Partyflock

Forumonderwerp · 857035
Waarschuw beheerder
Jow mensen ik zou graag van jullie willen weten wat jullie van de volgende stelling vinden:

De maximum snelheid voor brommers moet binnen de bebouwde kom naar 50 (net als auto) en buiten de bebouwde kom naar 70km.

Bij rollebank moet hij 75km mogen lopen

Groet'n Derbi Crosser AkA Skeur Puppy

Waarschuw beheerder
dan moet ik me nog maar effe vermaken met brommertjes

Waarschuw beheerder
eerst je fiets knul

Waarschuw beheerder
beter op een fiets dan op een scooter

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hardcore Heavyweight !! op donderdag 16 maart 2006 om 00:07:
Mits je die dingen ieder jaar laat keuren op remmerij en vering etc etc.. Want dr rijden ook een hoop bij elkaar geraapte frikandellen rond

bij elkaar geraapte frikandellen :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 maart 2006 om 20:01:
beter op een fiets dan op een scooter

zou ik ook zeggen (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
gisterenavond bij A'dam CS nog een zwaar ongeluk gezien :O scooter tegen een auto was volgens mij niet zo best met hem :no: anyway scooters moeten optyfen :jaja: beetje bumper kleven, voor je auto langs schieten en beetje zielig doen als ze door eigen schuld worden aangereden.

Waarschuw beheerder
eigen schuld dikke bult
Waarschuw beheerder
mwah ik vind ut altijd wel makkelijk eff snel met scoot of brommert naar stad effe snel is wel handy maarja gelukkig nog geen ongeluk ofzow gehad

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sebastiaan™ op zaterdag 18 maart 2006 om 05:57:
volgens mij niet zo best met hem

geneest wel weer :D

vind altijd leuk als ze voor me staan bij een stoplicht,en bij het optrekken hun op te jagen B)

Waarschuw beheerder
maarja als je dan zo dom bent om lekker tussen de autos door te skeuren

Waarschuw beheerder
dan?

Waarschuw beheerder
hoop ik dat je voor je flikker word gereden

Waarschuw beheerder
in me auto? :aai:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
iedereen kan erover prakiseren wat hij wil, maar je doet er toch niks aan. laat t lekker zoals het is, iedereen heeft er toch schijt aan
Waarschuw beheerder
donateur
jah daarom...

hahah allemaal van die "ruiguh"

maare een fatsoenlijk pratijk rijbewijs weet ik ook niet of dat helpt want ik heb dat ook gehad met auto, maar hoe ik af en toe rijdt is ook niet helemaal volgens de voorgeschreven regels zeg maar...
Waarschuw beheerder
wat betreft de motor. Als je voor je 19e je motorrijbewijs haald mag je na 2 jaar rij ervaring groot rijden. Anders geld er gewoon de regel 21 jaar en ouder om groot te mogen rijden. In dec mag ik groot rijden :D

En wat betreft de snelheden. binnen bebouwde kom zelfde snelheid als auto's en daarbuiten idd iets van 70km/u. Wel moet er dan een praktijk test komen, jaarlijkse keuring en puntenrijbewijs. Dan heb je hetzelfde als nu maar wel een stuk meer controle erover.
Waarschuw beheerder
binnen de bebouwde kom naar 50 is iid beter, stuk veiliger ook, aangezien je tegenwoordig met je brommer op straat moet rijden, waar de auto's dus ook 50 rijden.
1x geprobeerd me aan de wettelijke snelheid (30 dus) te houden, dit is ten 1e gewoon gevaarlijk, en wekt ten 2e veel (onterecht dus) ergernis op van automobilisten.
dus of 50 op straat, of 30 laten en weer op fietspad mogen.
70 buiten de bebouwde kom is niet realisties, aangezien de doorsnee brommer daar niet op gebouwd is kwa rijwielgedeelte (remmen enzo dus)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van <')(((< op zaterdag 18 maart 2006 om 19:34:
is kwa rijwielgedeelte (remmen enzo dus

elke scooter is erop gebouwd
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 maart 2006 om 19:35:
elke scooter is erop gebouwd

niet iedereen rijd scooter, er rijden ook zat brommers rond, en die zijn er niet op gebouwd. dus lul niet zo dom...
als je beter had gelezen las je dat ik het niet over huishoudelijke apperaten (koffiemolens enzo) had maar over brommers...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
omdat m,n motor gespoten wordt rijd ik nu ff noodgedwongen op een scooter en ik vind idd dat de maximumsnelheid voor zulke voertuigen flink omhoog moet gaan.je moet immers met t andere verkeer mee kunnen rijden omdat ze zich anders aan je gaan ergeren.automobilisten kunnen flink vervelend worden.niet dat ik me aan de maximumsnelheid hou hoor :d
Waarschuw beheerder
psies, dat bedoel ik, waar je verplicht op straat moet (bebouwde kom dus) maximum snelheid gelijktrekken aan rest van verkeer
Waarschuw beheerder
is het dan niet hard zat? als je ongelukmaakt aahj.. ik reej een week geleden 30, en knalde zo boven op een auto die mij niet gezien had.. me scooter total los.. :S ik ha dook nog paar dingen.. moeje na gaan als je met 75 op een auto knal!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van (F) Wenniej :lief: op donderdag 23 maart 2006 om 17:31:
is het dan niet hard zat? als je ongelukmaakt aahj.. ik reej een week geleden 30, en knalde zo boven op een auto die mij niet gezien had.. me scooter total los.. ik ha dook nog paar dingen.. moeje na gaan als je met 75 op een auto knal!!!

ja maar het gaat erom dat je 30 rijd terwijl de autos langskomen met 70
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 maart 2006 om 21:20:
de autos langskomen met 70

hij stond zowat stil.. :S hij ging een inrit IN

Waarschuw beheerder
Uitspraak van (F) Wenniej :lief: op donderdag 23 maart 2006 om 21:22:
hij stond zowat stil.. hij ging een inrit IN

ik had het alweer over iets anders sorry:D
Waarschuw beheerder
Ze moeten gewoon dezelfde regels aanhouden als in italie, door lopen de scooters allemaal standaard rond de 80 en niemand die er over zeikt!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 maart 2006 om 19:10:
ja dat is ook een goed idee een mooie hayabusa

het standaard antwoord van een 16jarige...
denk dat als we jou op een busa zoude zette we je binnen 10meter af kunnen schrijve

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 april 2006 om 12:51:
het standaard antwoord van een 16jarige...
denk dat als we jou op een busa zoude zette we je binnen 10meter af kunnen schrijve

daar durf ik 100 euro om te wedden dat dat niet gebeurd
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 april 2006 om 17:59:
daar durf ik 100 euro om te wedden dat dat niet gebeurd

Ja das een goeie, jij durft om 100 Euro te wedden dat je iets van 20.000 Euro niet in de prak rijdt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [BJ] scully op woensdag 12 april 2006 om 18:01:
Ja das een goeie, jij durft om 100 Euro te wedden dat je iets van 20.000 Euro niet in de prak rijdt.

dat doet er nou effe niet toe he:d
Waarschuw beheerder
Die hele regeling slaat nergens op van rollerbank en alles trouwens. Volgens de Europese regelgeving mag je brommer 4,5Kw hebben en Nederland verkracht het weer met 0,5kw. Maja snelheid iets omhoog is wel beter en zorgt ook voor minder irritaties lijkt mij. Toen ik schakelbrommer had en die nog begrensd was vond ik het echt irri autos gaan vlak achter je zitten duwen terwijl je niet harder kan. Toen ie ontgrensd was voelde ik me wel veiliger.