Partyflock

Forumonderwerp · 851570

Heey peeeps (K)

Ik heb vrijdag een afspraak in het Ziekenhuis bij de KNO arts..

Eerdaags worden mijn keelamandelen verwijderd..

Om al een beetje een idee te krijgen wat me te verwachten staat..

dacht ik..

Ik schakel jullie in..:)
Dus mensen die dit al eens ervaren hebben
graag jullie reacties..

Liefs

Mirjam
ik heb chronische keelamandelontsteking (loop er al mee vanaf begin sept) en de AB kuurtjes slaan allang niet meer aan

en ze gaan er bij mij 4 januari uit :-(

en ik doe mee met de hype want ik blijk ook nog eens een soort poliepen op mn stembanden te hebben b)
laatste aanpassing
Uitspraak van Sopje op donderdag 14 december 2006 om 10:58:
ik moet trouwens vanmiddag terug op controle..

En wat heeft hij gezegd?? hoe gaat het nu trouwens, al weer een beetje de goede kant op??

Ik mag donderdag terug voor controle, kzit nu in de 6e week. Ik ben wel benieuwd want ik heb nog steeds messteken in mn keeljte en zere oren. afw88!

Uitspraak van *wendy&danny* op donderdag 14 december 2006 om 15:26:
en ze gaan er bij mij 4 januari uit

en ik doe mee met de hype want ik blijk ook nog eens een soort poliepen op mn stembanden te hebben laatste aanpassing 14 december 2006 15:28

Nou dan begin je 2007 in iedergeval goed! sterkte!! Hoe zijn ze achter die poliepen gekomen, voelde je dat gewoon ofzo?? iew!!
alles was (Y) gelukkig
het gaat goed opzich..
vandaag ga ik weer werken na 2.5 week thuis te zijn geweest dus...
en ben het wiekend (voorzichtig) op stap geweest en ging wel goed.. alleen ik ga dan meteen weer te hard meezingen en schreeuwen :)

en even iets heel goeds van mezelf: ik heb al 19 dagen niet gerookt :) terwijl ik een pakje per dag rookte...

:D
nou 8 uur lang werken gaat nog niet echt goed.....

maar, iemand ook ervaring met neusamandelen die eruit zijn??
Uitspraak van jazzjuf op zondag 17 december 2006 om 13:08:
Uitspraak van *wendy&danny* op donderdag 14 december 2006 om 15:26:
en ze gaan er bij mij 4 januari uit

en ik doe mee met de hype want ik blijk ook nog eens een soort poliepen op mn stembanden te hebben laatste aanpassing 14 december 2006 15:28

Nou dan begin je 2007 in iedergeval goed! sterkte!! Hoe zijn ze achter die poliepen gekomen, voelde je dat gewoon ofzo?? iew!!

ja idd een lekker begin van het nieuwe jaar ja ;-(
ze zijn achter die poliepen gekomen omdat ik in september mn stem helemaal kwijt was en ik nu nog steeds schor ben

maar ik dacht dat het van die keelamandelen af kwam ofzo
en toen zijn ze met zo'n klein cameraatje mn neus in gegaan en toen zag ie dat er een soort poliepen opzaten

en ze gaan na die amandelverwijdering beginnen met logopedie en als dat niet voldoende aanslaat gaan ze ze operatief verwijderen

dus ben erg benieuwd wat t gaat worden (hoop t eerste :-))
oke,
ik ben donderdag weer bij kno geweest.
HMM was nie echt dat je zegt top. Ik had 2 kleine etterkopjes die die eruit heeft geschraapt; IEW!! was smerig! vervolgens heeft ie wel 2x in de keel moeten kijken. want ik heb links wel erg veel littekenweefsel.
en daarbij heb je dus een grote kans dat er een lief klein amandeltje uit kan groeien!!!! wat zich natuurlijk weer lekker voed met ziektekiemen en snel groter groeien gaat.
Pardon?? al die ellende voor nix??!! niet eerlijk!!
maar goed nu is het nog wat onrustig (moest ook weer bloedprikken op evt. infecties in het bloed) en zo te zien groeit er nu nog nix. maar dat kan met 2 mnd anders zijn of met 2 jaar. Maar zo gezond mogelijk gaan leven dus!!1
hmm weinig mensen die hier nog actief zijn tegenwoordig!!

kben sinds donderdag echt verschrikkelijk verkouden en voel me lamlendig, maar kdacht eens een keer verkouden zonder keelpijn!!! Helaas gistermiddag begon de ellende en nu zit ik met opgezette klieren, zere oren en een hele zere keel mijn kerst te vieren. Kmag om 14:50 bij de dokterspost in het ziekenhuis langs komen gaan ze even kijken!!
Uitspraak van jazzjuf op dinsdag 26 december 2006 om 11:13:
Helaas gistermiddag begon de ellende en nu zit ik met opgezette klieren, zere oren en een hele zere keel mijn kerst te vieren. Kmag om 14:50 bij de dokterspost in het ziekenhuis langs komen gaan ze even kijken!!

fijn he en dat net met de kerstdagen
nou ik ben ook weer aan de beurt want ik heb ook weer verschrikkelijk veel last en mijn stem laat het nu ook steeds meer afweten
maar nog even doorzetten en dan ben ik er hopelijk ,na een tijdje nog meer pijn leiden, vanaf.
dat is niet zo'n goed nieuws allemaal.. hmm
ik ben steeds heel snel zo schor,ook heel apart.. en ben goed op stap geweest maar heb wel keelpijn nu... :S

het is allemaal wat he... :(
keej

hoe gaat het met alle keelpatientjes, heb het idee dat het er nu niet zoveel meer zijn???!!!!!!!

Hier gaat het mwah, keel is wel in orde,maar heb nu weer onderzoeken (bloed en foto's) lopen, want ze zijn bang dat mn schildklier te traag werkt.

iedereen die nog moet of net is geweest; sterkte
nou ik ben eergister geholpen aan mn amandelen en alles ging goed tot vandaag.........

nu heb ik echt overal last van, mn oren mn kaken en meer last van mn keel

ook wel een beetje mn eigen schuld want ik heb gister warm gegeten :s

dus vandaag toch maar weer aan de vla en ijsjes :-)
Uitspraak van *wendy&danny* op zaterdag 6 januari 2007 om 11:11:
ook wel een beetje mn eigen schuld want ik heb gister warm gegeten

dat komt daar niet door hoor! Het is juist goed wanneer het kan weer "normaal" te eten, dit bevordert de genezing juist! Je loopt er veel langer mee rond wanneer je alleen maar op ijs, vla etc leeft.

nu heb ik echt overal last van, mn oren mn kaken en meer last van mn keel

hoort erbij, moet je maar flink teruglezen in dit topic;) de meesten kregen erge pijn vanaf ongeveer dag 2/3, en dan wordt het na een week weer minder.

Succes :flower:
ind. gewoon proberen te eten; houd de boel een beetje schoon. Je mag ook na 2 dgn best lauw eten.

Ook dat het nu pijn gaat doen, hoort erbij, maar na een week wordt het echt minder, geloof me!! Mocht je ook een nachtje blijven??

kop op!
ja ik moest een nacht blijven want ik wilde naar huis maar dat mocht niet ivm nabloedingen

en hebben jullie pijmedicatie ingenomen??
want ik heb nog niks ingenomen en heb er ook nog niet echt veel behoefte aan

ook wel een beetje mn eigen schuld want ik heb gister warm gegeten

Zolang je niet heet eet is er niets aan de hand. Lauw tot warm moet kunnen.

Uitspraak van *wendy&danny* op zaterdag 6 januari 2007 om 11:58:

Ik niet. Reden; had geen zin in vettige billen. :p Als ik zo'n zetpil naar binnen duw en ik laat binnen 2 uur een scheet, dan zit me hele onderbroek vol met vette derrie.

Uitspraak van jazzjuf op dinsdag 26 december 2006 om 11:13:
kben sinds donderdag echt verschrikkelijk verkouden en voel me lamlendig, maar kdacht eens een keer verkouden zonder keelpijn!!! Helaas gistermiddag begon de ellende en nu zit ik met opgezette klieren, zere oren en een hele zere keel mijn kerst te vieren. Kmag om 14:50 bij de dokterspost in het ziekenhuis langs komen gaan ze even kijken!!

Dat is niet mooi... :(

Ik heb ook nog steeds opgezette klieren en na oud en nieuw had ik gewoon weer keelpijn. Dat je amandelen eruit zijn, wil niet zeggen dat je nooit meer verkouden of keelpijn kan krijgen.

amandelen zijn echt shit..... bij mij zijn ze 2 jaar geleden ook verwijderd nadat ik in 6 maanden tijd 4x keelontsteking gehad heb.

Na de operatie was echt verschrikkelijk. Was ziek van de narcose en bleef maar bloed overgeven. Maar moet wel zeggen dat ik na 4 maanden geen last meer had en sindsdien ook nooit meer keelpijn heb gehad dus het was zeker de moeite waard om door die hel heen te gaan!
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 januari 2007 om 12:22:
Ik niet. Reden; had geen zin in vettige billen. Als ik zo'n zetpil naar binnen duw en ik laat binnen 2 uur een scheet, dan zit me hele onderbroek vol met vette derrie.

dan had je denk ik diclofenac zetpillen...was er ook allergisch voor;)

Maar zodra t lukt gewoon paracetamol of ibrupofen bruis ofzo...

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 januari 2007 om 12:30:
Maar moet wel zeggen dat ik na 4 maanden geen last meer had en sindsdien ook nooit meer keelpijn heb gehad dus het was zeker de moeite waard om door die hel heen te gaan!

bij mij duurde het een maandje, toen was ik overal al vanaf. Alleen nog een tijdje een trekkerig gevoel met gapen etc.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 januari 2007 om 12:22:
Zolang je niet heet eet is er niets aan de hand. Lauw tot warm moet kunnen.

ja ik eet al aardig warm na 4 dagen en de pijn is ook weer minder

heb gister geprobeerd cola te drinken maar dat is niet echt een succes :s
ik moest juist na huis!
ik werd om 11 uur geholpen toen en was om half 4 weer thuis!

apart he? dat dat in elk zkh anders is.......

want ik heb nog niks ingenomen en heb er ook nog niet echt veel behoefte aan:

nou ik was bijwijze van dood gegaan als ik niets had ingenomen,had ook medicijnen gekregen die onder de morfine wet vallen...
laatste aanpassing
Ik moet er niet aan denken heb dat eens in turks fruit ofzo gezien of in een of ander oorlogs film...werd al misselijk toen ik het zag
Uitspraak van Sopje op dinsdag 9 januari 2007 om 21:17:
ik moest juist na huis!

same here en ik vond dat echt fijn! Lag met allemaal beppende oude dames op zaal, tegenover de zusterkamer die zo'n herrie maakten dat ik met geen mogelijkheid geslapen heb. Meteen toen ik terug op zaal was wakker, en niet meer geslapen ook al was ik moe. Ik zat dan ook al recht in mijn bed toen mijn vriend me kwam halen. En ik zat al lekker te kletsen, had weinig last. Hij balen, d8 eindelijk eens rust te hebben.

Na 2 dagen had ie dat wel hoor, toen begon de hel voor mij pas:P

Uitspraak van ADHDavy op dinsdag 9 januari 2007 om 22:42:
Ik moet er niet aan denken heb dat eens in turks fruit ofzo gezien of in een of ander oorlogs film...werd al misselijk toen ik het zag

het is niet fijn maar ik ben zo blij dat ik het gedaan heb :jaja:
Uitspraak van :)suusje:) op vrijdag 12 januari 2007 om 09:54:
Meteen toen ik terug op zaal was wakker, en niet meer geslapen ook al was ik moe. Ik zat dan ook al recht in mijn bed toen mijn vriend me kwam halen. En ik zat al lekker te kletsen, had weinig last. Hij balen, d8 eindelijk eens rust te hebben.

Na 2 dagen had ie dat wel hoor, toen begon de hel voor mij pas

heb precies hetzelfde de eerste 2 dagen waren goed nergens last van en daarna begon de ellende.....
pijn in mn oren, kaken en veel meer last van mn keel :-(

nu een week na de operatie gaat t alweer beter aanvoelen en het eten gaat ook weer beter

maar ik kan niet wachten tot ik weer lekker alles kan eten :P

Pijnlijk!!

pijn aan je oren, kaken en keel :S

echt kut gevoel.

heb heel de dag zetpillen gepakt. ik mog er maar 3 op een dag. en ik pakte er 7 :S

dat heb ik ook gemerkt. maarja.

alles is goed gekomen :D
ja dat is waar het gaat gelukkig vanzelf weer over :-)

Uitspraak van Sopje op dinsdag 9 januari 2007 om 21:17:
ik moest juist na huis!

apart he? dat dat in elk zkh anders is.......

want ik heb nog niks ingenomen en heb er ook nog niet echt veel behoefte aan:

nou ik was bijwijze van dood gegaan als ik niets had ingenomen,had ook medicijnen gekregen die onder de morfine wet vallen...laatste aanpassing 9 januari 2007 21:18

Het ligt er geheel aan hoelaat je word geholpen ik werk pas om 2 uur geholpen en dan moet je wel blijven slapen dat is de reden.... wees maar blij want dat ziekehuis sucks egt....

ik gebruikte paracetamol zetpillen kreeg in eerst instantie niets mee vanauit het ziekenhuis moest ik paracetamol innemen ik begon gelijk diegezelfde avond dat ik thuis gekomen was te kotsen:S .... mja

ik wil je niet ontmoedigen, maar het doet au, zeker als je volwassen ben
Voor iedereen die nog moet; dacht ik , ik zal eens iets positiefs op deze site zetten. De mijne zijn er 4 dagen geleden uitgehaald (ik ben 32) en mij is het ontzettend meegevallen. Ik heb voorheen een aantal ernstige ontstekingen gehad en die deden me veel meer pijn dat wat ik nu heb. Ik voel mezelf prima en de meeste pijn heb ik aan mn tong , omdat ze daar waarschijnlijk hard aan getrokken hebben en aan mijn hand, omdat ze 3 keer moesten prikken voor het infuus. Ik ben na de eerste dag gelijk gaan eten, (ik wilde het gelijk al na de operatie, maar dat mocht ik niet) ik denk dat eten en drinken het belangrijkste is, je moet juist veel slikken. Ik eet de hele dag lolly's , zolang je slikt blijft het een beetje in beweging, je merkt tenslotte als je 's morgens wakker wordt dat je de meeste pijn hebt, ik begin dan ook direct met een ijsje (ja, als ontbijt haha) dat werkt uitstekend.
laatste aanpassing
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3417, 168}
Werkzaam bij {SHOWLIST location 14513, 22781}
Ik ben afgelopen woensdag geopereerd hieraan. Ben 23 en keek er echt heel erg tegenop. Het valt me nog mee. Praten is pijnlijk. Gistere voor het eerst een stukje brood met smeerworst gehad :D

Heb nu nog last van mn kaak. Heb een vrij kleine mond dus denk dat ze daar wat problemen mee hebben gehad.

Vandaag al weer een beetje lauwe soep gehad. Heerlijk een beetje zout. Je lichaam heeft het volgens mij best zwaar zonder normale voedingstoffen. IJsjes helpen wel enorm.
ik snap het niet he.. sommige eten na 1 dag weer:S
ik heb een week nix kunnen eten.. en had zo'n honger!

maar buiten dat over 1 week weer op controle.. is nu 8 wkn geleden en opzich gaat t wel goed alleen af en toe heb ik nog steeds het idee alsof er iets in mn keel hangt of zit daarachterin.. beetje apart gevoel...

Hoi allemaal!

Ik heb dit forum alweer een tijd terug geopend en inmiddels een nieuw profiel!

Zie dat het forum nog steeds stand houd!

Voor mij is de operatie nu al bijna een jaar terug!
En nog steeds gaat het super!! Geen zere keel meer etc.. gewoon weg GEWELDIG!

Het doet eventjes pijn!
Maar daarna ga je er zooooo op vooruit!

Succes allemaal! :flower:

Liefs, Mirjam

gewoon een ijsje eten erna :p

Uitspraak van actief op vrijdag 2 februari 2007 om 10:39:
een ijsje

Denk dat ik wel 100 ijsjes op had! ;)

ik was nog een kleuter ofzo, t enige wat ik nog weet is dat ik verplicht een ijsje moest eten, maar dat was rampzalig want ik wou nooit eten :p
heej!!

ik dacht na een lange tijd laat ik eens kijken hoe het hier met iedereen gaat! Maar het is hier nu een beetje uitgestorven! Niemand meer onder het mes geweest de laatste tijd?? hahaha! doe je ook niet voor je lol hoor
Met mij gaat het erg goed; geen keelpijn en keelontstekingen meer gehad; en dat wil ik graag zo houden!! een vriendin van mij is 3 weken geleden onder het mes gegaan; au! oh ik kon zo met dr meevoelen en wist natuurlijk ook wat er na de eerste 2 dagen je nog te wachten staat. Ze is er nu aardig weer boven op; nog wel veel pijn aan wonden met gapen etc maar goed dat gaat vanzelf ook over! Hoop binnen kort nog wat reacties hier te zien!1
Ik ben dan maandag eindelijk onder het mes geweest.

Eten kan ik niet, en praten en slikken geeft helse pijnen.
Ik heb één nacht in het ziekenhuis moeten verblijven waar ik aan nachtrust niet toe kwam dankzij de snurkende, huilende, kotsende en hoestende mensen, en vreemd genoeg als het weer ochtend is hoor je niemand meer.

Ook zat mijn maag zo vol met bloed waardoor ik uiteindelijk vet moest kotsen, ook geen pretje, zeker niet met twee open wonden in je keel, gelukkig was het echt alleen maar bloed met een klein beetje zuur waardoor het niet zo heel erg brande, maar een pretje is het niet.

IJsjes doen pijn, en ijswater is wel oké. En het gekke is dat warme Bouillon en warme thee een stuk aangenamer voelen. Vla e.d brand wel heel erg in de keel.

Praten moet juist van de dokter, maar het kost me veel moeite me verstaanbaar te maken en dat doet tevens ontzettend veel pijn. Ook klink ik ontzettend raar, net alsof het gemanipuleerd is ofzo.

Verder heb ik geen medicatie gekregen van het ziekenhuis en heeft de huisartenpost me zetpillen gegeven, het werkt wel redelijk, maar zetpillen zijn echt geen pretje. Maar iig beter dan nu een pil door te moeten slikken. En geloof me pijnstilling is echt hard nodig, want met pijnstilling doet het al pijn, maar zonder is het gewoon niet uit te houden.
Ook ben ik nog steeds duf en lig ik het liefst de hele dag te slapen, ook omdat je dan de pijn niet voelt.

Amandelen verwijderen klonk in mijn oren altijd als iets wat wel mee viel, maar één ding weet ik nu zeker, het valt NIET mee.
Hopelijk ben ik snel weer beter, want echt waar ik kan op dit moment wel een hele koe op, en hoop dat dat opgezwollen gezicht van me ook snel over is.

Edit: Oh ja, die van mij bleken ook chronisch ontstoken te zijn, dat was dus ook de reden dat ik o.a zo ongelooflijk moe was de laatste tijd.
laatste aanpassing