Partyflock

Forumonderwerp · 848765

Waarschuw beheerder
ja zou bij die gene blijven :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:26:
ja zou bij die gene blijven

Dat weet je niet, want je zit niet in die situatie! :no:

Stomme vraag :/

Waarschuw beheerder
ik zou dan 200% zeker bij diegene blijven:jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Vanzelfsprekend :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:29:
Dat weet je niet, want je zit niet in die situatie!

hoezo kan ik dat niet weten als me vriend bvb erg ziek is laat ik hem niet vallen:no:
Waarschuw beheerder
donateur

Stomme vraag

Idd :/

Mensen kunnen (negatief) veranderen, als mijn vriend ziek zou worden en daarmee een negatieve houding zou krijgen waarbij hij nergens meer zin in heeft en iedereen meesleurt in zijn negatieve buien, dan hou ik het uiteindelijk voor gezien (y)

Waarschuw beheerder

dat is gelul natuurlijk. Bij dingen zoals dit kun je bij voorbaat zeggen wat je zou doen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Stel je (vriend vriendin) hoort heeft een ziekte wat doe jij ?

Stomme vraag

:jaja:

Vind alleen der antwoord ook dom als ik naar de vraag kijk

:/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:30:
hoezo kan ik dat niet weten als me vriend bvb erg ziek is laat ik hem niet vallen

Omdat je nooit weet wat zo'n ziekte voor jullie kan betekenen, in hoeverre het een belasting zal zijn, in hoeverre hij zal veranderen, etc etc

Waarschuw beheerder
hoezo kan ik dat niet weten als me vriend bvb erg ziek is laat ik hem niet vallen

Stel je vriend komt in n rolstoel te zitten en hij is helemaal verlamd... Zou je er dan niet ff 10 keer over nadenken of je wel of niet bij m wil blijven?!

Iedereen die zegt dat ie dan vanzelfsprekend bij m zou blijven, is gewoon niet realistisch :no: Je weet t niet...

Kan ook dat iemand zwaar depressief word ofzo, daar word je ook niet happy van!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:32:
at is gelul natuurlijk. Bij dingen zoals dit kun je bij voorbaat zeggen wat je zou doen.

Nee dus (n)

Waarschuw beheerder
dat is gelul natuurlijk. Bij dingen zoals dit kun je bij voorbaat zeggen wat je zou doen.

Dit is pas gelul!

Je kan nooit zeggen wat je gaat doen als je niet in zo n situatie zit! :no:

Domme opmerking (n)

Bugsje en ik zitten gelukkig weer op 1 lijn! B)

Waarschuw beheerder
Stel je vriend komt in n rolstoel te zitten en hij is helemaal verlamd... Zou je er dan niet ff 10 keer over nadenken of je wel of niet bij m wil blijven?!

Ik zou zeker geen relatie verbreken omdat de persoon in kwestie in een rolstoel zou komen te zitten. Dat zijn gewoon mijn principes.

is gewoon niet realistisch

dat is jou mening
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Kan je niet zeggen van tevoren :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:34:
k zou zeker geen relatie verbreken omdat de persoon in kwestie in een rolstoel zou komen te zitten. Dat zijn gewoon mijn principes.

Dus ook als dat inhoudt dat je je hele leven op moet offeren om bij diegene te blijven en voor diegene te zorgen?!

Je kan nu wel mooie praatjes hebben, maar dat vind ik gewoon hypocriet! Als je in die situatie zit, piep je wel anders :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 10 februari 2006 om 18:31:
Idd

Mensen kunnen (negatief) veranderen, als mijn vriend ziek zou worden en daarmee een negatieve houding zou krijgen waarbij hij nergens meer zin in heeft en iedereen meesleurt in zijn negatieve buien, dan hou ik het uiteindelijk voor gezien

Idd daar heb je gelijk in...

T.O. kan beter vragen....zou je proberen om bij diegene te blijven:p
Maar dan alsnog zegt iedereen hier natuurlijk ja...terwijl dat als het gebeurd wel weg gaan:jaja:

Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1762, 1736}
Artiest Just-D
Waarschuw beheerder
ik zou dan 200% zeker bij diegene blijven

idd ja

Waarschuw beheerder
dat is jou mening

Dat is geen mening, dat is n feit!

Je zit niet in die situatie, dus kan je ook niet nu al beslissen wat je dan zou doen!

:frusty:

Je kan wel zeggen dat je dat graag zou willen doen of proberen... Dat klinkt al heel anders...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:35:
Je kan nu wel mooie praatjes hebben, maar dat vind ik gewoon hypocriet! Als je in die situatie zit, piep je wel anders

dus hij krijgt een bvb auto ongeluk raakt verlampt end an moet ik bij hem weg gaan :vaag:
ik zou bij me vriend blijven als die iets krijgt al zou die blind worden blijf ik bij hem :yes: want daarom heet het ook liefde :lief:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:36:
idd ja

Ook als:
Uitspraak van :jaja:Een geval apart;p op vrijdag 10 februari 2006 om 18:35:
Idd

Mensen kunnen (negatief) veranderen, als mijn vriend ziek zou worden en daarmee een negatieve houding zou krijgen waarbij hij nergens meer zin in heeft en iedereen meesleurt in zijn negatieve buien, dan hou ik het uiteindelijk voor gezien

???
Je mag blij zijn als diegene die een ziekte krijgt/heeft alles eruit probeerd te halen en positief blijft:jaja:
Dat is niet altijd het geval:nee:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:37:
dus hij krijgt een bvb auto ongeluk raakt verlampt end an moet ik bij hem weg gaan
ik zou bij me vriend blijven als die iets krijgt al zou die blind worden blijf ik bij hem want daarom heet het ook liefde

Nee dat zeg ik niet! Je moet lezen!

Iedereen kan nu wel zo leuk roepen van Jaaa ik blijf bij m :lief:

Maar dat is gewoon hypocriet! :yes: Natuurlijk zou je bij m willen blijven, maar t kan ook zo zijn dat t in de praktijk gewoon niet werkt of dat je t niet aan kunt!

Je weet niet hoe je in bepaalde situaties zult reageren als je nog nooit in zo n situatie hebt gezeten...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hoezo kan ik dat niet weten als me vriend bvb erg ziek is laat ik hem niet valle

Ja maar wat is erg ziek?!
Zal er helemaal aan liggen wat voor een ziekte het is en wat voor n gevolgen die zal hebben voor alles!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou zeker geen relatie verbreken omdat de persoon in kwestie in een rolstoel zou komen te zitten. Dat zijn gewoon mijn principes.

Oké je blijft dus in eerste instantie bij iemand, en in tweede instantie dan?

Denk dat niemand hier zal zeggen dat diegene het uit zou maken, maar het spijt me zeer, als mijn vriend verlamd zou raken (en het maakt wel uit in hoeverre) dan zou de twijfel uiteindelijk wel toeslaan ja.

Daarnaast is het maar net hoe je samen zo'n situatie kan dragen, en geloof me, heel veel mensen kunnen dat niet. dat heeft niets met onwil te maken, maar met onmacht.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:36:
e zit niet in die situatie, dus kan je ook niet nu al beslissen wat je dan zou doen!

Idd, dat is gewoon 'mooi weer' spelen en niet verder denken. Denk dat weinig mensen zich maar realiseren wat het is als je vriend/vriendin ziek/gehandicapt/psychisch raakt.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:39:
Maar dat is gewoon hypocriet! Natuurlijk zou je bij m willen blijven, maar t kan ook zo zijn dat t in de praktijk gewoon niet werkt of dat je t niet aan kunt!

Je weet niet hoe je in bepaalde situaties zult reageren als je nog nooit in zo n situatie hebt gezeten...

Helemaal waar (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:35:
Dus ook als dat inhoudt dat je je hele leven op moet offeren om bij diegene te blijven en voor diegene te zorgen?!

als ik echt van diegene houd zou ik dat zeker doen.

Waarschuw beheerder
donateur
een echt antwoord heb ik hier niet op
maar ik ken sinds enige tijd een meisje dat ook erg ziek is
onlangs nog hopende op enigzins goed nieuws,maar t bleek slechter te zijn dan verwacht
anywayz,naast t feit dat t echt een spontane vrolijke meid is(en vaak ook wil zijn )
heb ik een enorm groot respect voor haar,ze wil alles zo positief mogelijk zien...
en eigenlijk he
dan schaam ik me soms kapot...

let er voor de gein maar s op,
hoe je onbewust maar toch altijd wel loopt te klagen of te zeuren om de kleinste kut dingen,das vaker dan je denkt
maar goed ,terug ontopic komende
als ik haar nou als voorbeeld zou pakken,dan zou mn antwoord ja zijn
en zo goed en slecht t toelaat een steun te zijn voor dr
en ook al zou t misschien heel anders zijn dan alle andere relaties/situaties van hedensdaags
dan kan je toch ooit nog s denken van : naast al die kutstreken en onzin gedurende mn leven
heb ik toch nog ooit wel s wat goeds gedaan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 10 februari 2006 om 18:39:
Oké je blijft dus in eerste instantie bij iemand, en in tweede instantie dan?

Denk dat niemand hier zal zeggen dat diegene het uit zou maken, maar het spijt me zeer, als mijn vriend verlamd zou raken (en het maakt wel uit in hoeverre) dan zou de twijfel uiteindelijk wel toeslaan ja.

Daarnaast is het maar net hoe je samen zo'n situatie kan dragen, en geloof me, heel veel mensen kunnen dat niet. dat heeft niets met onwil te maken, maar met onmacht.

Precies!

Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 10 februari 2006 om 18:39:
Idd, dat is gewoon 'mooi weer' spelen en niet verder denken. Denk dat weinig mensen zich maar realiseren wat het is als je vriend/vriendin ziek/gehandicapt/psychisch raakt.

Idd... Dat stomme gelul van ik hou zoveel van m, ik zou nooit bij m weggaan is zo hypocriet! :frusty:

Als je niet weet waar je t over hebt, zeg dan gewoon niks!

Volgens mij hebben ze niet door wat de gevolgen van een bepaalde ziekte kunnen zijn en wat voor impact dat op je leven kan hebben...
Waarschuw beheerder
donateur
Vind ook dat ligt aan de situatie :yes: Ben je zelf echt gelukkig als je een vriend hebt die niets meer kan en in en rolstoel zit? Je kan nooit weten hoe jou gevoel is op dat moment. Het is makkelijk te zeggen dat je altijd bij je vriend blijft...maar als die situatie zich echt voordoet, tja, erg moeilijk.

Waarschuw beheerder

mijn pa is al heel wat jaren invalide, hij loopt moeilijk. Maar het blijft dezelfde persoon. Ik ga niet zeggen: Pa, je bent invalide dus ik ga op mezelf wonen, ik wil niet met jou samenwonen :frusty:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tsjaa scheelt er een beetje aan.. Als we er beiden goed mee om kunnen gaan zou ik wel bij hem blijven!

Waarschuw beheerder
tuurlijk blijf je bij die gene
is toch logisch als je er van te voren van houd
verandert er niks aan
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:42:
Volgens mij hebben ze niet door wat de gevolgen van een bepaalde ziekte kunnen zijn en wat voor impact dat op je leven kan hebben...

jawel hoor

Waarschuw beheerder
kan me geen ene moer schelen wat voor ziekte ik zou gewoon bij hem blijven ja ik zal der zelf ook wel veel meemaken dan dan maar ja als je van die gene houd dan loop je niet snel weg is mijn mening dan :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:43:
mijn pa is al heel wat jaren invalide, hij loopt moeilijk. Maar het blijft dezelfde persoon. Ik ga niet zeggen: Pa, je bent invalide dus ik ga op mezelf wonen

Wat is dat nou voor een onnozele vergelijking :vaag:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:45:
jawel hoor

Neehoor, dat kán je gewoon niet weten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:43:
mijn pa is al heel wat jaren invalide, hij loopt moeilijk. Maar het blijft dezelfde persoon. Ik ga niet zeggen: Pa, je bent invalide dus ik ga op mezelf wonen

Je vader is je vader, dat valt niet te vergelijken met je partner!

Dit is nou appels met peren vergelijken!

Je moet goed lezen!

Ik zeg dat je niet weet hoe je in zo n situatie zou reageren, dus ga nou niet met zn allen n beetje hypocriet lopen te doen!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :jaja:Een geval apart;p op vrijdag 10 februari 2006 om 18:38:
???
Je mag blij zijn als diegene die een ziekte krijgt/heeft alles eruit probeerd te halen en positief blijft
Dat is niet altijd het geval

ja dan ook.

Ik ben al 9 jaar met mijn meissie, denk je nou echt dat ik haar zomaar laat zitten ofzow. Heb haar net ten huwelijk gevraagd.... Hoe ging het ook alweer..... tot de dood jullie scheidt???
Waarschuw beheerder
donateur
Het ligt eraan hoe iemand geestelijk veranderd zodra hij ziek wordt. Je vriend blijft wel dezelfde PERSOON, maar de PERSOONLIJKHEID kan 180 graden draaien!

Waarschuw beheerder
kan me geen ene moer schelen wat voor ziekte ik zou gewoon bij hem blijven ja ik zal der zelf ook wel veel last van krijgen mt zoon persoon dan maar ja als je van die gene houd dan loop je niet snel weg is mijn mening dan

:respect:
Als je echt van iemand houdt maakt het niet uit of je er wat levenskwaliteit voor in moet leveren!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:44:
tuurlijk blijf je bij die gene
is toch logisch als je er van te voren van houd
verandert er niks aanlaatste aanpassing 10 februari 2006 18:45

oh kijk es aan me vriend nou lief van je hoor pop :lief: zou ook bij jou blijven :Lief:
Waarschuw beheerder
donateur
kan me geen ene moer schelen wat voor ziekte ik zou gewoon bij hem blijven ja ik zal der zelf ook wel veel last van krijgen mt zoon persoon dan maar ja als je van die gene houd dan loop je niet snel weg is mijn mening dan

Je denkt te gemakkelijk, zet je roze brilletje even af (y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ClubKutje aka DiscoSlet EN Bugs, jullie zijn echt waardeloos.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 10 februari 2006 om 18:46:
Neehoor, dat kán je gewoon niet weten

Idd :yes:

Onder welke f*cking steen kom jij vandaan?! :frusty:

Of je bent er te dom voor, of je wilt me niet begrijpen... Dus blijf jij maar lekker verder leven in je fantasie wereldje! (y)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:47:
Als je echt van iemand houdt maakt het niet uit of je er wat levenskwaliteit voor in moet leveren!

BULLSHIT!

Zo gaat t in sprookjes... Niet in t echte leven :no:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kippie3000 op vrijdag 10 februari 2006 om 18:46:
Het ligt eraan hoe iemand geestelijk veranderd zodra hij ziek wordt. Je vriend blijft wel dezelfde PERSOON, maar de PERSOONLIJKHEID kan 180 graden draaien

Kijk (y)

Inderdaad, helemaal waar (y)
En daarnaat, is het egoïstisch om voor jezelf te kiezen? Iedereen heeft toch toekomst idealen? Dat je daar wat vanaf moet stappen, oké dat is te overzien.

maar ik zie het niet zitten als ik nu al voor mijn vriend zou moeten zorgen die zwaar verlamd zou zijn.

Dat heeft niets met liefde te maken, ik zou andersom niet eens willen dat hij bij mij zou blijven als ik zwaar verlamd zou zijn, liuever zie ik hem dan nog wat van het leven maken en genieten (y) Al doet dat nog zo zeer,

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 10 februari 2006 om 18:48:
Je denkt te gemakkelijk, zet je roze brilletje even af

Hehe... 2 zielen, 1 gedachte! ;)

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 10 februari 2006 om 18:48:
ClubKutje aka DiscoSlet EN Bugs, jullie zijn echt waardeloos.

Waardeloos?! :/ Omdat wij realistisch zijn?!

Pffftt... Zeg dan gewoon niks (n)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:48:
Zo gaat t in sprookjes... Niet in t echte leven

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Of je bent er te dom voor

dat ben jij al zie ik in dit topic

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:49:
Omdat wij realistisch zijn?!

gevoelloos en respectloos
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 10 februari 2006 om 18:50:

Als je nix nuttigs te melden heb, ga dan naar bed ofzo :gaap:
Waarschuw beheerder
donateur

Whahahaha jahoor :D eerlijk, oprecht, verder kijkend dan ons neus lang is (y)

Waarschuw beheerder
BULLSHIT!

Zo gaat t in sprookjes... Niet in t echte leven

Wat jij zegt is pas BULLSHIT. Als ik trouw, betekend dat voor mij nog steeds tot de dood ons scheidt, en voor elkaar zorgen in voor en tegenspoed. Noem me maar een oude lul, maar zo denk ik erover.

Waarschuw beheerder

Dat heet realistisch nadenken... Nooit van gehoord zeker?! :frusty:

Iedereen die hier loopt te verkondigen dat je 200% zeker bij diegene zouden blijven, die zijn dom :yes:

Als je niets zinnigs te melden hebt, zeg dan gewoon niks!

Waarschuw beheerder
weet ik niet! hangt ook van de ziekte af denk ik
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:51:
Wat jij zegt is pas BULLSHIT. Als ik trouw, betekend dat voor mij nog steeds tot de dood ons scheidt, en voor elkaar zorgen in voor en tegenspoed. Noem me maar een oude lul, maar zo denk ik erover.

Tuurlijk, zo denkt iedereen erover, ook ik, maar in sommige situaties loopt het gewoon anders (y)

En dat kan je nu gewoon niet bedenken :nee:

Je kan nu gewoon niet zeggen of je wel of niet blijft, al zou je nu zo graag willen en zijn dat je principes, niets is zo veranderlijk als een mens en niets kan zo anders zijn dan datgene dat we nog niet weten (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 10 februari 2006 om 18:49:
En daarnaat, is het egoïstisch om voor jezelf te kiezen? Iedereen heeft toch toekomst idealen? Dat je daar wat vanaf moet stappen, oké dat is te overzien.

maar ik zie het niet zitten als ik nu al voor mijn vriend zou moeten zorgen die zwaar verlamd zou zijn.

Ik heb dit onderwerp ook een keer met mijn vriend besproken: we zouden er beide achter staan om aan onze eigen toekomst te denken.
Het hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je niet meer van je vriend houdt, maar op een andere manier dan eerst.

Waarschuw beheerder
Iedereen die hier loopt te verkondigen dat je 200% zeker bij diegene zouden blijven, die zijn dom

Jij bent echt erg zeg :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:52:
weet ik niet! hangt ook van de ziekte af denk ik

Precies

Waarschuw beheerder
donateur
Als je niets zinnigs te melden hebt, zeg dan gewoon niks!

DAN zou t akelig stil zijn ineens denk ik
uiteraard zou ik dan reeds nog aanwezig zijn B)
maar dan was t toch minder denk ik
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kippie3000 op vrijdag 10 februari 2006 om 18:52:
Ik heb dit onderwerp ook een keer met mijn vriend besproken: we zouden er beide achter staan om aan onze eigen toekomst te denken.
Het hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je niet meer van je vriend houdt, maar op een andere manier dan eerst.

Inderdaa, heb het hioer ook vaak met mijn vriend over gehad, en we denken hetzelfde, en ook al willen we samen oud worden, we weten allebei dondersgoed dat het niet realistisch zou zijn om dat nu te bezweren. je weet immers nooit wat er op je pad komt

Waarschuw beheerder
Ja ik blijf bij hem.
Ik hou van hem en is de papa van mijn kids.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 10 februari 2006 om 18:52:
Tuurlijk, zo denkt iedereen erover, ook ik, maar in sommige situaties loopt het gewoon anders

Vertel me dan eens welke. Een ernstige ziekte is voor mij in tegenspoed. Ik BLIJF bij haar omdat ik van haar hou. Ik zal het je nog sterker vertellen: Ik zou me SCHAMEN als ik haar niet zou steunen/helpen of erger: Haar daardoor zou verlaten!

Je kan nu gewoon niet zeggen of je wel of niet blijft

Dan ben je een type die dus niet goed nadenkt over trouwen. Nogmaals IN VOOR EN TEGENSPOED!

Waarschuw beheerder

Yeah sure! *proest*

(n)

Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 10 februari 2006 om 18:51:
eerlijk, oprecht, verder kijkend dan ons neus lang is

Nee Bugs, t is beter dat wij ook weer onze bril opzetten en meedoen met hun droomwereldje! ;)

Nee hoor, dat is heel mooi dat je er zo over denkt!

Alleen in de praktijk werkt t gewoon niet zo, heel simpel!

Vroeger bleven mensen bij elkaar vanwege de sociale druk en omdat scheiden toen uit den boze was... Anders waren er net zo veel echtscheidingen geweest als nu :yes:

Natuurlijk zou ik ook bij mn vriend willen blijven als ie n ziekte had, maar t kan ook zo zijn dat t gewoon niet kan!

Kun je nu wel mooie verhaaltjes ophangen, maar zo werkt t gewoon niet in de praktijk :no:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:54:
Vertel me dan eens welke. Een ernstige ziekte is voor mij in tegenspoed. Ik BLIJF bij haar omdat ik van haar hou. Ik zal het je nog sterker vertellen: Ik zou me SCHAMEN als ik haar niet zou steunen/helpen of erger: Haar daardoor zou verlaten!

Oké iemand die zwaar psychisch gestoord wordt, chronisch (en ja! dat kan iedereen overkomen)

iemand die tot zn nek toe verlamd zou zijn

iemand die in een roilstoel komt en zo zwaar deprseeief wordt dat er niet meer met diegene te leven valt

iemand die door ernstig hersenletsel het niveau van een kleuter krijgt, inclusief broekpoepen etc.

Denk daar maar eens over na (y)
Dan ben je een type die dus niet goed nadenkt over trouwen. Nogmaals IN VOOR EN TEGENSPOED!

Juist wel, omdat ik de boel niet idealiseer en verromantiseer, juist door reeël en eerlijk te blijven kom je verder dan door je vast te houden aan het mooi geschetste sprookje
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou me SCHAMEN als ik haar niet zou steunen/helpen

Ja, dat zou ik ook doen, maar je kan je (ex) vriend ook blijven helpen als je niet meer bij elkaar bent. Maar wel zou ik ook aan mijn eigen toekomst denken.

Waarschuw beheerder
Je kan nu gewoon niet zeggen of je wel of niet blijft, al zou je nu zo graag willen en zijn dat je principes, niets is zo veranderlijk als een mens en niets kan zo anders zijn dan datgene dat we nog niet weten

Amen! :respect:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:52:
Jij bent echt erg zeg

Nee hoor :no: Dat heet nogmaals gewoon realistisch nadenken!

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:53:
DAN zou t akelig stil zijn ineens denk ik
uiteraard zou ik dan reeds nog aanwezig zijn
maar dan was t toch minder denk ik

Idd... zouden alleen wij en bugsje nog aanwezig zijn B)

Pffttt... Volgens mij wil je t gewoon niet begrijpen!

Natuurlijk zou iedereen bij diegene willen blijven, je houdt immers van diegene... Maar als t niet gaat, gaat t gewoon niet!

Je kan niet nu al zeggen wat je in zo n situatie zou doen, daarvoor moet je in die situatie zitten!

:frusty:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ligt aan de situatie

als het een ziekte is die mijn gezondheid ook in gevaar zou brengen en/of die van me kids (bijv AIDS)
Dan zou ik de relatie wel be-eindigen

ik zou m steunen waar ik maar kan
maar ik zou t zekere voor het onzekere nemen, al is het maar om mijn kids te beschermen
want als ik t ook krijg dan hebben ze ook geen moeder meer

als het kanker of invaliditeit zou zijn....
ik zou bij diegene blijven (mits ermee te leven is)
sommige ziektes kunnen een heel ardig iemand veranderen in Mr Hyde :(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ligt eraan of het echte liefde is denk ik...
Als dat zo is dan zou ik me niet kunnen voorstellen iemand om die reden te verlaten.
Ik heb zelf bij mijn ouders gezien wat voor impact een ziekte op een relatie kan hebben en gelukkig is bij ons thuis het allemaal positief gebleven, de band is er alleen maar sterker door geworden.

Waarschuw beheerder
Blijven! Ik denk niet dat het een keuze is....?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 10 februari 2006 om 18:56:
Oké iemand die zwaar psychisch gestoord wordt, chronisch (en ja! dat kan iedereen overkomen)

iemand die in een roilstoel komt en zo zwaar deprseeief wordt dat er niet meer met diegene te leven valt

iemand die door ernstig hersenletsel het niveau van een kleuter krijgt, inclusief broekpoepen etc.

Denk daar maar eens over na

Idd... Zou je dan 200% zeker bij diegene blijven?!

No way :no:

Juist wel, omdat ik de boel niet idealiseer en verromantiseer, juist door reeël en eerlijk te blijven kom je verder dan door je vast te houden aan het mooi geschetste sprookje

Helemaal mee eens (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:58:
Als dat zo is dan zou ik me niet kunnen voorstellen iemand om die reden te verlaten.

Je verlaat iemand niet om die reden, maar omdat je leven ingrijpend anders wordt en je dat niet dragen kan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 10 februari 2006 om 19:01:
Je verlaat iemand niet om die reden, maar omdat je leven ingrijpend anders wordt en je dat niet dragen kan.

Als ik zelf in n rolstoel zou komen en niets meer zelf zou kunnen zou ik nog geen eens willen dat mijn vriend zn hele leven aan zou passen en opgeven voor mij :no:

Hoe erg ik dat dan ook zou vinden...

Waarschuw beheerder

Dat kan ik me dan nog een heel klein ietsiepietsie bij voorstellen omdat de persoon dan totaal anders wordt, maar bij deze:

Denk daar maar eens over na

Zou ik ZEER ZEKER bij haar blijven, maar goed, JIJ hoeft mij gelukkig niet te geloven....

Nee hoor Dat heet nogmaals gewoon realistisch nadenken!

Ik noem het egoistisch

Ligt eraan of het echte liefde is denk ik...
Ik heb zelf bij mijn ouders gezien wat voor impact een ziekte op een relatie kan hebben en gelukkig is bij ons thuis het allemaal positief gebleven, de band is er alleen maar sterker door geworden.

Kijk, eindelijk iemand die WEL begrijpt hoe het moet!

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 18:59:
Blijven! Ik denk niet dat het een keuze is....?

Precies, zeker als je getrouwd bent, is dat een PLICHT. Daarom zou ik ook, dat er niet goed nagedacht wordt over trouwen....
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb werkelijk geen flauw idee. Ik hoop dat dat zo zou zijn, maar dat hangt af van heel veel verschillende factoren.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:07:
Ik noem het egoistisch

Bullshit!

Je moet goed lezen, heb jij volgens mij n beetje moeite mee!

Ik zeg dat ik natuurlijk ook bij diegene zou willen blijven, alleen dat ik niet weet hoe ik zou reageren omdat ik niet in die situatie zit!

Je kan er gewoon niet over oordelen, klaar!

Je kan wel mooie verhaaltjes ophangen, maar als je in die situatie zit is t allemaal heel anders...

Zou ik ZEER ZEKER bij haar blijven, maar goed, JIJ hoeft mij gelukkig niet te geloven....

Jij bent echt kortzichtig! :yes:

Zo denk je er nu over, maar je kan mij niet vertellen dat als je eenmaal in die situatie zit je niet n beetje zou twijfelen...

Misschien gaat t gewoon niet, trek je t niet of trekt zij t wel niet... Je weet t nooit!
Waarschuw beheerder
donateur
k noem het egoistisch

Voor jezelf kiezen is ook egoïstisch in de zuivere zin van het woord, maar ieder mens heeft egoïsme in zich. Dat hoort bij overleven (y)
Dat kan ik me dan nog een heel klein ietsiepietsie bij voorstellen omdat de persoon dan totaal anders wordt, maar bij deze:

Bij al die andere ziektes kan iemand zijn gedrag ook ingrijpend veranderen of niet dan?

Kijk, ik zou ook niet meteen weggaan, ervoor knokken, maar ik kan inderdaad niet garanderen dat ik op de lange duur zou blijven :nee:
Precies, zeker als je getrouwd bent, is dat een PLICHT. Daarom zou ik ook, dat er niet goed nagedacht wordt over trouwen....

Nou ja goed, dan denken we anders over trouwen, de enige plicht die mensen naar elkaar hebben is elkaar gelukkig maken.

En als mijn vgriend zwaar ziek/verlamd whatever zou zijn, zou hij mij niet gelukkig meer kunnen maken, en andersom (als ik zo zou zijn) hem ook niet.

Echte liefde is dan pas elkaar loslaten en een beter leven gunnen.

En ik heb het dus over de extreme gevallen, een manke vriend of één op wielen kan ik best mee leven.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:12:
Je moet goed lezen, heb jij volgens mij n beetje moeite mee!

Ik zeg dat ik natuurlijk ook bij diegene zou willen blijven, alleen dat ik niet weet hoe ik zou reageren omdat ik niet in die situatie zit!

Je kan wel mooie verhaaltjes ophangen, maar als je in die situatie zit is t allemaal heel anders...

Precies!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 10 februari 2006 om 19:12:
Voor jezelf kiezen is ook egoïstisch in de zuivere zin van het woord, maar ieder mens heeft egoïsme in zich. Dat hoort bij overleven

Idd (y)

Bij al die andere ziektes kan iemand zijn gedrag ook ingrijpend veranderen of niet dan?

Kijk, ik zou ook niet meteen weggaan, ervoor knokken, maar ik kan inderdaad niet garanderen dat ik op de lange duur zou blijven

Dat bedoel ik! :yes: Dat kan niemand garanderen en daarom vind ik dat gelul van de meeste hier zo hypocriet!

Echte liefde is dan pas elkaar loslaten en een beter leven gunnen.

Waarschuw beheerder
donateur

correct nederlands typen?:cheer:

Waarschuw beheerder

Nogmaals als je elkaar het JA woord geeft, betekend dat ik VOOR en TEGENSPOED. Het is dan ook je plicht ervoor te zorgen dat je voor je partner zorgt. Noem jij het maar kortzichtig, ik noem DIT pas realistisch....

Zo denk je er nu over, maar je kan mij niet vertellen dat als je eenmaal in die situatie zit je niet n beetje zou twijfelen...

DAT ontken ik ook niet, maar nogmaals ik zie het als mijn plicht om dan voor haar te zorgen, punt!

Waarschuw beheerder
Kijk, eindelijk iemand die WEL begrijpt hoe het moet!

Dat heb ik wel geleerd nadat mijn pa ongeneeslijk ziek is geworden en zeer hulpbehoevend.

gelukkig is niet iedereen zo dat hij/zij de ander verlaat omdat de ander ziek is geworden dan zou er helemaal niets meer van de wereld terechtkomen.

Je kiest voor elkaar en niet voor gezondheid of ziekte...
Dat zijn dingen die niet iedereen zich realiseerd als ze in het huwelijksbootje stappen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:18:
Nogmaals als je elkaar het JA woord geeft, betekend dat ik VOOR en TEGENSPOED. Het is dan ook je plicht ervoor te zorgen dat je voor je partner zorgt. Noem jij het maar kortzichtig, ik noem DIT pas realistisch....

Helemaal mee eens

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:20:
Dat zijn dingen die niet iedereen zich realiseerd als ze in het huwelijksbootje stappen.

*zucht*

Gelukkig ben ik niet de enige hier die er zo over denkt.... Dank je, ik begon al twijfelen of IK wel normaal zou zijn!

Waarschuw beheerder

Nee dat heet kortzichtig! :yes:

Natuurlijk beloof je elkaar trouw in voor en tegenspoed en t is ook mooi dat je daar zoveel waarde aan hecht, maar in de praktijk werkt t gewoon niet zo!

Je weet niet hoe je zou reageren in zo n situatie :no: Natuurlijk zou iedereen wel bij hun partner willen blijven, maar soms gaat t gewoon niet!

DAT ontken ik ook niet, maar nogmaals ik zie het als mijn plicht om dan voor haar te zorgen, punt!

En dat is ook mooi... Je zou t ook altijd kunnen proberen maar in voor en tegenspoed is n relatief begrip...

Hoeveel tegenspoed kan n mens handelen?!
Waarschuw beheerder
donateur
zolang het geen geslachtsziekte is, is er toch niets aan de hand? O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:21:
En dat is ook mooi... Je zou t ook altijd kunnen proberen maar in voor en tegenspoed is n relatief begrip...

Inderdaad :jaja:

En in voor en tegenspoed?

Als je vrouw je nou bedriegt en aids oploopt?

Voor en tegenspoed toch?

Je blijft voor haar zorgen, no matter what :/

Waarschuw beheerder
Maar dat is gewoon hypocriet! Natuurlijk zou je bij m willen blijven, maar t kan ook zo zijn dat t in de praktijk gewoon niet werkt of dat je t niet aan kunt!

Helemaal mee eens! :yes:

Heb het meegemaakt en ben bij hem gebleven ondanks dat veel mensen mij het 'advies' gaven om voor mezelf te kiezen en bij hem weg te gaan. Maar als je van iemand houdt is het vanzelfsprekend dat je bij diegene blijft. Hoe het echter in de praktijk uitpakt hangt van heel veel factoren af; o.a. of beide partners goed (blijven) communiceren, of iemand het geestlijk goed aankan en bereid is veel op te geven. In zo'n situatie kan je heel makkelijk uit elkaar groeien of je groeit juist heel erg naar elkaar toe, weet je ook niet van te voren.

de PERSOONLIJKHEID kan 180 graden draaien!

Klopt ook! Veel mensen denken dat het allemaal voorbij is als iemand weer 'genezen' is, maar vaak begint 't dan pas echt. De partner (en jijzelf ook) komt in een verwerkingsproces en wordt zich bewust van beperkingen/gevolgen t.g.v de ziekte enz. enz. Iemand kan ontzettend veranderen na een ernstige ziekte, zowel in positieve als in negatieve zin...

Natuurlijk kan je je partner steunen en heel ver gaan voor iemand, maar als het ten koste gaat van jezelf moet je weer voor jezelf kiezen want niemand heeft er wat aan als jij er aan onderdoor gaat, of nog erger; beide...
Waarschuw beheerder
als je veel van iemand houd neem je die ziekte er ook wel bij . maar het hangt ook af van alle factoren er om heen. En de ernst van de ziekte. Maar ik zou er zeker voor vechten en niet snel de moet opgeven.
Waarschuw beheerder
donateur

Ga jij es ff gauw terug de caravan in (n)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:20:
Dat heb ik wel geleerd nadat mijn pa ongeneeslijk ziek is geworden en zeer hulpbehoevend.

gelukkig is niet iedereen zo dat hij/zij de ander verlaat omdat de ander ziek is geworden dan zou er helemaal niets meer van de wereld terechtkomen.

Ik zeg ook niet dat ik diegene zou verlaten :no: Ik zeg alleen dat t niet zo makkelijk is om toch bij iemand te blijven...

Het is kortzichtig om te zeggen dat je dan 200% zeker bij diegene zou blijven want je weet nooit wat je zou doen in zo n situatie!

Natuurlijk zou ik ook bij diegene willen blijven als je van iemand houdt, maar als dat zou betekenen dat ik daar bijvoorbeeld mijn hele leven en toekomstplannen voor zou moeten aanpassen, zou ik wel even twijfelen :yes:

En misschien werkt t gewoon niet op de lange termijn, dan kan ik niet garanderen dat ik tóch in voor en tegenspoed bij diegene zou blijven.

Waarschuw beheerder
Nee dat heet kortzichtig!

Whatever :bloem:

maar in de praktijk werkt t gewoon niet zo!

En waarom niet? Juist, omdat mensen er tegenwoordig niet meer over nadenken wat trouwen inhoudt!

Tsja, in dit geval blijf ik het nog steeds als een plicht zien. Punt uit. Heb je daar bij voorbaat al enige twijfels over, of je die verplichtingen waar kunt maken, moet je niet gaan trouwen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 10 februari 2006 om 19:23:
Inderdaad

Voor en tegenspoed toch?

Je blijft voor haar zorgen, no matter what

Dat bedoel ik nou! :yes:

Het hangt helemaal af vd situatie, daarom kun je nu niet zeggen of je wel of niet bij diegene zou blijven!

Uitspraak van afwazig!!! op vrijdag 10 februari 2006 om 19:24:
Ga jij es ff gauw terug de caravan in

Waarom?!

Zo denk ik er gewoon over... Is gewoon realistisch!

Waarschuw beheerder
Gelukkig ben ik niet de enige hier die er zo over denkt.... Dank je, ik begon al twijfelen of IK wel normaal zou zijn!

Ik vind het heel normaal dat jij zo denkt alleen mensen zijn tegenwoordig zo kortzichtig dat ze alleen voor hun eigen hachje kiezen en niet aan een ander denken dat vind ik jammer aan de mentaliteit van tegenwoordig...

Waarschuw beheerder
Mijn oma heeft 10 jaar (!!!) mijn zieke opa moeten verzorgen. Werd ze daar gelukkig van? Denk het niet nee. Maar ze hield zielsveel van die man en zag het ook als haar PLICHT voor hem te zorgen. Zo denk ik er net zo over. Nogmaals, noem me maar een oude lul, zo denk ik erover!
Waarschuw beheerder
donateur
Just D, ik denk dat jij nog wel eens keihard op je bek kan gaan met dat huwlijk van je (no offence) echt, je idealiseert het alleen maar :/

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:24:
Natuurlijk kan je je partner steunen en heel ver gaan voor iemand, maar als het ten koste gaat van jezelf moet je weer voor jezelf kiezen want niemand heeft er wat aan als jij er aan onderdoor gaat, of nog erger; beide...

Ariel, helemaal mijn mening zoals jij het beschrijft (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:27:
Mijn oma heeft 10 jaar (!!!) mijn zieke opa moeten verzorgen. Werd ze daar gelukkig van? Denk het niet nee. Maar ze hield zielsveel van die man en zag het ook als haar PLICHT voor hem te zorgen. Zo denk ik er net zo over. Nogmaals, noem me maar een oude lul, zo denk ik erover!

Ten eerste is het anders als je al 40 jaar getrouwd bent lijkt mij, ten tweede ligt het eraan wat voor ziekte het is en hoe jouw opa deze ziekte heeft gedragen (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:25:
En waarom niet? Juist, omdat mensen er tegenwoordig niet meer over nadenken wat trouwen inhoudt!

Wie heeft t hier eigenlijk over trouwen?! Daar begin jij over, maar dat was de vraag helemaal niet :/

Maar goed, dat is idd zo...

Maar wil jij mij vertellen dat als jouw vrouw aids heeft omdat ze bijvoorbeeld aan de drugs is geraakt of vreemd is gegaan en jou met aids heeft of kan besmetten, dat je dan alsnog bij dr blijft?!

Waarschuw beheerder
Ik zeg ook niet dat ik diegene zou verlaten Ik zeg alleen dat t niet zo makkelijk is om toch bij iemand te blijven...

Het is kortzichtig om te zeggen dat je dan 200% zeker bij diegene zou blijven want je weet nooit wat je zou doen in zo n situatie!

Natuurlijk zou ik ook bij diegene willen blijven als je van iemand houdt, maar als dat zou betekenen dat ik daar bijvoorbeeld mijn hele leven en toekomstplannen voor zou moeten aanpassen, zou ik wel even twijfelen

En misschien werkt t gewoon niet op de lange termijn, dan kan ik niet garanderen dat ik tóch in voor en tegenspoed bij diegene zou blijven.

Dan zou jij dus ook nooit moeten trouwen als jij niet weet of je in voor en tegenspoed bij iemand kan blijven

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:26:
Inderdaad

Voor en tegenspoed toch?

Je blijft voor haar zorgen, no matter what

Naja, dit is natuurlijk weer een kansloos voorbeeld maar goed. Je vergeet hierbij even dat je vreemd gegaan is, ach laat ook maar, je snapt het toch niet.....

Ik vind het heel normaal dat jij zo denkt alleen mensen zijn tegenwoordig zo kortzichtig dat ze alleen voor hun eigen hachje kiezen en niet aan een ander denken dat vind ik jammer aan de mentaliteit van tegenwoordig...

Niks meer aan toe te voegen...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:28:
Dan zou jij dus ook nooit moeten trouwen als jij niet weet of je in voor en tegenspoed bij iemand kan blijven

Dat wete uiteindelijk niemand :gaap:

je kan het willen, ervoor gaan, etc etc.

Maar het zeker weten kan je niet (n)

Als jouw vriend nou opeens psychpoaat blijkt te zijn en oude oma's beroofd en verkracht?

Voor en tegenspoed toch?

(ja ik overdrijf een beetje maar het ging om het principe toch? )

Waarschuw beheerder

Amen! :respect:

Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 10 februari 2006 om 19:27:
Just D, ik denk dat jij nog wel eens keihard op je bek kan gaan met dat huwlijk van je (no offence) echt, je idealiseert het alleen maar

Dat weet ik wel zeker :/

Dat is al n heel ander verhaal!

Of je nou n aantal jaar of 40 jr bij elkaar bent, daar zit al n heel verschil tussen!

Het ligt er ook aan wat voor ziekte diegene heeft en of t wel dragelijk is voor de ander...
Waarschuw beheerder
donateur
Naja, dit is natuurlijk weer een kansloos voorbeeld maar goed. Je vergeet hierbij even dat je vreemd gegaan is, ach laat ook maar, je snapt het toch niet.....

Ja en? oké, aids door een smerige heroïne spuit

of de psychopaat die kindertjes verkracht,

Ik overdrijf inderdaad en maak bvizarre voorbeelden, maar het gaat om het principe dat erachter zit. Je kan gewoon weg nooit zeker weten of je bij iemand blijft :nee:

Waarschuw beheerder

Dat is nou t hele probleem van trouwen! Niemand kan met 100% zekerheid zeggen dat ze met voor en tegenspoed bij iemand kunnen blijven!

Dus wat dat betreft slaat dat hele huwelijk al nergens op! :no:
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 10 februari 2006 om 19:29:
Als jouw vriend nou opeens psychpoaat blijkt te zijn en oude oma's beroofd en verkracht?

Voor en tegenspoed toch?

(ja ik overdrijf een beetje maar het ging om het principe toch? )

Nee hoor, daarom heet t toch voor en tegenspoed?

Als ze dan zoveel waarde hechten aan t huwelijk en aan t begrip voor en tegenspoed zouden ze dus altijd bij diegene moeten blijven!

En dat is gewoon niet realistisch :no:

Waarschuw beheerder
Maar wil jij mij vertellen dat als jouw vrouw aids heeft omdat ze bijvoorbeeld aan de drugs is geraakt of vreemd is gegaan en jou met aids heeft of kan besmetten, dat je dan alsnog bij dr blijft?!

Dat betekent gewoon dat er in de relatie zelf al iets niet goed zit als ze drugs of een ander nodig heeft dus dan is de situatie heel anders. Maar je hebt ziek zijn en ziek zijn.
Ik vind aids een ziekte waar je een klein beetje zelf voor kiest, dan verdien je niet anders dan door alles en iedereen in de steek gelaten te worden.

een andere ongeneeslijke ziekte zoals mijn vader betreft een ziekte waar je zelf niet voor hebt gekozen dan vind ik het laf als je weg gaat bij diegene. Het verzorgen van een ziek iemand maakt je niet ongelukkig hoor.
Je krijgt er zoveel voor terug.

Waarschuw beheerder

Nee ik denk dat jij t niet helemaal snapt en niet met beide benen op de grond staat :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 10 februari 2006 om 19:27:
Just D, ik denk dat jij nog wel eens keihard op je bek kan gaan met dat huwlijk van je (no offence) echt, je idealiseert het alleen maar

Ik idealiseer het juist NIET. Denk eerder dat jullie dat doen... Ik weet wat mijn plichten zijn als ik in dat bootje stap, jullie twijfelen daar blijkbaar over.....
Ik hou ook rekening met ergere dingen, het TEGENSPOED, jullie niet.

Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 10 februari 2006 om 19:28:
Ten eerste is het anders als je al 40 jaar getrouwd bent lijkt mij

Mee eens, maar het gaat om het idee erachter..

Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 10 februari 2006 om 19:28:
ten tweede ligt het eraan wat voor ziekte het is en hoe jouw opa deze ziekte heeft gedragen

Kanker, en hij heeft 10 jaar weinig tot niks kunnen doen, behalve zitten, slapen, 50 meter lopen en dat dan 10x op een dag....

Laatste 5 jaar kon hij niet meer zelfstandig eten en mijn Oma wilde absoluut niet dat hij een verpleeghuis in ging, hijzelf trouwens ook niet.

ik geef toe, zeer lastig voorbeeld. Ligt er ook totaal aan of je dit van te voren weet of niet (voor het trouwen).

Als je dit accepteerd, dan is het dus ook je plicht voor haar te zorgen. Jij draagt drugsgebruik of vreemdgaan aan, maar hetzelfde kan gebeuren bij een bloedtransfusie....

He he, dank je wel. dat is nou precies wat ik bedoel...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ClubKutje aka DiscoSlet :cheer: op vrijdag 10 februari 2006 om 18:39:

Helemaal mee eens!

Heb het meegemaakt en ben bij hem gebleven ondanks dat veel mensen mij het 'advies' gaven om voor mezelf te kiezen en bij hem weg te gaan. Maar als je van iemand houdt is het vanzelfsprekend dat je bij diegene blijft. Hoe het echter in de praktijk uitpakt hangt van heel veel factoren af; o.a. of beide partners goed (blijven) communiceren, of iemand het geestlijk goed aankan en bereid is veel op te geven. In zo'n situatie kan je heel makkelijk uit elkaar groeien of je groeit juist heel erg naar elkaar toe, weet je ook niet van te voren.

de PERSOONLIJKHEID kan 180 graden draaien!

Klopt ook! Veel mensen denken dat het allemaal voorbij is als iemand weer 'genezen' is, maar vaak begint 't dan pas echt. De partner (en jijzelf ook) komt in een verwerkingsproces en wordt zich bewust van beperkingen/gevolgen t.g.v de ziekte enz. enz. Iemand kan ontzettend veranderen na een ernstige ziekte, zowel in positieve als in negatieve zin...

Ik kan het niet meer met je eens zijn

Misschien een aparte wending aan het verhaal en ook een persoonlijke, maar ik ben zo'n chronisch zieke en ik heb gemerkt dat het echt allemaal niet zo vanzelfsprekend is dat iemand bij je blijft..Misschien dat sommige mensen nog niet helemaal beseffen dat het niet alleen een psychisch gevecht is voor de zieke, maar ook voor jezelf.
De dingen die je met je partner kon doen, die zijn er niet meer. Als je wilt gaan stappen, dan is diegene er niet bij. Als je wat met je vrije tijd wilt gaan doen, dan doet die ander niet mee. Hoe je het went of keert zal er altijd door die 'ziekte'een bepaalde kloof ontstaan, hoe graag je ook wilt dat dit niet het geval is.

Nou denk ik wel dat er velen zullen zijn die het uit pure liefde echt wel vol zullen houden, maar ik denk dat velen het besef nog niet hebben wat zo'n omslag van de persoonlijkheid van de ander teweeg kan brengen.

Immers hij/zij is dan niet meer degene waar je zo gek op bent geworden

Waarschuw beheerder
Ik zou me SCHAMEN als ik haar niet zou steunen/helpen of erger: Haar daardoor zou verlaten!

Oh ja, niks is erger dan bij iemand blijven omdat je je anders zou schamen... :no: of uit medelijden omdat diegene nu zo ontzettend zielig is... Uiteindelijk heeft je (zieke)partner er veel meer aan als je eerlijk bent, ook als dat betekent dat je de relatie beeindigt.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:32:
Maar je hebt ziek zijn en ziek zijn.

verslaving is ook een ziekte (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:33:
Oh ja, niks is erger dan bij iemand blijven omdat je je anders zou schamen... of uit medelijden omdat diegene nu zo ontzettend zielig is... Uiteindelijk heeft je (zieke)partner er veel meer aan als je eerlijk bent, ook als dat betekent dat je de relatie beeindigt.

Helemaal waar :D

Dat is in feite nog egoïstischer :D
Waarschuw beheerder
donateur
Nou denk ik wel dat er velen zullen zijn die het uit pure liefde echt wel vol zullen houden, maar ik denk dat velen het besef nog niet hebben wat zo'n omslag van de persoonlijkheid van de ander teweeg kan brengen.

Waarschuw beheerder
Dat betekent gewoon dat er in de relatie zelf al iets niet goed zit als ze drugs of een ander nodig heeft dus dan is de situatie heel anders. Maar je hebt ziek zijn en ziek zijn.
Ik vind aids een ziekte waar je een klein beetje zelf voor kiest, dan verdien je niet anders dan door alles en iedereen in de steek gelaten te worden.

een andere ongeneeslijke ziekte zoals mijn vader betreft een ziekte waar je zelf niet voor hebt gekozen dan vind ik het laf als je weg gaat bij diegene. Het verzorgen van een ziek iemand maakt je niet ongelukkig hoor.

Tuurlijk, ik heb ook nooit gezegd dat dat niet zo is :no:

Ik zeg alleen dat je nooit zeker kunt weten dat je altijd bij iemand blijft... Je weet nooit wat voor gevolgen zo n ziekte voor je partner, voor jou en evt. je gezin heeft.

Tuurlijk zou ik ook voor diegene willen zorgen, maar als dat ten koste van jezelf of misschien wel je gezin gaat is t echt niet zo makkelijk om toch bij diegene te blijven en ik weet wel zeker dat veel mensen dat ook niet zullen doen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 10 februari 2006 om 19:31:
of de psychopaat die kindertjes verkracht,

Zulke mensen kun je laten opnemen zodat ze beter kunnen worden.

Ik denk toch echt dat met het openen van dit topic een ongeneeslijke ziekte waar je niet zelf voor gekozen hebt bedoeld werd

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 10 februari 2006 om 19:29:
ja ik overdrijf een beetje maar het ging om het principe toch? )

Laat dat beetje maar achterwege ;)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:30:
Dat weet ik wel zeker

Ben blij mijn meisje niet zulke gedachtes heeft als jullie!

Niemand kan met 100% zekerheid zeggen dat ze met voor en tegenspoed bij iemand kunnen blijven!

JE BELOOFD HET ELKAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!

Of ben jij zo makkelijk in het verbreken van beloftes?

precies, en in 9 van de 10 gevallen kies je niet voor zo'n ziekte.

Nee ik denk dat jij t niet helemaal snapt en niet met beide benen op de grond staat

whatever...
Waarschuw beheerder
donateur
Ik idealiseer het juist NIET. Denk eerder dat jullie dat doen... Ik weet wat mijn plichten zijn als ik in dat bootje stap, jullie twijfelen daar blijkbaar over.....
Ik hou ook rekening met ergere dingen, het TEGENSPOED, jullie niet.

Neehoor, als iemand het huwlijk niet idealiseert ben ik het wel, net zoals ik het hele leven niet idealiseer :nee:

Waarschuw beheerder
Misschien een aparte wending aan het verhaal en ook een persoonlijke, maar ik ben zo'n chronisch zieke en ik heb gemerkt dat het echt allemaal niet zo vanzelfsprekend is dat iemand bij je blijft..Misschien dat sommige mensen nog niet helemaal beseffen dat het niet alleen een psychisch gevecht is voor de zieke, maar ook voor jezelf.
De dingen die je met je partner kon doen, die zijn er niet meer. Als je wilt gaan stappen, dan is diegene er niet bij. Als je wat met je vrije tijd wilt gaan doen, dan doet die ander niet mee. Hoe je het went of keert zal er altijd door die 'ziekte'een bepaalde kloof ontstaan, hoe graag je ook wilt dat dit niet het geval is.

Dit is dus precies wat ik bedoel, zo heb ik het ook meegemaakt.

Waarschuw beheerder
of uit medelijden omdat diegene nu zo ontzettend zielig is...

dat zeg ik helemaal niet!

Sterker nog ik zei dat ik bij diegene blijf omdat ik van haar houdt! Fuck zeg!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:36:
ulke mensen kun je laten opnemen zodat ze beter kunnen worden.

Ik denk toch echt dat met het openen van dit topic een ongeneeslijke ziekte waar je niet zelf voor gekozen hebt bedoeld werd

Dacht je echt dat psychopaten zomaar beter worden :D

Kind :D

En een psychische ziekte kies je ook niet

dus wat is je punt nou eigenlijk?

Waarschuw beheerder
Ik kan het niet meer met je eens zijn

Dat is nou precies wat ik bedoel!

Ik zou ook voor mijn vriend willen zorgen als ik in zo n situatie terecht zou komen, alleen ik kan niet met 100% zekerheid garanderen of t ook daadwerkelijk zou werken en of ik ook bij diegene zou blijven...

Dat kan niemand, daarom vind ik t bullshit dat mensen nu al met 100% zekerheid kunnen zeggen dat ze dus wel bij diegene zullen blijven!

Oh ja, niks is erger dan bij iemand blijven omdat je je anders zou schamen... of uit medelijden omdat diegene nu zo ontzettend zielig is... Uiteindelijk heeft je (zieke)partner er veel meer aan als je eerlijk bent, ook als dat betekent dat je de relatie beeindigt.

Precies, dat is eigenlijk nog egoïstischer!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:37:

:no: Je belooft het elkaar in de huidige situatie..Je belooft elkaar ook gelukkig te maken..

Denk je dat je iemand gelukkig maakt als je alleen maar bij iemand blijft om voor diegene te zorgen, omdat je dat belooft hebt?!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:39:
Dat is nou precies wat ik bedoel!

Ik zou ook voor mijn vriend willen zorgen als ik in zo n situatie terecht zou komen, alleen ik kan niet met 100% zekerheid garanderen of t ook daadwerkelijk zou werken en of ik ook bij diegene zou blijven...

Dat kan niemand, daarom vind ik t bullshit dat mensen nu al met 100% zekerheid kunnen zeggen dat ze dus wel bij diegene zullen blijven!

Waarschuw beheerder

Daar kun je als het goed is met zijn allen aan werken zoals wij hier thuis ook gewent zijn om te doen bij tegenslagen. we hebben idd momenten dat pa helemaal niets kan en nergens mee naartoe gaat maar soms heeft hij een goede dag en dan gaan we met zijn allen wat ondernemen zodat hij ook een keer wat leuks doet. Wij hebben ook het geluk dat mijn vader positief in het leven is blijven staan en een vechter is. het zou een stuk moeilijker gaan als hij bij de pakken neer was gaan zitten en depressief was geworden. Wij helpen als familie zijnde elkaar door moeilijke periodes heen door positief te blijven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:37:

Wat heeft dat er nou weer mee te maken?! :frusty: Lezen is echt niet je sterkste punt he?!

Het kan in de praktijk toch gewoon niet goed gaan?! Maar kennelijk leef jij zo in n fantasie wereldje dat je zelfs dat niet kan begrijpen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:38:
dat zeg ik helemaal niet!

heb ook niet gezegd dat JIJ dat gezegd hebt, dit waren gewoon mijn woorden :flower:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik zou voor 110% bij hem blijven natuurlijk!En hem voor de volle 110% steunen en de mensen die dat niet zouden doen .... :x :frusty:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 10 februari 2006 om 19:38:
En een psychische ziekte kies je ook niet

dus wat is je punt nou eigenlijk?

Tuurlijk kies je niet voor een psychische ziekte maar dat is vaak geneeslijk.

Persoonlijk vind ik dat jij een beetje overdrijft qua voorbeelden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:40:
Daar kun je als het goed is met zijn allen aan werken zoals wij hier thuis ook gewent zijn om te doen bij tegenslagen. we hebben idd momenten dat pa helemaal niets kan en nergens mee naartoe gaat maar soms heeft hij een goede dag en dan gaan we met zijn allen wat ondernemen zodat hij ook een keer wat leuks doet. Wij hebben ook het geluk dat mijn vader positief in het leven is blijven staan en een vechter is. het zou een stuk moeilijker gaan als hij bij de pakken neer was gaan zitten en depressief was geworden. Wij helpen als familie zijnde elkaar door moeilijke periodes heen door positief te blijven.

Tuurlijk is het iets waar je aan kunt werken en ook bij mij geld dat de dagen dat ik me goed voel dat ik nog meegetrokken word om wat leuks te doen. Maar het hangt ook echt van de persoon af. Jouw vader is een vechter en staat nog in het leven,maar dat kan niet ieder persoon. Hetzelfde als niemand kan zeggen dat hij of zij blijft vechten en doen. Ik geef ook wel toe dat het af en toe moeilijk is om niet bij de pakken neer te gaan zitten en juist op die momenten is het goed om te beseffen dat er altijd mensen zijn die het nog slechter hebben getroffen en dat de zon hoe dan ook blijft schijnen. Maar stel dat hij nu wel depressief had geworden..Dan had het allemaal niet zo makkelijk geweest en had de huidige situatie er heel anders uit gezien.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:43:
ik zou voor 110% bij hem blijven natuurlijk!En hem voor de volle 110% steunen en de mensen die dat niet zouden doen .... :x

zo denk ik er ook over (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Dames, niet lullig bedoelt, maar dit is een discussie zonder eind.

Wens het niemand, maar dan ook niemand toe..maar ik vind dat je over zoiets simpelweg niet kunt oordelen tenzij je 't zelf meemaakt.

Waarschuw beheerder
Je belooft het elkaar in de huidige situatie..Je belooft elkaar ook gelukkig te maken..

Jij snapt het echt niet helemaal....

Denk je dat je iemand gelukkig maakt als je alleen maar bij iemand blijft om voor diegene te zorgen, omdat je dat belooft hebt?!

Nogmaals dat heb ik niet gezegt. En mijn meissie zou zeker doodongelukkig worden als ik haar zomaar voor een hoopje vuil achterliet, alleen maar omdat IK meer plezier uit het leven wil halen....

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:41:
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?! Lezen is echt niet je sterkste punt he?!

Je valt in herhaling.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:41:
Het kan in de praktijk toch gewoon niet goed gaan?

Zie je, jij gaat er al vanuit, maar zoals Cundy85 al zei, kan het in praktijk dus ook juist wel goed gaan, sterker nog, je kan zelfs een nog hechtere band gaan krijgen, dus wie is hier nou dom?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op vrijdag 10 februari 2006 om 19:45:
Wens het niemand, maar dan ook niemand toe..maar ik vind dat je over zoiets simpelweg niet kunt oordelen tenzij je 't zelf meemaakt.

:yes: volledig mee eens
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:44:
Tuurlijk kies je niet voor een psychische ziekte maar dat is vaak geneeslijk.

:nocheer:

Psychisch is niet te genezen :/ Hoogstens te verhelpen, verbloemen, mee te leren leven, verzachten whatever..

Doe ik ook, dat heb ik al 2 keer aangegeven :/
M<aar het ging toch om het principe? Wil alleen laten zien dat jullie principe van voor en tegenspoed gewoon niet waar is. En ook al zijn dit extreme voorbeelden, daarmee wordt jullie ideaalplaatje dus wel onderuit gehaald.

Dat wilde ik hier alleen mee duidelijk maken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:46:

Ik snap het niet?! :frusty:

Ik ben een meid van 22jaar die al 11 jaar chronisch ziek is. Ik heb meegemaakt dat mijn hele omgeving mij heeft laten zakken, ook mijn relatie..Ik heb in die situatie gezeten.

EN nu jij denkt van te voren te weten wat jij gaat doen snap ik het niet helemaal?!
(y) topconclusie

Waarschuw beheerder
Tuurlijk is het iets waar je aan kunt werken en ook bij mij geld dat de dagen dat ik me goed voel dat ik nog meegetrokken word om wat leuks te doen. Maar het hangt ook echt van de persoon af. Jouw vader is een vechter en staat nog in het leven,maar dat kan niet ieder persoon. Hetzelfde als niemand kan zeggen dat hij of zij blijft vechten en doen. Ik geef ook wel toe dat het af en toe moeilijk is om niet bij de pakken neer te gaan zitten en juist op die momenten is het goed om te beseffen dat er altijd mensen zijn die het nog slechter hebben getroffen en dat de zon hoe dan ook blijft schijnen. Maar stel dat hij nu wel depressief had geworden..Dan had het allemaal niet zo makkelijk geweest en had de huidige situatie er heel anders uit gezien.

zeer zeker waar... Maar ik denk dat wij met zijn 3-en thuis elkaar er elke keer weer doorheen slepen door met zijn alleen een positieve instelling te hebben.
Tegen mijn vader is gezegd dat hij met deze ziekte (hij heeft het inmiddels 8 jaar) 10 jaar kan leven. Dat zou betekenen dat hij nog maar 2 jaar te leven heeft en wij zijn zo dat we het er wel over hebben maar er niet bij stil willen staan. Na zoiets ga je gewoon van dag tot dag leven, we genieten elke dag van elkaar en alle leuke en minder leuke dingen die we meemaken.
Waarschuw beheerder
donateur
Zie je, jij gaat er al vanuit, maar zoals Cundy85 al zei, kan het in praktijk dus ook juist wel goed gaan, sterker nog, je kan zelfs een nog hechtere band gaan krijgen, dus wie is hier nou dom?

Kan ja, maar kan ook niet

dus bekijk de dingen van beide kanten en bedenk dan pas wie er dom is (y)

Waarschuw beheerder

Jawel, zij snapt t juist wel! :yes:

Je valt in herhaling.

Klopt, word t dan niet s tijd om er iets aan te doen?!

Of je snapt me niet, of je wilt me niet snappen of je bent te dom om t te snappen :/

Pffffttt :frusty:

Ik ga er helemaal niet al vanuit! Nogmaals LEZEN!!!

Ik zeg alleen dat er n mogelijkheid is dat t gewoon niet werkt! Daar moet je ook over nadenken voor je zomaar gaat roepen dat je 200% zeker bij diegene zou blijven... Want dat kun je dus niet weten omdat je zelf niet in die situatie zit!

Natuurlijk zijn er mensen bij wie t wel goed gaat, net zoals er mensen zijn bij wie t niet goed gaat!

Hangt helemaal van de sitautie af en daarom zeg ik dat je er niet over kunt oordelen omdat je niet in die situatie zit!!

Uitspraak van TLN op vrijdag 10 februari 2006 om 19:45:
Dames, niet lullig bedoelt, maar dit is een discussie zonder eind.

Is idd n discussie zonder eind :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:48:
zeer zeker waar... Maar ik denk dat wij met zijn 3-en thuis elkaar er elke keer weer doorheen slepen door met zijn alleen een positieve instelling te hebben.
Tegen mijn vader is gezegd dat hij met deze ziekte (hij heeft het inmiddels 8 jaar) 10 jaar kan leven. Dat zou betekenen dat hij nog maar 2 jaar te leven heeft en wij zijn zo dat we het er wel over hebben maar er niet bij stil willen staan. Na zoiets ga je gewoon van dag tot dag leven, we genieten elke dag van elkaar en alle leuke en minder leuke dingen die we meemaken.

Ik heb zeer veel respect voor jullie familie..Echt waar!!
En jullie zijn ook klaarblijkelijk nog de reden dat je vader blijft genieten..echt respect!

Waarschuw beheerder
Ik ben een meid van 22jaar die al 11 jaar chronisch ziek is. Ik heb meegemaakt dat mijn hele omgeving mij heeft laten zakken, ook mijn relatie..Ik heb in die situatie gezeten

Je zult idd een hele boel vrienden zijn verloren door de ziekte. Maar is het niet net zoals bij ons dat je er ook een heleboel vrienden voor terug gekregen hebt.
Je leert de echte mens kennen in zo'n situatie

Waarschuw beheerder
Ik snap het niet?!

Ik ben een meid van 22jaar die al 11 jaar chronisch ziek is. Ik heb meegemaakt dat mijn hele omgeving mij heeft laten zakken, ook mijn relatie..Ik heb in die situatie gezeten.

EN nu jij denkt van te voren te weten wat jij gaat doen snap ik het niet helemaal?!
topconclusie

Idd... Geweldige conclusie :frusty:

Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 10 februari 2006 om 19:48:
Kan ja, maar kan ook niet

dus bekijk de dingen van beide kanten en bedenk dan pas wie er dom is

Idd (y)
Waarschuw beheerder
Ik hou zielsveel van mijn vriend en zou zeker bij hem blijven en voor hem zorgen..Dat vind ik niet meer als logisch eigenlijk.

(K)(K)(K)-ies Jaimy

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:50:
En jullie zijn ook klaarblijkelijk nog de reden dat je vader blijft genieten..echt respect!

thnx :hug:

Waarschuw beheerder

tjsa, dan snap ik idd dat je er zo over denkt, sorry dan voor mijn reactie naar jou toe. Ik had je zeker niet laten zitten. Ik weet niet eens wat voor een ziekte je hebt, maar iemand zomaar laten zitten omdat diegene ziek is, vind ik ZO laag....

Of je snapt me niet, of je wilt me niet snappen of je bent te dom om t te snappen

laten we het er maar ophouden dat het iig aan mij ligt!

Miss Ida, vraagje, misschien een botte vraag: Maar hoe voelde JIJ je toen jou omgeving (en relatie) jou zo achterlieten??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:51:
Je zult idd een hele boel vrienden zijn verloren door de ziekte. Maar is het niet net zoals bij ons dat je er ook een heleboel vrienden voor terug gekregen hebt.
Je leert de echte mens kennen in zo'n situatie

Tot nu toe eigenlijk niet..Mensen hebben het eigenlijk toch altijd laten afweten :( Vooral nu ik al een half jaar op bed lig en zo goed als niets kan..

Ik heb wel gelukkig twee hele goede vrienden en het meest mooie is wel, dat ik juist in deze situatie iemand heb leren kennen die naar mijn gevoel mijn derde hele goede vriend zal worden :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:54:
Miss Ida, vraagje, misschien een botte vraag: Maar hoe voelde JIJ je toen jou omgeving (en relatie) jou zo achterlieten??

Het ergste van alles is nog dat je het aan de ene kant kan begrijpen..omdat je niets kan en af en toe het nut van jezelf niet helemaal meer in ziet.. Maar aan de andere kant en de grootste kant geeft het wel iemand zijn karakter weer en kan je blijkbaar diegene beter kwijt dan rijk zijn!

Het is een harde leer maar wel een goede!

Waarschuw beheerder
donateur

dus wie is hier nou dom?

:O
misschien lijkt t me verstandig om gewoon ieders mening te respecteren en zo
want ik begin me te irriteren an de antwoorden van jou vriend
en das niet de bedoeling uiteraard
jij vindt wat jij vindt
anderen weer anders
maar jij snapt t niet zeggen tegen iemand die al 11 jaar loopt te tobben met t gene waar jij zoveel verstand van denkt te hebben :vaag:
(ipv

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:57:
Het ergste van alles is nog dat je het aan de ene kant kan begrijpen..omdat je niets kan en af en toe het nut van jezelf niet helemaal meer in ziet.. Maar aan de andere kant en de grootste kant geeft het wel iemand zijn karakter weer en kan je blijkbaar diegene beter kwijt dan rijk zijn!

Het is een harde leer maar wel een goede!

(Y)

Ik heb er echt respect voor als iemand er zo over kan denken, en wat betreft het gene wat je zegt over dat je diegene beter kwijt dan rijk kan zijn, is ook precies wat ik bedoel! Maar ik hou echt van haar, en daarmee bedoel ik ook als ze ziek wordt!

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:58:
want ik begin me te irriteren an de antwoorden van jou vriend

Over respect gesproken, wordt MIJN mening hier gerespecteerd? Dus trek nou niet gelijk conclussies, ik bedoel het helemaal niet slecht, maar mijn mening wordt hier ook zeker niet gerespecteerd door vele!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 20:02:
Over respect gesproken, wordt MIJN mening hier gerespecteerd? Dus trek nou niet gelijk conclussies, ik bedoel het helemaal niet slecht, maar mijn mening wordt hier ook zeker niet gerespecteerd door vele!

Jouw mening wordt wel gerespecteerd, maar er wordt alleen een twijfel aangegeven aangezien je nooit weet wat de toekomst zal brengen..

Zal je een stom voorbeeld geven..Je houdt nu van haar en wil haar nooit meer kwijt, maar op het moment dat je haar met een andere vent in je bed treft is ook zeker die mening van de baan!

Ik zou ook gaan trouwen en verloven en hij zou ook altijd bij me blijven..maar ook die mening is ergens tussen schip en wal blijven hangen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 20:06:
Jouw mening wordt wel gerespecteerd, maar er wordt alleen een twijfel aangegeven aangezien je nooit weet wat de toekomst zal brengen..

ik doelde ook meer op het feit dat meneer even gaat zeggen dat ik geen respect heb voor andere ;)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 20:06:
Zal je een stom voorbeeld geven..Je houdt nu van haar en wil haar nooit meer kwijt, maar op het moment dat je haar met een andere vent in je bed treft is ook zeker die mening van de baan!

Totaly agree with that!
Maar in mijn ogen ben je dan je belofte al niet nagekomen ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 20:07:
ik doelde ook meer op het feit dat meneer even gaat zeggen dat ik geen respect heb voor andere

dat komt omdat je niet zo handig was met op voorhande te reageren dat ik het niet echt snapte..

En als je mijn verhaal ervoor goed had gelezen had kunnen zien dat ik uit een persoonlijke ervaring spreek..

Gelukkig zijn er nog mensen in de maatschappij die juist wel voor zo iemand klaar staan, of dat het je familie partner of vriend is, maar besef wel dat die mensen zoooo ontzettend schaars zijn, maar daardoor wel stuk voor stuk goud waard!

En ik kan ook volmondig zeggen dat ik inderdaad hoop dat je zal doen wat je nu zegt..Want dan hoop ik dat je vriendin verstandig is en je nooit meer los laat

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 20:07:
ik doelde ook meer op het feit dat meneer even gaat zeggen dat ik geen respect heb voor andere

jij vindt van niet
maar zo kwam t bij mij over,dus idd dan trek ik mijn conclusies ja
maar goed wil t best gezellig houden hoor (f)
we zijn allebei grote jongens toch?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 20:12:
maar goed wil t best gezellig houden hoor

Met jou is het altijd gezellig!!:D
:kusje2:
Waarschuw beheerder
Kan ook dat iemand zwaar depressief word ofzo, daar word je ook niet happy van!

een depressie is wel heel wat anders dan in een rolstoel komen zeg :S

In de 1ste instantie zou ik zeggen ja, het heeft denk te maken met WAT diegene heeft en wat voor consequenties eraan zitten....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 20:11:
En ik kan ook volmondig zeggen dat ik inderdaad hoop dat je zal doen wat je nu zegt..Want dan hoop ik dat je vriendin verstandig is en je nooit meer los laat

Zal ze ook echt niet meer doen ;)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 20:12:
we zijn allebei grote jongens toch?

Inderdaad! :bloem: Sorry dan als ik zo overkwam, was absoluut niet mijn bedoeling ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 20:37:
Inderdaad! Sorry dan als ik zo overkwam, was absoluut niet mijn bedoeling

oke
en sorry dat ik zo reageerde
maar
ik vin mis ida een hele speciale vrouw/meid
wens echt niemand toe wat ze mee maakt
en toch zo zijn zoals ze is (y)
kan altijd erg met r lachen ondanks alle shit

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 20:55:
en toch zo zijn zoals ze is

ook mijn complimenten meid!

(K)

Waarschuw beheerder
maar

That's the spirit! Gewoon iemand waarderen om wie ze is! Zo hoort het (Y).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 20:59:
That's the spirit! Gewoon iemand waarderen om wie ze is! Zo hoort het

IDD :jaja:

Waarschuw beheerder
Zoals gezegd het is moeilijk om te bepalen of je nu wel of niet bij iemand zou blijven...korte termijn zeg ik ja maar je weet nooit wat het op de lange termijn voor dingen met zich meebrengt en het je mogelijk depressief maakt, wat voor steun ben jij dan voor de ander? Als je relatie(zonder ziekte) niet meer goed is en het waarschijnlijk niet meer goed komt dan zet je er een punt achter of niet?

Leef je nu is in in een soortgelijke situatie maar dan met ziekte...zou je dan doorgaan met je relatie? Ik zeg nee, want doorgaan uit medelijden en niet omdat je de relatie zo ziet zitten is liegen tegen jezelf en de ander. Ik zou haar zeker wel blijven steunen mocht zoiets gebeuren, maar niet als partner maar als een vriend.

Clubkutje meid, :respect: voor jou...mooi verwoord(F)!

Waarschuw beheerder

ja, weg lopen is voor losers :(

je deelt lief en leed is de bedoeling
dus ook als het de ander niet goed gaat, hoor je er te zijn.
meestal in o.a die gevallen merk je wat je aan de ander hebt.

Waarschuw beheerder
zeker te weten!!!
zal hem steunen tot de laatste sec!!!
Waarschuw beheerder
Tuurlijk blijf ik bij m :)

Waarschuw beheerder

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 23:51:
ja, weg lopen is voor losers

je deelt lief en leed is de bedoeling
dus ook als het de ander niet goed gaat, hoor je er te zijn.
meestal in o.a die gevallen merk je wat je aan de ander hebt.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 23:54:
zeker te weten!!!
zal hem steunen tot de laatste sec!!!

en zo hoort het:respect:

Je hoort er gewoon te zijn voor degene van wie je houdt! of het nou in goede tijden of in slechte tijden is.
een ziekte moet niet de reden zijn om een relatie te verbreken als je van die persoon houdt:jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 20:11:
Gelukkig zijn er nog mensen in de maatschappij die juist wel voor zo iemand klaar staan, of dat het je familie partner of vriend is, maar besef wel dat die mensen zoooo ontzettend schaars zijn, maar daardoor wel stuk voor stuk goud waard!

zo hoor je gewoon te zijn, zoals ik al zei, weg lopen is voor losers.

en voor de weg lopers..... hoop dat jezelf nooit diegene bent die wordt getroffen door iets en dat je dan zelf in de steek gelaten wordt, dan kun je es voelen wat je zelf deed en zul je je nog tig maal voor de kop kunnen slaan.

ik kan ook mee praten uit eigen ervaring, je hebt ziek en ziek, iets kan nog zo klein zijn, of zo groot zijn. feit is dat je voor iemand kiest, met zijn gebreken en goeie dingen, en mocht je op een dag de getroffene zijn die door wat getroffen wordt, en je hebt iemand die je bij staat en met je vecht, dan heb je iemand uit duizenden gevonden.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 februari 2006 om 19:55:
en het meest mooie is wel, dat ik juist in deze situatie iemand heb leren kennen die naar mijn gevoel mijn derde hele goede vriend zal worden

ik voel me vereerd :bloos:

en aangesproken zoals je ziet

(l)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 01:01:
en voor de weg lopers..... hoop dat jezelf nooit diegene bent die wordt getroffen door iets en dat je dan zelf in de steek gelaten wordt, dan kun je es voelen wat je zelf deed en zul je je nog tig maal voor de kop kunnen slaan.

ik kan ook mee praten uit eigen ervaring, je hebt ziek en ziek, iets kan nog zo klein zijn, of zo groot zijn. feit is dat je voor iemand kiest, met zijn gebreken en goeie dingen, en mocht je op een dag de getroffene zijn die door wat getroffen wordt, en je hebt iemand die je bij staat en met je vecht, dan heb je iemand uit duizenden gevonden.

ik kan het niet beter verwoorden:respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 01:09:
ik kan het niet beter verwoorden

als dat me geen valentijn oplevert weet ik het ook niet meer ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 01:15:
als dat me geen valentijd oplevert weet ik het ook niet meer

(L)

Waarschuw beheerder
Ik vind dat heel verschillend,
Ligt er ook aan wat je partner heeft...

Voorbeeld een: mijn partner heeft een ziekte zoals, bijv. leukemie of zoiets dergelijks, of verliest zijn armen of benen, ik zou evengoed bij hem blijven, er verandert niks aan die relatie kwa houden van....

Maar....

Voorbeeld twee: mijn partner wordt ontzettend depressief, ik zou zolang mogelijk bij hem blijven en hem steunen, maar op een gegeven moment, word je zelf meegesleurd, en dat wil ik niet meer meemaken...daar schieten beide partijen uiteindelijk niets mee op.....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 01:15:
als dat me geen valentijd oplevert weet ik het ook niet meer

meen me te herrinneren dat je die al gehad had

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 01:17:
meen me te herrinneren dat je die al gehad had

een hele stiekeme ja ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 01:19:
een hele stiekeme ja

:)

Waarschuw beheerder
oke
en sorry dat ik zo reageerde
maar

ik ben er even stil van..dit is echt een Mega ;) lief berichtje (l)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 01:04:
en het meest mooie is wel, dat ik juist in deze situatie iemand heb leren kennen die naar mijn gevoel mijn derde hele goede vriend zal worden

ik voel me vereerd

en aangesproken zoals je ziet

Dat moet ook,want ik had het zekers over jou :yes:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 01:01:

Ben het helemaal met je eens...dat zijn de echte toppers uit het leven en die zullen ook nooit meer uit je leven wegvagen..Je zult ze altijd blijven herinneren en hopelijk zal je ze voor altijd bij je hebben!

Allemaal heel erg bedankt voor de lieve berichtjes..zit helemaal vertederd hier naar mijn schermpje te staren (l)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 01:56:
Ben het helemaal met je eens...dat zijn de echte toppers uit het leven en die zullen ook nooit meer uit je leven wegvagen..Je zult ze altijd blijven herinneren en hopelijk zal je ze voor altijd bij je hebben!

zulk een persoon is mij waard, voor minder ga ik niet meer ;)
Waarschuw beheerder
Voor een volle 100 % Blijf je bij diegne Anders is het Ware ook niet!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 02:43:
zulk een persoon is mij waard, voor minder ga ik niet meer

Groot gelijk heb je, dat heb ik in de tussentijd ook wel geleerd!

Alleen diegene vinden pfff! ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 03:05:
Alleen diegene vinden pfff!

komt goed, ik ben er van overtuigd dat je echt mensen hebt die langer dan hun neus kijken.
vaak in nood weet je wat je aan de mens hebt, die ''goeie'' personen pikken je op een dag heus wel eruit.

zo niet is het voor hun een gemiste kans, en voor ons geen verlies ;)

Waarschuw beheerder
waarom zou je diegene verlaten je houd van iemand of je houd niet van iemand:S als je diegene verlaat zie je tog maar weer wat echte liefde is
Waarschuw beheerder

Je kan nu wel mooie praatjes hebben, maar dat vind ik gewoon hypocriet! Als je in die situatie zit, piep je wel anders

Uhmm.. ja... Volgens mij ben je bij iemand omdat je degene leuk vind en je kan idd nooit zeggen of het lang stand houdt maar dat kun je in geen 1 relatie lijkt me.
Maar als iemand ziek is of in een rolstoel zit dan wil dat niet zeggen dat de ander dan zijn/haar leven moet opofferen, als je zo denkt zit het bij voorbaad al niet goed denk ik!!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou bij diegene blijven, je houdt toch niet voor niets van elkaar? Ik zou juist er dan voor mn partner zijn...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ChaLLa op maandag 13 februari 2006 om 22:28:
zit dan wil dat niet zeggen dat de ander dan zijn/haar leven moet opofferen, als je zo denkt zit het bij voorbaad al niet goed denk ik!!

idd, ik vind die redenatie erg kortzichtig sorry, misschien wel door dat het om persoonlijke redenen is, draai de rollen maar es om ;)

men kiest voor elkaar in voor en tegenspoed, als je dat al niet kunt in je leven, blijf dan maar liever alleen, en hoop dat jij nooit van een ander afhankelijk gaat worden ;)

Waarschuw beheerder

ik zou er op dat moment achter komen dat ze de ware niet is..:cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 februari 2006 om 23:33:
ik zou er op dat moment achter komen dat ze de ware niet is..

dan ben jij een mooie lul de behanger!!!

Waarschuw beheerder
als het een soa is ben ik gauw weg!
Waarschuw beheerder
Ik zou in ieder geval heel hard mijn best doen om er voor hem te zijn :)
Waarschuw beheerder
Ik zou bij hem blijven, no matter what! En samen er ons er doorheen slaan !

Uitspraak van verwijderd op maandag 13 februari 2006 om 23:29:
men kiest voor elkaar in voor en tegenspoed, als je dat al niet kunt in je leven, blijf dan maar liever alleen, en hoop dat jij nooit van een ander afhankelijk gaat worden

;) idd

Waarschuw beheerder
ik zou bij haar blijven
blijven steunen
wat er ook gebeurt

Waarschuw beheerder
Bij hem blijven natuurlijk!
Hou toch van hem! :D

En ja, ook als ik een rolstoel moet duwen :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 februari 2006 om 09:46:
ik zou bij haar blijven
blijven steunen
wat er ook gebeurt

zeker weten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 februari 2006 om 13:19:
Uitspraak van cyloon op dinsdag 14 februari 2006 om 09:46:
ik zou bij haar blijven
blijven steunen
wat er ook gebeurt

zo hoort dat ook, al het tegenovergestelde is voor suckers ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 februari 2006 om 01:56:
ik ben er even stil van..dit is echt een Mega lief berichtje

Jij verdient ook een mega lief berichtje :p

Ik zou helemaal gek worden als ik zo lang thuis zou moeten zitten!

(K)

Waarschuw beheerder
Je bent bij die gene omwat ie is!!!En tuurlijk kan een ziekte dat een mens veranderen!!!
Als ie erg ziek is weet ik het niet, je kan wel zeggen van niet ...Maar stel je voor hij/zij gaat zo 8teruit dat hij jou niet meer eens herkent ??

Zou me best doen dat wel

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 februari 2006 om 09:46:
ik zou bij haar blijven
blijven steunen
wat er ook gebeurt

Zeker weten! (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 februari 2006 om 13:33:
al het tegenovergestelde is voor suckers

precies meissie!! Kan me eigen helemaal opfockuh als iemand iets doms zegt!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 februari 2006 om 00:27:
dan ben jij een mooie lul de behanger!!!

Ghehehe,ach jah jij scheldt diverse vrouwtjes uit voor KKwijf uit als ze je afwijzen....
en ga maar niet ontkennen..:D
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 februari 2006 om 16:51:
meissie!! Kan me eigen helemaal opfockuh als iemand iets doms zegt!!

of als ze je afwijzen..:cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 februari 2006 om 20:58:
Ghehehe,ach jah jij scheldt diverse vrouwtjes uit voor KKwijf uit als ze je afwijzen....
en ga maar niet ontkennen..

wat lul jij nou menneke?? met je ontkennuh whoehahaha. Kun je het anders niej winnen??

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 februari 2006 om 20:58:
of als ze je afwijzen

wat ben jij een zielig figuur zeg trekzak!!

Waarschuw beheerder
hij ligt al op bed, bambixboy..KOEKERD!!! denk je dat je alles bent met zo'n lichaam ofsow, denk je dat je de man bent hier?? Je denkt da echt, ZIELIG hoorz!

Je Moet gewoon niet van die domme opmerkingen plaatsen, kun je zien wat voorn figuur je bent!

Verder ga ik niet met zon menneke in discussie die allerlei dingen verzint om de man hier te blijven!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 februari 2006 om 22:21:
wat lul jij nou menneke?? met je ontkennuh whoehahaha. Kun je het anders niej winnen??

Ehm...wat valt er te winnen dan? :X
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 februari 2006 om 22:21:
wat ben jij een zielig figuur zeg trekzak!!

Ach jah,ik confronteer jou met je lieve PB's en dan ben ik weer een trekzak..:X
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 februari 2006 om 22:28:
hij ligt al op bed, bambixboy..KOEKERD!!! denk je dat je alles bent met zo'n lichaam ofsow, denk je dat je de man bent hier?? Je denkt da echt, ZIELIG hoorz!

Gheheheh,jij spoort ook niet helemaal geloof ik..:cheer:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 februari 2006 om 22:28:
Verder ga ik niet met zon menneke in discussie die allerlei dingen verzint om de man hier te blijven!!

waarom zou ik dat eigenlijk verzinnen? geef me is 1 rede..:X

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 februari 2006 om 22:37:
Ehm...wat valt er te winnen dan?

Dat jij je naam kwijtraakt als : The Big BoY

Ach jah,ik confronteer jou met je lieve PB's en dan ben ik weer een trekzak..

wat lul je nou??

Gheheheh,jij spoort ook niet helemaal geloof ik..

spoor ckers niet :-)(voordeeltjuh)

waarom zou ik dat eigenlijk verzinnen? geef me is 1 rede..

Blond ofsow??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 februari 2006 om 22:39:
Dat jij je naam kwijtraakt als : The Big BoY

Ohw,dus als ik het goed begrijp confronteer ik jou met jouw gedrag omdat ik m'n naam "The Big BoY" hoog wil houden? :X

spoor ckers niet (voordeeltjuh)

en dat is duidelijk merkbaar..(y)
Blond ofsow??

donkerblond..(y)

maar kan je wel een advies geven....:

maak een afspraak met je psychiater..(y)

Waarschuw beheerder
sow dan, die raakt mij jonguh :respect: applausje voor jou vriend!

NOT, das Voor het DOMME GELUL van je!!

Maaruhh hoor ik nu een lama schijtuh??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 februari 2006 om 23:03:
NOT, das Voor het DOMME GELUL van je!!

feiten zijn geen dom gelul..:cheer:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 februari 2006 om 23:03:
Maaruhh hoor ik nu een lama schijtuh??

volgends mij heb je wel het niveau van een 11jarige aan je opmerkingen te zien..(y)

Waarschuw beheerder
stuur elkaar pbtjes, vind de topic te belangrijk om met dat gekat vol te kliederen, misschien om persoonlijke redenen, maar voor de mensen die ergens mee zitten is het zonde om hier de shitt te moeten lezen

en bedankt (f)

Werkzaam bij Afterdreams
Waarschuw beheerder
donateur
ik zou bij hem blijven natuurlijk!!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 februari 2006 om 23:19:
ik zou bij hem blijven natuurlijk!!!!

groot gelijk!

Waarschuw beheerder
donateur
Yep 100 % bij haar blijven
Waarschuw beheerder
Ik zou altijd bij me vriendin blijven (L)
Maakt niet uit wat ze zou hebben of mankeren (L) maakt mijn liefde echt niet minder om :no: ....
Waarschuw beheerder
hangt er vanaf :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Xerenetox op woensdag 15 februari 2006 om 00:15:
Maakt niet uit wat ze zou hebben of mankeren maakt mijn liefde echt niet minder om ....

prescies dat vind ik ook

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 februari 2006 om 12:22:
Maakt niet uit wat ze zou hebben of mankeren maakt mijn liefde echt niet minder om ....

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
bij hem blijven.. als je egt van elkaar houd moet je elkaar steunen toch?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
tuulk (L)
Waarschuw beheerder
donateur
tuurlijk zou ik bij hem blijven, en zo goed mogelijk steunen voor zo ver dat kan
Waarschuw beheerder
dr genezen :P

Waarschuw beheerder
wat nou als je vriend/partner een ongeluk krijgt waardoor hij geestelijk terug valt naar een kind van 2 en er geen verbetering in de toekomst is???

je kunt altijd iemand blijven steunen zo veel je kunt en dat zou ik ook altijd zeker blijven doen, maar ik ken een jongen die een motor ongeluk gehad heeft zo'n 8 jaar geleden en hij is nu dus echt een groot kind waar geen zinnig gesprek mee te voeren is!, sorry hoe erg ik t ook zou vinden maar daar zou mijn relatie niet tegen bestand zijn!

Ik zou zn beste vriendje blijven maar of er meer in zou zitten... ik weet t niet! het zou mn hart breken iig!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 februari 2006 om 12:29:
wat nou als je vriend/partner een ongeluk krijgt waardoor hij geestelijk terug valt naar een kind van 2 en er geen verbetering in de toekomst is???

das een hele moeilijke situatie, en ook ik kan daar niet op antwoorden, zou er in moeten zitten, om precies te kunnen oordelen.
dit is natuurlijk wat anders dan waneer iemadn wel gewoon aanspreekbaar is, maar het lichaam je in de steek laat

Waarschuw beheerder
bedoel alleen maar te zeggen dat een ziekte een groot woord is!
het is nogal kortzichtig om te zeggen ik blijf no matter what bij mn partner..

Je kunt niet voorspellen wat je tegen komt in je leven en hoe t gaat verlopen!

als iemand een been verliest of een ziekte krijgt waar bij hij/zij geestelijk goed is/blijft dat is heel wat anders dan wanneer je geestelijk alle contact verliest!!

Denk dat er maar weinig mensen zijn die daar mee om kunnen gaan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 februari 2006 om 12:36:
als iemand een been verliest of een ziekte krijgt waar bij hij/zij geestelijk goed is/blijft dat is heel wat anders dan wanneer je geestelijk alle contact verliest!!

daar geef ik je idd gelijk in

Waarschuw beheerder
ik blijf haar steunen hoe dan ook
het blijft tenslotte je vriendin

Waarschuw beheerder

:jaja: echt wel!! Ik zou hem echt heel erg steunen!
Zou m niet aan de kant zetten!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 februari 2006 om 12:36:
bedoel alleen maar te zeggen dat een ziekte een groot woord is!
het is nogal kortzichtig om te zeggen ik blijf no matter what bij mn partner..

Je kunt niet voorspellen wat je tegen komt in je leven en hoe t gaat verlopen!

Denk dat er maar weinig mensen zijn die daar mee om kunnen gaan

Helemaal waar :jaja:

Uitspraak van ...wendy... op zondag 19 februari 2006 om 12:16:
tuurlijk zou ik bij hem blijven, en zo goed mogelijk steunen voor zo ver dat kan

Dus je bent 20, je vriend krijg t een ongeluk, raakt volledig verlamd, je moet hem voeren, z'n luier verschonen en bovendien heeft hij een hersenbeschadiging waardoor hij functioneert op het niveau van een 6-jarige

Dan weet je nu al zeker dat je bij hem blijft?

of is het toch situatieafhankelijk?

Waarschuw beheerder
Ja natuurlijk blijf ik bij hem als hij ziek blijft te zijn. Ik ben dan wel niet getrouwd, maar in voor - en tegen spoed geldt in een gewone relatie ook vind ik....
Waarschuw beheerder
ja zeker!! ik zou echt wel bij hem blijven !!
Waarschuw beheerder
Een Rubber gebruiken :P:P:P WAHAHAHA

Waarschuw beheerder
tuurlijk zou ik bij diegene blijven, zou haar echt steunen tot zover dat kan!!

Waarschuw beheerder
donateur

:vaag: nee ik zou m als klap op de vuurpijl een schop onder ze hol geven
stempel op ze reet en retour afzender :frusty:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 februari 2006 om 20:55:
bij hem blijven.. als je egt van elkaar houd moet je elkaar steunen toch?

Echt wel!..Zou nooit iemand laten stikken door zijn of haar ziekte.. En al helemaal niet als het mijn vriend is..(L)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 17 maart 2006 om 15:53:
je vriend krijg t een ongeluk, raakt volledig verlamd, je moet hem voeren, z'n luier verschonen en bovendien heeft hij een hersenbeschadiging waardoor hij functioneert op het niveau van een 6-jarige

:yes: B) wat er ook gebeurt ik blijf bij hem en zal zover ik kan hem verzorgen ;)
Waarschuw beheerder
kzou eigelijk nie echt bij haar blijve want als ze een soa heeft heeft ze die nie van mij dus is ze vreemd gegaan tadaaaaaaaaaaa nog niemand aan gedacht

Waarschuw beheerder
Uitspraak van arjan-h4l op maandag 8 mei 2006 om 16:19:
kzou eigelijk nie echt bij haar blijve want als ze een soa heeft heeft ze die nie van mij dus is ze vreemd gegaan tadaaaaaaaaaaa nog niemand aan gedacht

Oke we hebben het hier niet over soa's ofzo hoor 8) we hebben het over of een ongeluk of kanker of iets in die zin :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van arjan-h4l op maandag 8 mei 2006 om 16:19:

Haha ook al gaat het niet over soa`s enzo.. Ik ben het zo wel met je eens;)

Waarschuw beheerder
Als jullie echt in :lief: zijn dan blijf je bij hem tot zover het kan..!!
Waarschuw beheerder
Ja kweet niet met een flink ongeluk kweet dan nie wat k moet

Stel je voor je vriendin/vriend krijgt een ongeluk en ze zit verlamd in een rolstoel kzou da echt nie aan kunne zien dan zou ik helemaal kapot zijn lichamelijk en geestelijk is toch wel heftig als zoeits gebeurd veels te erg ik klop ut nu af op hout khoop da ut mij nooit gebeurd
Het is dan meoilijk da weet ik wel heeel moeilijk.
Waarschuw beheerder
Ik zal me uiterste best doen om bij die persoon te blijven..
Dat is toch liefde denk ik
maar goed.. meer als je best ken je niet doen..

Waarschuw beheerder
tot het bittere eind :/
Waarschuw beheerder
Ik zou bij d'r blijven. Dat is wat een relatie speciaal maakt en weet je ook gelijk hoeveel je om die ander geeft.
Problemen kun je in een goede relatie altijd overwinnen samen.

Waarschuw beheerder
ik blyf by hem, hys te goed om te late waaie :yes:

Waarschuw beheerder
Hangt er toch echt af wat voor ziekte..als hij een soa heeft dan heeft hij toch echt nog een groter probleem dan die ziekte en dat ben ik op dat moment :[ ! Maar goed bij alle andere ziektes..tuurlijk blijf ik dan bij hem, ik heb voor hem gekozen, dan laat ik hem niet zitten als hij (ongeneeselijk) ziek blijkt te zijn..er is wel wat meer voor nodig om mijn liefde voor hem over te laten gaan. En door zo'n rotziekte iig niet :[

Waarschuw beheerder
ik blijf bij dr!

Waarschuw beheerder
ik zou bij em blijven!
stel je voor dat jou zoiets zou overkomen, dan zou je toch ook willen dat diegene bij je blijft en je steunt ipv hard wegrent!!
Waarschuw beheerder
soa's is idd ander verhaal ;)

maareh, als ie echt ziek is, tuurlijk bij em blijven
en als et griepje is, ook verzorgen
Waarschuw beheerder
bij hem blijven

als je dan op dat moment weggaat heb je ook niet eg
om de ander gegeven!!
Waarschuw beheerder
Ik zou proberen te blijven, in ieder geval zou ik mijn uiterste best doen voor haar :yes:
Al denk ik dat dat wel makkelijker gezegd is dan gedaan...

Waarschuw beheerder
ik zou zker bij haar blijven.
Zij is gwoon heel (Y) en lief.
Dan laat ik haar toch nie waaie :S

(L)
Waarschuw beheerder
donateur
ligt aan de situatie.. zoals Helga beschrijft, sluit ik me daar zeker bij aan!
Waarschuw beheerder
Haar keihard steunen en proberen er nog meer voor haar te zijn
Waarschuw beheerder
In voor en in tegenspoed......
Niet alleen als je getrouwd bent maar ik vind ook als je een relatie hebt.
Dus zal ik er altijd zijn voor hem.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 16:16:
nee ik zou m als klap op de vuurpijl een schop onder ze hol geven
stempel op ze reet en retour afzender

ik wist t!

Waarschuw beheerder
Natuurlijk blijf ik bij mijn vriend en zal ik er ook altijd zijn voor mijn vriend... in voor en tegenspoet :yes:
Maar het ligt er wel aan wat voor ziekte, als hij opeens verlamd raakt of opeens blind of invalide word.. dan is dat geestelijk heel erg moeilijk voor jezelf en moet je jezelf wel vaak de vraag stellen of hij dit allemaal waard is.
Ik weet het niet, als je met je partner helemaal niet meer zal kunnen communiceren en hij geestelijk niet meer in orde is dan word dat een heel moeilijk besluit.
Ik kan daarom niet zeggen wat ik in zo'n geval zou doen, dat kun je pas echt zeggen wanneer je dat zelf mee maakt.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 19:52:
ik wist t!

:kusje2:

Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 20:05:
als hij opeens verlamd raakt of opeens blind of invalide word.. dan is dat geestelijk heel erg moeilijk voor jezelf en moet je jezelf wel vaak de vraag stellen of hij dit allemaal waard is.

uhm, ik weet niet of ik het daarmee eens kan zijn
Natuurlijk is het zwaar, maar als de PERSOON waarmee je in voorspoed je leven wilt delen hetzelfde blijft, zou ik dat zeker in tegenspoed ook doen

Toch geven deze stellingen wel vaak stof tot nadenken, want :
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 20:05:
als je met je partner helemaal niet meer zal kunnen communiceren en hij geestelijk niet meer in orde is

dat tilt wel stukken zwaarder dan een lichamelijke afwijking/handicap

met een beetje mazzel izzie dan zo de weg kwijt dat ie je misschien niet eens mist :X 8)

't Is iets wat we geen van allen mee hopen te maken,
maar niet irreeel
Toch denk ik, voor 99,9% zeker weten zelfs, dat ik no matter what er voor hem zou blijven :yes:

Waarschuw beheerder
als de liefde oprecht is zal NIKS dat in de weg moeten staan

Waarschuw beheerder
Maakt niet uit wat hij zou hebben of mankeren:lief: maakt mijn liefde echt niet minder om ....

Idd:yes: zou wel erg laag zijn om je partner te dumpen omdat hij zij ziek of iets is kom op zeg how low can you go!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 20:43:
Natuurlijk is het zwaar, maar als de PERSOON waarmee je in voorspoed je leven wilt delen hetzelfde blijft, zou ik dat zeker in tegenspoed ook doen

Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 17 maart 2006 om 15:53:
Dus je bent 20, je vriend krijg t een ongeluk, raakt volledig verlamd, je moet hem voeren, z'n luier verschonen en bovendien heeft hij een hersenbeschadiging waardoor hij functioneert op het niveau van een 6-jarige

of is het toch situatieafhankelijk?

Tsja, denk daar maar eens over na :yes:

met een beetje mazzel izzie dan zo de weg kwijt dat ie je misschien niet eens mist

Haha O:) wie weet is het soms wel handig ja ;);)

't Is iets wat we geen van allen mee hopen te maken,
maar niet irreeel
Toch denk ik, voor 99,9% zeker weten zelfs, dat ik no matter what er voor hem zou blijven

Daar denk ik precies hetzelfde over, maar als je zelf nog een heel leven voor je hebt is en blijft het toch een hele moeilijke beslissing.. en niet alleen voor jezelf, maar ook voor je vriend.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 21:38:
Haha wie weet is het soms wel handig ja

O:) zeg uh dokter...wat extra morfine een idee? O:)Niet? rattegif dan?

Daar denk ik precies hetzelfde over, maar als je zelf nog een heel leven voor je hebt is en blijft het toch een hele moeilijke beslissing.. en niet alleen voor jezelf, maar ook voor je vriend.

kijk als ze dan ineens zeggen van : je bent vrij om te gaan
dan moet je ook gewoon gelijk rennen voor je leven O:)

Het psychische deel lijkt me idd het moeilijkst

lijkt me bovenal erg pijnlijk en frustrerend om toe te moeten kijken :s

Waarschuw beheerder
Echte liefde, onverwoestbaar
Waarschuw beheerder
als het een serieuze relatie zouw zijn!! zouw ik zkr bij hem blijve :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 21:56:
Echte liefde, onverwoestbaar

nee man, alles kan kapot B)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 22:00:
nee man, alles kan kapot

neophyte b)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 22:04:
neophyte

(L) tijd voor de sensilube :x

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=200 height=202 cacheid=000c50fa00237291257ecdf51a01647676]http://www.divisiondance.com/catalog/images/parmx07.gif[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 22:00:
nee man, alles kan kapot

moet je mij maar weer qouten? :9

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=511 height=601 cacheid=001289bc00013763f439c46b1a016476f5]http://i11.photobucket.com/albums/a176/-booyaka-/analizer.jpg[/img]

O:)
Ik ben tot de ontdekking gekomen trouwens dat wij beiden een ziekte hebben
welliswaar een beetje verknipt, maar dat moet geen naam hebben B)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 22:14:
moet je mij maar weer qouten?

moet jij ook kapot dan? ;D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 22:15:
moet jij ook kapot dan?

wil jij het voor me doen dan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 22:14:
Ik ben tot de ontdekking gekomen trouwens dat wij beiden een ziekte hebben
welliswaar een beetje verknipt, maar dat moet geen naam hebben

en stiekem je copyright daar onder neergezet

erg smerig! b)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 22:17:

:| nee
kan je zelf ook regelen hoor, heb nog wel wat tips

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 22:20:
nee

jammer

Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 22:20:
kan je zelf ook regelen hoor, heb nog wel wat tips

Geef ze maar

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 22:17:

remember he
waar zij is ben ik
en ik ben nooit te beroerd om een handje te helpen 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 22:24:
ik ben nooit te beroerd om een handje te helpen

Dat hoor ik graag ;)

Waarschuw beheerder
ik zou bij hem blijven en hem met alle liefde verzorgen en steunen!Hij heeft er niet om gevraagd om ziek te zijn!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The One :smoke: op maandag 8 mei 2006 om 18:00:
Ik zou proberen te blijven, in ieder geval zou ik mijn uiterste best doen voor haar
Al denk ik dat dat wel makkelijker gezegd is dan gedaan...

inderdaad, helemaal mee eens... :yes:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 mei 2006 om 14:57:
ik zou bij hem blijven en hem met alle liefde verzorgen en steunen!Hij heeft er niet om gevraagd om ziek te zijn!

niets meer aan toe te voegen... :no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
bij hem blijven en er altijd voor hem zijn!!!

Waarschuw beheerder
Absoluut!!:jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
ligt eraan welke ziekte hij heeft...is hij hiv positief denk ik niet dat ik bij hem blijf

Waarschuw beheerder
Bij hem blijven en hem steunen natuurlijk!

Waarschuw beheerder
bij diegene blijven :jaja:
Al moet hij/zij in een rolstoel!