Partyflock

Forumonderwerp · 864313
Waarschuw beheerder
ja dat vind ik ook. het is wel fijn om verliefd te zijn. maar de pijn is *censuur*....

Graag op taalgebruik letten
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op vrijdag 14 april 2006 om 11:44:
Uitspraak van No-nonsens op donderdag 13 april 2006 om 02:59:
Liefde ise grootste illusie die de mensheid ooit gekend heeft,zwaar veridealiseerd en enkel gebaseerd op hoop en eenzaamheid!

Ben ik het TOTAAL niet mee eens. Liefde is de kracht waar de hele wereld op draait juist. Er is zoveel meer dan liefde dan die in de vorm van een relatie. Ik kan echt zoveel liefde voelen als ik op een zonmnige dag door het park loop en daar kinderen zie spelen of een hond zie rennen. Ik kan oprecht zo diep van mijn katjes houden als ze bij me op schoot liggen te spinnen. Hoe kut ik me ook voel, de wetenschap dat ik een paar geweldige vrienden heb die zielsveel van me houden maakt dat ik er altijd weer bovenop kom.

Liefde is iets dat in jezelf zit en dat helemaal niet perse beantwoord hoeft te worden.

Ik ben het wel met je eens dat het maatschappelijk opgelegde ideaalbeeld veridealiseerd is. Dat mensen het idee hebben een partner voor het leven te moeten kiezen en daar hun hele toekomst op vestigen.

Maar liefde een illusie? Ik weet zeker van niet.

Eigenlijk ben ik het voor een groot gedeelte wel met de gequote user eens :). Hij bedoelt -gezien de strekking van dit topic- bijna zeker de verliefdheids-versie van "liefde", en niet ook de vormen van liefde zoals jij aanhaalt in jouw voorbeelden. Het enige nadeel van het "geven" om goede vrienden of huisdieren is dat de pijn van een eventueel verlies erdoor wordt vergroot. Voor de rest is het inderdaad alleen maar positief.

Verliefdheid daarentegen, is alleen positief als het wederzijds is. En tsja, dat is nou eenmaal meestal niet het geval.. In dat geval komt er alleen maar ellende uit voort, die verlengd en verergerd worden door gevoelens van hoop en eenzaamheid. Het is net als een drugsverslaving; Je beleeft een korte rush, maar daarna beland je in de put.

Ik weet zeker dat wanneer iemand een middel vind om verliefdheid tegen te gaan, dat die persoon schathemelrijk zal worden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van NeoBendeR op maandag 17 april 2006 om 13:22:
Verliefdheid daarentegen, is alleen positief als het wederzijds is. En tsja, dat is nou eenmaal meestal niet het geval.. In dat geval komt er alleen maar ellende uit voort, die verlengd en verergerd worden door gevoelens van hoop en eenzaamheid. Het is net als een drugsverslaving; Je beleeft een korte rush, maar daarna beland je in de put.

Waarom moet verliefdheid wederzijds zijn? Ik kan ook puur genieten van het gevoel op zich, zonder dat dat beverdigd hoeft te worden. Ik ben wel eens verliefd geweest op iemand waarvan ik bij voorbaat al wist dat het niks ging worden. omdat ik zelf niet op zoek was, omdat die ander bezet was, whatever. Dat maakte mijn gevoel niet minder oprecht ofzo.

Integendeel zelfs, ik geniet daar gewoon lekker van.

Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat veel mensen verliefheid als een soort rush beleven. Er helemaal in willen duiken. En dan even later net zo snel weer op hun bek gaan. Ik denk dat ook veel mensen verliefd zijn op het verliefd zijn zelf.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op vrijdag 14 april 2006 om 11:44:
Liefde is de kracht waar de hele wereld op draait juist. Er is zoveel meer dan liefde dan die in de vorm van een relatie. Ik kan echt zoveel liefde voelen als ik op een zonmnige dag door het park loop en daar kinderen zie spelen of een hond zie rennen. Ik kan oprecht zo diep van mijn katjes houden als ze bij me op schoot liggen te spinnen.

Mooi getypt :yes:

Het zijn die kleine dingen die 't verschil maken. Ik kan ook intens genieten van de dingen die je beschrijft.

Denk wel dat verliefdheid een bijzondere vorm van liefde is. De wereld is niet anders als je verliefd bent, je kijkt er alleen anders naar. Nothing beat's that feeling. Verdomd jammer als die andere kijk toch een zeepbel blijkt te zijn.

:kusje:

Waarschuw beheerder
Life is pain.

Accept it!

Iets voelt maar zo goed aan, of het je pijn kan doen. Een tweezijdig snijdend mes is geluk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 april 2006 om 15:16:
Life is pain.

Word Boedist...
Waarschuw beheerder
elke liefde eindigd wel een keer, hy doet dingen die jij niet wilt, hij gaat vreemd, hij luisterd niet, hij zeikt je af, hij... ga zo maar door..

doet allemaal pijn hoor ;)!

Waarschuw beheerder
donateur
Goh je meent het...wat ken ik dat goed....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op maandag 17 april 2006 om 13:53:
Waarom moet verliefdheid wederzijds zijn? Ik kan ook puur genieten van het gevoel op zich, zonder dat dat beverdigd hoeft te worden. Ik ben wel eens verliefd geweest op iemand waarvan ik bij voorbaat al wist dat het niks ging worden. omdat ik zelf niet op zoek was, omdat die ander bezet was, whatever. Dat maakte mijn gevoel niet minder oprecht ofzo.

Integendeel zelfs, ik geniet daar gewoon lekker van.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat erg knap vind van je, en ik vraag me ook serieus af hoe je dat dan doet eigenlijk. Normaalgesproken kunnen mensen alleen van het verliefde gevoel genieten wanneer het wederzijds is, of wanneer ze in het ongewis zijn over die wederzijdsheid.

Zodra het dan duidelijk wordt dat er niks inzit, wordt het verliefde gevoel een last. Vooral als dan blijkt dat er een derde persoon in het spel is. Logisch ook, want je ziet het object van jouw verliefdheid liever niet met een ander. Met dat motief zijn heel veel moorden en andere misdrijven gepleegd.

Verder is de grens tussen liefde en haat flinterdun.. Zie maar eens hoeveel exen ineens gezworen vijanden van elkaar worden. Soms lijkt het zelfs alsof je iemand eerst lief gehad moet hebben om die persoon écht te kunnen haten :S.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet zwartgallig maar ik onderken gewoon dat er een duistere kant zit aan verliefdheid die zeer zeker niet onderdoet voor de lichte kant ervan.

Waarschuw beheerder
Het doet pijn als het niet beantwoord wordt of als het uitgaat.:'(
Waarschuw beheerder
mijn verliefdheid doet echtgeen zeer :D
gelukkig...weet hoe erg het ken zijn als je liefde niet bewantwoord word :cry:

Waarschuw beheerder
Verleid me, verstik me
pak m'n vrijheid af
bemin me, beperk me
ga je gang, ik ben laf

Je wilt samensmelten
- een onnozel idee -
maar ik ben romantisch
ik ga d’r in mee...

Kneed me en knecht me
wees lief en gemeen
gun me de plek
van het blok aan je been

Als jij mijn vrouw bent
ben ik je man
dan vechten we samen
voor dat wat niet kan

We doen nóg meer water bij onze wijn
totdat er alléén nog maar water zal zijn
helder maar smaakloos, geen kleur meer, geen gloed
zo leven we samen de dood tegemoet

Weg met de eenzaamheid, leve de sleur
jaloezie, irritatie, gesprekken, gezeur
de liefde geeft hoop, de liefde heeft zin
de liefde is een valstrik, maar ik trap er zo graag in

Steeds dezelfde fouten
steeds dezelfde pijn
bijna net zo gruwelijk
als helemaal alleen te zijn

Misschien is het deze keer anders
misschien is het deze keer waar
is alle wijsheid van de wereld maar een fout
ik wil het graag geloven, want ik houd zoveel van haar

Het spel is weer begonnen
ik zit er midden in
verslaafd als een verslaafde
verzetten heeft geen zin

Ik kan alleen verliezen
mijn hart en mijn verstand
de liefde laat pas los
als ze is opgebrand

Dan ben je weer jezelf
alleen en onbemind
maar volwassen en verstandig
totdat het weer begint

Waarschuw beheerder
de liefde die ik nu hep,,
doet mij geen pijn(L)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van No-nonsens op donderdag 13 april 2006 om 02:59:
Liefde ise grootste illusie die de mensheid ooit gekend heeft,zwaar veridealiseerd en enkel gebaseerd op hoop en eenzaamheid!

hahahahahaha! ja het is wel zo!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van NeoBendeR op maandag 17 april 2006 om 13:22:

Tis erger dan drugs...... drugs kan je laten.....