Partyflock

Forumonderwerp · 852291
2 volgers · 111979x bekeken
Waarschuw beheerder
welkom op het grote vissen en aquarium topic !!!

deel hier al je tips, foto's en problemen van je aquarium.
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bert :cammy: op zaterdag 6 november 2010 om 20:16:
dan koop je ze op voorhand al niet

Omdat? Ze krijgen hier veel ruimte en goed eten, wij hebben 1 keer een maanvis gehad die enorm werd verder hebben wij alle vissen nog en die passen prima!
Waarschuw beheerder
waar bert op doeld is dat je vissen kiest die in je bak passen.
dus niet te groot gaan worden voor je bak.
je hebt een sluierstaart die kunnen rond de 20cm worden of groter het beste voor ze is een bak van een meter of groter die vissen hebben 50liter nodig per vis.
ook de combi koudwater vis en tropische vis..
ik heb zelf ook 2 bakken draaien maar daar zitten vissen in die de bak niet uit gaan groeien ze kunnen het goed hebben bij je dat geloof ik meteen.
maar waarom ga je vissen kopen waarvan je weet dat je ze na een bepaalde tijd weer weg moet doen omdat ze te groot worden.
en je bent geen voorstander van het internet lezen. maar de fora's die ik genoemd had zijn echt de moeite om een keer te lezen. je word er altijd wijzer van denk ik dan.
ben wel benieuwd naar een foto van je bak :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Toobjuh op zondag 7 november 2010 om 22:41:
waar bert op doeld is dat je vissen kiest die in je bak passen.

idd

ik ben alleen niet zo goed in het tactisch brengen van nieuws :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Toobjuh op zondag 7 november 2010 om 22:41:
ben wel benieuwd naar een foto van je bak

Wij gaan hem van de week helemaal leeghalen, schoonmaken en herinrichten (nieuwe plantjes enzo) en dan zal ik een foto maken en posten :)

Kun je een achterwand er gewoon zelf inplakken, ook als het aquarium al gebruikt is?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 november 2010 om 23:01:
Kun je een achterwand er gewoon zelf inplakken, ook als het aquarium al gebruikt is?

zou niet weten waarom niet

maar kijk of je hem kan klemmen ipv plakken

dan kan je hem eventueel later ook weer makkelijk verwijderen
Waarschuw beheerder
klemmen is dan idd een goede optie :)
ik zelf heb hem erin gekit.
als je maar zorgt dat je zuur vrije kit gebruikt daarvoor.
anders ga je problemen krijgen als alles er weer in zit.
en met het inkitten van de achterwand moet het 24 uur drogen.
weet niet of de vissen tijdelijk in een speciekuip gezet gaan worden met de filter erin?
zodat je filter ook door blijft draaien en de bacterie cultuur daarin niet verloren gaat.
en ook niet geheel onbelangrijk is dat je het aquarium water bewaard om daarna weer mee te vullen anders ga je weer een opstart fase in waar je een nitriet piek kan verwachten
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
klemmen kan je beter niet doen ivm opwaardse druk als het water erin gaat :P

Waarschuw beheerder
Bedoelde gewoon zo'n sticker, waar zou ik dat moeten klemmen?? De vissen gaan tijdens het schoonmaken in een kleiner aquarium met hun eigen pomp en verwarming ... wij houden 1/3 van het water, de rest wordt ververst.
Waarschuw beheerder
sticker kun je gewoon aan de buitenkant van het aquarium plakken.
dat zal niet werken als je die aan de binnekant plakt:P

Waarschuw beheerder
Die plak je idd gewoon aan de buitenkant vast met wat plakband,hoef je de aquarium ook niet leeg te halen :9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 november 2010 om 11:02:
Die plak je idd gewoon aan de buitenkant vast met wat plakband,hoef je de aquarium ook niet leeg te halen

die moet toch op de achterwand van het aquarium, anders heb je lijm op de afbeelding ... we gaan hem zowieso leeghalen, de plantjes staan er een beetje zielig bij en wil graag andere bodembedekking :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 november 2010 om 13:14:
die moet toch op de achterwand van het aquarium, anders heb je lijm op de afbeelding

hoe bedoel je die ?
je kan hem niet aan de binnekant plakken van je aquarium dan laat ie los door het water.
vandaar op de achterkant tegen het glas aanleggen en de randen met plakband vast plakken aan het aquarium

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Toobjuh op maandag 8 november 2010 om 13:17:
je kan hem niet aan de binnekant plakken van je aquarium dan laat ie los door het water.
vandaar op de achterkant tegen het glas aanleggen en de randen met plakband vast plakken aan het aquarium

Met plakband?? dat zie je toch aan de zijkant van het aquarium??

Waarschuw beheerder
:vaag: beetje plakken zodat je het niet ziet?
Waarschuw beheerder
als je normale plakband gebruikt valt het haast niet op mits je het een beetje netjes plakt.
heb het bij 1 bakje ook zo gedaan en je ziet er weinig van.
let wel op dat je boven bij de opening van je bak een plakband over de lengte doet zodat er zeker geen water of iets dergelijks erachter kan komen anders zie je dat weer terug in je wandje

Waarschuw beheerder
Hebben jullie zelf ook een achterwand?? Zoja wat voor patroon?
Waarschuw beheerder
Heb een zelfgemaakte van tempex tegellijm en epoxy hars. Deze zit wel aan de binnenkant gekit. Een fotoachterwand kan je over het algemeen vastzetten door de achterkant(buitenkant) van het aquarium nat te maken met water en dan de foto erop leggen en dan glad strijken zodat de luchtbellen verdwijnen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 november 2010 om 17:41:
Hebben jullie zelf ook een achterwand?? Zoja wat voor patroon?

mijn achterwand is 1 of 2 pagina's terug te zien.
bij mijn andere bak heb ik een sticker erachter zitten met stenen erop
Waarschuw beheerder
eigen achterwand is hetmooiste wat er is, heb tot nu toe in elk aquarium van me zelf een achterkant gemaakt. goedkoop en erg makkelijk.
Waarschuw beheerder
als je goed kan knutselen wel ja :P
volgend bakkie zal ik em ook zelf maken gok ik

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Toobjuh op dinsdag 9 november 2010 om 13:33:
als je goed kan knutselen wel ja

Dat kan ik dus niet :P
Waarschuw beheerder
ik ben zelf niet bepaald handig maar dit lukte zelfs mij
op internet zijn genoegn stap voor stap projecten te vinden die je kunt kopieren

Waarschuw beheerder
Uitspraak van FunkyShit op dinsdag 9 november 2010 om 14:10:
ik ben zelf niet bepaald handig maar dit lukte zelfs mij
op internet zijn genoegn stap voor stap projecten te vinden die je kunt kopieren

Waarom moeilijk doen als ik een kant en klare in de winkel kan kopen ;)

Waarschuw beheerder
VRAAAGJE

Een van onze zalmpjes hebben we net uit het aquarium gehaald ... hij was ineens helemaal wit, dik en zijn schubben stonden uiteen :S we hebben hem uit zijn lijden verlost. Weet iemand wat dit kan zijn??Een of andere ziekte ofzo?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 november 2010 om 14:13:
Waarom moeilijk doen als ik een kant en klare in de winkel kan kopen

omdat die platen schandalig duur zijn, vooral voor grotere aquaria
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 november 2010 om 21:41:
Een van onze zalmpjes hebben we net uit het aquarium gehaald ... hij was ineens helemaal wit, dik en zijn schubben stonden uiteen we hebben hem uit zijn lijden verlost. Weet iemand wat dit kan zijn??Een of andere ziekte ofzo?

hoe lichter dat ze zijn hoe slechter dat ze zich voelen, als ze bijna wit zijn dan zijn ze meestal ook bijna (of helemaal) dood
misschien gewoon een zwakke broeder, of te veel stress gehad met reis/overzetten?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van FunkyShit op woensdag 10 november 2010 om 08:34:
hoe lichter dat ze zijn hoe slechter dat ze zich voelen, als ze bijna wit zijn dan zijn ze meestal ook bijna (of helemaal) dood
misschien gewoon een zwakke broeder, of te veel stress gehad met reis/overzetten?

We hadden hem al een paar weekjes (samen met nog 2 zalmpjes) en hij deed het in eerste instantie prima ... hij was ineens binnen 2 dagen helemaal wit en opgeblazen :S
Waarschuw beheerder
buikwaterzucht?
dan is die ook opgeblazen en zetten de schubben uit.
zijn er meerdere vissen met dit beeld?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Toobjuh op woensdag 10 november 2010 om 22:23:
zijn er meerdere vissen met dit beeld?

mwah nou er is wel een zalmpje die iets lichter lijkt maar echt niet zo als die andere ... we hadden 2 weken geleden ook al iets raars, toen had onze betta zijn kop open en daaruit groeide een wit pluimpje (leek net schimmel)
Waarschuw beheerder
dan zou ik maar eens wat spul er in doen zoals : esha 2000 of micapur.
Heb ooit eens een hele hardnekkige gehad en toen een combi voorzichtig geprobeert wat hielp.
Zelfde als met verhuizen laat er 10 l in zitten kun je er gerust weer 35 l leiding water bij doen.
Een paar zwakkere overleven het niet ,maar meestal zijn het er maar 3a 4 dus valt mee

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hermano op donderdag 11 november 2010 om 20:11:
dan zou ik maar eens wat spul er in doen zoals : esha 2000 of micapur.

Dat is voor ???

Uitspraak van hermano op donderdag 11 november 2010 om 20:11:
Zelfde als met verhuizen laat er 10 l in zitten kun je er gerust weer 35 l leiding water bij doen.
Een paar zwakkere overleven het niet ,maar meestal zijn het er maar 3a 4 dus valt mee

Ja we gaan het hele aqarium leeghalen en herinrichten maar daar is deze week even geen tijd voor
Waarschuw beheerder
Esha2000 is voor van alles en schmmels en iets beter dan mycopur
Die mycopur is alleen tegen schimmels
En let op als je hem helemaal leeg haalt dat ie eerst 2 a 3 weken indraait.
Doe je het niet heb je kans dat ze binnen een paar dagen dood liggen

Waarschuw beheerder
Verdomme we hebben nu een hoogvinkarper die ook een schimmelpluimpje onderaan zijn buik heeft :S denk dat alles straks wordt aangetast! We gaan morgen direct even spul kopen ... vrees dat we overnieuw moeten beginnen!

Kan die schimmel bij een vis weggaan of gaan die zowieso dood?
Waarschuw beheerder
Je kan geluk hebben zou zo ie zo esha 2000 halen en goed herhalen.
En anders nog mengen met mycopur .
Heeft mij toen aardig wat vissen gekost schimmel is hardnekkig vaak.
Toen ik ze net had kreeg ik jongen in de bak en die zijn al wat sterker ivm dat ze in die bak geboren zijn maar de rest allemaal dood.

Waarschuw beheerder
:S oei geen beste voorspelling! Maar krijg je met Esha alle schimmel uit het water? Want na het verschonen willen we 1/3 van het ''oude'' water terugdoen om het klimaat goed te houden
Waarschuw beheerder
Meeste schimmel gaat weg en om de dag even 1/4e eruit halen is beter ivm nitraat explosie

Waarschuw beheerder
We hebben onze visjes in een ander aquarium met spul waardoor de schimmel weggaat ... ons aquarium hebben we helemaal leegehaald, schoongemaakt en nieuwe planten/grint/voedingsbodem etc erin. Alle vissen die de schimmel overleven gaan terug het aquarium in, is nog even afwachten!!

Het aquarium moet nog even bijtrekken maar zodra hij klaar is zal ik foto's plaatsen, was veel werk maar we zijn er trots op :D

Waarschuw beheerder
[img width=500 height=375]http://94.100.114.38/1158200001-1158250000/1158210201-1158210300/1158210210_5_-419.jpeg[/img]

:D
Waarschuw beheerder
Dat word al wat
Ziet er goed uit
En de mijne

[img width=800 height=450 cacheid=00118086002efc0676bb27131a02b7c10e]http://i80.photobucket.com/albums/j170/asfalthooligan/18052010016-1.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hermano op zondag 14 november 2010 om 13:40:
Dat word al wat
Ziet er goed uit
En de mijne

Die van jou is ook mooi! Wat voor vissen heb je er allemaal in??
Waarschuw beheerder
ottosinclus
guppen
platy,s
corydora,s
black/silver molly,s
rode posthoornslakken
helena slakken

en jij

Waarschuw beheerder
2 corydora's
3 algeneters
1 zwaarddrager
2 congozalmpjes
3 Kardinaal tetra's

Best bedroevend want we hadden heel veel verschillende soorten maar we hebben heel veel vissen verloren aan die schimmel :S

We willen zowiezo weer een blauwe haai en betta .. verder moeten we nog even kijken!
Waarschuw beheerder
Die van mij is 60 cm ong 45 liter maar heb er zelfs wat teveel in.
4 tot 6 octo,s
4 cory,s grijs
1 cory albino
6 black m.
ong 8 tot 10 platys.
en zelfde aantal guppen
en meerdere posthoornslakken deze worden mooi in stand gehouden door de helena,s
En die schimmel is hardnekkig vaak

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hermano op maandag 15 november 2010 om 09:59:
En die schimmel is hardnekkig vaak

Klopt :S we hebben het anti schimmel spul ook alvast in het nieuwe aquarium gedaan, hopen dat de visjes genezen!

Waar kopen jullie je vissen?? En welke winkel raad je aan/af?

Waarschuw beheerder
Dit is een betere foto:

[img width=500 height=375]http://94.100.124.133/1159600001-1159650000/1159639001-1159639100/1159639039_5_IiIW.jpeg[/img]

Wij hebben inderdaad ook een schedel :D en een paar zeeschelpen, verder hout en wat beplanting
Waarschuw beheerder
waar is je achterwand ?

[img width=800 height=600 cacheid=00118122002efcdc8c2890301a02b7da3f]http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/628199_0_82_cimg2224.jpg[/img]
dit is de mijne . rechts is de rode plant vervangen voor wat groene planten.en hogere planten rechts.
moest em nog schoonmaken maar had even een camera op bezoek :P aangezien mijne gesneuveld is bij de lek van de vorige bak
verder vis bestand is :
7x Corrydoras juli
4x barbeeltjes
16x kardinaaltjes.
5x otocinclussen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Toobjuh op maandag 15 november 2010 om 19:33:
waar is je achterwand ?

Die komt nog :D we zijn er nog niet uit wat voor 1 we willen

Super mooie bak heb je! Heb je de achterwand zelf gemaakt??
Waarschuw beheerder
nee de achterwand heb ik toen gekocht voor 16 euro ofzo bij de aquazaak hier inde buurt.
dus die heb ik bij de opstart erin gekit.
je hebt ook die juwel achterwanden maar die kosten al gauw 30 a50 euro dan is 16 nog wel te doen :P

misschien een tip om tijdelijk een zwarte vuilniszak ofzo erachter te plakken kijkt wat rustiger de bak in maar kan ook persoonlijk zijn
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 november 2010 om 16:57:
2 corydora's
3 algeneters
1 zwaarddrager
2 congozalmpjes
3 Kardinaal tetra's

Best bedroevend want we hadden heel veel verschillende soorten maar we hebben heel veel vissen verloren aan die schimmel

We willen zowiezo weer een blauwe haai en betta .. verder moeten we nog even kijken!

wat is eigenlijk de bakmaat van je aquarium ?
heb een beetje het idee dat je pomp veel te weinig capaciteit heeft..
want die hangt toch links boven ?