Partyflock
 
Forumonderwerp · 855192
wie kan mij de voor en nadelen vertellen over een k&n filter voor op de auto
Uitspraak van saus op maandag 6 maart 2006 om 14:28:
En waar plaats je em ? waar die warme lucht vangt ?


tuurlijk niet :frusty:

Uitspraak van saus op maandag 6 maart 2006 om 14:28:
PK's kan je vergeten


Als je het goed doet niet!
laatste aanpassing
Uitspraak van Nexus.. op maandag 6 maart 2006 om 14:29:
tuurlijk niet


ga jij em plaatsen dan ?
Uitspraak van Nexus.. op maandag 6 maart 2006 om 14:29:
Als je het goed doet niet!


wow 2 pk's ofzo
Uitspraak van saus op maandag 6 maart 2006 om 14:28:
PK's kan je vergeten


zal wel meevallen met de pk's die je meer krijgt.

maar wel leuk geluidje krijg je erbij :D

En een iets hoger verbuik inderdaad (Y)
Uitspraak van saus op maandag 6 maart 2006 om 14:31:
ga jij em plaatsen dan ?


ergens waar die koude rijwind opvangt :/


Uitspraak van saus op maandag 6 maart 2006 om 14:32:
wow 2 pk's ofzo


dan klopte het al niet wat jij zei ;)
tis maar een bagger pktje wat erbij komt...maar toch

meeste doen het voor de sound (Y)
Uitspraak van Nexus.. op maandag 6 maart 2006 om 14:33:
ergens waar die koude rijwind opvangt


Dat bedoel ik niet ! het was een vraag voor degene die em gaat plaatsen !
Hoe weet jij nou of ze em goed plaatsen :S

Vandaar mijn vraag : plaats jij em dan bij zijn auto ? :)
Uitspraak van Nexus.. op maandag 6 maart 2006 om 14:33:
tis maar een bagger pktje wat erbij komt...maar toch


Een pk'tje waar je niks van merkt (Y)

Maar het geeft zekers een leuk geluidje :lief:
Uitspraak van saus op maandag 6 maart 2006 om 14:35:
plaats jij em dan bij zijn auto ?


nee nee dat niet

Uitspraak van saus op maandag 6 maart 2006 om 14:28:
En waar plaats je em ? waar die warme lucht vangt ? :9


je stel meer een strikvraag :/
in de hoop dat iemand ja zei..
laatste aanpassing
Nou wat een strikvraag :)
er staat toch een :9 achter ;)
die doet het hem juist :D
Fuckt it..

Saus neem een bier :bier: ;)
Man het weekend is voorbij :D

bier is op :9
hoeft het niet speciaal weekend voor te zijn ;)


Uitspraak van saus op maandag 6 maart 2006 om 14:48:
bier is op


dan maar aan de sterke drank!
 
neem dan meteen een pipercross filter, daarmee boek je nog wat vooruitgang tenminste....
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 maart 2006 om 14:53:
neem dan meteen een pipercross filter, daarmee boek je nog wat vooruitgang tenminste....


Neem aan dat je dan een cold air intake bedoeld. Want alleen zo'n filtertje is nog niks beter dan een K&N volgens mij.
 
99 van de 100 keer levert het helemaal NIKS op...

Als de kelk dichtbij je blok komt te hangen, heb je er alleen maar nadelen van, want dan zuigt ie lekker warme lucht aan en heb je dus juist minder vermogen.

De luchtinlaatsystemen van huidige auto's zijn zo efficient, dat een open luchtfilter weinig tot niets toevoegt, behalve een hoop herrie. :)
laatste aanpassing
 
Wij hebben er 1.
meer power tussen de 3000 en de 4000 toeren en een lekker geluidje!
Trouwens makkeijk te onderhouden!
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 maart 2006 om 15:27:
meer power tussen de 3000 en de 4000 toeren en een lekker geluidje!


Joh vet ! heb je daar een uitdraai van
Uitspraak van saus op maandag 6 maart 2006 om 15:53:
Joh vet ! heb je daar een uitdraai van


whahaha lachen!
 
Uitspraak van saus op maandag 6 maart 2006 om 15:53:
Joh vet ! heb je daar een uitdraai van


:gaap:
hij gebruikt echt niet meer bezine hoor.. alleen omdat het zon mooi geluidje geeft maak je expres wat meer toeren wat dus ook meer benzine kost
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Nexus.. op maandag 6 maart 2006 om 16:03:
whahaha lachen!


Niet om het 1 of ander, maar heb jij misschien een uitdraai van die 150 paardjes van je Clio 16V? :) Ik vrees namelijk voor je dat je daar never nooit niet aan gaat komen. 110 aan de wielen, als je een hele goeie hebt. Standaard hebben ze trouwens al geen 150 PK, maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel wist.
voordeel = wat beter oppakken + misschien wat pk winst........ maar dit is echt niet merkbaar ofzo.... en natuurlijk een mooi zwaar geluid.
gaat lang mee.

nadeel = dat je hem express steeds lekker intrapt,en dus meer beznine gebruikt:)
+ dat het 9 van de 10 keer gewoon open hangt enzo....... warme lucht.....

ik heb de compleete k&n kit met koude luchttoevoer en een hitteschild er tussen.

je zou eventueel ook een k&n vervangingsfilter in het origineele huis kunnen plaatsen.
als ik het filter nou in de origenele luchtbak plaats.die precies achter een koplamp zit en dan de bovenkant eraf laat zou het dan wat beter zijn ivm de warme lucht??
 
Ik zou het originele luchtfilterhuis behouden, vervangingsfilter van bijv. K&N erin en een buis maken die de lucht vanaf de voorbumper naar je luchtfilter voert. Ik denk dat je daar meer aan hebt dan een open luchtfilter.
 
Voegt weinig toe vind ik, het is makkelijk schoon te houden maar ook erg duur.
En een koude inlaat kun je ook maken door de aanzuigbuis van je standaard filter wat aan te passen. Beste plek is onderaan dicht bij de bumper.
 
Artiest Dr BadVibes
ik zou ook gewoon voor de c.a.i. gaan
koude verse lucht voor beter verbranding..en cker merkbaar
maar geen 2pk meer zoals gezegd word
je mag blij zijn als je misschien aan 0,5 komt
 
2 pk kan wel kloppen hoor.
Koudere lucht bevat meer zuurstof en op de juiste plek zit er al gauw 20 graden verschil tussen.
Wat je misschien ook zou kunnen doen is ervoor zorgen dat je je ventilator met een knop aan kan zetten en je luchtfilter ernaast.
Misschien is wat ik zeg complete onzin, maar zou in principe de boel net wat beter maken, lijkt mij.
Uitspraak van aBarth :bier: op maandag 6 maart 2006 om 17:21:
hij gebruikt echt niet meer bezine hoor..


Als je luchtmassa-meter merkt dat je meer zuurstof hebt, zal je motormanagement ervoor zorgen dat er meer benzine in wordt gespoten om aan de goeie verhouding te komen en dus zal je verbruik omhoog gaan, of is dit ook fout?
 
aanzuiging verlengen, gat in je motorkap, mooi rooster erop en hem er half uit laten steken

betere koude lucht is er niet :yes:
 
Wat je misschien ook zou kunnen doen is ervoor zorgen dat je je ventilator met een knop aan kan zetten en je luchtfilter ernaast.


Werkt niet, een motor verbruikt veel meer lucht dan een ventilator kan aanvoeren.

of is dit ook fout?


Een klein beetje :P
De LMM meet geen zuurstof maar lucht ;)
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 maart 2006 om 09:15:
De LMM meet geen zuurstof maar lucht ;)


Meer lucht = meer zuurstof ;)
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 maart 2006 om 17:42:
110 aan de wielen


is ook op de krukas gemeten heino :flower:
 
Artiest Sjonny M
voordelen

leuk geluid
pk`s meer
goed schoon te maken (wel met de goeie schoonmaak spullen)

nadelen

teveel koude lucht in de winter kan makelijker uitvallen
nadelen:

sjonnie geluid
vergeleken worden met sjonnies


voordelen:

je kan tegen je sjonnie vrienden zeggen dat je je auto getuned hebt
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 maart 2006 om 17:10:
teveel koude lucht in de winter kan makelijker uitvallen


Ik weet niet of je gelijk hebt, maar meer koude lucht geeft je meer vermogen.
 
Uitvallen? dan heb je prut elektronica.
Een goede ecu laat de auto netjes versneld stationair lopen als ie koud is. Het zal misschien iets langer duren voor de motor op temperatuur is. Veel auto's hebben zelfs standaard een koude inlaat.
Warme lucht levert niet alleen minder zuurstof, maar het mengsel gaat er ook sneller van detoneren (pingelen).
In de winter heb je op de snelweg ook warme lucht van je uitlaat nodig anders bevriest het in je inlaat.

Maar meer koude lucht geeft meer vermogen ja. Maar het kan ook te koud worden
 
Die krijg je als het goed is via je carter ontluchtingsslang.
Maar dat vergeten die sjakies nog weleens aan te sluiten als ze zo'n open luchtfilter monteren ;)
heb bij me lancia weinig uitgemaakt,aleen een prachtige brul onder de kap!!
je krijgt zeker meer pk. hoeveel weet ik zo nie. maar die pk voel je in de praktijk niet. bovendien verknalt het je moter ook op duur. maar het geeft wel een leuk geluidje:D
 
Het geeft een leuk geluid maar als je dat geluid op een goedkope manier wilt kan je ook onder aan je luchtfliterhuis een paar gaten maken van ongeveer een 2 euro munt. Klinkt al net zo goed maar doe het wel vóór je filter wel zo makkelijk ;p
 
Uitspraak van !!!Eelco!!! op woensdag 15 maart 2006 om 13:35:
je krijgt zeker meer pk. hoeveel weet ik zo nie. maar die pk voel je in de praktijk niet. bovendien verknalt het je moter ook op duur. maar het geeft wel een leuk geluidje


:Vaag: tuurlijk waarom zou het je motor verpesten?
Je moet em wel schoonmaken Haasie. Voor de g-lader is het ook niet echt goed.
 
Bij een collega sneuvelde zijn blok wel een maand nadat hij een powerfilter had gemonteerd. Maar het lijkt me sterk, dat dat de oorzaak is.
 
Uitspraak van [BJ] scully op woensdag 15 maart 2006 om 18:20:
Je moet em wel schoonmaken Haasie. Voor de g-lader is het ook niet echt goed.


gewone filter niet dan?
Die vervang je toch? Weet ik niet joh, ik heb nog nooit een gewoon filter gehad.
 
is toch hetzelfde :P

heb ze ook nooit lang genoeg gehad :x
 
Uitspraak van Nexus.. op maandag 13 maart 2006 om 16:34:
is ook op de krukas gemeten heino :flower:


Let me see that uitdraai! :D En wat heb je er allemaal aan gedaan? Ik ben zeer benieuwd. Ik heb heel wat Cliootjes op de bank gezien en geen van alle hadden 150 PK aan de krukas. Dus óf je bank is nogal positief, óf je hebt 'm flink opgefokt.

Enneh, ff voor de duidelijkheid: Ik hang hier niet de zeikerd uit. Ik ben gewoon benieuwd. :) (Y) Heb zelf ook zoiets gehad namelijk.

Enneh, die Clio helemaal onderaan in je persoonlijke tekst... Da's géén Williams. :)
laatste aanpassing