heb jij je duikbrevet in Egypte gehaald dan?
Wat moet ik me daarbij voorstellen kan je duikbrevet in bijvoorbeeld 3 dagen halen of duurt het een stuk langer???.... want ik heb nog nooit gedoken dus geen duik brevet, maar lijkt me wel leuk om te doen als ik daarzo ben....
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 maart 2006 om 11:50:Wat moet ik me daarbij voorstellen kan je duikbrevet in bijvoorbeeld 3 dagen halen of duurt het een stuk langer???.... want ik heb nog nooit gedoken dus geen duik brevet, maar lijkt me wel leuk om te doen als ik daarzo ben....
kan in 2 dagen, 4 wordt aangeraden, iets meer dan 300 euro bij een goede duikschool, geen idee wat het hier kost
laatste aanpassing
In Nederland is open water rond de 350/400 euro en advanced 250 geloof ik.
Als je je brevet in het buitenland kan halen, doen, dat is een stuk interessanter dan de pleisters en haren in het zwembad thuis
Enige nadeel dat je dagen verliest en omdat alles misschien zo nieuw is, dat je niet echt kan genieten van het duiken.
En stel dat het niet lukt, ben je je geld kwijt en tijd kwijt, zonde.
Als je je brevet in het buitenland kan halen, doen, dat is een stuk interessanter dan de pleisters en haren in het zwembad thuis
Enige nadeel dat je dagen verliest en omdat alles misschien zo nieuw is, dat je niet echt kan genieten van het duiken.
Ik zat er ook aan te denken om duikbrevet te proberen te halen in Egypte,het zou ideaal wezen omdat ik een half jaartje later met me kop boven het Great Barrier Reef hang hopelijk 
mja kost knaken,kan het beter dan direct boven het Great Barrier Reef proberen.
Precies !!!
mja kost knaken,kan het beter dan direct boven het Great Barrier Reef proberen.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 maart 2006 om 22:33:Enige nadeel dat je dagen verliest en omdat alles misschien zo nieuw is, dat je niet echt kan genieten van het duiken.
Precies !!!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 maart 2006 om 07:02:Nog 4 maandjes!!!! Weet er iemand als je daar op die quat safari's ook met ze 2e op een quatje ken??
ja dat kan!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 maart 2006 om 07:02:Weet er iemand als je daar op die quat safari's ook met ze 2e op een quatje ken
Sterker nog, de meesten gaan met z'n 2 op zo'n ding
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 02:25:Nog mensen die deze zomer naar hurghada gaan?? Of mensen die er zijn geweest??
TE heet in de zomervakantie...
en je zit nergens in de buurt van een stad waar je ken uitgaan.. mensen zijn minder...
en weinig jongeren
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 maart 2006 om 15:10:Feit is dat je er vrijwel niets kan doen, dan bakken op het strand. Prima als je daarvoor komt, maar je bent nogal geisoleerd van andere steden en dingen om te doen, dus als je je in Hurghada zelf kan vermaken is dat
voor een week is het prima, maar twee weken zou ik niet naar egypte gaan, in die disco's draaien ze ook elke avond hetzelfde
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 23:36:nogsteeds niemand hier die naar iberotel arrabella is geweest!!
miss moet je ook niet hier zoeken naar mensen die er geweest zijn maar meer op site's als:
http://www.vakantiereiswijzer.nl/site/vakantie.php?x=reactie_acc&id=385
http://www.hotel-review.nl/hotels/203-Iberotel%20Arabella.html
je zocht toch mensen die er geweest waren en die er its over zeggen konden ?
ik ben wel daar 2x geweest in 2004 bij hurghada Hilton Front Resort 5* en in 2005 bij sharm el skeikh Prima Life Rehana Resort 5*. het was echt super toppie vakantie gehad.
daarom ik ga ook weer dit jaar op 24 juni vertrek ik weer naar in Hurghada met hotel die heet Hilton Long Beach Resort 5* voor 15 dagen.
ik verheug me weer op
daarom ik ga ook weer dit jaar op 24 juni vertrek ik weer naar in Hurghada met hotel die heet Hilton Long Beach Resort 5* voor 15 dagen.
ik verheug me weer op
ik ben bij sharm el skeikh 1 dagje naar cairo geweest echt mooi daar en echt aanrader kost rond 60 euro met busje 8 uur heen en terug ook 8 uur totaal 16 uren!als je wil met vliegtuig moet je 150 euro betalen voor 1 dag
maar daar is echt toppie..
en ben bij hurghada gewees ten 1 dagje naar luxor ook 60 euro geloof ik met busje 4 uur rijden en terug ook 4 uur rijden.. het is heeeeeeeel erg mooie daar en veel tempelen dan cairo.. maar piramides is moeite waard dan andere tempel..
luxor is ook moeite waard..!
quad rijden is ook relaxxxx
snorkelen is ook leuk met bootje naar island bij hurghada..
sharm el skeikh is mooie winkelen dan bij hurghada die hurghada is druk en zeuren en opdringen mensen..
allebeide zijn oke...!!!
maar daar is echt toppie..
en ben bij hurghada gewees ten 1 dagje naar luxor ook 60 euro geloof ik met busje 4 uur rijden en terug ook 4 uur rijden.. het is heeeeeeeel erg mooie daar en veel tempelen dan cairo.. maar piramides is moeite waard dan andere tempel..
luxor is ook moeite waard..!
quad rijden is ook relaxxxx
snorkelen is ook leuk met bootje naar island bij hurghada..
sharm el skeikh is mooie winkelen dan bij hurghada die hurghada is druk en zeuren en opdringen mensen..
allebeide zijn oke...!!!
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 april 2006 om 09:17:tenminste als ze normaal doen daar!!!
Als jij dr bent wel
iemand die er al geweest is?
ik heb nl een vraag over de excursie... ik wil naar luxor en nu is dat nogal ff reizen daar.
kan ik het beste gewoon met zo'n georganiseerde busreis vanuit het hotel gaan? of met een taxi of met een reis die ik buiten het hotel boek maar toch dezelfde (en goedkoper is) als de georganiseerde busreis?
want 4 uren zitten stomen met 50 graden in een bus is niet mn favo vakantie idee
ik heb nl een vraag over de excursie... ik wil naar luxor en nu is dat nogal ff reizen daar.
kan ik het beste gewoon met zo'n georganiseerde busreis vanuit het hotel gaan? of met een taxi of met een reis die ik buiten het hotel boek maar toch dezelfde (en goedkoper is) als de georganiseerde busreis?
want 4 uren zitten stomen met 50 graden in een bus is niet mn favo vakantie idee
naar luxor?
kan je boeken bij het hotel zelf,maar vaak lopen er lui zat over je strand die ook vanalles aanbieden.
en anders kijk je in hurghada zelf eens rond,wel afdingen
ene 4 uur in een bus...reken maar dat de airco goed koud staat en je een vest aan kan doen,
en ik geloof dat je er ook met een vlucht heen kan a 150 eurie geloof ik,zit je 1,5 uur int vliegtuig (kan zijn dat ik luxor en cairo door elka haal,kijk nog wel even)
*(ikzelf ben er geweest,maar vond het niks,te heet te toeristisch en wat zie je nou....ma als je er van houdt is het mooi)
kan je boeken bij het hotel zelf,maar vaak lopen er lui zat over je strand die ook vanalles aanbieden.
en anders kijk je in hurghada zelf eens rond,wel afdingen
ene 4 uur in een bus...reken maar dat de airco goed koud staat en je een vest aan kan doen,
en ik geloof dat je er ook met een vlucht heen kan a 150 eurie geloof ik,zit je 1,5 uur int vliegtuig (kan zijn dat ik luxor en cairo door elka haal,kijk nog wel even)
*(ikzelf ben er geweest,maar vond het niks,te heet te toeristisch en wat zie je nou....ma als je er van houdt is het mooi)
hey je word nacht opgehaald naar luxor rond om 05.00 uur opgehaald en ben je rond 9 uur in luxor.. dat is het niet warm.
overal bussen, winkels enz hebben airco!
en rond 7-8 uur avond vertek naar het hotel ben je rond 23.00-24.00 in het hotel.. dus er schijnt toch geen de zon!
je moet naar luxor dat is het daar heeeel moeite waard!!!!
overal bussen, winkels enz hebben airco!
en rond 7-8 uur avond vertek naar het hotel ben je rond 23.00-24.00 in het hotel.. dus er schijnt toch geen de zon!
je moet naar luxor dat is het daar heeeel moeite waard!!!!
ikzelf ben er geweest,maar vond het niks,te heet te toeristisch en wat zie je nou....
heb je het over luxor of cairo (piramides)??
ik heb wel gehoord dat cairo best saai is omdat er alleen piramides zijn en verder niks. vliegen is iets te duur dus dat is gene optie...
ik wil iig naar luxor, bedankt voor de tips linda en parttime wietteler!