ja en die oude jasjes worden niet meer gemaakt omdat vroeger de trainingpakken blijkbaar niet goed genoeg verkocht werden en daarom worden ze nu ook van goedkoper materiaal gemaakt.
omdat die andere stoffen kunnen ze niet meer krijgen.
heb ik een tijdje geleden van die man uit de aus shop gehoord want toen vroeg ik er ook al naar
Wat mij betreft niet. Australian was zo duur omdat het exclusief was en de kwaliteit onvoorstelbaar hoog.
Niet iedereen had 6 of 7 meier over voor een trainingspak. Natuurlijk heb ik het nu nog over guldens.
Deze pakken waren zo duur omdat het kwaliteit was. Niks geen machine werk. De afwerking was geweldig en het meest werd met de hand gedaan.
Vanaf eind '93 toen de hype kwam zag je de pakken al in prijs dalen. Hiermee ging de kwaliteit ook naar beneden om redenen die je zelf ook wel kunt bedenken. Vooral op ritsen en elastiek werd behoorlijk ingeleverd en het handwerk verdween. Hiermee ging langzaam maar zeker de exclusiviteit ook behoorlijk naar de klote. Vanaf 1996 werd het massawerk en fabriekswerk. Wat mij betreft nog steeds een raadsel dat je je eigen erfgoed zo kan verloochenen. Nu is Australian niet meer dan een middelmatig merk dat nog teert op de grote hoge kwaliteit van weleer. Met tranen in mijn ogen zie ik het merk wanhopig munt slaan met remakes (slappe aftreksels van het origineel) en de jeugd van nu slikt het als zoete koek.
Natuurlijk zal het nooit meer zou worden zoals het was, dat snap ik ook wel. Het zou dom zijn om te blijven dwalen in het verleden, maar in dit geval doe ik het lekker toch. Ze kunnen de pleuris krijgen wat mij betreft. De liefde voor oldschool is een echte liefde en zoals iedere liefde zul je moeite moeten doen om het te onderhouden