Sorry hoor PQ maar er er zitten ook tal van studenten op de pabo de havo niet afgemaakt hebben en MBO hebben gedaan. En op het MBO krijg je dus helemaal geen rekenen. Ja hoe je een kind moet leren om 1 bij 1 op te tellen. Dan krijg je dus dat veel een achterstand hebben en *helaas het is waar* veel meiden geen wiskundeknobbel hebben! Wat jij misschien niet weet is dat je nu 2 toetsen hebt voor Nederlands en rekenen. Niveau 8 en 8+. Niveau 8 is niet moeilijk nee, dat is tot groep 8 niveau, maar 8+ is havo niveau. En zoals ik al zei dat veel MBO-ers een achterstand hebben. En we krijgen ook geen les in rekenen. We moeten het allemaal zelf regelen. Dus je kunt je voorstellen dat als je al niet goed bent in wiskunde en je een arme student bent, je niet altijd geld kan permiteren om extra boeken etc. te kopen als je al bijna 2000 euro aan schoolgeld betaalt. Bijles is wel een optie, en dat heb ik nu ook, maar dat neemt niet weg dat het geen pittige toetsen zijn. Dat geldt ook voor Nederlands. Dat is precies hetzelfde verhaal en het zijn heus geen toetsjes waar je alleen een d of t achter een werkwoord moet plakken. Ga jij maar eens een tekst met 100 woorden ontleden. Kijken of jij het allemaal zo goed weet!
PABO is niet moeilijk, maar heel veel werk..
Daar ben ik het ook mee eens! Afgezien van rekenen en Nederlands is het verder niet moeilijk nee, maar ontzettend veel werk! Probeer dan nog maar eens fatsoenlijk tijd te maken om extra aandacht te besteden aan vakken waar je niet goed in ben. Niet te doen dus!