Partyflock

Forumonderwerp · 851570

Waarschuw beheerder
Heey peeeps (K)

Ik heb vrijdag een afspraak in het Ziekenhuis bij de KNO arts..

Eerdaags worden mijn keelamandelen verwijderd..

Om al een beetje een idee te krijgen wat me te verwachten staat..

dacht ik..

Ik schakel jullie in..:)
Dus mensen die dit al eens ervaren hebben
graag jullie reacties..

Liefs

Mirjam
Waarschuw beheerder
Uitspraak van HilLton op woensdag 26 juli 2006 om 18:22:
hmmz k ben 15 aug aan de beurt..

Ojee, heel veel sterkte dan :(
Waarschuw beheerder
ja thnxx!! die verhalen hier zijn ook geen pretje :S mjaaa komt wel goed!!:P
Waarschuw beheerder
ben ervan overtuigd dat het zeker wel goed komt... tis alleen effe 2 weken pijn :(

Waarschuw beheerder
kben 2 aug aan de beurt..
ben eens beniewd mijn eerste operatie :nocheer:

liever nog 1 x een week pijn als iedere maand heftige keelontsteking
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 juli 2006 om 15:43:
kben 2 aug aan de beurt..

Je bent bijna aan de beurt. heel veel sterkte

Waarschuw beheerder
pfff ik ben de eerste in de morgen ...

:nocheer: ik ben beniewd
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 juli 2006 om 14:54:
pfff ik ben de eerste in de morgen ...

wil je veel sterkte wensen, veeeeeeeeeeeeeeeeel ijskoud water drinken en veeeeeeeeeeeeeel ijsjes eten en ook nog een tip: diclofinac zetpillen ;)

Waarschuw beheerder
tis ff vervelend maar ,veel koud water en water ijsjes
en paracetamol 1000 mg(via je huisarts) zetpil of diclofinac zetpil .
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fennie op maandag 31 juli 2006 om 22:39:
diclofinac zetpillen

niet altijd hoor...ik bleek er zo allergisch als de pest voor te zijn dus alles kwam er direct weer uit, zat ik dan zonder pijnstillers nou echt helll....gelukkig van de huisarts andere gekregen. Ook een tip, ga niet afwachten of je al zonder pijnstillers kan tot de pijn te erg is, want dan is ie niet te houden;) verder vond ik het allemaal heel erg meevallen. Heb ook al bijna een jaar geen keelontsteking gehad dus je weet waar je het voor doet;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :)suusje:) op dinsdag 1 augustus 2006 om 07:21:
Heb ook al bijna een jaar geen keelontsteking gehad dus je weet waar je het voor doet

En bij mij is de eerste heel licht witte stip alweer zichtbaar :(
Waarschuw beheerder
wordt je nou ook minder verkouden als die dingen deruit zijn??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van HilLton op dinsdag 1 augustus 2006 om 12:16:

jazeker, ik was eerst echt superveel verkouden en ziek en nu echt bijna nooit meer!
Waarschuw beheerder
ah das dan zker beter!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van HilLton op dinsdag 1 augustus 2006 om 12:16:

Nou bij mij komt dus nu alles weer trug ....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 augustus 2006 om 15:03:
Nou bij mij komt dus nu alles weer trug

echt heel vaag, zijn ze soms teruggegroeid dan? Ik heb echt nergens last van! Heel soms wel eens verkouden ja maar dat is echt niks vergeleken bij ervoor!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :)suusje:) op dinsdag 1 augustus 2006 om 15:24:
echt heel vaag, zijn ze soms teruggegroeid dan? Ik heb echt nergens last van! Heel soms wel eens verkouden ja maar dat is echt niks vergeleken bij ervoor!

geen idee ik heb ook kinkhoest gehad en daar ben ik flink ziek van geweest daarna bloedarmoede en sinds dien voel ik me soms echt dak denk van sjonge jonge het heb nie veel geholpen:(
Waarschuw beheerder
ben benieuwd hoe t nu met dionne gaat!

Waarschuw beheerder
Waaaaaaaaaaaaaaaah.........ik kreeg gisteren een telefoontje, dat op 10 augustus mijn amandelen worden verwijderd..alle verhalen die ik hoor zijn geen pretje, maar ach, die krengen moeten er toch uit :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 3 augustus 2006 om 13:02:
Waaaaaaaaaaaaaaaah.........ik kreeg gisteren een telefoontje, dat op 10 augustus mijn amandelen worden verwijderd..alle verhalen die ik hoor zijn geen pretje, maar ach, die krengen moeten er toch uit

de mijne zijn 2 jaar terug verwijderd, het is de eerste dagen niet altijd prettig, maar wat een opluchting!
Is niets vergeleken bij alle keelontstekkingen,
doe het zo weer over!

Succes allemaal!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 augustus 2006 om 21:16:
de mijne zijn 2 jaar terug verwijderd, het is de eerste dagen niet altijd prettig, maar wat een opluchting!
Is niets vergeleken bij alle keelontstekkingen,
doe het zo weer over!

Geld ook voor mij
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 3 augustus 2006 om 13:02:
Waaaaaaaaaaaaaaaah.........ik kreeg gisteren een telefoontje, dat op 10 augustus mijn amandelen worden verwijderd..alle verhalen die ik hoor zijn geen pretje, maar ach, die krengen moeten er toch uit

aaah joh komt allemaal goed.. wij gaan gwoon ff samen pijn lijden, k moet 5 dagen na jou.. en idd ze moeten er toch uit :P

Waarschuw beheerder
Ja zoiets heb ik ook...las gisteren ook iets over het weglaseren van keelamandelen, maar goed ze kunnen je dan niet garanderen dat ze niet meer terug komen. Dan halen ze de amandels namelijk niet helemaal weg....

Ik ga wel voor de hard way ;)

En ik geloof jullie als jullie zeggen, geen betere keuze...ik loop in de winter altijd een keer of zeven aan de antibiotica, dat is helemaal funest voor je lijf!

Waarschuw beheerder
nou ik kan er over meepraten nu ...
wat een ellende..

operatie was goed gegaan , ze hadden me 2x de hoogste dosis medicatie gegeven .. gelukkig werd ik er suf van en heb ik geslapen .. na een uurtje emocht ik water.. daarna cola ging niet echt goed met slikken .. toen kreg ik een ijsje .. na 5 minuten er uitgespuugd... toen was ook nog eens de medicatie uitgewerkt .. dat spugen maakte de pijn nog erger.. gehuild heb ik en gevraagd om medicijnen .. angezien ik allergisch ben voor paracetmol kreeg ik iets anders .. ik werd hier ook helemaal versufd van het hielp wel tegen de pijn ..na een tijdje naar de wc proberen te gaan .. mams aan de ene kant zuster aan de andere kant .. was zo duizelig.. ging goed ik mocht naar huis ..in de rolstoel naar de auto .. eindelijk thuis gelijk het bed in ..wat een pijn drinken niks ging ... maarja het moest he anders wordt t alleen maar erger als je dat niet doet.. de dokter zei het werkwoord is nu drinken en slikken de komende tijd.. ik had pillen meegekregen maar die krijg ik niet af.. dus moest ik de pijn verdragen zonder enige medicatie.. gelukkig heb ik nu die zetpillen die verzachte de pijn wat.. ik leef nu op raketijdsjes, water,cola,boillion.. over eten praat ik nog nit dat krijg ik niet af.. ja een gekookt ei lukt wel ..
er staat ook een enorme druk op je oren en natuurlijk het hele gebied bij je keel .. je mond alles doet pijn van de operatie..
va het weekend kon er een piek komen dat het nog meer pijn gaat doen. als ik het niet uithoudt dan kan ik terug naar het ziekenhuis en wordt ik terug opgenomen en krijg ik daar medicatie .. ik hoop dat het niet nodig is en dat het gauw btr wordt..

ook zo vervelend.. dat ik niet fatsoendelijk kan praten en hoesten ook niet.. ik brabbel er maar wat op los..

diegene die nog moeten .. heel veel sterkte en btrschap alvast.
m
maar iedereen is anders .. bij de een doet het totaal geen pijn en de ander heeft er enorm veel last bij

Waarschuw beheerder
mja nu 1 tot 2 weken pijn en dan is het de laatste x geweest hopelijk..

ik had namelijk iedere maand wel keelonsteking en dat al een paar jaar.. en werd aleen maar erger steeds dus dan heb ik deze pijn er wel voor over...

mijn amandelen zaten helemaal onder de litekens van al die xren ontsteking gehad te hebben ..

Waarschuw beheerder
Jeeeetje...maak me gek. Meid, veel sterkte!!

Ik word nu wel een beetje peunerveus...

Hoefde jij geen nachtje te blijven? Ik moet dat wel; donderdagmorgen om half acht daar zijn en als het goed gaat, mag ik vrijdagmiddag/avond naar huis.

Jullie horen nog van me...

Waarschuw beheerder
Wat een hel hahahaha
Je heb wel een tijdje een ontzettende zwoele/geile stem
heb je toch nog wat :p

Waarschuw beheerder
hahaah jaa heerlijk die stem ... wordt er gek van !!!

het gaat nu even goed gelukkig maar ik voel al weer aankomen dat het zo weer de slechte kant opgaat..

maar dan helpt de boillion van mij lieve mama

Waarschuw beheerder
Vorig jaar zijn ze er bij mij uitgehaald. Om de 2 maanden ofzo had ik opgezette amandelen en enorm veel pijn bij het slikken. Daarom is er besloten om ze eruit te halen.
De meeste verhalen hier over de pijn kan ik niet helemaal plaatsen. Ik had de eerste 2 dagen behoorlijk last (vooral bij het slikken en als je moest niezen:S) Maar na 2 dagen werd alles weer beter en na ong. 5 dagen had ik nergens meer last van.

Maar na deze verhalen gelezen te hebben van sommige van jullie, kan ik daar alleen maar dankbaar voor zijn!

Sterkte en beterschap voor degene die er nu mee kampen of die nog moeten!

Waarschuw beheerder
Jippie...dat klinkt veelbelovend; het bovenstaande verhaal :) ik moet a.s. donderdag...

Waarschuw beheerder
Nog drie nachten....en ik heb nu ook fijn een terugval met mijn Cauda (pijnsyndroom) dus slik al een paar dagen tramadol, om de zenuwenpijn een beetje te stillen..sjonge jonge..het zit me fijn mee; NOT!!

Ach, die keel kan er dan ook nog wel bij....

Waarschuw beheerder
Nog twee nachtjes *bibber*

Hoe gaat het met jou Dionne??

Waarschuw beheerder
kom net van het ziekenhuis af, moet 6 september voor mijn amandelen
zie er nu ECHT heel erg tegenop

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 augustus 2006 om 17:29:
kom net van het ziekenhuis af, moet 6 september voor mijn amandelen

Hey meis, het zal ook geen pretje worden...maar als je veel ijswater drinkt, slinkt het sneller, des te sneller dus ook de pijn weg is...je moet waarschijnlijk moeite doen om te slikken, dat is het lastige...

Ik ben ook erg benieuwd, ik moet a.s. donderdag namelijk..ik hou jullie wel op de hoogte.

Waarschuw beheerder
Nog één nachtje...maak me gek!!

Morgen om 09:00 uur moet ik me melden in het ziekenhuis...

Waarschuw beheerder
heel veel succes en btrschap

ik moet zeggen sinds gisteren gaat het een stuk beter..

:woop: aleen ik tril nu helemaal van binnen , ben zwak , en heel erg misselijk..

maar komt door het niet eten

van het weekens kan ik pas beginnen met vast eten

maar goed heel veel sterkte

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 augustus 2006 om 13:33:
het gaat nu even goed gelukkig maar ik voel al weer aankomen dat het zo weer de slechte kant opgaat..

Dat had ik ook, ik voelde me 2 dagen na de operatie ook erg goed maar daarna kreeg ik weer een "terug val" , beter doe je het rustig aan na de operatie.

Ik had ook +- 1.5 week bijna niets kunnen eten :S daar wordt je heel erg flauw van (leven op ijsjes en boillion al wordt je daar ook niet vrolijk van).

Jeanette heel veel succes morgen! :flower:.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 augustus 2006 om 19:32:
maar goed heel veel sterkte

Dank ;)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 augustus 2006 om 19:44:
Jeanette heel veel succes morgen

Dank ;)

Krijg nu wel de kriebels hoor..ben niet bang voor de operatie, narcose...maar gewoon hoe het daarna gaat...hoop dat er geen complicaties komen en dat ik over een week weer aan de beterende hand ben.

Waarschuw beheerder
ik hoop t ook .. .dat je niet krijgt wat ik heb gehad en nog meerdere met mij .. maar mocht het gebeuren .. dan heb je een week flinke pijnen .. maar nu gaat t wel met mij dan he na ee nweek ... nu is het gewoon ook nog pijn maar dit is redelijk te verdragen ... aleen je kan gewoon niks vast eten... het is gewoon op boillion leven 1 tot 2 weken ...

maar je hoeft er zo ziek van van niks eten .. duizelig, trillerig van binnen ..

bij mij ging drinken en ijsjes ook bijna niet , heel veel moeite .. je kan ook ijsklontje in je mond beetje fijn bijten goed laten smelten dan verzacht lkkr , maar dit doe ik pas sinds gisteren ... in t begin v.d week lukte dit nog niet

houdt er ook rekening mee dat er heel veel druk op je oren staat .. een veel pijn aan je mond..

maar ik hoop dat het meevalt bij je ..

heel veel sterkte
Waarschuw beheerder
ik was 16, bijna 17 toen ze er bij mij uitgehaald werden..de pijn opzich ging wel, een dag na de operatie at ik alweer brood zonder korstjes:d ook praten lukte meteen weer..wel bleek ik overgevoelig voor de narcose dus moest onwijs overgeven..en bleeeef overgeven. wel zetpillen toen gehad gelukkig, maar moest iets langer int ziekenhuis blijven daardoor. toen ik weer thuis was at ik gewoon warm, wel geprakt en geen vlees..en smiddags griesmeelpap..heb helemaal int begin nog ff aan de babyvoeding gezeten, ivm voedselallergie mocht ik niet veel hebben..en ik moet zeggen, die fruithapjes van olvarit zijn goed te doen!!
maar ik had in 1jr tijd 5x keelontsteking gehad, en de pijn vd operatie woog echt niet op tegen de pijn die ik had tijdens mn laatste 2 keelontstekingen..maar toen had ik ook keelamandelen ter grootte van walnoten:rot:
ben zooo blij dak van die dingen af ben! nu 3 jaar later, nooooit meer keelontsteking gehad! (afkloppen;))
dus..heel veel sterkte, en t valt reuze mee!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 augustus 2006 om 19:32:
van het weekens kan ik pas beginnen met vast eten

???
ik mocht 3 weken nix hards of gekruid eten eten..maar voor de rest alles..

Uitspraak van actief op dinsdag 8 augustus 2006 om 21:25:
je moet waarschijnlijk moeite doen om te slikken, dat is het lastige...

viel reuze mee!
Uitspraak van Fennie op vrijdag 21 juli 2006 om 10:46:
wanneer gaat het praten weer normaal????

praten ging bij mij meteen weer normaal..goed niet op volle sterkte maar toch..toen ik bijkwam was ik zelf in staat om naar huis te bellen om te zeggen dat t goed ging..
Uitspraak van actief op zaterdag 5 augustus 2006 om 00:49:
Hoefde jij geen nachtje te blijven?

:yes: 2 zelfs..
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 augustus 2006 om 23:20:
houdt er ook rekening mee dat er heel veel druk op je oren staat .. een veel pijn aan je mond..

valt ook reuze mee..pijn aan je mond wel, maar dat komt vd watten die ze in je wangen proppen, en vd klemmen..maar druk op mn oren, nix van gemerkt..

Waarschuw beheerder
Euh..jij was natuurlijk bijna 17..ik ben 29 en hoe ouder, hoe lastiger.

Oh mensen, ik ben net een half uurtje wakker, maar stond op met tranen in mijn ogen..ik heb al best wat voor mijn kiezen gehad (zie eigen profiel) maar ik weet gewoon niet wat me te wachten staat, dat is het misschien.

Ach..ik laat alles over me heen komen, mijn vriend gaat mee en mijn moeder zal er zijn als ik wakker wordt uit de narcose.

Dank voor alle lieve woorden en zodra het weer kan laat ik iets van me horen!!

(k)
Waarschuw beheerder
morgen is het een maand na de operatie.
helse pijnen heb ik niet meer, maar nog wel last.
ik voel een irritant gevoel achter in mijn keel waar mijn amandelen zaten. alsof het verkeerd dichtgegroeit is.
praten gaat wel alleen heb ik moeite met bepaalde letters
zoals de R de O de EU de OE de L de NG enz
van de week effe bellen met de arts of dat wel hoort.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 10 augustus 2006 om 08:06:
Euh..jij was natuurlijk bijna 17..ik ben 29 en hoe ouder, hoe lastiger.

klopt..hoewel t sowieso lastiger is na je 10e, en dan maakte t niet zoveel meer uit..dan is het sowieso lastiger hoe oud je ook bent..toch? zoiets zeiden ze tegen mij..
Waarschuw beheerder
nou je gaat knock out, en dan wordt je wakker mét keelpijn maar zónder amandelen :)

heb overigens helemaal geen amandelen meer.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Heb het overleefd ;)

Ben 30 gram lichter, keelpijn rijker, koortsig...beetje wee van de narcose, maar ik heb een beetje geluk bij een ongeluk, dat ik redelijk zware pijnstillers slik voor mijn rug (Tramadol) en daarmee is het 2 uurtjes goed te houden, daarna wordt het zwaarder.

Drinken is lastig, maar ik doe het wel...even doorbikkelen. Kan met ijsblokjes, water erbij...verder eet ik ijsjes. Vanmorgen kwamen ze in het ziekenhuis aan met appelmoes, maar na 2 happen had ik daar geen behoefte meer aan. Mijn moeder heeft verse boullion gemaakt met weinig zout, maar ik mag die niet warm drinken..dus dan maar koud. Ik probeer het straks een beetje, moet natuurlijk wel op krachten blijven.

Op zich is het goed te doen, je moet je rustig houden..als ik wat doe dan is de pijn zeer aanwezig, maar ik heb een bed waarbij de hoofdsteun omhoog kan en dit is ook prettig.

Heb overigens ook een laptop, want zie mezelf nog niet echt achter de computer zitten.

Ik word trouwens wel tuureluurs van al het slijm, spuug het iedere keer maar uit in een beker..je bent je natuurlijk heel erg bewust van het slikken, want dat doet zeer. IJs verdoofd zeker, dus dan denk ik daar maar aan.

De kno arts zei dat mijn amandelen heel diep lagen en vrij groot waren en dat ik de eerst komende 10 dagen zeker pijn zal hebben. Gelukkig ben ik wel wat gewend...en net als altijd; alles komt goed.

Nu weer lekker doezelen, beetje tv kijken...van de week laat ik weer even weten hoe het met me gaat.
Waarschuw beheerder
na een week is het weg :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Azul op vrijdag 11 augustus 2006 om 15:43:
na een week is het weg

Nog zes dagen......;)

Waarschuw beheerder
donateur
afgelopen woensdag zijn mijn zoontje(bijna 3 jaar) zijn keel en neusamdelen eruit gehaald,en zijn oren doorgeprikt.

Net na de operatie was ie nog huilerig, maar toen ie na 2 uurtjes de speelkamer zag was ie weer vrolijk!

Hij mag trouwens niet eens warm douchen:s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 augustus 2006 om 22:08:
Hij mag trouwens niet eens warm douchen

klopt dat verdunt ook je bloed met kans dat het heel heftig kan gaan bloeden vandaar ook geen warm drinken en eten :) sterkte met je zoontje ;)
Waarschuw beheerder
Bij mij zijn alleen mijn neusamandelen verwijderd :)