Ik woon sinds kort zelf in Dublin, kreeg een job aangeboden.
Ik moet zeggen dat het me hier enorm goed bevalt. Alles gaat even wat relaxter. Een partyscene zoals in Nederland kennen ze hier niet, vind zelf dat je beter in de pubs kan zijn. Standaard kun je in elke pub uit minstens 7 verschillende bier soorten kiezen, maar als je in Ierland bent moet je ook de Guinness proberen.
Ik vermijd zelf ook Temple Bar. Ik vind zelf de Odeon een erg leuke tent om in het weekend te komen.
De mensen zijn erg aardig, Ieren en Nederlanders werkt sowieso altijd goed dus dat is altijd gezellig.
Het leukste detail is toch wel dat de grootste bierbrouwerij van Europa in Dublin ligt, van Guinness uiteraard. Grappiger vind ik echter dat je naast de brouwerij St. Patrick's hospital kunt vinden. Dit hospital is voor psychische problemen. Stel je voor dat je daar komt vanwege een alcoholprobleem (Ierser kan het haast niet).
Het is fantastisch om te zien hoe de Ieren hun rugby matches beleven, daar kunnen veel voetballiefhebbers nog wat van leren. Ben benieuwd hoe Lansdowne Road eruit gaat zien na de renovatie (is het oudste rugby stadion ter wereld en dat is hier heilige grond)...
Vind het wel grappig hoe de Ieren reageren als ik ze vertel dat ik in de wijk Donnybrook woon