Partyflock

Forumonderwerp · 851570

Heey peeeps (K)

Ik heb vrijdag een afspraak in het Ziekenhuis bij de KNO arts..

Eerdaags worden mijn keelamandelen verwijderd..

Om al een beetje een idee te krijgen wat me te verwachten staat..

dacht ik..

Ik schakel jullie in..:)
Dus mensen die dit al eens ervaren hebben
graag jullie reacties..

Liefs

Mirjam
Wat ik wel heb is dat ik niet durf te eten.
Ik heb zo een honger kan wel een paard op :(:)
Heb trek in vlees, mac donald of zelfs stampot van mama.

geduld is een schone zaak

Je moet wel gewoon eten. Alleen niet scherp, hard en warm
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 09:01:
Alleen niet scherp, hard en warm

zal wel door de medicijnen komen maar moet ineens aan iets anders denken hihihihihihi

maarre vanavond ga ik eten.. mams brengt me iets lekkers

Uitspraak van Fennie op donderdag 16 november 2006 om 09:08:
zal wel door de medicijnen komen maar moet ineens aan iets anders denken hihihihihihi

8) Hard en warm kan ik me indenken, maar scherp? :x ;p
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 09:19:
maar scherp

tja ligt er natuurlijk aan wat er gegeten is :):)

Uitspraak van Fennie op donderdag 16 november 2006 om 09:22:
a ligt er natuurlijk aan wat er gegeten is

haha, nou dat zul je denk ik beter weten dan ik ;)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 10:03:
nou dat zul je denk ik beter weten dan ik

ik weet niets en ik ontken toch alles :):):):)

Ik ben bang dat ik er ook aan moet geloven. Ik heb nu alweer voor de zoveelste keer giga keelpijn alsof mn strot van schuurpapier is :s

slikken, praten, gapen, drinken, eten echt alles doet zeer en vanacht had ik gewoon het idee dat ik stikte :/
Uitspraak van inactief op donderdag 16 november 2006 om 10:24:
vanacht had ik gewoon het idee dat ik stikte

oei oei oei...toch een reden om even langs de dokter te gaan als je het zovaak heb.
tis geen pretje om het te laten doen, maar als het gedaan is en je bent genezen voel je je als herboren

Ik denk dat ik morgen of maandag ook even langs de huisarts ga ja. Ik voel me namelijk ook helemaal niet lekker :no:
Uitspraak van inactief op donderdag 16 november 2006 om 10:36:
Ik denk dat ik morgen of maandag ook even langs de huisarts ga

dat is denk ik een slim idee.
waarschijnlijk heb je nu ook een "griepje" te pakken.
dat heerst namelijk op dit moment
Beterschap

Uitspraak van Fennie op donderdag 16 november 2006 om 10:27:
maar als het gedaan is en je bent genezen voel je je als herboren

Je hebt een veel "vrijer" gevoel in je keel. Beetje moeilijk om uit te leggen.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 november 2006 om 10:47:
Je hebt een veel "vrijer" gevoel in je keel

juist zo kan je het ook beschrijven... ik heb er geen spijt van gehad dat ik het 2x heb laten doen

hoe is het nu?
ik ben na veel geklungel 8 november van mijn keelamandelen afgeholpen. De eerste paar uur na de operatie dacht ik; dit valt mee!!Had zelfs enorme zin in eten een kroket bijv. maar helaas ik mocht alleen maar water en ijs van de zuster. Maar de avond en de nacht....... verschrikkelijk. Ik kreeg vrijdag last kriebel in de keel. tja en hoesten is geen pretje, dus dat laat je wel. Maar s nachts toch perongeluk, gevolg; stukje van de korst raakte los. Ik kreeg wat last van bloeding en verhoging. volgens arts nog geen reden tot paniek, maar de pijn was echt ondraagelijk!
Mocht wel wat extra paracetamol nemen(weinig effect) Zondag ging het wel redelijk.
Heb nu het idee dat het echt aan het opknappen is.Herken veel van jullie verhalen. Vooral het moeilijk kunnen uitspreken van de r en o. heb een vol gevoel in de mond en praten is halver wege de middag pijnlijk en ontzettend vermoeiend. Ik sta voor de klas en wil dolgraag aan het werk, maar ja ik praat de hele dag; zal voorlopig nog niet gaan.
Maar vanavond zag ik dat er op de kleine korstjes die er nog zitten links een donker groene vlek zit???? Kan iemand mij vertellen wat dat zou kunnen zijn? Ook heb ik links nog een soort knobbeltje zitten, naast het korstje. Een vleesbultje zeg maar. Ik blijf steeds het gevoel houden, dat ik iets weg moet slikken, maar dat lukt niet! Heeft iemand hier ervaring mee??
Dacht trouwens tot vanavond dat ze alles in 1x konden verwijderen. Maar dat bultje zit me dwars en dat wegslik effect. dus op het internet gekeken of ze iets kunnen missen........dat kan dus lees ik hier!!!!
Zijn ze er bij jou achtergekomen , doordat je opnieuw keelontsteking kreeg. Had je zelf ook zo'n idee??

Die groene aanslag is normaal. Dat hoort bij het genezings proces. Ruikt ook lekker ;)
tja dat klopt! bleh! weet jij iets van vleesbulten? Of het feit dat als je een slok drinken neemt het via je neusgat zo weer naar buiten loopt? getver, maar het gebeurt me!!

Uitspraak van jazzjuf op zondag 19 november 2006 om 20:20:
tja dat klopt! bleh! weet jij iets van vleesbulten? Of het feit dat als je een slok drinken neemt het via je neusgat zo weer naar buiten loopt?

Vleesbulten zullen wel littekenweefsel zijn. En dat drinken door je neusgat weer naar buiten komt had mijn dokter het ook over. Dus dat is allemaal vrij normaal.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 november 2006 om 23:24:
hoe is het nu?

Joh ik heb gevreten dit weekend :) de pijn kon me niets meer schelen ik had HONGER.. heb shoarma op en kip patat brood met kaas chocola etc. En het leuke het deed me niet eens pijn :):):):):):):):)
Heb alleen een auw oor maar ook dat gaat weer over (hoop ik).. Ik hoop er nu alleen nu dit keer echt vanaf te zijn.
Hoe is het met jou????

Uitspraak van jazzjuf op zaterdag 18 november 2006 om 22:50:
Ook heb ik links nog een soort knobbeltje zitten, naast het korstje. Een vleesbultje zeg maar.

Bel je kno arts en vraag om een na controle, zelfs een huisarts kan zien of er weer iets terug aan het groeien is.

Uitspraak van jazzjuf op zaterdag 18 november 2006 om 22:53:
Zijn ze er bij jou achtergekomen , doordat je opnieuw keelontsteking kreeg. Had je zelf ook zo'n idee??

Ja inderdaad weer door een keelonsteking, al heb ik altijd wel het gevoel gehad na de operatie dat niet alles weg was.. alleen dacht ik dat dat bij het genezen hoorde :(
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 november 2006 om 23:21:
littekenweefsel

Trouwens dat kan weer een amandel worden hè... *zie bewijs genaamd Fennie*

Uitspraak van Fennie op zondag 19 november 2006 om 23:36:
Joh ik heb gevreten dit weekend de pijn kon me niets meer schelen ik had HONGER.. heb shoarma op en kip patat brood met kaas chocola etc. En het leuke het deed me niet eens pijn
Heb alleen een auw oor maar ook dat gaat weer over (hoop ik).. Ik hoop er nu alleen nu dit keer echt vanaf te zijn.
Hoe is het met jou????

Lekker he :D

Met mij gaat het wel goed. Geen last meer van m'n strot.
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 november 2006 om 12:21:
Lekker he

haha ja echt wel :):)

Uitspraak van verwijderd op maandag 20 november 2006 om 12:21:
Met mij gaat het wel goed. Geen last meer van m'n strot.

Ben blij dat het nu eindelijk weer beter met je gaat... hopelijk geen keelpijn meer voor jou
bedankt voor jullie advies,mag nu donderdag even voor extra nacontrole terug komen. Maarja ik ben zo bang dat ze een stukje vergeten zijn (tschijnt nogal behoorlijk gebloed te hebben.)
Ik zal even geduld moeten hebben

Hmmm grappig, net gisteren mijn amandelen laten verwijderen... Heel aparte ervaring want ik hou totaal niet van narcose.. Maar alles is goed gegaan en ik ben weer thuis (gelukkig!! bed in ziekenhuis is niet zo fijn! haha..)

Bij mij schijnt t niet veel gebloed te hebben, en kan op zich al wel redelijk goed weer slikken.. maar eet alleen nog maar vla en drink veel water... Irritant is het wel! Ik heb honger! hahaha

Sterkte ermee, het valt eigenlijk best mee (F) en het voelt praktisch t zelfde als een keelontsteking... Dus nog even doorbijten!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 november 2006 om 18:44:
Sterkte ermee, het valt eigenlijk best mee en het voelt praktisch t zelfde als een keelontsteking... Dus nog even doorbijten!

Niet te hard juichen ;)
uhm ja, de eerste dagen: nix aan de hand!!
vanaf dag 3..... je zal het vast gaan ervaren!
sterkte!

Ik had de eerste 2 dagen natuurlijk wel flinke last, maar dag 3t/m 7 waren het ergst.
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 februari 2006 om 18:51:
Om al een beetje een idee te krijgen wat me te verwachten staat..

Hmm is al te lang geleden voor mij.
Maar ik weet wel nog dat het geen pretje was!
suc6:flower:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 10:06:
Ik had de eerste 2 dagen natuurlijk wel flinke last, maar dag 3t/m 7 waren het ergst.

:jaja: helemaal mee eens. Ik dacht namelijk ook...oooow nou is dit het nou!! Totdat dag 3 aanbrak....toen begon de hel. Maar hopelijk is dat bij jou niet zo;)

sterkte :flower:
Wat een geruststellende topic zeg.
Uitspraak van Weger op woensdag 22 november 2006 om 15:26:

:D neej he, dat zeker niet :nee:

maar je kunt er wel adviezen en tips krijgen van ervaringsdeskundigen, dat dan weer wel :P

Uitspraak van Weger op woensdag 22 november 2006 om 15:26:

Wat wil je dan horen. Dat het fijn aanvoelt? Het enige geruststellende wat ik je kan meegeven, is dat het wel weer goed komt. Beter ga je van het ergste uit, dan kan het allemaal meevallen.
Looking for a great party location around your place? Find one here:

http://www.party-fever.info.ms

Haha ok ben benieuwd... maar ik denk dat t nog steeds wel mee zal vallen ;) Maar ik zal aan het topic denken hoor (F)

Ik drink nu lauwwarme bouillon en gaat wel goed :) Maargoed, ik zal vrezen voor morgen (dag 3) ;) Maargoed... wie weet baal ik morgen wel dat ik dit gezegd heb... haha... Jullie zullen t horen (F)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 november 2006 om 18:36:
Ik drink nu lauwwarme bouillon en gaat wel goed Maargoed, ik zal vrezen voor morgen (dag 3) Maargoed... wie weet baal ik morgen wel dat ik dit gezegd heb... haha... Jullie zullen t horen

Beterschap iig ;)

Het gaat nog steeds redelijk goed :) Vannacht alleen een rotnacht, denk dat ik gisteren teveel gepraat heb ofzo, want t zat te kloppen als een gek.. :S

Verder prima dus nog :)
ha, donderdag bij kno geweest. Dat het drinken uit mn neus komt, hoort erbij!!!! iemand anders ervaring hiermee en hoe lang dat nog duurt??? En uh het praten is nog gevoelig omdat mn huig nog aardig scheef hangt. Moet ook weg trekken. Maar moet voor zekerheid wel 21 dec terugkomen.
Hoe is het met de rest? Ik voel me steeds beter en denk dat ik er deze week vast helemaal overheen kom en dan lekker weer volp werken, heerlijk. Nu hopen dat die kwaaltjes niet te lang aanhouden!!

Kan weer veel dingen eten op zich en dat na een week :) Ben blij dat ik er niet meer last van heb zeg :) Vind het nu al te lang duren :[

Verder doet praten wel pijn, maarja... Dat komt wel weer goed denk ik :) Verder nog wel de hele dag door aan de pijnstillers...

Netjes! Dan heb je geluk gehad ;)

Dat dacht ik ook :D

hoest nu?
ha,
hier ben ik mooi klaar mee!
ik moet logopedie volgen, omdat mn zachte verhemelte zich niet meer goed sluit doordat mn huig scheef hangt.
lekker. Ik kan nml de r, ng, p,k niet meer goed uitspreken. en aangezien ik voor de klas sta is het wel een beetje belangrijk. Ook ben ik echt verschrikkelijk hees.
dit was niet de bedoeling ik wou alleen van die keelontsteking af!!!!!

Uitspraak van jazzjuf op vrijdag 1 december 2006 om 21:40:
ha,
ik moet logopedie volgen, omdat mn zachte verhemelte zich niet meer goed sluit doordat mn huig scheef hangt.
lekker. Ik kan nml de r, ng, p,k niet meer goed uitspreken. en aangezien ik voor de klas sta is het wel een beetje belangrijk. Ook ben ik echt verschrikkelijk hees.

Meen je dat nou? Ik heb hetzelfde, maar mijn arts zei dat dat 3 maanden kan duren voordat het allemaal weer normaal is (in jou situatie is het idd wel wat anders als je voor de klas staat :( ). Logopedie wil zeggen dat je spraak lessen krijgt? Jezus, wat zuur zeg :/
Logopedie wil zeggen dat je spraak lessen krijgt? Jezus, wat zuur zeg

ja, dat klopt. ik moet bepaalde klanken opnieuw leren.
vooral nu ik voor groep 3 sta erg belangrijk, dat ik het zelf goed kan uitspreken, daar leren die kids van lezen.
Ik kan door het hele gedoe,pas na kerst voor klas, want een hese juf is kan ook niet!
jemig 3mnd?!!!! hoop dat het met logopedie sneller gaat!!
Heb 21 dec nog een hartig woordje met die kno te gaan.
khoor t hem nog zo zeggen; Oh joh valt allemaal reuze mee, een weekje pijn en je bent er weer! NOT!!!!!

Uitspraak van jazzjuf op vrijdag 1 december 2006 om 21:40:
ha,

zoooo das egt balen:S ik heb alleen toen het nog dik was moeite gehad maar ik sprak na anderhalve week weer normaal gelukkig alleen iets snel schor nu :S
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 18:06:
zoooo das egt balen ik heb alleen toen het nog dik was moeite gehad maar ik sprak na anderhalve week weer normaal gelukkig alleen iets snel schor nu

Tja dat schore heb ik ook en dat doet wel pijn moet ik zeggen.
Heej las verder terug in topic dat je alweer 2x keelontsteking had gehad,hoest daar nu mee???

Uitspraak van jazzjuf op zondag 3 december 2006 om 18:17:
Tja dat schore heb ik ook en dat doet wel pijn moet ik zeggen.
Heej las verder terug in topic dat je alweer 2x keelontsteking had gehad,hoest daar nu mee???

Nouu ik moet zeggen dat het nu wel beter gaat al :) gelukkig gaat het de goede kant uit in was egt zo bang dat ik alles terug zou krijgen maar ik denk dat het gewoon nog lang duurd voor egt alles over is het doet wel onwijs zeer vooral vanwege die littekens.... maar hoest nu verder met de pijn?
nou ik zal het wel eens vertellen...

je gaat door een hel!!!! ik zit er nu mee,ben afgelopen donderdag geopereerd en het doet echt pijn! :(

maar dat = bij iedereen anders natuurlijk :)

ik ervaar het als niet prettig ( licht uitgedrukt )
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 december 2006 om 20:03:
Nouu ik moet zeggen dat het nu wel beter gaat al gelukkig gaat het de goede kant uit in was egt zo bang dat ik alles terug zou krijgen maar ik denk dat het gewoon nog lang duurd voor egt alles over is het doet wel onwijs zeer vooral vanwege die littekens.... maar hoest nu verder met de pijn?

tgaat. Ik heb nog steeds zo'n trekkerig gevoel op de wonden, is erg verveldend en die vieze smaak. Nu ontdekte ik net achter mn huig een grote witte vlek, die ik maar niet weg kan krijgen of spoelen. Het kan ook geen korst meer zijn want die waren al helemaal weg. tjonge wat een ellende voor 2 van die kleine dingen.
Hoop voor je dat je er nu vanaf bent en weer een beetje aan je weerstand kunt werken.
Kno zegt ook herstel duurt 6weken. maar zo veel geduld hebben we gewoon niet!!