Partyflock

Forumonderwerp · 851570

Waarschuw beheerder
Heey peeeps (K)

Ik heb vrijdag een afspraak in het Ziekenhuis bij de KNO arts..

Eerdaags worden mijn keelamandelen verwijderd..

Om al een beetje een idee te krijgen wat me te verwachten staat..

dacht ik..

Ik schakel jullie in..:)
Dus mensen die dit al eens ervaren hebben
graag jullie reacties..

Liefs

Mirjam

Waarschuw beheerder
heey Cindy,
:)

bij mij trekt het nu ook heel erg is nu 8 dagen geleden maar het trekt idd naar mijn oren.. eergisteren had ik gewoon zo'n oorpijn/ en natuurlijk keelpijn dat ik ook gewoon een traantje moest laten... echt vreselijke steken niet normaal meer..

maar bij mij is nu nog maar een klein stukje witte korst te zien dus gaat heel erg de goede kant op..:D happpy mee!!!

en als ik zulke pijn had dan nam ik een zetpil van 1000 mg werkte bij mij super (Y)
Waarschuw beheerder
wat voel je als je egt net wakker word op de uitslaap zaal dan?
Waarschuw beheerder
t eerste wat ik dacht was...huh???
totdat ik slikte.... verrek ja..tis gebeurt..is bijna niet uit te leggen joh..kan dan moeilijk slikken.daarom wat is pin? leg t uit das zo moeilijk moet je tog zelf ervaren en echt meteen drinken het zal prikken..en als ze je snachts wakker maken drinken zo veel als t kan kleine slokjes... succes joh... tog wel leuk om dit allemaal te volgen zitten allemaal even in t zelfde schuitje...succes

sensual lips: we gaan gelijk op!!die steken die doen t..naar de oren toe verder is t goed te doen..dit was de 2 de dag hoop vandaag dat t heel eind over is zo naar die oren toe...houden mekaar op de hoogte
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik voelde me erg slaperig ;)

ik werd een beetje huilerig wakker...:S

en sjah is daar een kwestie van rutig wakker worden, en zodra je een beetje bij bent krijg je een glas water als je die op hebt mag je weer naar zaal

tenminste zo ging het bij mij...

maar daar hoef je je echt geen zorgen over te maken..

(K)je
Waarschuw beheerder
en hoe je praat das ok zo lagge... net of je doofstom bent..ik kan bepaalde woorden nog niet zo goed uitspreken raar is dat..daarom zo min mogenlijk bezoek overdag..en savons maar beetje kletsen..

Waarschuw beheerder
haha idd maar ik kon wel al gelijk een beetje in het ziekenhuis praten alleen ergggg pijnlijk.. afentoe wil je wat zeggen en dan gaat je hele keel open door een bepaalde klank die je porbeert te krijgen mannnnnn wat doet dat dan zeer..

maar ook dat gaat al beter..:jaja:

elke dag zie ik vooruitgang...:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 april 2006 om 11:35:
elke dag zie ik vooruitgang...

je hoort er nu helemaal bij....

club zonder amandelen ruleert :cheer :cheer:

Waarschuw beheerder
hahah jeeeeeeeeej :cheer:
Waarschuw beheerder
of niet dan hhahahha
als je t niet kan zeggen ...tiep t dan!!!!:cheer:
bij mij gaat t ok elke dag stukjes beter...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 april 2006 om 10:56:
Ik voelde me erg slaperig

ik werd een beetje huilerig wakker...

jup dat had ik ook..maar ik kreeg morfine in gespoten, waardoor ik een half uur later pas naar zaal mocht..maar vond ik niet zo erg haha ;p

voor de rest droge mond, zere tong van de klem..het voelt raar :S

succes meissie! hoor van je vriend dat je nu ongeveer geopereerd wordt ;) komt goed! (F)
Waarschuw beheerder
hmmm mijn neusamandelen worden verwijderd en mn neusschelpen verkleind.. iemand daar ervaring mee? En doet dat fijn..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daantjuh:) op vrijdag 14 april 2006 om 17:29:
hmmm mijn neusamandelen worden verwijderd en mn neusschelpen verkleind.. iemand daar ervaring mee? En doet dat fijn..

mijn neusamandelen zijn verwijderd toen ik een jaar of 4 was tegelijk met een kaakspoeling...ik weet hier niets meer van. Ik weet wel dat je neusschelpen (bedoel je niet je holtes?) verkleinen erg pijnlijk is. Mijn tante heeft dit laten doen en je wordt er niet echt vrolijk van. Waarom moet dit,omdat je altijd verkouden bent? Was zij ook en is het nog steeds....dat is de voornaamste reden dat ik dat dus NIET laat doen:)

Waarschuw beheerder
Dat is wel ergggg lang geleden bij mij... ik weet alleen nog dat ik toen bloed overgaf... van schrik ging ik janken O:)
Waarschuw beheerder
zo ik heb even tijd voor me verhaaltje ;)

gister om half 12 moes ik in het ziekenhuis zijn, 12 uur kreeg ik een drankje waar egt mega weinig in zat, en een zetpil.. wachte tot de ok vrij was.. ik zag er egt tegenop.. nou half 2 kwamen ze me ophale.. huilend daar naar toe gerede.. mams n kus gegeve.. ik moes nog even op de uitslaap kamer liggen wat ik kreeg nog een infuus.. toen hoorde ik degeen die voor me was al wakker worden.. die lag op het strand ;) nou 2 uur kon ik de operatie kamer in.. lekkre warme deken gekregen.. ik moes maar huilen en huilen dus hebben ze me snel onder zeil gemaakt.. fijn ik wou tellen ben tot de 3 gekomen haha ;) toen ik wakker werd, ik werd heel rustig wakker.. kreeg koud water, en k riep heel zachtjes ( me vriendje) dus egt schreewend wakker worden deed ik niet. nou heb ik tot half 5 daar gelegen.. mocht ik terug naar de zaal, daar heb ik 4 keer bloed overgegeven.. en wou ik al helemaal geen bezoek ik wou slapen. dinds gister half 8 niet meer overgegeven, heel slecht geslapen daar, en als ik naar de wc moest, moes dat hele infuus mee.. dus was wel even raar.. smorgens om 7 uur een lekker ijsje.. en om 10 uur alweer na huis.. het slikken doet mega pijn, ik heb al vla, pudding en heel klein stukje gehakt bal gegete.. ging prima.. mocht eigenlijk nog niet.. elke dag 3 zetpillen ofzo en dan valt het wel mee.. het slikken gaat iig al veel beter

(F)
Waarschuw beheerder
aaaaaaaaaah meissie, ik weet pcies hoe je je voelt!

Uitspraak van (F) Wenniej :lief: op vrijdag 14 april 2006 om 19:10:
daar heb ik 4 keer bloed overgegeven

hell no, ben ik blij dak dat niet had! deed ernstig veel pijn zeker?

Uitspraak van (F) Wenniej :lief: op vrijdag 14 april 2006 om 19:10:
ik heb al vla, pudding en heel klein stukje gehakt bal gegete.. ging prima.. mocht eigenlijk nog niet..

kweet niej, maar volgens mij kun je beter geen vla eten...is slijmerig en dan blijf je dus slikken.
eerste 2 dagen kon ik ook gewoon eten, later ging het pas moeilijker.

Ik at gewoon eten wat gemalen was door de blender, net een baby:P

nou meis succes, en hou ons op de hoogte! Sensual en ik zaten net via de pb te klagen dat het stil werd hier, gelukkig hebben we jou nog om bij mee te leven;)

Waarschuw beheerder
meissie heeeeel veel sterkte ik ben nu 9 dagen verder en zo goed als hersteld

dus even bikkelen en alles komt goed!!!

heel veel liefs

:flower:
Waarschuw beheerder
haha nou ik ben bnieuwd.. ik vind het allemaal NOG wel mee vallen.. maar moet denk niet te vroeg juigen.. die zet pillen doen wel wonderen.. :D ;)

(F)
Waarschuw beheerder
heij heb 13 April mijn amandelen eruit laten halen :S:S en idd al veel pijn gehad nu is het dag 4 en heb het idee dat het steeds erger is geworden??? kan iemand mij vertellen wanneer de pijn echt minder wordt???

Waarschuw beheerder
Uitspraak van **linds** op zondag 16 april 2006 om 14:36:
kan iemand mij vertellen wanneer de pijn echt minder wordt???
Thanks

das per persoon verschillend bij mij ong na ruime week/anderhalve week:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van **linds** op zondag 16 april 2006 om 14:36:
heij heb 13 April mijn amandelen eruit laten halen en idd al veel pijn gehad nu is het dag 4 en heb het idee dat het steeds erger is geworden??? kan iemand mij vertellen wanneer de pijn echt minder wordt???
Thanks

na een weekie....dan ga je echt wel snel verbetering merken!

Uitspraak van (F) Wenniej :lief: op zaterdag 15 april 2006 om 17:19:
haha nou ik ben bnieuwd.. ik vind het allemaal NOG wel mee vallen.. maar moet denk niet te vroeg juigen.. die zet pillen doen wel wonderen..

hoest nu met je?

Waarschuw beheerder
De pijn was bij mij bij dag 9 zo goed als verdwenen..

nog een beetje pijn bij gapen..maar kon weer gewoon alles eten..

veel ijsjes eten en voldoende water drinken..(Y)

Succes!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :)suusje:) op zondag 16 april 2006 om 16:35:
hoest nu met je?

ja k weej ni ma gaat super goed eigenlijk.. de pijn bij het slikken is al weg.. :S en ik heb al een klein beetje chocola gegete :$ me mams is nu stampot helemaal aan het pureren.. het schijnt dat als je al snel weer goed gaat eten, gewoon af en toe wat praat, en wat vaker slikt als anders dat je genezing sneller gaat.. het is nu 4 dagen geleden.. en om eerlijk te zeggen.. ik had het veel en veel erger verwacht!

(F)

Waarschuw beheerder
Mij was het ook reuze mee gevallen

blij te horen dat bij jou het herstel ook vlot verloopt

ik at ook al snel met mijn ouders mee..alleen alles door de blender..

stoof peertjes en bieten spinazie

dan wel niet allemaal even lekker

maar ik zag het als een medicijn

en het heeft me er snel doorheen geholpen..

beterschap nog :flower:

veel liefs

mirrie
Waarschuw beheerder
bedankt voor jullie reactie!!
Heb ik nog een vraag... blijven jullie snachts gewoon doordrinken of slaap je gewoon door..
Smorgens heb ik namelijk ongelofelijk veel pijn :S
Iemand hier nog een tip voor :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van **linds** op zondag 16 april 2006 om 22:02:
bedankt voor jullie reactie!!
Heb ik nog een vraag... blijven jullie snachts gewoon doordrinken of slaap je gewoon door..
Smorgens heb ik namelijk ongelofelijk veel pijn
Iemand hier nog een tip voor

ik dronk s'nachts wel, omdat ik ook dan wakker werd van de pijn....misschien af en toe wekker zetten en ijswater drinken?

Waarschuw beheerder
ik werd s'nachts ook uit mezelf wakker van de pijn.. denk dat dat de eerste 2 nachten om de 2 uur was..

maar voordat ik naar bed ging nam ik altijd nog een zetpil zodat ik goed in slaap zou vallen..

maar ook dat werd per nacht beter,

als jij gewoon door kan slapen snachts..zou ik dat gewoon lekker doen.. slapen geneest..

en drinken is helemaal geen pretje, ookal zou je niet slapen..

dus ik zou zeggen neem je nachtrust als dat kan

veel liefs

sterkte..
(K)
Waarschuw beheerder
ik word telkens rond 5 uur wakker smorges wakker.. vanacht was het rond 4 uur had gewoon mega pijn.. n stekende zeurende pijn naar me oren toe.. :( vandaag nog.. tis iig aan het genezen ;)maja eerste paar dagen ging het wel lekker.. nu wat minder.. zeker met slikken.. als ik lig dan gaat het allemaal nog wel.. ze gaan hier zo gourmette :( nou als ik weer ken ete dannuh race k lekker na de burgerking.. me paasmaaltijd inhale :P hahaha nog ff en ben der vanaf.. (hoop ik)

(F)

Waarschuw beheerder
Vorige zomervakantie heletijd ziek geweest :/
Had 5 weken keelontsteking, en heb 3 antibiotica kuren gehad :/
De KNO-arts kwam er ook nog achter dat ik een dubbelzijdig abces had :/
Toen hebben ze mn amandelen dus verwijderd, maar ik moest nog een 2e keer geopereerd worden want er was een bloedvaatje gesprongen.. maar na 2 weken was het weer goed :)
Waarschuw beheerder
sochtens had ik t ook ja deed t t zeerste meteen paracetamol er in ijs zak en beginne met drinken hoe zeer t okk deed ...echt minder...
ik heb t ook weer meegemaakt afgelopen nacht...het is bijna genezen..maar had er links achter een hechting in zitten..niet erg maar:die was los gesprongen dus zat achter in mijn luchtpijp te vervelen dus ok als ik mijn tong bewoog ooooh men,,,niks als kokhalzen ik kon nie meer..naar t ziekenhuis gereden half7 sochtens naar de ehbo...om die hechting er uit te halen ow ow ow wat een ellende,maar hun er uit gehaald en toen gelukkig naar huis en slapen had vanaf 2 uur snachts tot half 7 liggen kokhalzen...hij is eruit met mij gaat t goed ziet er ook netjes uit allemaal...
nou veel sterkte...ik zit nu lekker aan de chips whehe
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hey hallo amandel patientjes, dit topic mag niet doodgaan net zoals het mijne toentertijd:(:(:(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :)suusje:) op dinsdag 18 april 2006 om 21:52:
hey hallo amandel patientjes, dit topic mag niet doodgaan net zoals het mijne toentertijd

whehehe nee inderdaad :cheer: ;)

hoe is het met de mensjes die herstellende zijn? :D

ik heb trouwens sinds die operatie het idee dat ik ontzettend snel schor ben?
nog meer mensen die hier last van hebben? :|
Waarschuw beheerder
zo nou dis mijn 7de dag.. en word het eigenlijk nu wel zat.. nu zo veel pijn.. en het gevoel alsof me strot helemaal droog is.. dus zuipe voor me leven.. heb vanacht geschreeuwd van de pijn :$ (niet om mensen bang te maken maar egt doe pijn) en ik mis gewoon het warme avond ete.. gister puree met gehaktballetje der door gegete.. nou daar zit geen enkel smaakje aan maar goe beter iets als niets.. k hoop egt dat ik er snel vanaf ben.. die smerige geur ok uit me mond :$ bleh.. :( maar met het slikken doet het ok nog steeds pijn.. :'(
Waarschuw beheerder
hey Fake-ID...zeer herkenbaar efffe doorzetten meid ik had dat ok dat ik t de 7 de dag uitschreeuwde...maar de 8ste en de 9de dag gaat t echt stukken beter....ik zit nu op de 13 dagen t gaat super eigenlijk nog wel een droge strot ...stink mond is over....maar als ik veel praat nog wel last.. en kan nog nie gapen...komt goed ga lekker pas dinsdag weer werken .....

nou durske zet m op..komt goed...ik heb op dit forum ok mn ei kwijt gekunne hahahha

tiep t van je af succes en sterkte verder

maar veel ijs op commando eten is helemaal niet leuk heb hier heel de vriezer nog vol liggen krijg je veel te veel slijm van....vond ik dan... doeidoei
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nou ik ben er ook nog! zometeen pre-operatief! wat doen ze allemaal? en hoe lang duurt het? ben namelijk aan het werk! :D
enne, tussen het pré, en operatie zelf, hoeveel tijd zat dr tussen???
Moet echt gewoon 15 mei gebeuren, want 3 juni MOET ik naar mallorca, en 13 mei ben ik met me stage klaar!

Lekker geregeld he :p

Waarschuw beheerder
ik was er bij dag 9 totaal vanaf..alleen had ik nog last bij gapen maar dat was te doen..

ben gisteren weer lekker naar school geweest was dat thuis zitten zoooo zat..

in totaal heb ik dus maar een weekie hoeven herstellen..
de pijn was verschrikkelijk.. maar ben blij dat ik er zo ( snel ) vanaf was..

nog even doorzetten meis..geloof me je bent er bijna vanaf.. het ergste heb je gehad

Veel liefs

(K)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
kno gesprek gehad 4 weken wacht tijd zijn er 5 geworden voor operatie...ik had 1 week voor operatie dat onderzoek...bloeddruk meten longen luisteren klein gesprek ...en gesprek wat er die dag gaat gebeueren meer niet bij mij...1 week later was t zo ver
1 maart..kno arts gesprek....7 maart pre operatief onderzoek..narcotizeur dus.. 6 april operatie

en gewoon zeggen dat er spoed is dan doen ze t vlugger heeft bij mij wel geholpen omdat er bij mij mense werkte die met zangerschaps verlof ginge...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik heb nooit zo'n pre operatie gehad..

ben 1 keer bij de kno arts geweest, en die keek in mn mond en zei ja ze moeten er inderdaad uit..

verder een opname formulier ingevuld..
met gewicht lengte ziekte etc etc..

en toen was het wachten op een vrije OK..

nooit uitleg gehad over wat er precies ging gebeuren :/

(K)je
Waarschuw beheerder
pff ben net gewoon even n rondje weze maken op de scoot.. want trek t ni meer thuis.. als ik me verveel wil ik eten.. maar nu zit ik na 3 happen iets al vol.. :S en als het iets is dan is het vla of zo.. k lus ni egt waterijsjes :$ en krij k alleen ma slijm van.. zit nou aan de ijskoude appelsap.. hoop dat morgen gewoon de pijn minder is.. vin t ni leuk meer :(

Waarschuw beheerder
Ik ben vorige week woensdag geholpen, maar die pijn die iedereen omschrijft, voelt bij net alsof er scheermesjes in mijn keel zitten. Ik krijg al ruim 2 dagen echt niks naar binnen, bovendien helpen die zetpillen ook niet al te veel.:(
Waarschuw beheerder
pff ik slijm me kapot heel dik slijm.. niet egt lekker met slikken.. spuug het ook telkes uit.. goed of slecht teken?? somebody knows??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 april 2006 om 09:40:
ik heb daar van 10.00 tot 15.00 gelegen.. en er mocht geen familie enzo komen... ze zeiden dat ik op de volwassene afdeling lag en dat ik om 17.00 naar huis mocht..

Mocht jij de zelfde dag weer naar huis?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van (F) Wenniej :lief: op woensdag 19 april 2006 om 14:07:
pff ik slijm me kapot heel dik slijm.. niet egt lekker met slikken.. spuug het ook telkes uit.. goed of slecht teken?? somebody knows??

jemoet zo veel mogelijk slikken, dat is mij iig verteld in het ziekenhuis!

en als de pijn naar je oren trekt betekent dat dat je te weinig water drinkt (en dus te weinig slikt)

dus herstellende mensjes, drinken met die handel!! :cheer:
Waarschuw beheerder
nou ben terug, stom gedoe zeg! had de huisarts ook echt wel kunnen doen, meten wegen, bloeddruk, dat was het.
En weet :@:@:@:@ nog steeds niet wanneer ik nou geholpen word! :@

Waarschuw beheerder
Uitspraak van (F) Wenniej :lief: op woensdag 19 april 2006 om 14:07:

Is heel normaal ik had daar ook last van ook soms btje oud bloed mee opzich niet erg zolang het er niet uitstroomd:).... uitspugen is idd het best deed ik owk slikken doet al genoeg zeer:S.... stekt!....

echt leuk dec amandele verwijderd nooit meer last gehad mar nu hebk dus kinkhoest:S echt fijn mja :)
Waarschuw beheerder
Zo zit nu aan dag 6 en moet zeggen dat het wel langzaam vooruit gaat... Alleen snachts is echt een RAMP... die pijn in mijn oren is echt niet om te hebben... hoop dat dat snel verdwijnt???
Iedereen die nog moet veel succes!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van **linds** op woensdag 19 april 2006 om 15:54:
Zo zit nu aan dag 6 en moet zeggen dat het wel langzaam vooruit gaat... Alleen snachts is echt een RAMP... die pijn in mijn oren is echt niet om te hebben... hoop dat dat snel verdwijnt???
Iedereen die nog moet veel succes!!

uhm het blijft wel het langst aanhouden( bij mij tenminste) maar het word alst goed is snel minder komt mede omdat je dan droge keel krijgt ik sprong zker week lang snel me bed uit drinken en gelijk zetpillen en dan sliep ik vrij snel weer alsk mazzel had:)... sterkte

Waarschuw beheerder
Ik mocht inderdaad dezelfde dag weer naar huis :cheer:\

en mij thuis heerlijk laten verwennen/verzorgen

was er dan ook snel weer boven op..:jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 april 2006 om 11:34:
ik was er bij dag 9 totaal vanaf..alleen had ik nog last bij gapen maar dat was te doen..

ben gisteren weer lekker naar school geweest was dat thuis zitten zoooo zat..

in totaal heb ik dus maar een weekie hoeven herstellen..
de pijn was verschrikkelijk.. maar ben blij dat ik er zo ( snel ) vanaf was..

jup dat had ik ook :cheer:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 april 2006 om 14:43:
jemoet zo veel mogelijk slikken, dat is mij iig verteld in het ziekenhuis!

en als de pijn naar je oren trekt betekent dat dat je te weinig water drinkt (en dus te weinig slikt)

jup klopt..daarom is die oorpijn snachts ook bijna niet te verdragen, bij mij niet in ieder geval.. 2 nachten dacht ik echt dat ik gek zou worden, je weet van de pijn niet meer hoe je moet liggen, wat je moet doen enz.

wendy, je komt er wel boven op ;) idd het niet eten is kut, maar wel proberen, dan herstel je het snelst.. ik was op donderdag geopereerd, en ben pas maandag weer begonnen met eten, ik merkte wel dat ik daarna echt begon op te knappen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 april 2006 om 18:28:
Ik mocht inderdaad dezelfde dag weer naar huis :cheer

en mij thuis heerlijk laten verwennen/verzorgen

:O Ik moest gewoon 3 dagen blijven. Had je ook dat je een week niet kan praten, dat kan ik nu namelijk nog niet.