Partyflock
 
Forumonderwerp · 832989
 
Ik ben zo'n tiepetje die als iemand al een mooie boer heeft gelaten of een beetje verkouden is al een kaartje stuurt of een kadootje koopt.

Maar ik vind kerstkaarten echt de grootste geldverspilling die je maar kan bedenken. Schijnheilig gedoe. Degenen waar ik van hou weten wel dat ik ze al het goede van de wereld toewens. Het hele jaar door, niet alleen nu. En ik breng ze de beste wensen wel IRL over, ik zie het nut er niet van in om voor een godsvermogen kaarten te kopen, een hele avond te zitten schrijven enz.


Stuur jij kerstkaarten? hoeveel? waarom? (of stuur je bijvoorbeeld e-cards ofzo? )

Gewoon schieuwnierig :)
laatste aanpassing
 
Ik stuur er een paar. Alleen aan ouders, schoonouders en oma.
De rest wens ik wel een prettige kerst via msn (Y)
(Dat is gratis b))
 
aha. Nou, ik maak geen uitzonderingen :no:

Iedereen die ik ken weet dat ik niet aan die onzin meedoe. Ookal sturen ze me een perkamenten kaart met een gouden randje, ik stuur niks terug. En daar heeft iedereen vrede mee ;) (Y)
 
Ik stuur alleen familie leden en hele goeie vrienden
 
Dit jaar stuur ik iedereen want doe ik gelijk verhuisbericht erbij ;)
Hoef ik dat ook niet meer te doen
Ik vind het ook onzin. Het zelfde dat mensen ineens naar de kerk gaan met kerst. Schijnheilig inderdaad. :yes:
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2005 om 20:49:
aha. Nou, ik maak geen uitzonderingen

Heb ik net me kaart voor je op de post gedaan :|
Das dan weer jammer :P

Wahahaha ;)

Nee ik vind het ook onzin hoor :yes:
onzinnig op de middelbare school kreeg altijd van iedereen uit de klas een kerstkaart :/ zit je dan met 28 kerstkaarten en dan komen die van andere mensen der nog bij was altijd de enige die nooit iemand een kaart stuurde/gaf
Ik doe nooit mee aan die onzin !
En dan heb je nog het ergste soort: "Ik stuur mensen geen kaartje als ik ook niet van hun heb gehad!" Bah!!! *kots*

Als ik mensen fijne dagen wil wensen doe ik dat wel persoonlijk, sterker nog ik neem niet eens een kerstboom !
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2005 om 20:49:
Ik stuur alleen familie leden en hele goeie vrienden

Er wordt altijd verwacht dat deze mensen voor kerst een kaartje ontvangen...
Onverwachts vind ik zelf leuker :yes:
Ik verstuur mijn kerstgroeten altijd rond de paasdagen O:)
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2005 om 20:45:
Ik ben zo'n tiepetje die als iemand al een mooie boer heeft gelaten of een beetje verkouden is al een kaartje stuurt of een kadootje koopt.

heb me net toch een prachtexmplaar van een boer gelaten joh, mag ik zelf uitzoeken wat voor kaartje/kado?
Artiest Ravebabe
ik stuur we altijd kerstkaarten weet niet waarom maar is gewoon standaart geworden
heb er nu weer 150 klaar liggen :/
 
Uitspraak van britainnnn! op maandag 5 december 2005 om 20:52:
Het zelfde dat mensen ineens naar de kerk gaan met kerst. Schijnheilig inderdaad.

Inderdaaaaad!

Mijn ouders doen dat ook. Niet gelovig, maar wel naar de kerk met kerst. Omdat ze het 'zo mooi' vinden :S (Praaaachtig :vaag: ) Schijnheilen.

Mijn zus is nog nóóit met ze meegeweest. Tegenwoordig zit ze met kerst vooraan in de kerk met d'r vriendje en zijn ouders.

No way dat ik dat ooit voor iemand zou doen.

Ik ben met kerst bezig met míjn geloof. Techno that is :respect:

Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2005 om 20:53:
Heb ik net me kaart voor je op de post gedaan

;)



Uitspraak van afwazig!!! op maandag 5 december 2005 om 20:54:
Ik doe nooit mee aan die onzin !
En dan heb je nog het ergste soort: "Ik stuur mensen geen kaartje als ik ook niet van hun heb gehad!" Bah!!! *kots*

Als ik mensen fijne dagen wil wensen doe ik dat wel persoonlijk, sterker nog ik neem niet eens een kerstboom !

Wat zitten we lekker op 1 lijn :coke:
Uitspraak van Sssst:[ op maandag 5 december 2005 om 20:57:
ik stuur we altijd kerstkaarten weet niet waarom maar is gewoon standaart geworden
heb er nu weer 150 klaar liggen

Zo veel?? Zeker niks beters te doen.....

Mijn mening: Zwaar overdreven! :yes:
 
Uitspraak van LOZUMPA op maandag 5 december 2005 om 20:55:
Er wordt altijd verwacht dat deze mensen voor kerst een kaartje ontvangen...

Idd vooral je NAASTE familie :(
Maar ja dit jaar doe ik gelij iedereen
ben ik er ook weer vanaf!!!

Gelijk ff verhuis bericht erbij
 
Uitspraak van Hiemen op maandag 5 december 2005 om 20:55:
heb me net toch een prachtexmplaar van een boer gelaten joh, mag ik zelf uitzoeken wat voor kaartje/kado?

Nee en kindertjes die vragen worden overgeslagen :[


Uitspraak van Sssst:[ op maandag 5 december 2005 om 20:57:
ik stuur we altijd kerstkaarten weet niet waarom maar is gewoon standaart geworden
heb er nu weer 150 klaar liggen

geld over ofzo?


Uitspraak van LOZUMPA op maandag 5 december 2005 om 20:55:
Er wordt altijd verwacht dat deze mensen voor kerst een kaartje ontvangen...

Jammer voor ze. Ik doe niet mee aan verplichte nummertjes :no:
 
*Buuurrrpp*
Uitspraak van britainnnn! op maandag 5 december 2005 om 20:58:
ik stuur we altijd kerstkaarten weet niet waarom maar is gewoon standaart geworden
heb er nu weer 150 klaar liggen

Zo veel?? Zeker niks beters te doen.....

Mijn mening: Zwaar overdreven!

Ja ieder zijn eigen mening er over he

maar is ook van me moeder samen he :)

dus niet alleen voor mij
laatste aanpassing
 
Ik stuur alleen kerstkaarten naar mn beste vrienden en schoonouders.
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2005 om 20:59:
Nee en kindertjes die vragen worden overgeslagen

ja maar t was ECHT een heeeeeeeeeeele mooie hoor :bounce:
 
Het is trouwens niet zo dat ik het niet waardeer als mensen mij een kaartje sturen met kerst hoor. Ik kreeg gister al een heel lief kaartje van een vriendinnetje van me. Met een heel leuke tekst over onze coole avonturen van afgelopen jaar en over het feit dat 2006 nóg leuker gaat worden.. Echt heel erg sweet.

Maar ik geef geen kerstkaart terug. Ik laat liever onverwachts mijn waardering aan mijn tjikkies blijken.
 
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 5 december 2005 om 20:59:
*Buuurrrpp*

*klapklapklap*
 
Uitspraak van Hiemen op maandag 5 december 2005 om 21:00:
ja maar t was ECHT een heeeeeeeeeeele mooie hoor

Ik ben niet zo snel onder de indruk :no:

Aranka en ik laten de mooiste b)
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2005 om 20:45:
Stuur jij kerstkaarten?

dat laat ik lekker aan mn moeder over O:)
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2005 om 20:45:
Stuur jij kerstkaarten? hoeveel? waarom? (of stuur je bijvoorbeeld e-cards ofzo? )

Nee, ik zei toch nee! :/ waarom niet... zie het nut er niet van :/
Uitspraak van Sssst:[ op maandag 5 december 2005 om 21:00:
Ja ieder zijn eigen mening er over he

maar is ook van me moeder samen he

dus niet alleen voor mijlaatste
[quote element=message id=18786855]Ja ieder zijn eigen mening er over he

maar is ook van me moeder samen he

dus niet alleen voor mijlaatste aanpassing 5 december 2005 21:01

Ookal zou ik dit jaar kerstkaarten versturen, ik kom echt niet op 150 mensen hoor! :S

Stuur je heel je straat ook een kaartje ofzo?? :P
Uitspraak van britainnnn! op maandag 5 december 2005 om 21:03:
Uitspraak van {RTB}Life Sucks:bier: op maandag 5 december 2005 om 21:00:
Ja ieder zijn eigen mening er over he

maar is ook van me moeder samen he

dus niet alleen voor mijlaatste
Ja ieder zijn eigen mening er over he

maar is ook van me moeder samen he

dus niet alleen voor mijlaatste aanpassing 5 december 2005 21:01

Ookal zou ik dit jaar kerstkaarten versturen, ik kom echt niet op 150 mensen hoor!

Stuur je heel je straat ook een kaartje ofzo??

Als ik heel me straat een kaartje moes sturen kwam ik op 13 huizen neer :P wheheheh

maar ja fam doet mama ... vasteklanten van ons bedrijf en mijn vrienden ook niet allemaal hoor
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2005 om 21:01:
Ik ben niet zo snel onder de indruk

Aranka en ik laten de mooiste

ook op de juiste toonhoogte?
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2005 om 21:02:
dat laat ik lekker aan mn moeder over

stuurt je moeder naar jouw vrienden kerstkaarten dan? :vaag:
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2005 om 21:07:
stuurt je moeder naar jouw vrienden kerstkaarten dan?

Neuh, maar ik heb geen vrienden O:)
 
ik stuur dit jaar geen kaarten meer :no: K vind t zo'n onzin. T is meer een moeten geworden en daar doe ik niet meer aan mee.
 
nope geen kerstkaarten
deden we op de middelbare school nog wel
ma eigenlijk is het onzin idd
donateur! Ik ben zo'n tiepetje die als iemand al een mooie boer heeft gelaten of een beetje verkouden is al een kaartje stuurt of een kadootje koopt.

Maar ik vind kerstkaarten echt de grootste geldverspilling die je maar kan bedenken. Schijnheilig gedoe. Degenen waar ik van hou weten wel dat ik ze al het goede van de wereld toewens. Het hele jaar door, niet alleen nu. En ik breng ze de beste wensen wel IRL over, ik zie het nut er niet van in om voor een godsvermogen kaarten te kopen, een hele avond te zitten schrijven enz.

Dit noem ik pad geldverspilling :(
 
Dit wordt het 1ste jaar dat ik ze ga versturen, en puur en alleen omdat ik 2 pakketjes met kerstkaarten PLUS enveloppe gratis en voor niets kreeg via mn werk ;d

Nou goed, een paar postzegeltjes betalen dat kan er dan nog wel vanaf dus ik verstuur kerstkaarten dit jaar :D
Moet dit ook nog uitgelegd worden :( Zo moeilijk moet dit niet zijn alhoewel als ik dit zo lees is dit voor jou waarschijnlijk wel moeilijk te begrijpen
laatste aanpassing
 
Uitspraak van (K) !Geetha! (K) op maandag 5 december 2005 om 21:14:
Dit noem ik pad geldverspilling

Hoe bedoel je? dat ik mensen vaak een kadootje geef of kaartje stuur?

Nee hoor. Misschien raar om zelf te zeggen. maar ik ben heel erg attent. Ik ben altijd (onbewust) bezig met leuke dingetjes voor mijn ouders of vrienden.

Als ik iets leuks of geks zie neem ik het vaak voor een van mijn vriend(inn)en mee. spontaan. Als ik een lief kaartje zie, koop ik die ook en schrijf ik er iets liefs op. Uit mezelf, niet omdat het verwacht wordt.

Wat me van kerstkaarten tegenstaat is dat het geforceerd is. Niet spontaan, maar cliché.

zelfde reden waarom ik valentijn echt bullshit vind.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2005 om 21:15:
een paar postzegeltjes betalen dat kan er dan nog wel vanaf dus ik verstuur kerstkaarten dit jaar

gewoon zonder postzegel sturen en de ontvanger strafportlaten betalen. Tjah, laat ze maar wat doen voor die beste wensen (6)
 
Ik zie m'n moeder elk jaar als een gek kerstkaarten kopen om te sturen naar mensen die we al zo'n 10 jaar niet meer hebben gezien puur omdat zij er ook 1 van hun krijgt..
Daarbij mag ze die mensen 9 v/d 10x niet :/

Ik stuur nooit wat eigenlijk, ben ik te lui voor en vind het onzin..
Je gooit het toch weer weg 8)
De gedachte is leuk, maar die ben je na 3 tellen weer vergeten 8)
Ja ik vind het een beetje dubbel. Je geeft wel iemand bij wijze van spreken al een kaart als ie een scheet laat of verkouden is maar dan denk ik dat je je vrienden om wie je geeft met kerst toch ook een kaart kan sturen..Ik dfenk er tenminste zo over maar dat is ieder zijn eigen mening :D
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2005 om 21:23:
gewoon zonder postzegel sturen en de ontvanger strafportlaten betalen. Tjah, laat ze maar wat doen voor die beste wensen

lol :D
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2005 om 20:45:
kerstkaarten echt de grootste geldverspilling die je maar kan bedenken. Schijnheilig gedoe

Wat een onzin.

Het kan ook leuk zijn om kaarten te versturen en te zeker om te krijgen en of dat nou een kerstkaart is of een verjaardags kaart dat maakt geen ene drol uit.

Mijn oma vind het fantastisch om kaartjes te krijgen, dus met heel veel liefde stuur ik haar kaartjes.
 
Uitspraak van (K) !Geetha! (K) op maandag 5 december 2005 om 21:26:
ik vind het een beetje dubbel. Je geeft wel iemand bij wijze van spreken al een kaart als ie een scheet laat of verkouden

:respect:
laatste aanpassing
 
Uitspraak van (K) !Geetha! (K) op maandag 5 december 2005 om 21:26:
Je geeft wel iemand bij wijze van spreken al een kaart als ie een scheet laat of verkouden is maar dan denk ik dat je je vrienden om wie je geeft met kerst toch ook een kaart kan sturen..I

Je zegt het zelf al: BIJ WIJZE VAN SPREKEN!

Ik stuur spontaan kaartjes als ík dat nodig vind. Niet met kerst.

Snap je het nu?

En ieder z'n ding. Als jij wel kaarten stuur met kerst, meid: pak je gouden fine-liner erbij en leef je uit.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van (K) !Geetha! (K) op maandag 5 december 2005 om 21:26:
maar dan denk ik dat je je vrienden om wie je geeft met kerst toch ook een kaart kan sturen

nee. Principekwestie.

Ik vind kerst stom. Ik vind kerstkaarten commerciele geldklopperij. Dus ik stuur geen kerstkaarten.
 
Alle kaarten zijn commercieel.

Kaarten voor, verjaardag, beterschap, nieuwe baan, zomaar, vakantie,enz...........................dus nogmaals wat een onzin.
 
ja idd je hebt gelijk.
dan krijg je ineens kaatren van mensen waar je amper mee omgaat en doen ze alsof ze je beste vriend zijn. en dan erbij zetten: prettige kerstdagen!! of what ever.
nee ik doe er ook niet aan mee hoor.
besteed men geld liever aan iets anders.
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2005 om 21:42:
Alle kaarten zijn commercieel.

Op een heel andere manier.. Kerst- en Valentijnskaarten (en Pasen enzo) vind anders dan gewone 'zomaar voor de leuk' kaarten.

Begrijp me niet verkeerd, commercieel is geen vies woord. De wereld draait om commercie tegenwoordig lijkt het wel. Maar het gaat mij er om dat ik totaaaaal niets met die feesten en de schijnheiligheid er om heen heb.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2005 om 20:45:
Stuur jij kerstkaarten? hoeveel? waarom? (of stuur je bijvoorbeeld e-cards ofzo? )

yep dat doe ik ja, 30 stuk ongeveer, vink leuk om te doen vind het ook leuk om kerstkaarten te krijgen en om ze op te hangen...
 
tja t is omdat het erbij hoort

maargoed als je een keer met kerst helemaal geen kaarten zou krijgen zou toch ook niet zo leuk zijn , puur omdat het erbij hoort? je laat mensen zien dat je aan ze denkt! (en ja een spontane kaart vind ik ook veeeeeel leuker!!!)

dit jaar komt het mooi uit, doe er gelijk een verhuisbriefje bij :D