Partyflock

Forumonderwerp · 835020
Waarschuw beheerder
donateur
De Baja Beach Club en de Hollywood Music Hall in Rotterdam voeren een ongelijk deurbeleid. Dat heeft de Commissie Gelijke Behandeling bepaald. Bij zogenaamde 'Ladies Nights' krijgen vrouwen korting op de toegangsprijs of zelfs gratis toegang, soms in combinatie met gratis drank. Volgens de commissie is dit direct onderscheid maken tussen mannen en vrouwen bij het aanbieden van goederen en diensten. En dat is weer verboden op grond van artikel 7, lid 1 van de Algemene Wet Gelijke Behandeling.

De zaak was aanhangig gemaakt voor de Jongerenorganisatie van de VVD (JOVD) in Rotterdam. Volgens hen is 'Ladies Night' een onwenselijk marketinginstrument. "We willen hiermee de hypocrisie rond discriminatie voorbij, we willen dat mensen zich realiseren wat discriminatie werkelijk is in plaats van alleen maar sociaal-wenselijk meeknikken of wegkijken als het hen uitkomt", zegt voorzitter Martijn Nijkamp van de JOVD.

bron:fok.nl

Jezus, die gasten hebben ook echt niets te doen he!

Waarschuw beheerder
donateur
Beetje jammer van de VVD om hier moeilijk over te doen, dat het een marketinginstrument is zou toch zeker de VVD moeten aanspreken, vooral het erg liberaal is hahahaha.

Maar goed, vanuit cultureel en economisch standpunt zie ik geen bezwaren bij lady nights :)

Waarschuw beheerder
Begrijp niet dat mannen er zo moeilijk over doen, aangezien het mogelijk stuk drukker kwa vrouwen in zo'n tent is, zodat alle mannen wel een kans maken :d
Waarschuw beheerder
Kans maken heb ik tog niet maar het is zeer zeker een mooi gezicht! :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Slim maar niet eerlijk idd.

Waarschuw beheerder
tof
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 13 december 2005 om 14:28:
Echt nog nooit van gehoord, is dat een thema-avond in de plaatselijk homotent ofzo?

dat gentlemansnight heb je bij een discotheek hier in de buurt. Dan staat er een topless chickie achter de draaitafels :kwijl:

dat idee kunnen andere tenten ook wel gebruiken! (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
is juist heel goed;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr_M op woensdag 14 december 2005 om 23:33:
Dan staat er een topless chickie achter de draaitafels

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 december 2005 om 13:41:
is juist heel goed

Ga jij draaien dan?

Waarschuw beheerder
Idd, gaat weer nergens over

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maurits op dinsdag 13 december 2005 om 07:57:
Bij zogenaamde 'Ladies Nights' krijgen vrouwen korting op de toegangsprijs of zelfs gratis toegang, soms in combinatie met gratis drank. Volgens de commissie is dit direct onderscheid maken tussen mannen en vrouwen bij het aanbieden van goederen en diensten.

Ja nou én?
Hoe meer vrouwen hoe meer vreugde :cheer:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
En terecht dat het discriminatie is ik ga zo ie zo al niet naar zulke tenten !!

Waarschuw beheerder
juist, zo is dat raving knight

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 december 2005 om 19:48:
Begrijp niet dat mannen er zo moeilijk over doen, aangezien het mogelijk stuk drukker kwa vrouwen in zo'n tent is, zodat alle mannen wel een kans maken

ja, maar net als in valeknswaard bijv. mogen de vrouwen elke vrijdag gratis zuipen, nou, wil ik ook wel, scheelt je ongeveer 200 euri in de maand..;)

Waarschuw beheerder
slaat nergens op, dan is min 18 jaar voor een feest ook discriminatie.

is het ook eigelijk :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ag jah wanneer leren ze nou dat discriminatie niet altijd slecht is

de hypocrisie voorbij zeggen ze dan
er zijn zoveel voorbeelden te benoemen waarbij gediscrimineerd wordt (onderscheid gemaakt wordt)
waarbij het zeker wel goed is en het niet anders kan.

Discriminatie is tegenwoordig een hot item voor politici en willen er dus mee scoren. maar op een manier als dit sla je echt een slecht figuur (vind ik)

je bent toch niet van deze wereld als je zoiets als lady's night wil gaan verbieden

denk dat iedereen het wel ermee eens is
meer meiden binne is voor de meeste mannen ook positief

en zijn veel mannen die ervan profiteren ook, dan hoef je niet voor de lady te betalen die je mee neemt

ag veel politici snappen het gewoon niet meer :S
Waarschuw beheerder
Is dat niet om meer vrouwen binnen te lokken in tenten?
Want die gaan niet graag naar een tent waar veel mannen komen over het algemeen omdat die zich nogal weleens heeeel vervelend kunnen gedragen met (teveel) alcohol op... ;)

Sommigen vinden het prettig als ze weten dat er meer vrouwen binnen zijn...staat er dus ladies night dan gaan ze wel naar binnen...mannen ook blij lijkt me want die lopen altijd te mauwen dat er overal te weinig vrouwen zijn... 8)

Waarschuw beheerder
Dom zeg...

Bij meerdere discotheken, zowel binnen- en buitenland, wordt de formule "Ladies Night" toegepast om meer bezoekers te halen.

Dom dat ze daar over gaan zeuren

Waarschuw beheerder
:gaap:

Volgens de commissie is dit direct onderscheid maken tussen mannen en vrouwen bij het aanbieden van goederen en diensten. En dat is weer verboden op grond van artikel 7, lid 1 van de Algemene Wet Gelijke Behandeling.

Oké 65+ pas in het openbaar vervoer ook gelijk afschaffen. Iedereen is toch gelijk!!!

Sukkels die hier over zeuren.

Waarschuw beheerder
Jezus, die gasten hebben ook echt niets te doen he!

Nou idd,echt te erg!
Zijn gewoon te schijterig om wat nuttigs aan te pakken!
Stel je voor dat je faalt ooo
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 15:19:
Oké 65+ pas in het openbaar vervoer ook gelijk afschaffen. Iedereen is toch gelijk!!!

Kinderen onder de 3(??) ook niet meer gratis idd...
Gehandicapten ook geen voorrang meer bij attracties in de efteling...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 december 2005 om 12:49:
slaat nergens op, dan is min 18 jaar voor een feest ook discriminatie

"18 jaar" is ook echt een geslacht, afkomst, religie of sexuele voorkeur he? :P

Uitspraak van TYHARO op maandag 19 december 2005 om 13:26:
Is dat niet om meer vrouwen binnen te lokken in tenten?

eigenlijk is het om mannen met geld binnen te lokken die op zo'n avond afkomen aangezien er waarschijnlijk veel vrouwen zijn omdat die gratis naar binnen mogen

as per usual, it's all about the money ;)
Waarschuw beheerder
volkomen mee eens! dwaze discotheekbeleid allemaal! kk asos

Waarschuw beheerder
donateur
Er is pas sprake van discriminatie als er een gedupeerde groep is.

Nou, ik kan me werkelijk niet voorstellen welke vent zich gedupeert voelt als een tent vol met vrouwen zit die flink kunnen zuipen voor hetzelfde geld ;P

Oftwel : dikke onzin en ga problemen aanpakken :)

Waarschuw beheerder
donateur
Omdat ze dan denken minder te hoeven betalen denk ik ;P