Is het daar niet altijd regenachtig weer?
hoezo dublin links laten liggen?
wicklow mountains?
Mijn ex woonde daar een jaartje en ik ben er regelmatig een weekendje heengeweest
Zijn broertje zat daar ook op boarding school....
Wel wat weekendjes doorgebracht
ik zeg je ik ben er geweest , met enige regelmaat
in de buurt van Belfast ( dundonald ) alwaar ik een tijdje een vriendinnetje heb gehad.
Laat ik 't zo zeggen zij vertelde wel eens als ze bij mij was dat ze zich niet veilig voelde , toen ik de 1e keer bij d'r op bezoek kwam snapte ik meteen waarom.
Wanneer je als niet katholiek of buitenstaander door bepaalde wijken gaat is het gewoon niet veilig.
er heerst al jarenlang een onderlinge strijd met de IRA . de UVF en de Loyalists
waar ben je geweest?
voor een praatje en advies.
Vanaf Dublin (vond ik heel erg leuk) naar the sunny east coast en dan via de ring of kerry naar gallway (pf, hoe schrijf je dat ook al weer?). In de buurt van Gallway had ik wel wat langer willen blijven voor de mooie natuur, maar helaas de drie weken waren voorbij...
een drankje
ja dat hoort erbij. soms lijkt een dorp uitgestorven en dan ga je de plaatselijke pub binnen en dan is er live muziek en daar zit dan het hele dorp.
Dat had ik in Schotland ook
sorry dat ik daar hierover begin maar herinner me ineens 1 van de prachtigste optredens die ik heb meegemaakt
4 jongens uit de buurt die een vloerkleedje en een ouwe lamp op een verhoginkje hadden gelegd
't halve dorp in de kroeg en liedjes die ik nog elke dag neurier , begeleid door een gitaar
alhoewel ik niet veel schotse muziek
Cork, heb echt heel veel positieve verhalen gehoord over ierland
![[img width=325 height=239]http://homepage.eircom.net/~youghal/chamber/mobydick/view1.jpg[/img]](http://homepage.eircom.net/~youghal/chamber/mobydick/view1.jpg)
dan moet je zeker even naar youghal rijden vlakbij cork.
in ierland wel in nederland vaak neptenten
ierland wil ik ook nog altijd een keer naartoe, alleen jammer dat 9 van de 10 personen die ik ken meteen "saai" roepen
ach als jou vrienden iets ouder of meer om cultuur gaan geven zeggen ze weer lauw of stylo
dat is idd minder. misschien kunnen we samen gaan
als jij dat op die foto bent, dan is de mijne binnen 5 minuten ingepakt
Lekker goedkoop vliegen met Ryan Air. Heeft nog iemand tips voor dingen waar je echt naar toe moet?
Vreemd....Dublin staat de laatste jaren bekend als één van de meest trendy stap-steden van West Europa.
Whatever wijsneus
Ik heb in ierland een gruwelijk vette vakantie gehad toen ik 18 was. Ligt natuurlijk wel aan jezelf of je een saaie vakantie hebt ja of nee
je kunt je interesses ook met een jaar of 18 verbreden idd ipv lekker dom naar kreta of lloret
Nou ja, lekker dom? Ieder vult zijn vakantie op zijn eigen manier in. En het jaar voor ik naar ierland ging, probeerde ik ook zo'n feestvakantie met bakken op het strand en 's avonds uitgaan. Dat was een gezellige vakantie maar veeeel saaier dan rondreizen in ierland, want uiteindelijk doe je iedere dag hetzelfde: stappen en uitgaan.
Mijn moeder woont daar dus ik ga daar niet heen om te feesten
aha en dan nog ierland saai vinden? waar woont je ma ergens?laatste aanpassing 17 februari 2006 17:05
Ik wil ook nog een keer een stedentrip naar Dublin doen. Lijkt me echt vet. Maarre, hoe duur is het daar allemaal (eten, drinken etc.)?
ik ben 2 jaar geleden in oktober voor het laatst geweest. en de reis was vanaf amsterdam met airlingus en het lee-hotel ,geloof 3 sterren, bij het nationaal stadion. van vrijdag tot maandag was totaal e410. je moet er wel rekening meehouden, dat uit eten zo duur is als je zelf wilt. in dublin heb je dus ook veel trendy restaurantjes, maar dat is gewoon even duur als in amsterdam. maar als je een dag gewoon indiaas gaat eten ofzo betaal je gewoon bijna niets. drank betaal je buiten templebar, waar altijd live muziek is, tussen de 4 en de 5 euro voor een pint, dus niet veel duurder dan in nederland. ik zou zeggen een stedentrip is zeer zeker de moeite in dublin. je moet alleen de rest van de week bijkomen van de drank
Oké, bedankt voor de info. Bijkomen van de drank zal zeker wel moeten ja. Guinness & Kilkenny
Bij de Porterhouse Pub heb ik een paar lekkere biertjes van het huis gehad
De Old Jameson Distillery was erg leuk om te zien, het zijn de ruines van de oude brouwerij van Jameson die nu in het zuiden van Ierland is. Hier proberen ze je een indruk te geven hoe het er vroeger uitzag en aan toe ging. Na de tijd lekker proeven!
temple bar is alleen in het weekend afgeladen met ladderzatte britten die op stag/hen party zijn!
Het leukste detail is toch wel dat de grootste bierbrouwerij van Europa in Dublin ligt, van Guinness uiteraard. Grappiger vind ik echter dat je naast de brouwerij St. Patrick's hospital kunt vinden. Dit hospital is voor psychische problemen. Stel je voor dat je daar komt vanwege een alcoholprobleem (Ierser kan het haast niet).
Lansdowne Road
Ben drie weken geleden in Dublin geweest. Vond het een hele gezellige stad en waren leuke dingen te bekijken. Mensen zijn er ook erg vriendelijk. Enige nadeel is dat het wel erg duur is allemaal
Murals in katholiek en protestants Belfast zijn bokleip.