Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 maart 2006 om 23:17:
Wat zou er zo mooi zijn aan een "lightsided" wereld?
En hoe denk je dat dit ooit zichzelf zou moeten manifesteren in een wereld geleid door onwetendheid? (en dog eat dog mentaliteit vanuit de natuur)
Er is wel meer dan alleen light en darkness. Er zijn ook "certain shades of grey". En alle 3 zijn allemaal afhankelijk van perceptie. Is een roofdier darkside?
Is een mens evil omdat hij vlees eet?
Zijn we dan hier om jezelf van je EGO te verlossen? Of zijn we hier om van ons Ego te genieten?
Zijn we hier om de emoties los te laten; diezelfde emoties die ons motiveren te zijn en te willen blijven zijn?
Sweetie... you're not listening to what I am saying
We zijn juist hier vanwege de dualiteit, het was nooit de bedoeling om het voor onszelf zo makkelijk te maken dat we niets hoefden te doen voor onze "verlichting" *I don't like the word maar goed..*
Ik denk niet dat het zo mooi zou zijn aan de lightsided wereld... ik denk dat we ons rot zouden vervelen en vooral het gevoel hebben dat we niets hebben verdiend wat we hebben, en uiteindelijk nooit het gevoel van ware voldaanheid krijgen. Dus uiteindelijk ons hele bestaan zinloos vinden, omdat we helemaal NIETS zelf hebben verdiend.
Zoals het hele leven een voetbal wedstrijd spelen en elke keer winnen en er dan achterkomen dat het allemaal een setup was.. dat het allemaal nep was... ik denk niet dat we hiermee erg gelukkig zouden zijn. Misschien voor even maar that would just be a temporary high..
En wat jij zegt over ten shades of gray. Dat klopt er is geen zwart of wit, maar alleen onze eigen subjectieve waarnemingen die altijd ingekleurd worden door onze eigen gevoelens, emoties, ideëen, idealen, achtergrond, hopen en vrezen en kortom allerlei factoren. Op dit niveau zijn we niet in staat om het gehele beeld te overzien, en dat hoeft ook niet voor nu.
Het is aan ons om uit ons eigen kader een afgewogen keus te maken voor het hoogste goed van onszelf en anderen en daarmee ook de wereld zelf. We zijn geen God, we kunnen nog niet alle puzzelstukjes terugplaatsen waar ze horen. Maar elke keer dat we het hoger goed kiezen boven onze eigen tijdelijke bevrediging van de ego komen we een stapje dichterbij.
En over de ego... ego is the "devil" *om het kort door de bocht te zeggen* .. our opponent. Degene die het ons moeilijk maakt en ons daarmee ook hetgene geeft wat voor ons een waardige strijd is. Des te moeilijker het is om de ego te verslaan, des te groter de winst.
En yeah sure, we kunnen ook onze ego bevredigen, daarvoor zijn we ook hier, maar de echte reden is er om te leren dat dat in the long run niks oplevert..
Denk er maar aan als je bijvoorbeeld rookt.. je snakt naar een sigaret, je weet dat je eigenlijk wil stoppen en je wil voor jezelf kiezen. Maar de ego blijft op je inpraten... je moet hem bevredigen... en als je daarna eenmaal je ego hebt bevredigd duurt je high ongeveer 5 minuten, voordat je weer in een even lower low belandt dan ervoor.. en heeft het je iets opgeleverd?
Nee, misschien alleen afgunst t.o.v jezelf dat je weer gefaald hebt...
Of denk er aan, als iemand je enorm kwaad op iemand bent en je deelt ze een klap uit. Later als je weer bij je zinnen bent gekomen, heb je er enorm spijt van en misschien zitten er zelfs nog grotere consequenties aan vast... dat is allemaal ego talk en ego bevrediging. Wil je dat echt?
Nou nee.. ik liever niet.. liever een echte "high" door mijn ego te verslaan dan het te bevredigen en alleen maar nog dieper zinken.
En nee... ik zeg niet dat de mens evil is omdat ie vlees eet.. dat heb jij gezegd