Partyflock

Forumonderwerp · 866302
1 volger · 3837x bekeken

Waarschuw beheerder
Angst - Paniekaanvallen.. nog meer mensen
last van?
Waarschuw beheerder
Nee..

Whaaaaaaaa!!! Whaa!! Ga weg !! GA WEG!!! whaaahaaaa!!! :cry:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
vroeger wel gehad.. behoorlijk klote

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 april 2006 om 11:24:

heb je er nu helemaal geen last meer van dan?
is het gewoon weer vanzelf weg gegaan

Waarschuw beheerder
donateur
Ben gestopt met drugs :x

Waarschuw beheerder
dus het komt door de drugs..

Waarschuw beheerder
of door iets uit je verleden :jaja:

Waarschuw beheerder
ik word er egt helemaal gek van!
net alsof ik dood ga :S
gwoon vet vaag allemaal gewoon kut

Waarschuw beheerder
donateur
Vroeger inderdaad erg veel last van gehad!

Stoppen met drugs kan veel helpen (F)
En ik denk dat ik er ook gewoonb eetje 'over heen gegroeid' met ofzo!

Waarschuw beheerder
Het kan veroorzaakt worden door drugs inderdaad.

Dus conclusie gewoon stoppen :)

Waarschuw beheerder
ja.. maar als ik drugs gebruik..
heb ik daar helemaal geen last van..
heb het alleen met wiet..
maarja daar ben ik nou al 4 weken mee gestopt
tis wel minder geworden maar heb t nog steeds
een erge druk op me borst erg benauwd
kort ademen enz net alsof me hele gezicht opgezwollen is
enz:S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 april 2006 om 11:31:
net alsof ik dood ga
gwoon vet vaag allemaal gewoon kut

Je leert vanzelf om het te beheersen, ik heb veel last van depressies en vaak komt daar ook hyperventilatie bij te kijken, in het begin dat ik het kreeg kon ik er niet mee om gaan maar nu wel... tijd leert (Y)

Waarschuw beheerder
Zoals Jaap Nienhuis altijd zegt: Noa reeg'n komt zunneschien (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 april 2006 om 11:33:
ja.. maar als ik drugs gebruik..
heb ik daar helemaal geen last van..
maarja daar ben ik nou al 4 weken mee gestopt
tis wel minder geworden maar heb t nog steeds
een erge druk op me borst erg benauwd
kort ademen enz net alsof me hele gezicht opgezwollen is
enz

Sommige mensen willen het ook niet leren he :no:"

Ik zou lekker blijven gebruiken en eigenwijs blijven doen dan komt het altijd goed met je :s

Waarschuw beheerder
donateur

Had ik ook :)
Waarschuw beheerder
drugs zuigt.
:bier: (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb het alleen nog maar in een vliegtuig :d
Waarschuw beheerder
Het zit allemaal in je hoofd dus het is zaak jezelf ervan te overtuigen dat er niks aan de hand is. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Om je in het begin een beetje te helpen is er goeie rustgevende homeopatische shit bij te apotheek te krijgen. Je moet voor jezelf de momenten proberen te herkennen dat 't gaat beginnen, en er dan voor zorgen dat je je ademhaling onder controle krijgt.

Waarschuw beheerder
yup bijna 3 jaar gehad soms ook nog wel maar heb cursus gevolgd en hielp goed! Heet trouwens agorafobie

Waarschuw beheerder
je hebt er therapie voor inderdaad of medicatie...

Waarschuw beheerder
Ik heb er al 7 jaar last van, zo erg dat ik bijna mn huis niet meer uitga, maar Triessie wat voor cursus was dat dan?
Ik wil er zoooo graag van af, ik heb al zoveel geprobeerd. (therapie, opname, medicijnen,etc)
Trouwens, ik gebruik geen drugs of alcohol oid.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Heb de afgelopen anderhalf jaar binnen gezeten kwam helemaal niet meer buiten door die aanvallen maar nu gaat het beter,kan nog steeds niet ''ver'' naar buiten maar heb ermee leren om te gaan,heb ook alles geprobeerd medicijnen van arts,homeopatisch etc etc maar hielp allemaal niet!

Steefje is een cursus die een jongen heeft gemaakt die zelf dit jarenlang had die is naar America geweest enzo en zo heeft hij die cursus gemaakt echt een goeie,herkenbaar en helpt echt maar zeg er wel bij je moet het zelf doen hij helpt je alleen maar,is een cursus voor thuis...

Waarschuw beheerder
Ik had je net een berichtje gestuurd, haha!
Maar is dat van Geert Verschaeve? Op cd's?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja klopt ja wist je dat al of heb je al gekeken??

Waarschuw beheerder
Wist ik, die cds heb ik ook thuis!

Waarschuw beheerder
Nog meer mensen hier last van? Of van gehad en hebben tips?

Waarschuw beheerder
Ja gewoon ertegeningaan , beetje bij beetje kom je er wel weer overheen :jaja:

Wat is nou het ergste wat je kan overkomen dat je neervalt?

Is je dat al eerder gebeurd! Nee nou dan zal het je ook niet zo snel gebeuren..

Hard voor jezelf zijn , kom zeg je laat je leven toch niet beheersen door die teringzooi :[

En ademhaling helpt heel goed vind ik zelf!

Waarschuw beheerder
heb je pbtje gestuurd steefje ...

Waarschuw beheerder
spygirl is denk ik voor iedereen verschillend ,beheerste mijn leven wel kwam helemaal niet meer buiten maar goed das nu over (gelukkig)

Zit ook deels in je hoofd ja dat klopt maar als angst de controle overneemt is het moeilijk ertegenin te gaan...

Waarschuw beheerder
Ja, het is ook zo. Die rotangst slaat nergens op, dat weet je ook wel. Maar ja, toch is er iets waardoor je dan je verstand er niet bij kan houden. Stomme kutzooi!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 april 2006 om 12:42:
heb je pbtje gestuurd steefje ...

Dank je!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 april 2006 om 12:44:
beheerste mijn leven wel kwam helemaal niet meer buiten maar goed das nu over (gelukkig)

Ja dat heb je ook overwonnen door hard voor jezelf te zijn of niet?

Ik ben ook nog wel para voor bepaalde dingen :S

Ik geloof gewoon niet in therapie ofzoiets :no:

Je wordt er wel behoorlijk gek van in het begin helemaal :|

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 april 2006 om 12:44:
Zit ook deels in je hoofd ja dat klopt maar als angst de controle overneemt is het moeilijk ertegenin te gaan...

Heb je fout, het zit allemaal in je hoofd, het hele proces en gebeuren.

Maakt ook verder niks uit, maar het komt erop neer dat je je angst uiteindelijk moet overwinnen.

Want waarom angst als het echter niet nodig is? Als het jou alleen maar verder tegenhoud.

Het is niet echt een kwestie om hard voor jezelf te zijn, maar jezelf lief te hebben voor wat je bent en wat je wilt zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 april 2006 om 12:50:

Ja, precies. Ik weet dat ook wel alleen is het rare dat als je in paniek bent, je wel weet dat er niks ergs kan gebeuren maar op dat moment ben je zo verlamd door de angst dat je dat niet meer gelooft.

Waarschuw beheerder
ja je moet hard voor jezelf zijn ja dat klopt...

en therapie nee klopt bestaat ook niet echt iets tegen dit helaas,behalve die cursus die ik heb gedaan dan dat was de enige...

Ja gek cker wel ,je weet niet wat je hebt en niemand kan je helpen dat is het klote ervan!!

Waarschuw beheerder
Therapie e.d. zijn vormen om het te bestrijden, maar de beste manier om het te doen om diep in jezelf te gaan.

Beséf dat je volledige controle over jezelf hebt en over al je emoties, dus blijf dan elke dag, bijv. smorgens en savonds, tegen jezelf zeggen dat je van jezelf houdt en dat je je eigen gevoelens en realiteit kan sturen en dat je geen angsten meer hiervoor zal hebben.

Geloof me, dat zal ongetwijfeld helpen.

Waarschuw beheerder
Ja het is fucking irritant :[

Vooral als je het een tijdje niet meer hebt gehad en je krijgt het in een keer weer :S

Maarja ik weet niet beter, ik ben er wel aan gewend eigenlijk...

Denk gewoon altijd dat me hart het gaat begeven dan :|
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 april 2006 om 11:24:

Uitspraak van verwijderd op zondag 16 april 2006 om 11:27:
Ben gestopt met drugs

Uitspraak van verwijderd op zondag 16 april 2006 om 11:31:
net alsof ik dood ga

Je leert vanzelf om het te beheersen, ik heb veel last van depressies en vaak komt daar ook hyperventilatie bij te kijken, in het begin dat ik het kreeg kon ik er niet mee om gaan maar nu wel... tijd leert

Uitspraak van Uncensored op zondag 16 april 2006 om 12:05:
Je moet voor jezelf de momenten proberen te herkennen dat 't gaat beginnen, en er dan voor zorgen dat je je ademhaling onder controle krijgt.

Uitspraak van verwijderd op zondag 16 april 2006 om 12:42:
En ademhaling helpt heel goed vind ik zelf!

Uitspraak van verwijderd op zondag 16 april 2006 om 12:58:
Vooral als je het een tijdje niet meer hebt gehad en je krijgt het in een keer weer

Maarja ik weet niet beter, ik ben er wel aan gewend eigenlijk...

Denk gewoon altijd dat me hart het gaat begeven dan

Nooit geweten dat zoveel mensen hier last van hebben gehad, of nog steeds hebben.

Alle bovenstaande quotes zou ik zomaar zelf geschreven kunnen hebben.

Bij mij is het 4 jaar geleden begonnen, en is nu sinds een anderhalf jaar een stuk minder. Na zo'n periode ben je wel echt veranderd. En ook bij mij lag het aan die f*cking drugs (en ook de zgn. ongevaarlijke wiet)

Ik drink nu zelfs niet meer, omdat ik de controle over mezelf niet wil verliezen.

Zolang ik nuchter ben, heb ik mezelf goed in de hand. De ademhalingsoefeningen werkten wel altijd heel goed.

Waarschuw beheerder
Als je je laat meeslepen in de angst en jezelf eraan overgeeft, dan blijft het zich herhalen.

En je ondersteund het nóg meer als je bepaalde gedachtes hieruit creeert, bijv. van wat als dit gebeurt of dat gebeurt met me;
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 april 2006 om 12:58:
Denk gewoon altijd dat me hart het gaat begeven dan

Het gaat pas weg als je echter in jezelf gelóófd dat het weg kan en dat je het kan overwinnen.

Waarschuw beheerder
Drugs ondersteund het omdat het negativiteit naar je toetrekt als je hiermee bezig bent.

Ik had het ook altijd met wiet, het versterkt 10 keer meer je gevoelens en gedachtes, waarbij het een chaos wordt in je hoofd en je eral helemaal niet meer tegen kan vechten.

Ik ben nu ook gestopt met blowen omdat het gewoon niet fijn is, het bracht bij mij alleen maar negativiteit en angstaanvallen in me op. Ik hield me altijd rustig, maar het was een chaos in me hoofd.

Gewoon stoppen met drugs en doen wat ik hierboven heb vermeld, je zult er echter ongetwijfeld in ontwikkelen en daarna nog een stap boven jezelf staan wat uiteindelijk veel positiever is :)

Waarschuw beheerder
klopt heb eerst ook drugs gebruikt en nee niet alleen blowen,maar toen had ik het nog niet maar nu zou ik er niet aan moeten denken iets te gebruiken,zelfs alcohol geeft precies weer een aanval dus niet doen dan maar...

Heb ook gemerkt dat cola en thee en veel suiker aanvalverhogend werkt !!

Waarschuw beheerder
Het komt door veel stress (en evt drugsgebruik wat vaak leidt tot stress) ,ik heb er ook ooit een tijd last van gehad.
Echt sick!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 april 2006 om 11:21:
nog meer mensen
last van?

:yes:

Posttraumatische hyperventilatie noemen ze t bij mij :vaag:
Maar dan wel in combinatie met de klachten van een whiplash waardoor het voornamelijk gebeurt bij overmaat aan meerdere geluiden en lichtcombinaties tegelijk :/ erg vervelend

Waarschuw beheerder

Maakt ook verder niks uit, maar het komt erop neer dat je je angst uiteindelijk moet overwinnen.

Want waarom angst als het echter niet nodig is? Als het jou alleen maar verder tegenhoud.

Het is niet echt een kwestie om hard voor jezelf te zijn, maar jezelf lief te hebben voor wat je bent en wat je wilt zijn.

Onzin, je snapt niet waar een paniekaanval vandaan kan komen.
Wat denk je van iemand die bang is dat hij/zij een ziekte onder de leden hebben?? dat kun je in veel gevallen niet zomaar weg denken :no: ..veel mensen hebben paniekaanvallen in deze vorm

Waarschuw beheerder
heb nog steeds last als er herrie om me heen is enzo

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 april 2006 om 13:39:
Onzin, je snapt niet waar een paniekaanval vandaan kan komen.

Een paniekaanval is makkelijk te verklaren, het ontstaat enkel door angst en onzekerheid, waarbij het proces wordt versterkt door de gedachtes die je erover creeert.

Als je blijft geloven in je angst zal het ook ongetwijfeld uitkomen, omdat jouw onbewuste hierop reageert en de realiteitservaring ervan versterkt en hierbij kunnen ook negatieve lichamelijke entiteiten ontstaan.

Grote gevoelens die je in de weg zitten kan je natuurlijk niet 123 wegdenken, dat kan wél op langere termijn, zoals ik hierboven had beschreven.

Zolang je maar in jezelf geloofd en positieve gedachtes in je opbrengt :)

Zo moeilijk is het ook weer niet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Het belangrijkste is dat je je ademhaling onder controle kan houden ,maar das echt verrot hoor als je erop let wordt het erger :o

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 april 2006 om 11:21:
last van?

ja :(