 om 20:27:
Daar zullen ze misschien wel redenen voor hebben.

Die zijn er zeker, maar op figuren die het puur voor hun eigen luxe doen en hun kinderen hierdoor op de tweede plaats zetten kan ik geen respect opbrengen.
Waarschuw beheerder
Waarom wordt er altijd over materialisme gesproken bij het krijgen van kinderen! Alsof het draait om de nieuwste spelcomputers en de duurste kleren!

Het enige wat een kind echt gelukkig kan maken is een warme en liefdevolle omgeving met rust en regelmaat. Een plek waar een kind zich mag ontplooien tot wie hij werkelijk is. De rest is allemaal bijzaak!

Ik beschouw kinderen krijgen niet als iets vanzelfsprekends want het is een geschenk.
De reden voor mij om wel kinderen te nemen is het feit dat ik mijn kind de liefde zou willen geven die ik zelf ook altijd heb mogen ontvangen! Geen verwachtingen het enige wat ik wil is dat mijn kind gelukkig is!
Waarschuw beheerder
ik zou ik het willen, zou ik ze nog niet eens DURVEN opvoeden in deze wereld

Waarschuw beheerder
ik heb een zoon en daar heb ik bewust voor gekozen, en zou ik gelijk weer doen.

ik leer mijn kind normen en waarden

breng hem groot met liefde, warmte geborgen en genegenheid.

dat is waar het om gaat in het leven

niet of ik een xbox 360 koop

en met die instelling van moeders wordt hij ook groot gebracht.

ik vind moeder zijn toppie
en niet iedereen kan die verantwoordig aan of wil die verantwoordig aan.

dan ook vooral niet doen, komt er toch niks van ze terecht.

als je het doet sta er dan ook achter en stel je dan ook op als een ouder en vertrouwens persoon.
Waarschuw beheerder
nou ja zeg :\
je komt toch zelf ook ergens vandaan :vaag:
ik heb twee mooie kindjes en ben er super trots op :yes:
ik denk dat je bij dit topic wel kan merken
dat sommige mensen het echt niet verdienen om een kind te krijgen:no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (L)saskia(L) op donderdag 27 april 2006 om 22:34:
zou ik ze nog niet eens DURVEN opvoeden in deze wereld

:vaag: Wat is er anders aan onze wereld ivm de wereld 200 jaar geleden? Toen waren er ook oorlogen, ziektes en nog meer bizarre dingen! Meisje, je bent 18! Wedden dat je er over een jaar of tien heel anders denkt :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 02:07:
Meisje, je bent 18! Wedden dat je er over een jaar of tien heel anders denkt

idd (f)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 02:07:
Wedden dat je er over een jaar of tien heel anders denkt

Er zijn ook mensen die WEL kinderen nemen, maar er later heel anders over denken en spijt krijgen.
Dat vind ik veel erger! :/
Waarschuw beheerder
je zou jezelf haast afvragen in wat voor maatschappij je je kinderen aflevert.

Waarschuw beheerder
als je een kind neemt omdat je dan denkt davgt je vriendje bij je blijfuht dan ben je een grote egoisfg en erg dom :cheer:
Waarschuw beheerder
Een kind neem je niet. Die KRIJG je.

Voor de rest is dit topic te sneu en te laag voor woorden.

Kansloze argumenten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JaapieB12 op donderdag 1 juni 2006 om 12:47:

precies :respect:

Kansloze argumenten.

:respect:
Waarschuw beheerder

Kansloze argumenten.

:jaja: (Y)