Partyflock

Forumonderwerp · 859546
63 volgers · 730044x bekeken

Artiest Lenn
Waarschuw beheerder
+4-1
jawel jawel deze topic is geopend voor iedereen die zwaar oldschool fanaat is :)

plaats hier leuke oldschool setjes,foto whatever....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van djnickey.nl op maandag 2 maart 2009 om 20:33:
whehe, dat had ik al gedaan, maar dat werkt dus niet

Waarom lukt het mij wel dan? het nadeel is wel dat als je per ongeluk een hele folder download je dan meestal gebanned wordt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van djnickey.nl op maandag 2 maart 2009 om 19:22:
gister drukte ik per ongeluk bij iemand op DOWNLOAD CONTAINING FOLDER

nou dan gaat ie dus alles van die persoon downloaden wat ik niet eens wilde. Ik kan nergens een optie vinden om die complete download ongedaan te maken (n) ik moest die user vragen mij te blokkeren

Uitspraak van Hennep op maandag 2 maart 2009 om 19:29:
je bent gewoon een nitwit van jewelste venters maar dat is hiero op t topic allang algemeen bekend :lol:

Hahaha, LoLZers! Lekker bezig jongens?

Anyhoezers. Een paar pagina's terug wordt de uitermate fijne plaat Program 1 - Betrayer (Pow!) aangeboden.

http://www.discogs.com/Program-1-Louder-Than-A-Bomb-EP/release/118851

Heeft iemand van jullie ook die andere plaat die daarop staat: "World's Famous MF"
Welke versie weet ik eigenlijk niet, kan alleen degene die op Thunderdome III staat en die vond ik altijd wel lekker. Had wel het idee dat hij afgebroken werd. Was sowieso een korte versie :(
Iemand?
Artiest {SHOWLIST artist 78292, 21125}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Turnbull op maandag 2 maart 2009 om 20:54:
Waarom lukt het mij wel dan? het nadeel is wel dat als je per ongeluk een hele folder download je dan meestal gebanned wordt.

ja ik heb alles geselecteerd en gedelete, maar om de beurt kwamen ze in dat scherm terug en ging ie downloaden. ik deleten en hup daar ging de volgende. die kwam zo uit het niets tevoorschijn. Echt bizar

ik moest die gast dus vragen om me te bannen ander ging het maar door

ik heb veel ervaring met pc's en pakketten, dus ik weet hoe dingen zouden moeten werken :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van djnickey.nl op maandag 2 maart 2009 om 21:17:
ik heb veel ervaring met pc's en pakketten, dus ik weet hoe dingen zouden moeten werken

schei toch uit venters,je bent gewoon een ingenieur in de weetnietkunde :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hennep op maandag 2 maart 2009 om 21:38:
schei toch uit venters,je bent gewoon een ingenieur in de weetnietkunde

kom met een oplossing dan venters :D
Artiest {SHOWLIST artist 42053, 28199}
Waarschuw beheerder
slsk?

digitaal gedoe, koop gewoon platen zou ik zeggen :lol"

keep the oldskool alive (y)
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Eddie ObsCure op maandag 2 maart 2009 om 21:11:
Anyhoezers. Een paar pagina's terug wordt de uitermate fijne plaat Program 1 - Betrayer (Pow!) aangeboden.

http://www.discogs.com/Program-1-Louder-Than-A-Bomb-EP/release/118851

Heeft iemand van jullie ook die andere plaat die daarop staat: "World's Famous MF"

Da;s niet de versie die jij bedoelt. Die eerste is overigens wel een vette track, maar de versie die jij bedoelt staat op een Frankfurt Trax verzamelaar. Deze-> http://www.discogs.com/Various-Frankfurt-Trax-Volume-4-The-Hall-Of-Fame/release/99482.

Heb hem uiteraard staan, maar alles staat in de studio.

Waarschuw beheerder
Ik vond nog wat mp3's op me oude pc, zal ze wel uploade hier. Het zou kunne dat ik ze hier vandaan heb maar das dan wel van een hele tijd terug!

Goed bezig trouwens allemaal hier, er staan hier echt toffe tracks vaak... ik koop er een hoop van op vinyl;)

p.w.m. - are you ready to move
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van djnickey.nl op maandag 2 maart 2009 om 19:22:
als je zo zoekt:

Mainx - Hit Your Bleep

vind ie niks dat streepje moet er tussen uit

Ik gebruik altijd zo weinig mogelijk woorden om op te zoeken...dus met alleen
mainx hit

of
mainx bleep

moet t beter lukken denk ik.
Uitspraak van Hennep op maandag 2 maart 2009 om 19:20:
kan je iets niet vinden kan je t altijd adden to your wishlist

Die wist ik nog niet, thanx (y)

op verzoek: Proteus 1 - Amnesia

Omdat ik de B kant (de D kant in dit geval :vaag: ) beter vind heb ik die ook maar ff gedaan.

Proteus 1 - Fantasy

ff vraagje:
Omdat m'n ouwe vertrouwde Magix het niet doet :( ben ik nu met Adobe Audition aan de gang, maar ik snap er nog niet veel van. Weet iemand hoe ik het volume van de line-in kan instellen, en zitten er nog knopjes op waar ik aan kan gaan zitten om tikjes ed weg te poetsen?
Ook het wegknippen van het begin (instarten) gaat niet helemaal zoals ik wil.
Met t vergrootglas maak ik de waveform groot, daarna zet ik ruim voor de waveform een geel stippellijntje, ik ga in het weg te knippen gedeelte en doe dan met rechtermuisknop "cut"..dan knipt ie niet op t stippellijntje, maar knipt m wel heel scherp tegen de waveform aan. Hoe kan ik dat knippen waar ik het wil, of gaat dat altijd wel goed zo?
Als ik het op wil slaan als .wav moet ik dan ACM-Waveform of Windows-pcm kiezen?
Bvd :flower:
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 1218, 73034}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 maart 2009 om 01:06:
Windows-pcm kiezen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 2 maart 2009 om 20:19:
Add me mijn account ErgensUit1987 en ik zal je uitleggen...

heb ik ook eens gedaan, wel 15min achter moeten zoeken.. hoe en wat
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 maart 2009 om 01:06:
Ik gebruik altijd zo weinig mogelijk woorden om op te zoeken...dus met alleen

ja daar kwam ik na een half uur dus achter. Dat noem ik dus niet gebruiksvriendelijk. Als je het eenmaal weet dan lukt het wel natuurlijk, maar als je het proggie voor het eerst gebruikt is het gewoon klote.

Uitspraak van TechnoFLAC op dinsdag 3 maart 2009 om 06:33:
Uitspraak van ErgensUit1987 op maandag 2 maart 2009 om 20:19:
Add me mijn account ErgensUit1987 en ik zal je uitleggen...

ja dat bedoel ik dus, het toevoegen van een user is al niet eenvoudig.

in principe is het een simpel pakketje en toch zijn een paar opties moeilijk te vinden :(

Uitspraak van Trauma op maandag 2 maart 2009 om 23:09:
slsk?

keep the oldskool alive

alsof iedereen op dit forum DJ's is met en platenspeler thuis om daar muziek op te luisteren :roflol:

En al zaten hier alleen DJ's op, die luisteren ook muziek op de pc en in de auto etc.

Nog los van de duizenden euro's waar je over moet beschikken als je platen blijft kopen :D

Het is inmiddels 2009 he :flower:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hoeven de discussie niet eens meer te voeren. ;) Het is inmiddels wel overduidelijk dat draaitafels binnen no-time niet eens meer neergezet worden. Op sommige feesten stonden ze al niet meer, moesten ze uit andere area's gehaald worden en waren dan vaak ook nog eens zo gaar alsof ze van 10 hoog naar beneden geflikkerd waren.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DJ Sequence op dinsdag 3 maart 2009 om 08:37:
Hoeven de discussie niet eens meer te voeren. Het is inmiddels wel overduidelijk dat draaitafels binnen no-time niet eens meer neergezet worden. Op sommige feesten stonden ze al niet meer, moesten ze uit andere area's gehaald worden en waren dan vaak ook nog eens zo gaar alsof ze van 10 hoog naar beneden geflikkerd waren.

als de DJ gear niet eens voor elkaar is dan ben je gewoon een waardeloze organisatie :no:. Het gaat om de muziek voor het publiek, daar komen de mensen voor. Als die toko niet eens apparatuur heeft om muziek af te spelen is dat echt te slecht voor woorden :roflol: op zijn minst vraag je elke DJ toch of die ook platen meeneemt? Ook al is er maar 1 DJ met platen dan huur je twee technics voor 30 euro per avond.

Ik denk dat de komende 5 jaar op de goede feesten nog wel technics zullen staan. Hardcore en hardstyle komt ook met bakken per week nog in de winkels uit op Vinyl (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
AOD, Q, ID&T, UDC/Midtown... overal hetzelfde. Naalden kun je al helemaal niet meer vanuit gaan. Die vliegen gewoon.... ga niet meer zonder eigen naalden de deur uit tegenwoordig.

Overigens is de platenverkoop, die al niet hoog was, inmiddels tot een dieptepunt gekomen. Midtown stopt waarschijnlijk met alle shops en de grootste labels gaan allemaal over op digitale verkoop. ;) Ik schat dat de draaitafels op de grootste feesten, m.u.v. een area hier of daar, met een jaar al bij alleen cd-spelers heeft staan. Gelet op de tendens die momtenteel gaande is. Ben echt nog 1 van de weinigen die nog met platen aan komt zetten op de (grotere) feesten tegenwoordig.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van TechnoFLAC op dinsdag 3 maart 2009 om 06:33:

Okey,, de programma ziet er aardig a-2009 uit! Maar zoals gebruikelijk ken je rechtermuisknop overal toepassen in soulseek
[rechtermuisknop in lege kolom bij Users zetten, et voila!]

Ik bedoel heb zelf zitte kutte met soulseek in het begin... maar daarvoor zeg ik ben best bereid te helpen om je de programma beter uit te leggen.
Want als je het eenmaal ken wil je niks anders meer IMHO.

Uitspraak van Trauma op maandag 2 maart 2009 om 23:09:
slsk?

keep the oldskool alive

Sjah is makkelijk gezegd als je er al vanaf jongs af aan in zit... en kost natuurlijk bakken vol met geld!!! maar geen worries,, ik ben me shit digitaal aan het sparen voor later B)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DJ Sequence op dinsdag 3 maart 2009 om 09:14:
AOD, Q, ID&T, UDC/Midtown... overal hetzelfde. Naalden kun je al helemaal niet meer vanuit gaan. Die vliegen gewoon.... ga niet meer zonder eigen naalden de deur uit tegenwoordig.

Overigens is de platenverkoop, die al niet hoog was, inmiddels tot een dieptepunt gekomen. Midtown stopt waarschijnlijk met alle shops en de grootste labels gaan allemaal over op digitale verkoop. Ik schat dat de draaitafels op de grootste feesten, m.u.v. een area hier of daar, met een jaar al bij alleen cd-spelers heeft staan. Gelet op de tendens die momtenteel gaande is. Ben echt nog 1 van de weinigen die nog met platen aan komt zetten op de (grotere) feesten tegenwoordig

Vaag verhaal. Op ground zero vorig jaar heb ik echt in meerdere Area's gewoon technics zien staan?

heel veel dj's hebben nog zat platen van "vroeger" en lang niet allemaal hebben ze de mogelijkheid en TIJD om deze te digitaliseren. Velen zijn daar nog lang niet aan begonnen en draaien dus nog met plaatjes. Ook grote DJ's zoals The Bountyhunter doen nog steeds alles met platen. Bovendien worden de technics sl1200 nog steeds nieuw geproduceert en verkocht :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van djnickey.nl op dinsdag 3 maart 2009 om 10:28:
Bovendien worden de technics sl1200 nog steeds nieuw geproduceert en verkocht

Whot???

waarom hoor ik dan dat ze al 2 jaar niet gemaakt worden :x :$
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 3 maart 2009 om 10:34:
Whot???

waarom hoor ik dan dat ze al 2 jaar niet gemaakt worden

geen idee, ik kom vaak bij recess (www.recess.nl) en daar kan je ze gewoon bestellen hoor :)

http://www.recess.nl/vinyl/search/sl1200/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja oke... dat je ze kon bestelle weet ik nog wel!!

Maar ik meen te horen hebben gekregen dat die dingen al 2 jaar niet meer worden gemaakt en dat je mag opschieten als je wil hebben (voor later).
Waarschuw beheerder
Volgens mij stopte die productie ook ja.

djnickey.nl 3 maart 2009 10:28

Vaag verhaal. Op ground zero vorig jaar heb ik echt in meerdere Area's gewoon technics zien staan?

Vorig jaar ja, dat zeg je goed. :) Maar de aanwezigheid zakt per week weg inmiddels. ;) Het heeft zelfs al geen zin meer om in je rider op te stellen dat de draaitafels direct naast de mixer komen te staan... het gebeurt toch niet meer.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DJ Sequence op dinsdag 3 maart 2009 om 11:05:
Vorig jaar ja, dat zeg je goed. Maar de aanwezigheid zakt per week weg inmiddels. Het heeft zelfs al geen zin meer om in je rider op te stellen dat de draaitafels direct naast de mixer komen te staan... het gebeurt toch niet meer.

hmm ja zelf draai ik alleen nog maar met cd's, dus ik heb er geen moeite mee, maar er zijn zat mensen die ik ken die lekker nog nieuwe platen kopen en 1 vriend van me heeft van de week zelfs nieuwe technics besteld :roflol:
Waarschuw beheerder
Tsja, gelet op mijn vinylverzameling kun je direct wel stellen dat ik ook een fel tegenstander ben van de overgang naar cd's. Het is nu meer een "iedereen kan draaien" verhaal geworden. De echte DJ is niet meer, maar kan zich alleen nog op andere manieren onderscheiden straks.

Maar heeft geen zin meer om me blind te staren op vinyl. Het is gewoon voorbij straks en dus overstappen.
Waarschuw beheerder

waarom denk je dat bijna iedereen op de cd's draaid...juist om dat gelul als je op een feest staat dat die kk naald steeds overslaat en dat is niet altijd de naald maar heel vaak als je dan lekker staat te beuken en het publiek pikt het op en die gaan voor je dj booth springen dan heb je weer gelazer dat de boel overslaat...of in de zomer een buiten festival met vinyl :roflol: zo help je je vinyl heel snel naar de tering,ff zon erop en je ziet hem zo voor je neus krom trekken

Geef mij maar lekker cd's voor de producers is dit toch ook een meesterlijke uitkomst als je een nieuwe track klaar heb :P weet nog dat wij vroeger onze nieuwe tracks met een dat-recorder erdoorheen knalden :P en geen hernia meer :D

fuck vinyl lang leve de zilveren schijfjes :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Sequence op dinsdag 3 maart 2009 om 11:49:
Tsja, gelet op mijn vinylverzameling kun je direct wel stellen dat ik ook een fel tegenstander ben van de overgang naar cd's

geen last van en heb ook een aardige verzameling vinyl.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van djnickey.nl op dinsdag 3 maart 2009 om 11:31:
hmm ja zelf draai ik alleen nog maar met cd's, dus ik heb er geen moeite mee,

jij heb ook ff overtuiging nodig gehad in het begin....weet nog dat je me voor gek verklaarde :roflol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Coldfusion op dinsdag 3 maart 2009 om 11:58:
jij heb ook ff overtuiging nodig gehad in het begin....weet nog dat je me voor gek verklaarde

dat klopt, maar das alweer een jaar geleden he. Het proces is bij in een versnelling gezet. Ik ben inmiddels opperriper geworden en heb de afgelopen 6 maand alle vrije tijd in rippen gestoken (en af en toe in een vrouw haha)

ik heb ff navraag gedaan bij Recess over die SL1200

"jep ze worden nog gewoon geproduceert, alleen de prijs gaat omhoog..
wat recess verkoopt zijn gweoon nieuwen ja..
de winkels die nu nog voorraad hebben kunnen ze verkopen, en alles wat nu nieuw besteld moet worden, moet nieuw uit de productie komen inclusief prijsverhoging"
Waarschuw beheerder
Prijs verhogen? Die zijn gek.... :D Dan is het helemaal zo afgelopen. :d
Waarschuw beheerder
Ben echt nog 1 van de weinigen die nog met platen aan komt zetten op de (grotere) feesten tegenwoordig.

Erg jammer deze ontwikkeling!!!!!! Ik vind nog steeds et horen mixen met de zwarte rakkers et mooistuh!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Sequence op dinsdag 3 maart 2009 om 11:49:
ik ook een fel tegenstander ben van de overgang naar cd's.

idd met draaien van vinyl kan een DJ zich tenminstuh nog echt onderscheiden met mixen enzo

Kijk na Manu le Malin blijft toch meesterlijk wat die gast altijd doet met de plaatjes!! ;)
Waarschuw beheerder
met cds kan het zelfde als met platen en meer dus das onzin
Waarschuw beheerder
dj rufus (coldfusion) 3 maart 2009 12:19
met cds kan het zelfde als met platen en meer dus das onzin

Het "iedereen kan draaien" principe viert hooogtij met de cd-spelers. Vrienden van me zitten in het clubcircuit, hebben wat plaatjes uitgebracht, maar kunnen geen stuk vinyl gelijk leggen. Maar ondertussen gaan ze de hele wereld over met hun cd-mapje.
Waarschuw beheerder
ja als je al je cds op de zelfde snelheid brand ok.. maar je zult ze tog gelijk moeten zetten als je niet vals speelt
Waarschuw beheerder
Nou, BPM counter gelijk.... cue-point goed zetten en wat filterwerk om de overgang te maskeren... appeltje eitje me dunkt. ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rufus op dinsdag 3 maart 2009 om 12:33:
ja als je al je cds op de zelfde snelheid brand ok.. maar je zult ze tog gelijk moeten zetten als je niet vals speelt

Uitspraak van DJ Sequence op dinsdag 3 maart 2009 om 12:48:
Nou, BPM counter gelijk.... cue-point goed zetten en wat filterwerk om de overgang te maskeren... appeltje eitje me dunkt

mixen met cd's vind ik niet makkelijker dan met platen hoor. ja door de BMP counters kan je wat sneller dingen gelijk, that is all. en die CUE is ook vooral voor snel mixen gehandig. ook met CD mixen heb je gewoon skills nodig. Niet elke boer kan dat
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Sequence op dinsdag 3 maart 2009 om 12:48:
Nou, BPM counter gelijk.... cue-point goed zetten en wat filterwerk om de overgang te maskeren... appeltje eitje me dunkt.

tja dat doen gasten die niet kunnen mixen wij gebruiken ze gwoon net als de 1200 ouwe lekker lang door mixen en dan heb je nog steeds dezelfde skills nodig als bij de 1200 :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dr macabre op dinsdag 3 maart 2009 om 12:15:
Ben echt nog 1 van de weinigen die nog met platen aan komt zetten op de (grotere) feesten tegenwoordig.

Erg jammer deze ontwikkeling!!!!!! Ik vind nog steeds et horen mixen met de zwarte rakkers et mooistuh!!

totale onzin verkoop je nu want ik zeg je dat jij het verschil niet merkt als ik een vinyl of cd opzet pik...er zijn er al zoveel voor je geweest die me kwamen vertellen dat vinyl beter is maar de realiteit wijst wat anders uit.....die zaal gaat nog steeds zo hard uit zn plaat dus vinyl of cd maakt geen moer uit het is de muziek die je draaid en hoe je het mixt meer niet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Sequence op dinsdag 3 maart 2009 om 12:22:
Het "iedereen kan draaien" principe viert hooogtij met de cd-spelers. Vrienden van me zitten in het clubcircuit, hebben wat plaatjes uitgebracht, maar kunnen geen stuk vinyl gelijk leggen. Maar ondertussen gaan ze de hele wereld over met hun cd-mapje.

ik weet niet waar jij heb uitgehangen de laatste jaren maar eh 80% van de dj's die op feesten staan zijn toch prutsers,meestal producers die wordfen geboekt om hun productie's maar mixen is een drama bij die gasten...en die draaiden ook gewoon met vinyl.

dus het is niks nieuws dat er prutsers achter de draaitafels staan...dat is al zo oud als de weg naar rome

Het is altijd zo geweest dat als je hitjes maakt je wordt geboekt om te draaien of je nou kan draaien of niet...of je moet vrienden/bekenden hebben bij feesten dan kom je er ook wel, een en al vriendjes politiek toch:P
Waarschuw beheerder
maar ok deze discusie is nu al zo oud aan t worden!!! om de 3 pagina's begint het weer en het heeft nix met oldskool te maken dus.....kom maar op met de muziek mensen!!!!!!!!
Artiest Ricos
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Coldfusion op dinsdag 3 maart 2009 om 13:00:
het is de muziek die je draaid en hoe je het mixt meer niet

(y)

Dat gezeik altijd whaha. 1 ding is zeker, je bent echt niet minder ''hip'' hoor, als je met platen aankomt zetten. Of misschien toch wel, als de draaitafel voor de zoveelste keer overslaat....

Er is geen mens in de zaal die kijkt of je met platen of cd's draait,.... Ja die zijn er wel jah, en dat zijn meestal de mensen die alles beter weten. Gelukkig is dat altijd het kleinste gedeelte van de zaal, de stil staande '' ik weet alles beter '' pose. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rufus op dinsdag 3 maart 2009 om 13:08:
.kom maar op met de muziek mensen!!!!!

spread the word :P