Partyflock

Forumonderwerp · 841679

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
In de Amsterdamse Diamantbuurt zijn eerder deze maand bij een joodse bewoner de ruiten ingegooid. De stenengooiers, een groepje Marokkaanse jongeren, riepen antisemitische leuzen. De bewoner durft geen aangifte te doen en weigert elk contact met de buitenwereld.

Het zoveelste voorval in de Diamantbuurt is bekendgemaakt via een huis-aan-huisfolder van de Vereniging Oud Zuid, een kleine politieke partij. Verscheidene buurtbewoners, onder wie PvdA-deelraadslid Job van Amerongen en voormalig ‘Kabouter’ Melvin Visser, bevestigen dat de man is lastiggevallen en doodsbang is. Van Amerongen en Visser hebben tevergeefs geprobeerd contact met het slachtoffer te zoeken.

Vijftien maanden geleden werd het echtpaar Bert en Marja uit de Diamantbuurt verjaagd, na een jaar lang getreiter door hangjongeren op het Smaragdplein. Ook het echtpaar kreeg stenen door de ruit.

De Diamantbuurt staat sindsdien synoniem voor overlast en het taaie probleem hoe de hangjeugd in het gareel kan worden gehouden. Het nieuwe slachtoffer woont vlak bij het Smaragdplein.

Melvin Visser zat ooit (1971-1973) in de gemeenteraad van Amsterdam namens de toen populaire actiepartij Kabouters. In de Pijp, de buurt in het stadsdeel Oud-Zuid waarvan de Diamantbuurt deel uitmaakt, geldt hij als de officieuze burgemeester van zijn buurt.

Volgens Visser zijn de problemen uit 2004 ‘en ver daarvoor’ dankzij de landelijke aandacht voortvarend aangepakt, maar dreigt de Diamantbuurt, ondanks cameratoezicht op het Smaragdplein, opnieuw terug te vallen.

‘Rond de jaarwisseling is er weer een aantal incidenten geweest, waaronder het ingooien van 32 autoruiten. Dat zegt de politie, maar het werkelijke aantal is groter. Verder heb ik zelf vastgesteld dat er weer gedeald wordt in de Van Woustraat, waardoor er sprake is van enorme overlast op die plek.’

Eind november vorig jaar kwam de 18-jarige Anass Abou Allal uit de Diamantbuurt om het leven toen hij met een gestolen auto op de vlucht sloeg voor de politie en tegen een boom reed. De jonge Marokkaan was de zoon van de voorzitter van de omstreden Arrahmane-moskee in de Pijp. De zoon gold als veelbelovend en was als cameraman betrokken bij het vastleggen van een buurtfestival afgelopen zomer in de Diamantbuurt. Het festival werd gefinancierd door de gemeente in het kader van ‘Wij Amsterdammers’, een poging van het stadsbestuur de kloof tussen de bevolkinsggroepen kleiner te maken. Dat de zoon van de moskeevoorzitter zich ook op het criminele pad bevond, was bij veel buurtbewoners bekend.

Nog steeds, aldus Visser, zijn er bewoners die de dood van Abou Allal in de schoenen schuiven van de politie. Tijdens de laatste commissievergadering van de deelraad werd de politie luidkeels uitgemaakt voor moordenaars, een zelfde reactie als begin vorig jaar bij de dood van de Marokkaanse tasjesdief en, recent, na het verongelukken van een voor de politie vluchtende 17-jarige scooterrijder in het stadsdeel Slotervaart.

Vorige week werden de ruiten van het politiebureau ingegooid en werd een auto in brand gestoken.

Een Marokkaanse buurtvader uit de Diamantbuurt bevestigt dat de sfeer zienderogen verslechtert. De man is bang voor represailles en durft alleen anoniem te praten. ‘Er gebeuren hier heel rare dingen’, zegt hij. ‘Het zijn vooral de jonge jongens van twaalf of dertien die hier regelmatig ’s avonds laat auto’s vernielen en mensen lastig vallen. Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.’

Visser: ‘Met het stadsdeelbestuur en Job van Amerongen verschil ik van mening over de aanpak. Toen Bert en Marja waren weggepest, struikelde je hier over de hulpverleners. Nu de subsidie is verdeeld, de buit dus binnen is, gaat iedereen z’n eigen gang. Van samenwerking is geen sprake en voor de jeugd is hier nog steeds niets te beleven, anders dan rotzooi trappen. Bovendien worden die families onvoldoende aangepakt.’
Waarschuw beheerder
donateur
Misschien wel, er ook heel veel verschillende kliene oorlogsjes tussen de verschillende moslims in verschillende landen, daar is bush echt niet debet aan.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 januari 2006 om 15:20:
Maar word dat in de wereld getoond door Ramadan en Suikerfeest,worden ze afgebrand tot aan het bot

Vergeet niet dat de solidariteit die de Ramadan wil uitdragen tegenover arme mensen alleen bedoeld is voor de arme mensen die moslim zijn. zo staat het anders wel in de koran. (athans daar komt het op neer).
En qua ramadan en suikerfeest worden ze echt niet de grond in gespamt, ze mogen dat overal praktiseren. Zonder enige weerstand.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MvM op woensdag 18 januari 2006 om 15:23:
Ze hebben dikke schijt aan ons en wij moeten dat maar pikken!

Gelukkig hebben we jou in de beveiliging!
Waarschuw beheerder
donateur
Doe niet zo idioot om te denken dat hij "foute"mensen van welk ras dan ook goedkeurt.

Je leest het zelf toch ook, het is allen maar van ach, wat zijn die marokkaantjes zielug, ach wat worden ze getrijderd door de media, en dus is het gerechtvaardigd om zo te doen........ duizend maal????????????? vette bullshit. Ze zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden moeten daarvoor gestraft worden, en niet beloond met een buurthuis. alsof een buurthuis de oplossing is. Ik heb nog nooit een buurthuis van binnen gezien en ik ben ook niet crimineel.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 18 januari 2006 om 15:28:
Vergeet niet dat de solidariteit die de Ramadan wil uitdragen tegenover arme mensen alleen bedoeld is voor de arme mensen die moslim zijn. zo staat het anders wel in de koran. (athans daar komt het op neer).
En qua ramadan en suikerfeest worden ze echt niet de grond in gespamt, ze mogen dat overal praktiseren. Zonder enige weerstand.

Fout.
En met dat afbranden bedoelde ik dus o.a. hier in de topics,lees hoe er dan over ze gedacht word...ze doen het nooit goed.
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 18 januari 2006 om 15:28:
er ook heel veel verschillende kliene oorlogsjes tussen de verschillende moslims in verschillende landen,

Zoals ik al zei: hadden ze lekker zelf uit kunnen zoeken.

Kwam Irak Ierland helpen dan,toen de kathlieken en de protestanten elkaar jaar na jaar afmaakten?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 18 januari 2006 om 15:31:
Ik heb nog nooit een buurthuis van binnen gezien en ik ben ook niet crimineel.

Nummer twee siert je,nummer 1 ligt aan jouw sociale leven.Wat is er verkeerd aan een buurthuis?

En dat je de meneer in kwestie niet mag,geloof ik direct,maar als jij niet af en toe door sarcasme kan heen prikken is dat rottig.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 januari 2006 om 15:33:
Nummer twee siert je,nummer 1 ligt aan jouw sociale leven.Wat is er verkeerd aan een buurthuis?

Er is niks mis met een buurthuis, maar ik geloof niet dat een buurthuis het sociale tovermiddel is tegen de tomeloze intollerantie die de jongeren tegen andere bevolkingsgroepen uitdragen. Het kan zelfs een broeinest ervoor zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 18 januari 2006 om 15:39:
Er is niks mis met een buurthuis, maar ik geloof niet dat een buurthuis het sociale tovermiddel is tegen de tomeloze intollerantie die de jongeren tegen andere bevolkingsgroepen uitdragen. Het kan zelfs een broeinest ervoor zijn.

misschien moet je tocg eens in een buurthuis gaan kijken,

The advisor ;-)

Waarschuw beheerder
tuurlijk kan amsterdam niet achterblijven op de rellen in frankrijk ... stel je voor :|
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 18 januari 2006 om 15:02:
Je zit ze de hele tijde te verdedigen, iedereen die dit topic vanaf het begin leest weet dat. Je zit het gewoon op te nemen voor die gasten, want je hebt geen enkele blijk gegeven dat je hun verkeerd vindt, je vindt die gasten alleen maar zielig enz enz. Zijn ze dus niet.

1 Quote

is toch niet zo moeilijk? heb genoeg geschreven vandaag

succes

Waarschuw beheerder
Maar het is niet zo,de Bijbel en de Quoran preken niet over intolerantie,ze spreken wel over vredelievendheid.
Maar word dat in de wereld getoond door Ramadan en Suikerfeest,worden ze afgebrand tot aan het bot.
Is het niet zo dat elke stap die ze doen,toch wel een stap de verkeerde richting op is,of het verkeerde been,of met het verkeerde tempo????

Ik denk dat dit ermee te maken heeft dat wanneer er iets gebeurt waarbij moslims betrokken zijn, het wel afgekeurd wordt maar vanuit het geloof bijzonder weinig mee gedaan wordt.
simpel voorbeeld, de moord op theo van gogh, veel moslims keuren het af maar visueel zie je ook veel moslims die feest vieren, lol maken het prachtig vinden. Ik zie Nederlanders dat niet zo snel doen, kortom toch een cultuurverschil, terwijl iedereen in Nederland geboren is.

Dan wordt het voor veel Nederlanders moeilijker om de situatie te snappen, waarom grijpt de eigen achterban van de islam niet in? Dit wordt trouwens de laatste tijd al flink verbeterd met buurt vaders en andere mensen die zich inzetten om jongeren anders te laten denken. Ik denk wanneer moslims eenduidig eens duidelijk wat van zich laten horen het voor veel mensen een stuk duidelijk kan zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 januari 2006 om 15:52:
waarom grijpt de eigen achterban van de islam niet in? Dit wordt trouwens de laatste tijd al flink verbeterd met buurt vaders en andere mensen die zich inzetten om jongeren anders te laten denken. Ik denk wanneer moslims eenduidig eens duidelijk wat van zich laten horen het voor veel mensen een stuk duidelijk kan zijn

Helemaal gelijk en dit kunnen we dus alleen maar bereiken door in gesprek te blijven ,niet alleen maar een front vormen,maar SAMEN praten en leven.
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 18 januari 2006 om 15:31:
Ik heb nog nooit een buurthuis van binnen gezien

Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 18 januari 2006 om 15:39:
ik geloof niet dat een buurthuis het sociale tovermiddel is tegen de tomeloze intollerantie die de jongeren tegen andere bevolkingsgroepen uitdragen. Het kan zelfs een broeinest ervoor zijn.

Sluit me aan bij een vorige spreker,voor je een mening vormt,ga er eens naar binnen en praat met wat buurtwerkers!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 januari 2006 om 15:52:
Dan wordt het voor veel Nederlanders moeilijker om de situatie te snappen, waarom grijpt de eigen achterban van de islam niet in?

Omdat de enigen die Moslims allen verantwoordlijk voor elkaar acht, Nederlanders zelf zijn

Als ik en mijn vrienden met de rechterhand omhoog de dodenherdenking verneuq hoeft mijn kerkgemeenschap toch ook niet voor mij in te grijpen?

Wat heeft de een met de ander nodig?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op woensdag 18 januari 2006 om 16:02:
Omdat de enigen die Moslims allen verantwoordlijk voor elkaar acht, Nederlanders zelf zijn

Als ik en mijn vrienden met de rechterhand omhoog de dodenherdenking verneuq hoeft mijn kerkgemeenschap toch ook niet voor mij in te grijpen?

Wat heeft de een met de ander nodig?

nee maar er wordt wel ingegrepen. het is ook niet zo dat het christendom een slechte naam opgebouwd heeft hier in nederland. dus niet te vergelijken. Het zijn op dit moment de moslims die een slechte naam hebben, natuurlijk niet correct maar die slechte naam is er. Hetzelfde geldt voor lonsdale dragers. londsdale is geen racistisch merk maar toch komen zij met spotjes om dit duidelijk te maken.

Niemand moet iets doen maar het zou bepaalde situaties stukken eenvoudiger maken. doordat er meer begrip voor elkaar komt, kan beter samengewerkt worden om de rotte appels uit de samenleving te halen.

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=624 height=492 cacheid=000000360020c85e3d7487c61a012e6a67]http://tinypic.com/kedttz.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 januari 2006 om 16:15:
nee maar er wordt wel ingegrepen. het is ook niet zo dat het christendom een slechte naam opgebouwd heeft hier in nederland. dus niet te vergelijken

Jawel gaar gaat het juist om

Als ik blij ben dat Theo v Gogh dood is ben ik een klootzak

Als een Marokkaan blij is dat Theo v Gogh dood is komt het omdat hij een moslim is en krijgt de Islam een slechte naam

Logisch dat de Islam een slechte naam heeft wanneer iedere actie aan het geloof wordt gelinkt. ;)
Artiest {SHOWLIST artist 169839, 168185}
Waarschuw beheerder
heeft wel degelijk iets met opvoeding en dus ook de achtergrond van het geloof te maken...

het zit alleen zo dat de Islam wat eeuwtjes jonger is dan het Christendom...de Christenen waren een paar eeuwen geleden ook geen lieverdjes....En ik heb het idee dat veel amerikanen ook nog iets achterlopen...die lopen ook met een christenbril op...net zoals de moslims met een moslimbril oplopen...

die jongeren doen in hun ogen weinig verkeerd...want iedereen die moslim is doet het niet goed...en dus voor veel moslims zijn wij heidenen....

wat er tegen te doen? tsjah, haatzaaiers aanpakken, meer activiteiten voor jongeren (en touwtjes aantrekken voor werk/schoolverplichting) enzovoorts...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op woensdag 18 januari 2006 om 16:32:
Als een Marokkaan blij is dat Theo v Gogh dood is komt het omdat hij een moslim is en krijgt de Islam een slechte naam

dat is toch niet vreemd? de mensen die blij waren riepen dit toch ook vanuit hun geloof?

als iemand zijn actie aan het geloof linkt krijg je dat het geloof een slechte naam krijgt.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Vleestor op woensdag 18 januari 2006 om 16:34:
een christenbril

waar ken je die kopuh?

NAF...heb je misschien aandelen gekocht bij Yale sloten en hangwerk?

Waarschuw beheerder
donateur
Dat snap ik dus ook niet. Zo slecht hebben ze het in Nederland toch niet dacht ik zo. Mijn ouders en ik hebben ook een hekel aan tuinbonen maar gaan we daarom met pesticide alle moestuinen platspuiten? Dacht het niet

En over de discussie dat dit nieuws altijd wordt gebruikt 'om Marrokanen zwart te maken'... onzin!
Wat dan? Je ogen sluiten en doen alsof er niks aan de hand is? Alleen slechte berichtgeving over autochtonen plaatsen? Het is erg cliche maar dit zijn gewoon de feiten, en absoluut een probleem van de Nederlandse samenleving dat nodig opgelost dient te worden.
Ik haat het om op zijn Fortuyns te praten maar feit is wel dat dit soort jongeren een erg kort lontje heeft.
Kom op zeg, autoruiten ingooien omdat de politie - geheel terecht - verbiedt dat je geen vuurwerk mag gooien voor de vastgestelde datum?

Overigens is nieuws in de reguliere media altijd objectief.
Er wordt alleen subjectief gereageerd door mensen op fora en in gerichte brieven.laatste aanpassing 18 januari 2006 13:34

(y) wenig aan toe tevoegen

Ze gooiden de ruiten van het Politiebureau in omdat er een Marokkaans boefje tijdens een politie achtervolging was overleden.Als die jongen thuis braaf huiswerk had gemaakt was er niets gebeurt.

Stel de ouders maar verantwoordelijk voor de wandaden van hun minderjarig tuig,zowel strafrechtelijk als bestuurlijk.

wat er tegen te doen? tsjah, haatzaaiers aanpakken, meer activiteiten voor jongeren (en touwtjes aantrekken voor werk/schoolverplichting) enzovoorts...laatste aanpassing 18 januari 2006 16:34

Het is natuurlijk ook de schuld van de autochtone Nederlander dat zij geen opleiding afmaken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 januari 2006 om 17:15:
Als die jongen thuis braaf huiswerk had gemaakt was er niets gebeurt

Als jouw vader zijn kwakkie op de kachel had gespoten,was het ook met een sisser afgelopen,nu moeten we het ook met jou doen...:bloos:

ALS mauzz...daar bouwen we ook geen wereld mee op.

Waarschuw beheerder
donateur
Als jouw vader zijn kwakkie op de kachel had gespoten,was het ook met een sisser afgelopen,nu moeten we het ook met jou doen...

ALS mauzz...daar bouwen we ook geen wereld mee op.

Het blijft een feit dat die jongen geen scooters had moeten stelen.Dan had hij samen met zijn vrienden stenen kunnen gooien :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op woensdag 18 januari 2006 om 16:32:
ogisch dat de Islam een slechte naam heeft wanneer iedere actie aan het geloof wordt gelinkt

Meestal doen ze dit zelf omdat ze zichzelf wel als moslim beschouwen alleen dit waarschijnlijk later ooit willen oppakken.
Deze acties zijn bijna altijd gericht tegen Joden,homo's of Nederlanders(hoeren en varkens)en krijgen daardoor een gelovige link.Ik heb Nederlands tuig nog nooit KRUISTOCHT horen roepen of zien staan dansen als er een bom in Ierland afging.Wel vreemd is dat(op Antillianen na) er veel minder problemen zijn bij andere allochtonen jongeren die ook problemen hebben met de arbeidsmarkt en discriminatie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vleestor op woensdag 18 januari 2006 om 16:34:
heeft wel degelijk iets met opvoeding en dus ook de achtergrond van het geloof te maken...

het zit alleen zo dat de Islam wat eeuwtjes jonger is dan het Christendom...de Christenen waren een paar eeuwen geleden ook geen lieverdjes....En ik heb het idee dat veel amerikanen ook nog iets achterlopen...die lopen ook met een christenbril op...net zoals de moslims met een moslimbril oplopen...

die jongeren doen in hun ogen weinig verkeerd...want iedereen die moslim is doet het niet goed...en dus voor veel moslims zijn wij heidenen....

wat er tegen te doen? tsjah, haatzaaiers aanpakken, meer activiteiten voor jongeren (en touwtjes aantrekken voor werk/schoolverplichting) enzovoorts

Tuurlijk heb je gelijk als je zegt dat er mensen zijn die een beetje doorslaan in het geloof maar dat heeft niks met het geloof te maken maar meer met de persoon zelf.

Mensen hebben dan geen goed woord voor de islam terwijl ze juist degene die het beleidt moeten aanpakken.

De islam verheerlijkt geen moord, terrorisme, belediging etc maar mensen interpreteren verdediging van geloof als aanval op de ongelovigen terwijl dat gewoonweg niet zo is.

De Marokkaantjes die dingen lopen te bleren zoals ''de dood aan alle ongelovigen'' of weet ik veel wat allemaal hebben nooit een moskee van binnen gezien of weten niet eens wat bidden betekent en wat het inhoudt.

Het zijn dezelfde gasten die dezelfde weekend zich volzuipen en daarna nog steeds zichzelf moslim noemen :vaag:

Kortom ze beschadigen de Islam zonder enige goede inbreng er in te hebben en wat nog dommer is,is dat anderen (tegenpartij) het idd op geloof gooien.

Snap jij het dan snap ik het ook ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rafa op woensdag 18 januari 2006 om 17:44:
Tuurlijk heb je gelijk als je zegt dat er mensen zijn die een beetje doorslaan in het geloof maar dat heeft niks met het geloof te maken maar meer met de persoon zelf.

Mensen hebben dan geen goed woord voor de islam terwijl ze juist degene die het beleidt moeten aanpakken.

De islam verheerlijkt geen moord, terrorisme, belediging etc maar mensen interpreteren verdediging van geloof als aanval op de ongelovigen terwijl dat gewoonweg niet zo is.

De Marokkaantjes die dingen lopen te bleren zoals ''de dood aan alle ongelovigen'' of weet ik veel wat allemaal hebben nooit een moskee van binnen gezien of weten niet eens wat bidden betekent en wat het inhoudt.

Het zijn dezelfde gasten die dezelfde weekend zich volzuipen en daarna nog steeds zichzelf moslim noemen

Kortom ze beschadigen de Islam zonder enige goede inbreng er in te hebben en wat nog dommer is,is dat anderen (tegenpartij) het idd op geloof gooien.

Dit zijn idd geen echte moslims maar ze beschouwen zichzelf wel zo en daarom word die link gelegd.Waarom laat de moslimgemeenschap zich niet meer horen tegenover deze Marocs die het voor hun verzieken?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dat bedoelde ik dus ook. er wordt wel wat van gezegd maar that's it. verstoot dat soort mensen, kots op ze, dan komen ze echt wel met hangende pootjes terug.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
omdat het ze geen tering intereseert,het heeft niets met de islam te maken,het zijn gewoon smerige lui.altijd op zoek naar sensatie,en dan gaan zeiken dat de media het opblaast,in de hoop dat ze kunnen zeggen dat het hun schuld niet is want ze zijn zo zielig.als je 12 jaar bent hoor je snachts niet op straat te lopen maar in je nest te liggen,en gewoon naar school gaan en je huiswerk maken.marokaan,hollander,antiliaan maakt geen fuck uit,gewoon naar school.

het is wel zo dat marokanen gewoon meer geweldbelust zijn,vooral tegen niet marokanen.als je het er niet mee eens bent,is de kans groot dat je zelf ook een marokaan bent.
Waarschuw beheerder

Wat vind je dan van
imam Fawaz van de moskee Assoennah in Den Haag die predikte dat moslims zich afzijdig moeten houden van de democratie: Ze moeten politieke partijen afzweren en het wereldse gedachtegoed zoals liberalisme, democratie, socialisme,
en de Imam van de moskee El Tawheed in Amsterdam, die t volgende predikte ''De vrouw die zonder toestemming van haar man het huis verlaat is ongehoorzaam jegens Allah en zijn profeet en verdient straf.'Ze mag niemand het huis van haar man binnenlaten zonder zijn toestemming. Ze mag ook niet naar de markt. Als een vrouw koopt en verkoopt en met mannen praat hoor je vaak uit haar mond woorden die Allah ontstemmen''. (ps dit is live op nova geweest, voordat je weer ontkent dat dit niet waar is)
Of de drie imams Imams van de Eindhovense Al Fourqaan-moskee die uitgezet gaan worden omdat ze haat predikten.

Weten zij ook niet wat bidden is, en zijn zij ook geen moslim?????
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Semmie op woensdag 18 januari 2006 om 18:42:
Wat vind je dan van
imam Fawaz van de moskee Assoennah in Den Haag die predikte dat moslims zich afzijdig moeten houden van de democratie: Ze moeten politieke partijen afzweren en het wereldse gedachtegoed zoals liberalisme, democratie, socialisme,
en de Imam van de moskee El Tawheed in Amsterdam, die t volgende predikte ''De vrouw die zonder toestemming van haar man het huis verlaat is ongehoorzaam jegens Allah en zijn profeet en verdient straf.'Ze mag niemand het huis van haar man binnenlaten zonder zijn toestemming. Ze mag ook niet naar de markt. Als een vrouw koopt en verkoopt en met mannen praat hoor je vaak uit haar mond woorden die Allah ontstemmen''.
Of de drie imams Imams van de Eindhovense Al Fourqaan-moskee die uitgezet gaan worden omdat ze had predikten.

Is het woord van 1 mafkees belangrijker als dat van een miljard anderen?

In de Bijbel staat dat je vrouwen mag stenigen.. en sommige fundamentalistische Priesters wijzen er ooknog op.
En ja ik ben Christelijk maar ik keur dat ook niet goed
Waarschuw beheerder
is toch niet zo gek??? overal waar diamand is heb je last van marokkanen :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 januari 2006 om 17:15:
Het is natuurlijk ook de schuld van de autochtone Nederlander dat zij geen opleiding afmaken

idd dat is zogenaamd altijd, ach wat zijn die marokkantjes zielig, ach wat worden ze gekleineerd door de media, ik zal jullie wat nieuws vertellen (:s) al lang voordat de media uberhaupt aandacht schonk aan deze lieden waren er al problemen met deze marokkaanse jongeren, toen ik klein was werd er al door hun geroepen, NL wordt van ons, enz enz. Dus al ver voor de zogenaamde media hype. De marokkaanse minderheid heeft al jaren een probleem. En ze zijn grotedeels zelf verantwoordelijk voor het slechte beeld rond marokkaanse jeugd. Ze maken het er gewoon zelf naar, en ze zijn er nog trots op ook (alleen degene die niet trots erop zijn hoor je wel, maar dat zijn de enkelen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 januari 2006 om 15:57:
Sluit me aan bij een vorige spreker,voor je een mening vormt,ga er eens naar binnen en praat met wat buurtwerkers!

Als ze gewoon hun school/opleiding af zouden maken dan heb je geen eens buurthuizen nodig. als je je inzet voor een opleiding ben je niet veel op de straat, en als je vrije tijd heb zijn normale mensen bij hun vrienden.

Het zijn dezelfde gasten die dezelfde weekend zich volzuipen en daarna nog steeds zichzelf moslim noemen

Kortom ze beschadigen de Islam zonder enige goede inbreng er in te hebben en wat nog dommer is,is dat anderen (tegenpartij) het idd op geloof gooien

als ze idd zich eraan zouden houden dan was het misschien veelm inder een probleem, het nadeel is alleen dat de koran te veel ruimte laat voor vrije interpretatie, in sommge woorden kan je zowel geweld als verdediging lezen. En mensen verwarren dit gewoon te vaak.
Uitspraak van Knoalster op woensdag 18 januari 2006 om 18:47:
In de Bijbel staat dat je vrouwen mag stenigen.. en sommige fundamentalistische Priesters wijzen er ooknog op.

Ja wie kan dat wel goedkeuren. Maar er is een verschil tussen Christenen en moslims wat dit betreft. De christenen nemen dit soort teksten niet letterlijk (meer), omdat de beschaving het geloof heeft ingehaald. Met bepaalde groepen moslims is dit nog niet het geval. en ze nemen dat soort teksten uit de koran veel te letterlijk, ook hier weer die te vrije interpretatie van de islam.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 18 januari 2006 om 19:14:
De christenen nemen dit soort teksten niet letterlijk (meer), omdat de beschaving het geloof heeft ingehaald.

"De Christenen" bestaat niet

Met bepaalde moslims is dit nog niet het geval

Goedzo (Y)

Net als met bepaalde Hindoes, Christenen, Groningers, Chinezen, Brildragers en Roodharigen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Semmie op woensdag 18 januari 2006 om 18:42:
en de Imam van de moskee El Tawheed in Amsterdam, die t volgende predikte ''De vrouw die zonder toestemming van haar man het huis verlaat is ongehoorzaam jegens Allah en zijn profeet en verdient straf.'Ze mag niemand het huis van haar man binnenlaten zonder zijn toestemming. Ze mag ook niet naar de markt. Als een vrouw koopt en verkoopt en met mannen praat hoor je vaak uit haar mond woorden die Allah ontstemmen''. (ps dit is live op nova geweest, voordat je weer ontkent dat dit niet waar is)
Of de drie imams Imams van de Eindhovense Al Fourqaan-moskee die uitgezet gaan worden omdat ze haat predikten.

Ook hier weer de vrije interpretaite van de islam, het geloof is zo kneedbaar als diegene die de koran leest dat wil. En veel moslims halen blijkbaar een soort haat/intollerantie uit de koran. En het moet idd wel ergens staan, want anders was er over de hele wereld niet zo veel ruzie/oorlog tussen moslims en niet moslims.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op woensdag 18 januari 2006 om 19:16:
"De Christenen" bestaat niet

whatever, je weet wat ik bedoel.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op woensdag 18 januari 2006 om 19:16:
Met bepaalde moslims is dit nog niet het geval

Goedzo

Net als met bepaalde Hindoes, Christenen, Groningers, Chinezen, Brildragers en Roodharigen

helaas is die groep moslims te groot voor een stabiele multi-culti samenleving.

Artiest Havoc 303
Waarschuw beheerder
Wat misschien nog erger is dan dit hele gebeuren, is dat Cohen weer lekker op de thee gaat met die helden van "de leven van de straat", er weer klauwen vol geld aan subsidie tegenaan gaat gooien om de buurthuizen nóg aantrekkelijker te maken en er verder niks zal gebeuren.

Het enige waar geld aan uitgegeven zou moeten worden is een blik ME-ers opentrekken om dit soort volk in puin te meppen, zachte heelmeesters maken nu eenmaal stinkende wonden...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van an[n]o73niem op woensdag 18 januari 2006 om 17:50:
Waarom laat de moslimgemeenschap zich niet meer horen tegenover deze Marocs die het voor hun verzieken?

je weet het niet, misschien durven ze niet, misschien zijn ze het stilzwijgend toch eens met die extreme mensen, wie zal het zeggen, liegen in het voordeel van het geloof is trouwens toegestaan volgens de koran.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 18 januari 2006 om 19:21:
misschien zijn ze het stilzwijgend toch eens met die extreme mensen

ja hoor, vást :S

ik denk eerder dat het iets te maken heeft met dat ze weten dat er tóch wel op ze gescheten zal gaan worden of ze nu hun best doen of niet, dus waarom zou je je dan nog inspannen?

Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 18 januari 2006 om 19:18:
helaas is die groep moslims te groot voor een stabiele multi-culti samenleving.

kweenie hoor... volgens mij moet je toch echt wel 850.000 mensen succesvol kunnen integreren als beide (BEIDE) partijen meewerken (dus ook: gelijke kansen bij werk zoeken etc)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 18 januari 2006 om 19:21:
liegen in het voordeel van het geloof is trouwens toegestaan volgens de koran

Volgens een ieder zijn opvoeding: leugentje om bestwil...:flower:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 januari 2006 om 19:19:
gooien om de buurthuizen nóg aantrekkelijker te maken en er verder niks zal gebeuren

als ze die gasten nou gewoon op een school houden, of als ze niet willen naar een leerinternaat. anders houd je de problemen altijd.

Idd achterlijke Cohen weer met zijn slijmerige linkse aanpak met fluwelen handjes. Hij wil zijn tengels niet branden aan deze zaak. En zegt bibberend, "ja jullie krijgen jwe buurthuisje wel". En wat lost dit op??/ Geen flikker, die mensen worden niets wijzer van een buurthuisje. Ze zijn ook met buurthuis nog steeds kansloos. en ze krijger er ook geen betere postitie daardoor op de arbeidsmarkt.

Waarschuw beheerder
Ik snap sowieso die gedachte niet dat een buurthuis zaligmakend zou zijn, hier in R'mond is d'r ook al een hoop gedoe over...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op woensdag 18 januari 2006 om 18:47:
Is het woord van 1 mafkees belangrijker als dat van een miljard anderen?

Het gaat er om, dat diegene die ik citeerde beweerde dat diegenen die problemen veroorzaken, niet praktiserend moslim zijn. Vandaar mijn vraag. En daar komt bij dat niet om een enkeling gaat. Volgens de AIVD gaat het om tientallen. Het is natuurlijk ook niet voor niks dat er al een aantal zijn uitgezet of de verblijfsvergunning niet is verlengt.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 18 januari 2006 om 19:14:
De christenen nemen dit soort teksten niet letterlijk (meer), omdat de beschaving het geloof heeft ingehaald.

Nee omdat de losse stoeptegels al gebruikt zijn tegen dienstdoende agenten...M.E ers,die voor hun veiligheid in het leven geroepen zijn.

Dus Hooligans zijn zeer Christelijk bezig!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 januari 2006 om 19:24:
ik denk eerder dat het iets te maken heeft met dat ze weten dat er tóch wel op ze gescheten zal gaan worden of ze nu hun best doen of niet, dus waarom zou je je dan nog inspannen?

Als je je niet wil inspannen, dan moet je ook niet zeiken. Ik heb deze mensen trouwens nauwelijks gezien de laatste tijd. O fzijn er toch zo weinig welwillenden onder de marokkanen??
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 januari 2006 om 19:24:
kweenie hoor... volgens mij moet je toch echt wel 850.000 mensen succesvol kunnen integreren als beide (BEIDE) partijen meewerken (dus ook: gelijke kansen bij werk zoeken etc)

Gelijke kansen, hebben ze helaas (meen ik echt waar) verspilt over de laatste 10 jaren, ze bewijzen zelf keer op keer dat ze ook op de werkvloer niet betrouwbaar zijn, ze komen steeds te laat, en doen hun werk niet naar behoren, ik keur het ook af, maar ik kan me wel voorstellen dat werkgevers huiverig zijn om weer geld en tijd te steken in iemand die misschien na een paar weken zelf oppleurt, of wordt ontslagenm omdat hij zijn functie niet naar behoren kan uitoefenen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 januari 2006 om 19:28:
Nee omdat de losse stoeptegels al gebruikt zijn tegen dienstdoende agenten...M.E ers,die voor hun veiligheid in het leven geroepen zijn.

haha die was wel leuk :d,

Maar dat zien we de laatste tijd niet meer zo vaak (gelukkig)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 januari 2006 om 19:26:
Volgens een ieder zijn opvoeding: leugentje om bestwil...

heb het zelf gelezuh in een turks blad van een collega die hij had laten slingeren tijdens de laatste ramadan. Er stonden passages in uit de koran. zowel in het turks als in het NL, en het stond er echt, werd er niet vrolijk van :(
→ als beheerder
Waarschuw beheerder
Sjow.. Mijn bezem is werkelijk tot halverwege de steel afgesleten en heb geen nieuwe bij de hand...

Dus dit was het dan weer