Uitspraak van verwijderd op maandag 6 maart 2006 om 16:02:
Uitspraak van crisjecris op vrijdag 3 maart 2006 om 23:23:
2 bodemreinigers ( albino kleur)
1 algeneter groot en zwart
1 algeneter in de vorm van een haai --> heet sharky
4 kardinaaltjes
4 guppy's
2 maanvissen
1 kogelvisje
2 bijlzalmpjes
1 garnaal -> francois
2 oranje/zwartevisjes
overigens heb ik bij de dierenwinkel gevraagd welke vissen ik er wel en niet bij elkaar kon zetten maar alle 4 de winkels waar ik kom zeggen dat het gewoon kan ..
ben wel nieuwsgierig....laatste aanpassing 6 maart 2006 23:40
okeey heb je even?
2 bodemreinigers ( albino kleur)-ik neem aan dat je de siamese algeneter bedoelt deze word zoon 15 cm en is uiterst aggressief en kan dus echt zowiezo NIET met zijn 2e gehouden worden en al helemaal niet in zoon kleine bak
1 algeneter groot en zwart-heb je misschien foto of betere beschrijving sommige worden namelijk 30 cm en sommige 15...
1 algeneter in de vorm van een haai --> heet sharky - uhmmz nu moet ik weer even gaan gokken wat je bedoelt of je bedoelt bij de bovenste corydorassen en hier een siamese algeneter... voor het geval je bij de bovenste corydorassen bedoelt dat zijn scholenvissen dus minstens 10 ervan in de bak en daar is jou bak al te klein voor)
4 kardinaaltjes-ook scholenvis minstens 10 liefst nog veel meer!
4 guppy's-niet veel mis mee
2 maanvissen-dit vind ik toch wel het ergste maanvissen zijn namelijk ook scholenvissen en horen in een groep van minimaal 5 ze zijn terrotoriaal (behoort tot de cichliden) en kleine visjes zijn op den duur niet veilig meer zeg maar dag dag guppen kardinaaltjes ect.. bovendien is voor deze vissen zacht zuur water vereist een goede filtering eveneens en een niet te sterke stroming de bak moet diep genoeg zijn om hun grote op den duur aan te kunnen want ze kunnen namelijk 25 cm hoog worden..
1 kogelvisje-deze moeten gevoerd worden met slakken bijna dagelijks anders gaan ze dood dat weet je? en deze vis is een brakwater vis en kan dus echt totaaaal niet in een zoetwater aquarium
2 bijlzalmpjes-zelfde verhaal als bij de kardinaaltjes
1 garnaal -> francois - ook beter dat je er meerdere heb (teminste bij de meeste soorten)
2 oranje/zwartevisjes-ik gok hier op sumatranen deze zijn vinnenbijters en zullen dus de vinnen van je andere vissen niet met rust laten dit zijn overigens ook scholenvisjes
dus ik vraag me af welke winkels je geweest bent want je kan van mij aannemen dat wat ik zeg echt wel klopt...