Partyflock

Forumonderwerp · 836206
1 volger · 42529x bekeken

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
In deze topic over alle stylen Metal van Gothic tot Grindcore dus geen simpele hardrock en oi/punk troep!!

Waarschuw beheerder
metalcore B) (L)

Waarschuw beheerder

(L)

Waarschuw beheerder

Geile shit damn :k

Can't get enough!
Artiest {SHOWLIST artist 75190, 76507}
Waarschuw beheerder
nieuwe Nachtmystium plaat net eens geluisterd
mooi vervolg, en weeral heel speciale metal :)
voor de blekkies,: Watain - Lawless Darkness, zeker een aanrader
http://www.youtube.com/watch?v=IrOfvhFiq6E
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
en dit is precies wat er mis is met de metal vandaag de dag.

dit is nog gayer dan iets wat heel erg gay is,ik kan gewoon niet in woorden uitdrukken in hoeverre dit gay is.

probeer dit eens ipv de shit die je hier boven hebt neergezet,

death angel-act 3
anthrax-state of euphoria
megadeth-rust in peace
iron maiden-powerslave
gorgoroth-katharinas bortgang

en hou op met die suffe kotsmuziek.
Waarschuw beheerder
komt het niet doordat jullie zelf mannen zijn :lol: ja dan is het logisch dat je niet van "gay" muziek houdt :lol:

maarruh thanks voor de tip over andere nummers die jullie noemde :D
Waarschuw beheerder
het gaat er eigenlijk om dat er qua metal veel beter te vinden is,ik snap best dat je het leuk vind,toen ik net begon met metal keek ik bijvoorbeeld vaak naar platenhoezen en aan de hand daarvan kocht ik een plaat,bijv killers van iron maiden of hell awaits van slayer,maar wat ik zag en hoorde toen ik op jou link klikte maakte dat me een beetje verdrietig.

misschien zou het wel tof zijn om een heftige plaathoezentopic te openen met alleen de gekste platenhoezen.

als ik een vrouw zou zijn zou ik de muziek nog steeds gay vinden,maar....wat deze jongens wel goed doen is ervoor zorgen dat tienermeisjes een interesse krijgen in metal,en tienermeisjes worden ook een keer 21 en dan zijn het metalchicks.

dat dan weer wel.
Waarschuw beheerder
ik denk dat bij iedereen wel zo de interesse begint :D ik hield er in het begin helemaal niet met die muziek bezig want het was alleen maar hardcore en meerdere interesses had ik niet :) dus zodoende dat ik hier als "rookie" zeg maar met escape the fate aankwam, (een maatje van me stuurde me ooit die link), maar het is idd niet mis om me muziek stylen te verbreden hihi :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van jelken op woensdag 16 juni 2010 om 21:26:
het gaat er eigenlijk om dat er qua metal veel beter te vinden is,ik snap best dat je het leuk vind,toen ik net begon met metal keek ik bijvoorbeeld vaak naar platenhoezen en aan de hand daarvan kocht ik een plaat,bijv killers van iron maiden of hell awaits van slayer

top40 metal, ook niet echt mijn ding btw maar, blijft toch een stukje smaak en hier bij de platenboer kon je je albums ook luisteren voor dat je hem kocht..

Uitspraak van jelken op woensdag 16 juni 2010 om 21:26:
misschien zou het wel tof zijn om een heftige plaathoezentopic te openen met alleen de gekste platenhoezen.

Gaat niet op denk ik, de brutere hoezen komen vaak bij de bekendere tekenaars/ontwerpers of hoe ze zichzelf ook noemen weg.. Op sommige hoezen van celtic frost na dan..
Hoewel er wel juweeltjes rond gaan, niet alleen qua artwork maar ook de layput

Uitspraak van Naraku Bitch op woensdag 16 juni 2010 om 22:02:
ik denk dat bij iedereen wel zo de interesse begint

Mwoah, via queen, metallica en guns 'n roses erin gerold
Waarschuw beheerder
metallica was vroeger 1 van mijn favorieten samen met celtic frost en iron maiden,totdat the black album uitkwam.

toen was ik eigenlijk al wat meer met death metal bezig,en zo gaat het ook,telkens harder en telkens sneller.
Waarschuw beheerder
bij mij begonnen met hardcore, vond er eerst niets aan , dat onverstaanbaar gebrul maar naar paar optredens geweest te zijn was ik wel vertrokken
was nog een redelijke "scene" in de buurt hier
maar dat begon ook snel te vervelen en dan begon de zoektocht naar brutere, hardere, snellere, vettere metal
viking, black, death, grindcore, en nu gewoon alles door elkaar, elk genre heeft wel wat te bieden
kwestie van in elk genre de toppers eruit te zoeken :)
Waarschuw beheerder
Heb m'n smaak ook zo opgevoerd... morbid angel en anderen... alleen de scene begint kapot te bloeden... teveel crap in omloop.. Elke schijtband schijnt een contract te krijgen vreemd genoeg..
En het poppy commercieele aspect komt teveel naar voren... muziek maken voor het verkopen, bah.. en vanaf dat punt is de intentie van muziek erg belangrijk voor me geworden.. hou van eerlijke muziek. Muziek is en blijft een emotie en toch enigsinds intiem..
Liever oprechte kutopnames dan goed geproduceerde 13 in een dozijn radio538 niveau, bij wijze van..

Wat wel grappig is, als je je meer in muziek verdiept en ook zelf begint maken.. je ook bij de mafste genre's en stylen uitkomt.. Voor de echte diehards is dat uiteraard uit den boze.. maar het werkt wel lekker inspirerend.. Zo luister ik tegenwoordig ook veel boudewijn de groot en herman van veen, geniaal gewoon.. En je kan al die ervaring weer meenemen de metal in. Voor mij leeft metal dus ook in het hart, het is me roots..
Jammer is wel dat de simpel denkende mens, metal vaak onderschat met het idee van n paar raggende gasten, een adhd'er die wat potten en pannen verkracht en iemand die z'n longonsteking laat horen..
Waarschuw beheerder
meestal is het wel wat doelloos zoeken naar goeie muziek als je niet weet waar te zoeken, zeker in tijden van myspace, enzo..
ik lees meestal reviews op http://www.zwaremetalen.com/reviews/normal/0/, http://www.lordsofmetal.nl/reviews.php, http://www.kindamuzik.net/recensies/, http://www.metalfan.nl/reviews.php, http://www.avantgarde-metal.com/content/reviews.php, ...
spreekt de beschrijving me aan, ga ik die ff checken enzo... muziek kennis moet je ook wel opbouwen en dat duurt wel even, maar al die pareltjes die ik al ontdekt heb maakt het helemaal waard :)
enja mensen die in 1 stijl blijven hangen is altijd een beetje jammer, ze weten niet wat ze missen ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kutgitarist... op donderdag 17 juni 2010 om 15:45:
En het poppy commercieele aspect komt teveel naar voren... muziek maken voor het verkopen, bah.. en vanaf dat punt is de intentie van muziek erg belangrijk voor me geworden.. hou van eerlijke muziek. Muziek is en blijft een emotie en toch enigsinds intiem..
Liever oprechte kutopnames dan goed geproduceerde 13 in een dozijn radio538 niveau, bij wijze van..

AMEN

ben nog niet zo lang vd metal, vond t altijd wel iets hebben(drive energie atmosfeer) maar had me er nooit echt in verdiept, vind ook niet alles vet, maar wat ik vet vind benk helemaal aan verkocht (Maiden, Death, Bolt Thrower, LOG, Amon Amarth, Iced earth en meer die me nu zo snel niet te binnen schieten)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van dark_ikkeuh op donderdag 17 juni 2010 om 11:50:
bij mij begonnen met hardcore, vond er eerst niets aan , dat onverstaanbaar gebrul maar naar paar optredens geweest te zijn was ik wel vertrokken
was nog een redelijke "scene" in de buurt hier

Ik ben juist bij metal begonnen en later naar punk en hardcore overgestapt.

laatste tijd (ook omdat ik net ben begonnen met gitaar spelen) pak ik steeds vaker weer die oude metal plaatjes erbij. Naast het feit dat sommige metalriffjes soms erg eenvoudig te spelen zijn en erg goor klinken zit het muzikaal ook vaak erg dik in elkaar.

Uitspraak van Dragoslav M. op woensdag 30 juni 2010 om 13:15:
drive energie atmosfeer

Dan denk ik juist weer eerder aan hardcore 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van jelken op woensdag 16 juni 2010 om 16:16:
gorgoroth-katharinas bortgang

:respect:
Zoiezo is heel Pentagram hun beste (imho enige) plaat

as for die klote breakdowns in hedendaagse metal... het haalt toch alle vaart eruit man, en dat ELKE track maar weer :(
klote langzaam en a-rythmisch, 1 fokking noot, beetje boos stampen op de grond.. is toch verschrikkelijk :<

speel gewoon door jezus fuck
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 juli 2010 om 14:15:
laatste tijd (ook omdat ik net ben begonnen met gitaar spelen) pak ik steeds vaker weer die oude metal plaatjes erbij. Naast het feit dat sommige metalriffjes soms erg eenvoudig te spelen zijn en erg goor klinken zit het muzikaal ook vaak erg dik in elkaar.

Staat los van het feit of het "oude of nieuwe" muziek is

Uitspraak van Demanufacturer op dinsdag 6 juli 2010 om 15:09:
as for die klote breakdowns in hedendaagse metal... het haalt toch alle vaart eruit man, en dat ELKE track maar weer :(
klote langzaam en a-rythmisch, 1 fokking noot, beetje boos stampen op de grond.. is toch verschrikkelijk :<

Mja is weer de nieuwste trend denk ik, af en toe een breakdown achtig iets als een nummer er zich voor leent, niks mis mee.. Maar het schijnt alweer haast een geloof te worden en das dan weer jammer. Vind ik althans..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kutgitarist... op dinsdag 6 juli 2010 om 18:00:
Staat los van het feit of het "oude of nieuwe" muziek is

Dat zal vast wel, maar heb in geen jaren meer metal cd's gekocht dus vandaar dat ik de oude er maar bij pak 8)

Uitspraak van Demanufacturer op dinsdag 6 juli 2010 om 15:09:
as for die klote breakdowns in hedendaagse metal... het haalt toch alle vaart eruit man, en dat ELKE track maar weer

true dat
Waarschuw beheerder
Maiden riffs blijven btw wel vet om te spelen

Waarschuw beheerder
Via Metallica & Black Sabbath in de Metal wereld beland
later verdiept in Terror en Speedcore

ik kan me nog herinneren dat ik toen met lang haar en in Metal outfit
(spikesband & spikesriem, New Rock's en Black Metal shirt's etc.) op die feesten rondliep
je zag al die lui echt raar kijken naar mij :loL:
Waarschuw beheerder
was da op CSR toevallig? wij waren die groep met haar ;)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 juli 2010 om 14:15:
Dan denk ik juist weer eerder aan hardcore

heb ik altijd vet gevonden, vind er nu geen reet meer aan, maar snap wel waarom mensen het vet vinden
mja hardcore(terror, speedcore) werd/is saai (uitzonderingen zijn er natuurlijk) en kvond ongeveer dezelfde drive en agressie bij metal wat in mijn ogen stukken beter in elkaar zit, maar moet ook wel zeggen dat ik veel metal bagger vind en weinig onderscheidend
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dragoslav M. op woensdag 7 juli 2010 om 16:58:
heb ik altijd vet gevonden, vind er nu geen reet meer aan, maar snap wel waarom mensen het vet vinden
mja hardcore(terror, speedcore) werd/is saai (uitzonderingen zijn er natuurlijk) en kvond ongeveer dezelfde drive en agressie bij metal wat in mijn ogen stukken beter in elkaar zit

Ik bedoel hardcore punk he, geen hardcore gabberhouse 8)

ik kan die energie en sfeer gewoon nooit vinden op een metal concertje, misschien dat ik naar "verkeerde" metal ga dan . . .
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 juli 2010 om 17:17:
Ik bedoel hardcore punk he, geen hardcore gabberhouse 8)

Hardcore is n crossover tussen punk en metal
veel metal bagger vind en weinig onderscheidend

Beter zoeken, er zijn zoveel juweeltjes..
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 juli 2010 om 17:17:
ik kan die energie en sfeer gewoon nooit vinden op een metal concertje, misschien dat ik naar "verkeerde" metal ga dan . . .

Denk het..

Waarschuw beheerder
was da op CSR toevallig? wij waren die groep met haar

Ik weet het niet meer
het waren meerdere feesten geweest dat mensen het niet gewend waren om "Metalheads" te zien op een Terror/ Speedcore feest
maar moet ook wel zeggen dat ik veel metal bagger vind en weinig onderscheidend

dan heb jij niet veel verdiept in Metal
er zijn zoveel verschillende stylen niks lijkt op elkaar
zoveel bands en zoveel smaak in zoveel stylen
Death Metal, Black Metal en Thrash Metal mijn favoriet!

Waarschuw beheerder
(terror, speedcore)

De beste combinatie met Metal erbij
dat is onze style qua producties en mixen
zo nu en dan zie ik op feesten meer metalheads rondlopen tegenwoordig
en in de states zijn ze op de hoogte van deze muziek
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 juli 2010 om 23:10:

Idd

Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 juli 2010 om 23:13:
De beste combinatie met Metal erbij
dat is onze style qua producties en mixen

Beetje mazzel heb ik binnenkort 'n m-audio kaart, kan ik eindelijk zelf opnemen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kutgitarist... op woensdag 7 juli 2010 om 23:19:
Beetje mazzel heb ik binnenkort 'n m-audio kaart, kan ik eindelijk zelf opnemen..

Netjes netjes :D
ik zei het toen al
jij kan echt goed gitaar spelen
dat stukkie van Dimmu Borgir was mooi gespeelt
daar krijg je gewoon kippevel van :P
Waarschuw beheerder
Valt ook wel weer mee, maar iig thnx

Zal je ff n update geven.. sinds oktober zeer veel akoestisch aan de slag gegaan naar aanleiding van een concert van Harry Sacksioni.

Meer op het fingerstyle toegelegd. Dingen van boudewijn de groot, herman van veen en sacksioni etc etc en moet zeggen, kan bijna here comes the sun spelen van hem :D
Maargoed, dat resulteerde in ander gitaar gebruik, wat weer zeer voordelig was en meehielp in het elektrische spel..

Maar mocht ik stukken hebben opgenomen probeer ik ze wel te plaatsen. Kan je ze ff checken of je er wat aan hebt en suggesties zijn mogelijk :P.. En zal ook eens wat meer filmpjes maken.

Waarschuw beheerder
Okee dan :D
jij bent goed bezig weer
altijd openstaan voor andere dingen enzo :) netjes

ja ik ben weer benieuwd dan :yes:
op msn ben ik echt nauwelijks nog
maar mocht ik eens online komen hoor ik het graag van je als je wat nieuws hebt
Waarschuw beheerder
Flirten met andere genre's is altijd leuk.. brengt creativiteit voort, zoals ook bij jullie :D
Loop nog altijd in me STK shirts:P
Maar mocht het wel willen met het fatsoenlijk opnemen etc, stel ik graag m'n diensten beschikbaar
Waarschuw beheerder
dan heb jij niet veel verdiept in Metal
er zijn zoveel verschillende stylen niks lijkt op elkaar
zoveel bands en zoveel smaak in zoveel stylen

kben er nog mee bezig indd :D en vermaak me er kostelijk mee, pas bathory ontdekt wat in nu heel veel luister en verder de laatste tijd veel earth, orange goblin, sleep en electric wizard, maar dat valt niet in de bovenstaande genres
verder veel bolt thrower en death en khou dit topic in de gaten en alles wat langskomt check ik ff
grindcore enzo ligt me alleen (nog) niet, vind t meer een grote brei van geluid, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat eerst met terror ook had

Ik weet het niet meer
het waren meerdere feesten geweest dat mensen het niet gewend waren om "Metalheads" te zien op een Terror/ Speedcore feest

en ik dacht dat ze mij altijd raar aankeken ;) verder heb ik me altijd wel kostelijk vermaakt op stk setjes, heb bonehead tog wel een aantal keren gehoord
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kutgitarist... op woensdag 7 juli 2010 om 23:06:
Hardcore is n crossover tussen punk en metal

Nu misschien ja, nu elk willekeurig metalcore bandje met nummers die één grote breakdown zijn zich een hardcoreband noemen. En je zou inderdaad kunnen zeggen dat bij (sommige van) de eerste hardcore bandjes er van een "metal invloed" te spreken was. Maar om nu te zeggen dat hardcore "gewoon" een crossover is tussen punk en metal slaat nergens op.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 juli 2010 om 17:51:
Maar om nu te zeggen dat hardcore "gewoon" een crossover is tussen punk en metal slaat nergens op.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 juli 2010 om 17:51:
Nu misschien ja, nu elk willekeurig metalcore bandje met nummers die één grote breakdown zijn zich een hardcoreband noemen

Hahahaha... tuurlijk..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kutgitarist... op vrijdag 28 mei 2010 om 19:42:
Ronnie James Dio RIP 16-5-2010

oh wat was ik gek in die tijd van rainbow was 11 of zo,dit nummer (stargazer)
vond ik echt geweldig,een dio was voor mij de beste zanger die er was..
R.I.P..Ronnie James Dio We Will Miss You........

laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Still love Rainbow... De combinatie van Blackmore en Dio:respect:...
Waarschuw beheerder
Ik drum zelf in een thrash/death/black metal band (wat een combi, maar het werkt :rot: ) en maak daarnaast voor mij zelf industriële hardcore.
Heel veel drum geintjes, technieken, breaks etc kan ik toepassen op mn tracks.
Ik maak ook veel breaks die ik zelf gebruik als drummer, geeft toffe effecten vin dik zo :yes:

Ik hou ze verdre wel gescheiden: dus geen hardcore in mn metal band en geen metal in mn hardcore tracks :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik ben en blijf groots liefhebber van oude deathmetal als entombed en morbid angel maar er gaat echt niks boven grindcore en niet die simpele shit maar echt goeie bands zoals nasum(RIP Mieszko)

rotten sound(In mijn ogen de beste grindcore band ooit)

en natuurlijk de moeder van alle grindcore ghehe

maar moet zeggen ik kan heel veel metal luisteren hoor (altijd aardschok fm aan op men werk) maar er gaat niks boven de heerlijke snijdende oorschelpverkrachtende grind (ok crust is ook vet)

IN GRIND I CRUST!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Bij het woord Grindcore moet ik altijd denken aan excrementory grindfuckers 8)
Waarschuw beheerder
Gister deze maar eens aangeschaft:

Line6 pod ux2
[img width=399 height=400 cacheid=00024fb20005771efd3664331a02aebed0]http://www.drumza.com/images/Line6PodStudioUX2AudioInterface.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kutgitarist... op woensdag 7 juli 2010 om 23:56:
Flirten met andere genre's is altijd leuk.. brengt creativiteit voort, zoals ook bij jullie :D
Loop nog altijd in me STK shirts:P
Maar mocht het wel willen met het fatsoenlijk opnemen etc, stel ik graag m'n diensten beschikbaar

Okee dan :D
Waarschuw beheerder
Heb voorzichtig wat geprobeerd op te nemen 8)
Timing klopt niet helemaal, maar ff voor het proberen.. Voort eerst met sporen gewerkt enzo, drums via samples eronder geplakt.. maar voor 20min klooien :lol:

*edit*

ff andere site voort uploaden zoeken... iemand suggesties voor 1 die handig is en waar je geen account voor hoeft hebben?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
No One Can Destroy the Metal.
Waarschuw beheerder
Laatst ff wat inelkaar geklooid... let niet op de vocals, die staan er op onder t motto van beter iets dan niets..

Waarschuw beheerder
17 Nov. 36 Crazyfists :bounce: Metal as it should be (L)

Waarschuw beheerder

Speakers lekker luid, sit back and N joy :D
Waarschuw beheerder
the final frontier nu voor de eerste x erin zitten...

edit: hijs fijn, alleen tot nu toe wel minder dan zn voorgangers
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dragoslav M. op zaterdag 14 augustus 2010 om 14:21:
edit: hijs fijn, alleen tot nu toe wel minder dan zn voorgangers

ok