Partyflock

Forumonderwerp · 837994
1 volger · 20625x bekeken

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
De laatste jaren is jumpstyle heel populair geworden.
Zelf luisterde ik vroeger naar h-core maar sinds een jaar of 2 jumpstyle.
De laatste tijd zie je ook steeds meer dat er jumpfeesten georganiseerd worden, maar zal jump net zo populair worden als h-core of is et over een tijdje alwir verdwenen..??

Ook wil ik graag weten welke dj volgens jullie de beste jump platen produceerd.
Zelf vindk Dj Greg C, Bjorno, Lobotomy inc & Totalition.

Plaats je antwoord/mening..
Werkzaam bij Psycho-events
Artiest {SHOWLIST artist 42620, 27466}
Waarschuw beheerder
Jumpkoning ----> :bounce:

kmaak ook jumpcore/newstyle

nieuwe is in aantocht

project psycho - psycho Kickz
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mister Ri op dinsdag 21 maart 2006 om 17:31:
jumpcore

Jongeeeee.

Eerst verzinnen ze hier zoiets belachelijks als 'jumpstyle' en nu dit weer...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mister Ri op dinsdag 21 maart 2006 om 17:31:
jumpcore

:| moet niet gekker gaan worden!

wat is het volgende naampje dat verzonne gaat worden :s
Waarschuw beheerder
openen met een jump beat en Eindigen Met een Core beat in je eigen track
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vage Nico op dinsdag 21 maart 2006 om 17:00:
Pas als jij, Fieber, bij alle bovenstaande stijlen een voorbeeld kan noemen, heb je recht van spreken over de hele tak van Jump.

Kom op man. Het kleine beetje verschil wat daar in zit. Tegenwoordig zijn er een triljard genres in de electronische muziek wereld. Dacht je nou echt dat ik zo'n hokjesgeest ben? Techno is techno, house is house, hardcore is hardcore en trance is trance.

En inderdaad, online vinylzaken zijn totaal niet objectief als je wilt weten wat er zoal uitgebracht wordt. Recess bv. is namelijk totaal niet objectief als je kijkt wat er in de harddance wereld uitkomt.

Ik hoor meer van wat er uitkomt, dan jij denkt. Daarnaast check ik al jaren de hitlijsten niet meer (dus wie is hier nu aan het generaliseren?). Misschien zal ik eens je die honderden dancesites aan je kunnen doorgeven die ik in mijn favorieten heb staan (waaronder meer dan 100 onlinevinylshops).

Maar verder ga ik er niet op in. Ik heb gezegd wat ik van jump vind, en dat is rommel wat bedoeld is om in een grote afvalcontainer te gooien (uitzonderingen daar gelaten).

@ Alpha-K
muziek is er om op los te gaan, niet om erover na te denken

Sommige muziek wel, andere niet. Daarvoor heb jij dus lang niet alles gehoord. Of het nu blues, jazz, klassiek, dance, dixies of rock is.
Artiest {SHOWLIST artist 43992, 69091, 71165, 45735}
Waarschuw beheerder
jumpcore is GEEN (sub)genre!!!

het is de naam van een track gemaakt door Waveliner & Rude

alleen denken veel mensen dat het wel bestaat en noemen elk jump nr met hardcore kicks jumpcore (wat dus niet bestaat)

jumpstyle vink echter wel een goeie 'subgenre' want dat laat het verschil zien tussen jump en hardstyle (kombinatie: jumpstyle, wat vrijvaak kut is)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pithune/Shadow Interaction op dinsdag 21 maart 2006 om 23:27:
(kombinatie: jumpstyle, wat vrijvaak kut is)

Mwa tracks als Puta Madre, Punani en Our Power vind ik best lekkere plaatjes, ook al zijn het behoorlijk commercieele dingen.

Trouwens wat ik ook een goede plaat vind is Slider - Hard Sound. Is dat nou een beetje newstyleachtig of valt dat onder gewone jump?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
die slider is gewoon jump, erg brute plaat overigens

Puta Madre en Punani zijn hardjump/jumpstyle

Our Power is hardstyle met wat jumpkicks
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 maart 2006 om 23:10:
Kom op man. Het kleine beetje verschil wat daar in zit. Tegenwoordig zijn er een triljard genres in de electronische muziek wereld. Dacht je nou echt dat ik zo'n hokjesgeest ben? Techno is techno, house is house, hardcore is hardcore en trance is trance.

Doe gewoon eens luisteren LG :) WEDDEN dat jij het verschil hoort. Maargoed, ik zie hier ook weer de nodige CC achtige reacties tevoorschijn komen (gelukkig is de jumptak hier iets beter vertegenwoordigd).

En die online vinylshops, kom op, laat me niet lachen (muhahahaah, doe het lekker toch), die verkopen echt alleen de standaard dingen. Rij eens naar België (voor jou helaas niet zo makkelijk) en je zult zien dat er veeeeel meer aan kwalitatieve jump in de bakken ligt dan er op de sites aangeboden wordt.

Waarschuw beheerder
jump zeker beter!! :bounce:
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 11161, 194, 2434, 2062}
Artiest {SHOWLIST artist 128, 50507}
Waarschuw beheerder
mark v & poogie bear :respect:
Waarschuw beheerder
Not

Maar hoor toch wel liever Jump dan Hardstyle ;)

Artiest {SHOWLIST artist 46571, 25578}
Waarschuw beheerder
donateur
Jump is 2 hot to handle ;):bounce:!!

beste producers onbetwijfeld greg c, ruthless, coone & digital punkkkk
Waarschuw beheerder
De beste Jump was de Jump dat toen nog geen Jump heette. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 juni 2006 om 22:52:
beste producers onbetwijfeld greg c, ruthless, coone & digital punkkkk

ben ik met jou eens maar deze gasten vin ik toch iets beter
produceren,lobotomy inc,ronald v,Q-ic,binum,en geg c blijft natuurlijk een top producer :p

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 juni 2006 om 22:54:
Puta Madre is hardjump/jumpstyle

nou wie dit zegt neem ik niet meer serieus tis gewoon hartstyle man en een schijt plaat ook nog!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D-Matic op woensdag 7 juni 2006 om 13:25:
nou wie dit zegt neem ik niet meer serieus tis gewoon hartstyle man en een schijt plaat ook nog!!

Ik ben dus niet de enigste die er zo over denkt. :D

Enne, 'hardjump' is sowieso al een gare benaming. Dat is gewoon een cd-reeks... :/
Waarschuw beheerder
ik luisterde het al vanaf het begin en in 1998/1999 was jump nog vrij onbekend in nederland. hier bij ons in het zuiden wisten veel mensen er vanaf omdat we gewoon dichtbij belgie wonen. die jump cd`s van toen (met tracks van dj frank, dj danny, da rick, da boy tommy etc) waren haast nergens te krijgen, zaten goed in elkaar en er was niks op aan te merken. toen the-site een beetje populair werd kwam de muziek al snel op kazaa terecht en al die kutleecher proggie`s. en vanaf toen is het gewoon verkloot. er zijn zeker goede nummers uitgekomen. maar net als dat "i wanna know is there anyone on the floor" en dat "kom tie dan he" " kijk mij es jumpen met me breezer in me hand"-teringgezeik daar word ik echt niet blij van. iedereen ging ineens jump luisteren en jump produceren en toen was het genre gewoon deels verkloot ;)

en iemand die puta madre en our power voor jump aanziet weet idd niet waar hij over praat want dat is overduidelijk hardstyle.
en dat jumpSTYLE gezeik :S tis gewoon:

JUMP!!
Waarschuw beheerder

zei ik dat echt? :O

met jumpstyle bedoelde ik dus hardstyle met jumpy invloeden ;)

maar wie schopt dit topic dan omhoog, 1 of ander kneusje die toevallig moest replyen? :[

Uitspraak van B*R*O*E*K [NL] op dinsdag 6 juni 2006 om 15:11:
NOT

deze gast dus :[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hardstyle rules...
jump is voor even wel te overleven maar zekers niet een hele nacht :/
maar idd. smaken verschillen, en das maar goed ook :D

Waarschuw beheerder
donateur

Dan moet je mij niet citeren of ervan beschuldigen dak da zei ;), ik deed die uitspraak niet, ik was juist de eerste die 'm ontdekte zonder z'n smoel erover te kunnen houden ;)

Uitspraak van Vage Nico op woensdag 7 juni 2006 om 13:54:
Enne, 'hardjump' is sowieso al een gare benaming. Dat is gewoon een cd-reeks...

:yes: ik ben het brandend met je eens

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pithune/Shadow Interaction op woensdag 7 juni 2006 om 16:02:
hardstyle met jumpy invloeden

Puta madre?? Ook dat zie ik er eigenlijk niet echt in hoor, wat zijn dan de "jumpy"-elementen/percussie?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 juni 2006 om 19:10:
Uitspraak van Dj Zp op woensdag 7 juni 2006 om 16:02:
hardstyle met jumpy invloeden

Puta madre?? Ook dat zie ik er eigenlijk niet echt in hoor, wat zijn dan de "jumpy"-elementen/percussie?

Puta Madre is een zuivere Hardstyle plaat... :cheer:
En goed of niet goed, het blijft Hardstyle! :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 juni 2006 om 19:10:

Puta Madre zitten zeker jumpy invloeden in hoor. Vooral die ronde distorted bassen.. Een hardstyle beat klinkt veel scherper en feller.

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
De beste Jump was de Jump dat toen nog geen Jump heette. :)

Goh, doet me denken aan een andere stijl :P

En wat mij betreft, jump = france spul ala greg c en lobotomy enzo, jumpstyle = da boy tommy, da rick, ... het belgische werk dus. Da Boy Tommy vind ik echt cool, Da Rick ook wel, qua jump vind ik maar weinig boeiend, af en toe een nummertje als Get Off of Clashing ofzo.
Waarschuw beheerder
jump = HOT

ik zag net iemand schuurtechno noemen. wij hier noemen het Schrans.

Waarschuw beheerder
Jumpstyle = (n)
Jump = (y)

;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van - - Anthony - - op zondag 18 juni 2006 om 23:49:
ik zag net iemand schuurtechno noemen. wij hier noemen het Schrans.

Ja, maar er zit toch wel een klein verschilletje in. 'Schuurstijl' is dat type techno afkomstig uit de Belgische club Lagoa. Zeg maar een soort van Franse variant op hardtechno/schranz... Het schuurt echt. :D

Het blijft lastig om dat geluid te karakteriseren :D

Waarschuw beheerder
Jumpstyle = (Y)
Jump = (N)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Vage Nico op maandag 19 juni 2006 om 00:32:
Ja, maar er zit toch wel een klein verschilletje in. 'Schuurstijl' is dat type techno afkomstig uit de Belgische club Lagoa. Zeg maar een soort van Franse variant op hardtechno/schranz... Het schuurt echt.

Het blijft lastig om dat geluid te karakteriseren

Haha, kun je idd moeilijk uitleggen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Remmco87 op zondag 18 juni 2006 om 18:28:
Puta Madre zitten zeker jumpy invloeden in hoor. Vooral die ronde distorted bassen.. Een hardstyle beat klinkt veel scherper en feller.

Ja maar als je het zo gaat opzoeken kun je zoveel hardstylers opnoemen met jump-invloeden. Maar goed, wat je zegt klopt wel inderdaad

Waarschuw beheerder
Gaan ze jump nu ook al onderverdelen met sub-categoriën?! Djeezes...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 juni 2006 om 01:10:
Ja maar als je het zo gaat opzoeken kun je zoveel hardstylers opnoemen met jump-invloeden. Maar goed, wat je zegt klopt wel inderdaad

Ja klopt sinds jump ook bij het hardstyle (en breezerpubliek) bekend en populair is geworden zijn ze steeds meer hardstyle gaan produceren met jumpachtige invloeden erin. Eerst hoorde je bijna alleen maar van die hardstyleplaten met de typische en heel herkenbare zogenaamde reversed basses..
Artiest {SHOWLIST artist 122339, 61279}
Waarschuw beheerder
donateur
jump = relax

jumpstyle is verzonnen crap ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Demis Haneveer op maandag 19 juni 2006 om 01:44:
jumpstyle is verzonnen crap

Maar het is wel een handige benaming om echte jump en met hardstyle vervuilde jump uit elkaar te kunnen houden..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Remmco87 op maandag 19 juni 2006 om 01:51:
Maar het is wel een handige benaming om echte jump en met hardstyle vervuilde jump uit elkaar te kunnen houden..

Nah, gebruik ik gewoon de term:
Uitspraak van Demis Haneveer op maandag 19 juni 2006 om 01:44:
crap

voor :yes:
Waarschuw beheerder
Mijn favo onder jump is trouwens Lobo ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mikel Arteta op dinsdag 20 juni 2006 om 20:27:
omdat hij nu een paar keer in NL heeft gestaan?
en zo commercieel draait als de pest?

Nee totaal niet. Ik luister wat ik echt goed vind.
Greg C. is ook een van bekendere gasten maar die vind ik toch matig vergeleken met Lobotomy Inc.

Als het mij om de commercie ging had ik ook Felix Project kunnen zeggen met een breezertje in mn hand. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kliff :nosmile: op dinsdag 21 maart 2006 om 17:57:
wat is het volgende naampje dat verzonne gaat worden

Darkjump , Industrial jump , Jumbiant , Jump nd Bass

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mikel Arteta op dinsdag 20 juni 2006 om 20:27:
omdat hij nu een paar keer in NL heeft gestaan?
en zo commercieel draait als de pest?

Waarom zou die zich aan jou moeten verklaren ,

favoriet = favoriet
Waarschuw beheerder
HOT!!!!!!!