Partyflock

Forumonderwerp · 843964

Waarschuw beheerder
Vroeg me af..

Stel je gebruikt 1 a 2 keer in maand op een feest (xtc) en je zou dat paar jaar lang doen, wat is het gevolg voor je lichaam/hersens??? weet iemand dat??????

Waarschuw beheerder
donateur
Er loopt hier in Nederland een goed opgezet, groot onderzoek. Als je veel XTC hebt gebruikt kun je zelfs meedoen en een aardige vergoeding daarvoor ontvangen geloof ik.

The Netherlands XTC Toxicity (NeXT) study: objectives and methods of a study investigating causality, course, and clinical relevance

De Win MM, Jager G, Vervaeke HK, Schilt T, Reneman L, Booij J, Verhulst FC, Den Heeten GJ, Ramsey NF, Korf DJ, Van den Brink W.

Department of Radiology, Academic Medical Centre, University of Amsterdam, Amsterdam, The Netherlands.
m.m.dewin@amc.uva.nl

This paper describes the objectives and methods of The Netherlands XTC Toxicity (NeXT) study focussing on the causality, course, and clinical relevance of ecstasy neurotoxicity. Previous studies suggest that ecstasy (3,4 methylene-dioxymethamphetamine, MDMA, XTC) is toxic toward brain serotonin axons, but most of these studies have serious methodological limitations. The current study is a combination of different approaches with three substudies: (1) a crosssectional substudy among heavy ecstasy users and controls with variation in drug use, which will provide information about potential neurotoxic consequences of ecstasy in relation to other drugs; (2) a prospective cohort substudy in ecstasy-naive subjects with high risk for future ecstasy use, which will provide information on the causality and short-term course of ecstasy use and potential neurotoxicity, and (3) a retrospective cohort substudy in lifetime ecstasy users and matched controls of an existing epidemiological sample that will provide information on long-term course and outcome of ecstasy use in the general population. Neurotoxicity is studied using (a) different imaging techniques (beta-CIT SPECT, 1H-MR spectroscopy, diffusion tensor imaging, perfusion weighted imaging and functional magnetic resonance imaging), and (b) neuropsychological and psychiatric assessments of memory, depression, and personality. The combined results will lead to conclusions that can be used in prevention messages, clinical decision making, and the development of an (inter)national ecstasy policy.

Echt methodologisch goeie studies zijn nog niet gedaan, maar veel wijst in de richting van neuronschade, waardoor geheugenstoornissen, depressies en persoonlijkheidsveranderingen kunnen ontstaan.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 januari 2006 om 13:18:
Als je veel XTC hebt gebruikt kun je zelfs meedoen en een aardige vergoeding daarvoor ontvangen geloof ik.

wat is veel? en waar kun je je aanmelden ;d
las wel ergens dat jeje kan aanmelden als je vanplan bent de komende tijd vaak xtc te gaan gebruiken.. dan kunnen ze mooi bekijken hoeveel je hersenen aftakelen :cheer:
geheugenstoornissen,

mn geheugen is idd wel vooruit gegaan sins ik geen xtc meer gebruik.. kan me de laatste tijd weer herinneren wat ik 2dagen geleden ook-al-weer gedaan heb :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van O:) ! op woensdag 25 januari 2006 om 13:45:
en waar kun je je aanmelden

Aanmelden bij e-mail adres uit de tekst van Dewin, ze overleggen met je dan geloof ik met je of je geschikt bent of niet. Kan de nederlandstalige advertentie voor includatie niet meer vinden. Ze gaan wel stoffen via je ader toedienen om beelden te kunnen vormen van je hersenen enzo (oa. SPECT). Dus het gaat niet om een aantal vraagjes en concentratieproefjes alleen. Totaal kost alles 2 dagen.

Waarschuw beheerder
dan worden je serotonine receptoren / hersendeel ...
beschadig en kan lijden tot geheugenstoornissen & gedragstoornis op lateren leeftyd
maar dat is ook by langduurig gebruik ...
6 maande of meer dan kunne deze aandoeningen verschijnen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hmmz ik heb wel es gehad toen ik ieder
weekend van die kutpillen gebruikte waar je dr
6 a 7 van moest vreten voor je wat voelde.
dat ik op een gegeven moment steeds t gevoel had
dat als ik bijv. me hoofd draaide dat t leek of me geest er langzamer achteraan kwam.Of evenwichtsstoornissen
heb ik ook wel es gehad ervan
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ChemicalCleo op woensdag 25 januari 2006 om 21:50:
dat als ik bijv. me hoofd draaide dat t leek of me geest er langzamer achteraan kwam.

ja van die "brainshakes" :D
en te vage dromen 's nachts

had ik eerst alleen als ik echt veel pillen had gehad

nu altijd de dagen nadat ik mdma/pillen heb gehad

Waarschuw beheerder
donateur
puur sarcasme

whehe ok :)

ahja soms heb ik er wel een beetje spijt van zoveel pillen naar binnen te hebben gewerkt..
ik weet niet wat de toekomst brengt maar ik denk dat we ons best zorgen kunnen maken over alle 'pilleslikkers' die rond de 65+ gaan lopen.... dement 4 life 8)
Waarschuw beheerder
merk nog nix
Waarschuw beheerder
Er bestaat toch een middel voor Serotonine terug aan te maken ?
zou dit echt werken >>> http://www.pillenwinkel.be/catalog3/product_info.php?products_id=60
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 januari 2006 om 20:55:
hersenschade is in ieder geval aantoonbaar na het slikken van ongeveer 50 pillen verdeeld over een periode van gemiddeld tweeënhalf jaar.

en in een kortere tijd brengt dat dan meer schade aan of blijft de schad ongeveer gelijk....anders houden we er nu gewoon mee op ! ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 januari 2006 om 23:46:
ik denk dat we ons best zorgen kunnen maken over alle 'pilleslikkers' die rond de 65+ gaan lopen.... dement 4 life

jah joh das nouw al te laat dus btr leef ik nu dan

Waarschuw beheerder
Je houdt jezelf voor de gek als je denkt dat het geen schade aanricht. Iedereen weet dat.

Waarschuw beheerder
ik merk nu ik der over gedacht had O:) ... enigzins wel wat schade is door gebruik ...

heb opvliegers en afentoe sneller deprie ... niet veel maar tog

majah denk als je meer als 2/5 jaar gebruik dat je wel onherstelbaare schade heb

C11H15NO2 citeer 26 januari 2006 00:26
Er bestaat toch een middel voor Serotonine terug aan te maken ?
zou dit echt werken >>> http://www.pillenwinkel.be/catalog3/product_info.php?products_id=60

Een essentieel aminozuur, door de hersenen gebruikt om serotonine aan te maken.

hmmm meer traine dus en aminozuuren aanschaffen O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 januari 2006 om 14:28:
heb opvliegers en afentoe sneller deprie

O:) weet je zeker dat je geen hormoonpillen hebt geslikt ipv xtc? mn moeder die in de overgang zit,heeft daar namelijk ook last van ;p

Waarschuw beheerder
8) ... heb hormoone genoeg :bloos: ... maar daar zal niet an liggen :9