Partyflock

Forumonderwerp · 828863
10385x bekeken
Betreft: evenement: Qlimax, zaterdag 19 november 2005 om 21:00
Waarschuw beheerder
150 arrestanten bij danceparty Qlimax in Gelredome

Arnhem 20-11-2005 - De politie heeft zaterdagavond ongeveer 150 personen aangehouden die in het bezit van harddrugs danceparty Qlimax in het Gelredome bezochten. Tegen 80 verdachten is proces-verbaal opgemaakt; zij zijn met een dagvaarding of geldboete heengezonden. Van de overige 70 - die kleinere hoeveelheden drugs bij zich droegen is een registratie gemaakt. Alle verdachten moesten direct na de aanhouding het terrein verlaten. De politie heeft alle in beslag genomen harddrugs vernietigd.

Twee verdachten ingesloten
Twee personen hadden een dealerhoeveelheid drugs bij zich. Zij zijn ingesloten in het politiebureau en worden vermoedelijk voorgeleid. Een van deze twee werd aangehouden omstreeks elf uur met ruim 200 XTC-pillen en enkele zakjes GHB op zak.

Verder is het evenement volgens de politie vrij rustig verlopen. De sfeer was goed en er hebben zich geen noemenswaardige incidenten voorgedaan.

Altijd t zelfde in arnhem...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dennis85 op maandag 21 november 2005 om 13:57:
Je werd door 2 agenten in burger vastgepakt aan beide armen zodat je niks weg kon gooien... Daarna werd je meegenome, moet je je zakken legen, naar een soort van pashokje toe broek omlaag doen, boxershort omlaag doen en bukken. Waar een agent met zaklantaarn bij staat

:|:|

Ja dan ben je idd mooi de klos 8-)

Uitspraak van Miss Tails op maandag 21 november 2005 om 13:55:
Nee ze doen hun X-ray bril op en dan zien ze alles

Waar kan je die kopen dan :9?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 21 november 2005 om 10:02:
Iedereen die werd aangehouden mocht niet naar binne die dinge bij zich hadden
Mijn kaartje werd direct afgenomen

AAa bij mij ook meteen direct zonder excuus !
wel jammer , dat is wel jammer , kunnen ze net zo doen van af nemen en verder laten gaan . al die problemen voor nix , lat lekker gaan zou ik denken kleine beetjes zoals 5 enz.

Waarschuw beheerder
donateur
hmm heb ik denk ik mazzel gehad dat ik speed mee had want ik mocht zo weer terug :D
Waarschuw beheerder
tering zet hoe ontzettend triest allemaal

het lullige is dat ze 150 man oppakken en alsnog loopt het hele feest straalbezopen (nee dat is gezond ! :[ )
en zwaar waus rond.
Meneer de politieagent ...loop het feest eens binnen en kijk eens rond.
Dealers snap ik wel maar eigen gebruik slaat nergens op

en opmerkingen als ga zonder drugs slaan nergens op...zonder drugs geen house-scene of gewoon de helft kleiner. Is niks mis mee als je maar maat houdt
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Ja dat is het stomme.. Ze pakken er 150, klinkt fantastisch in de media. Maar ondertussen pakken ze er ook 15.000 niet, waardoor nog zo ongeveer iedereen loopt te wauzen. Oftewel, vechten tegen de bierkaai, druppel op de gloeiende plaat blabla.

Dan denk ik, je kunt beter gewoon officieel het verbod instellen (gaat er niemand zeuren) en verder niet moeilijk doen. Uitgebannen krijg je het toch niet, dus waarom die moeite? Beter steken ze dat geld in organisaties als Unity en de aanwezige EHBO ;)
Probeer ervoor te zorgen dat iedereen verantwoord gebruikt en het overleefd ;) in plaats van de boel maar te verbieden en dood te zwijgen dat er binnen nog steeds duizenden mensen van de kaart zijn.

Maargoed, laten we eerlijk zijn, dat zal nooit echt gebeuren ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Laat ze de dealers er maar uit pikken. Of mensen die te veel gehad hebben op een feest en zich vervelend gaan gedragen.

Maar mensen die 1 of 2 op zak hebben voor eigen gebruik... :no:

Waarschuw beheerder
nee wat ik vorige week op houseqlassics mee maakte.
Had n tasje bij me. Die vent daar beetje kijken in mn tasje. Zegt ie zo jaa nou kan ik er best vanalles instoppen dat jij dat mee naar binnen neem... ik had ook zoiets van WTF!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
was vorige jaar net zo :yes:
Waarschuw beheerder
Wij stonden op grote podium, vriend pakt zijn portomonee, en wil ziijn munten erin doen, pakt hij het zakje met tikkels (11) meteen stond de politie, er wat heb je daar in je broekzak zitten..Had het precies op het goeie moment weg gegooid, hij gefoulleerd, wij meteen weg...
Ik terug om die tikkels te halen, top avond gehad..
Superfeest, idd vind eigen gebruik voor je zelf ok, maar als je er meteen 200 meeneemnt!! wat kom je doen dan..

Je zag ze er zo tussen lopen, van die mannen (zogenaamd onopvallend gekleed...) keken iedereeen aan, en waren erg scherp rond aan het kijken...
Deed ik ook maar seconde daarna was ik vergeten wat ik gezien had..:)

Waarschuw beheerder
Kwam iemand tegen in de trein die was aangehouden met pillen op zak.

Maar hij mocht om half 5 toch nog naar binnen omdat ze het zielig vonden dat hij in de kou aan het wachten was op zijn vrienden.

Kwam hem op de terugreis tegen in de trein helemaal van het padje af. Maar wel een dikke boete gekregen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Stefanovic b) op maandag 21 november 2005 om 15:20:
Ja dat is het stomme.. Ze pakken er 150, klinkt fantastisch in de media. Maar ondertussen pakken ze er ook 15.000 niet, waardoor nog zo ongeveer iedereen loopt te wauzen. Oftewel, vechten tegen de bierkaai, druppel op de gloeiende plaat blabla.

Dan denk ik, je kunt beter gewoon officieel het verbod instellen (gaat er niemand zeuren) en verder niet moeilijk doen. Uitgebannen krijg je het toch niet, dus waarom die moeite? Beter steken ze dat geld in organisaties als Unity en de aanwezige EHBO
Probeer ervoor te zorgen dat iedereen verantwoord gebruikt en het overleefd in plaats van de boel maar te verbieden en dood te zwijgen dat er binnen nog steeds duizenden mensen van de kaart zijn.

Maargoed, laten we eerlijk zijn, dat zal nooit echt gebeuren laatste aanpassing 21 november 2005 15:22

precies ja...
Waarschuw beheerder
houdt er maar rekening mee dat je tegenwoordig niks meer mee naar binnen mag nemen. het is nu echt zero tolerance :YES:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van HardstyleJunk op zondag 20 november 2005 om 20:45:
Nou echt niet hoor ik was gepakt door die hond

ik dacht indd ook dat het alleen was om mensen af te schikken. Maar wat had je bij je? Alleen pillen of? Want ik dacht dat die beesten alleen iets van sos ruiken.. Want als je die :xtc: luchtdicht verpakt?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Teuntjeeeee op maandag 21 november 2005 om 12:09:
Precies, heb trouwens ook geen hond gezien bij de ingang, en als die er al stonden waren het absoluut geen drugshonden! Dat kan gewoon niet! Ik denk dat het overgrote deel van de mensen op had daar hoor...

Haha! Nou er stonden dus echt wel honden hoor! Ik moest er zelf langs.. Heb het ook wel vaker gezien op feesten hoow.

Waarschuw beheerder
haha die tyfus wouten waren zelf de honden..heb gvd 2 uur in een cel gezeten!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 21 november 2005 om 10:02:
Iedereen die werd aangehouden mocht niet naar binne die dinge bij zich hadden
Mijn kaartje werd direct afgenomen

maat van mij was ook geplat met kleine hoveel heid was gewoon weer binne aan het stampe moes wel al zijn kleertjes uit ahah en naast hem stond iemand die had 100 grm coke in zijn reet ahahaha

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 november 2005 om 17:47:

ik 4 uur :s

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van ~sher~ op maandag 21 november 2005 om 17:16:
houdt er maar rekening mee dat je tegenwoordig niks meer mee naar binnen mag nemen. het is nu echt zero tolerance

behalve a'dam :respect:
Waarschuw beheerder
me kameraad is ook gepakt met maar een klein beetje... Weet bijna wel zeker dat 80% van feestganger wel iets van zo'n lunchpakketje meeneemt ;)
Hij werd voor de ingang door 2 mannen en 1 mokkel aangehouden omdat ie met zijn handen in zijn zakken zat..:S Wat al helemaal mooi maakt is dat meneer de undercover zo'n t-shirt van i'm the dealer draagt, echte held.

Na 3u belt me kameraad me eindelijk op.. Ik denk vanuit de een celletje ofzo. Staat meneer alweer binnen. Zonder bon :S

Maar wel gewoon paar uur van de avond klote. En het mooie is dat je ook niet weet waar je aan toe bent. Gelukkig is het voor hem dan goed afgelopen. Maar als al het volk wat binnenkomt gevisiteerd werd zou het knap leeg zijn!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 21 november 2005 om 18:20:
behalve a'dam

nee hoor :no:

me eerste feesie waar ik dat te hore kreeg dat we zero tolerance kregen voor de deur :) electronic beat festifal was dat :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
het zal elk jaar zo gaan in arnhem, zero tolerance en aan snoepjes verslaafde agenten:d
Vorig jaar was ik ook de lul omdat ik zo vriendelijk was om nog ff snel een beetje hash voor iemand weg te stoppen die geen strakke boxer aan had:s Helaas was dat niet het enige wat in mijn boxershort zat en het kostte me dan ook wel een hoop centen en een nieuw kaartje. Een kleine bijdrage in de kosten van die jongen heb ik natuurlijk nooit gezien
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 21 november 2005 om 18:20:
behalve a'dam

juist op grote feesten in amsterdam en anhem worden van deze razia's uitgevoert

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dennis85 op zondag 20 november 2005 om 16:18:
Vriend van me werd er ook tussenuit gepikt... Broek omlaag, boxer omlaag en je moest bukken

Het blijven Arneppers he. Die houden wel van dit soort spelletjes. Die zijn na afloop vast ook nog ff gaan 'tanken' bij 't Kempke :S:S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 november 2005 om 17:47:

ik maar 2 uurtjes gelukig in het begin van qlimax ik kwam binnen toe pila begon verder heb ik nog lekker gebeukt!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van QB op maandag 21 november 2005 om 12:24:
Ook iemand gezien die werd afgevoerd. Prima als je gebruikt, maar pas een beetje op jezelf (en anderen).
Bij de vip was er iemand die gewoon zijn wiet mee mocht nemen naar binnen. Dus ze zijn niet echt consequent.
Ach ik heb iig een superavond gehad!!!

Ze nemen alleen drugs buiten af. Als je de drugs binnen hebt, dan doen ze volgens mij niks ertegen. En anders zijn ze daar blind. Op de tribune zag je de een na de ander :D

Waarschuw beheerder
Kennis van me wachten ze met 3 man security op bij de wc's buiten,maar het mooiste komt nu.
Ze nemen 9 pillen in beslag en stoppen hem in een politiebusje met een andere gast,die vroeg zo van heb jij nog wat bij...
Ja mn sos hebben ze niet gevonden,zitten ze met zn twee-en achter in een woutenbusje te snuiven :respect::D:D:D
Hij had 400 eur. boete maar wel een topavond gehad,hij mocht wel terug naar binnen na 3 uurkes ofzo..

Waarschuw beheerder
mij pakte ze gelijk bij de ingang..krapte ff aan me zak pff..en was gelijk de lul! heb 2 uur in cel gezeten en nog 1 uur in de wachtkamer en bij de officier van justitie..daar lag het niveau onder 0 hehe! allemaal wause bij elkaar! heb 135 gekregen voor 16 ml..ghb

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 november 2005 om 20:28:
heb 135 gekregen voor 16 ml..ghb

mocht je nog wel naar binnen daarna?
Waarschuw beheerder
donateur
Dus volgende x in Arnhem met de handen omhoog lopen vanaf het betreden van de gemeentegrenzen tot je weer veilig buiten Arnhem bent? Wat een mierenneukers zeg.

Ik loop zo vaak met mn handen in mn zakken, gewoon omdat het lekker loopt :)
Waarschuw beheerder
donateur
Vraag me eigenlijk ook af wat ze nu doen met mensen die dus niks bij zich hadden en ook naar zo'n hokkie moesten. Ben je dan ook 3 uur van je avond kwijt etc.. dan komt er ook vast geen excuus of vergoeding
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Genoeg koekwaussen gezien daaro..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
gewoon iedereen eruit flikkeren die ook maar iets van symptomen vertoont. daarna gelijk laten testen eneen dikke bekeuring er over heen. dan blijven in ieder geval de normaal denkende mensen over
Waarschuw beheerder
donateur
Dan wordt het heel rustig binnen hoor.. Daarmee tekenen ze hun eigen doodvonnis.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hard-Vibes op maandag 21 november 2005 om 21:30:
Vraag me eigenlijk ook af wat ze nu doen met mensen die dus niks bij zich hadden en ook naar zo'n hokkie moesten. Ben je dan ook 3 uur van je avond kwijt etc.. dan komt er ook vast geen excuus of vergoedinglaatste aanpassing 21 november 2005 21:31

Ik had 0,3g speed en mocht gewoon weer naar binnen duurde al met al 5 minuten ofzo mensen waren heel aardig en netjes hoefde ook niet te bukken ofzo..maja wel een goeie les

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 21 november 2005 om 22:11:
gewoon iedereen eruit flikkeren die ook maar iets van symptomen vertoont. daarna gelijk laten testen eneen dikke bekeuring er over heen. dan blijven in ieder geval de normaal denkende mensen over

Van de zomer komt vast wel weer het grote eo-feest (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Volgens mij zegt Q gewoon tegen de politie dat ze zoveel mogelijk mensen moeten oppakken....

kijk wat voor een publiciteit het oplevert.. voorpagina Spits e.d.

en de meeste NL zullen dan denken van 'sow, die organisatie doet goed zn best om die mensen op te pakken'

:S

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Housz of C op maandag 21 november 2005 om 19:01:
Na 3u belt me kameraad me eindelijk op.. Ik denk vanuit de een celletje ofzo. Staat meneer alweer binnen. Zonder bon

hij mocht weer naa binnen?
bij mij werd direct mijn kaartje afgepakt zonder dat ze wat gevonden hadden :/ :s

ik ben al bezig met een bezwaarschrift van een aantal zaakjes :cheer:

Volgende keer ga ik gewoon richting de ingang rennen alsof ik een vogel ben ofzo
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 21 november 2005 om 22:11:

Dappere gelul.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ach joh laat apelgabjuh maar, die sukkel moet altijd wat te zeiken hebben als het over drugs gaat, begrijp niet wat ie in dit forum doet

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mizz S@nshine op maandag 21 november 2005 om 15:23:
Laat ze de dealers er maar uit pikken. Of mensen die te veel gehad hebben op een feest en zich vervelend gaan gedragen.

Maar mensen die 1 of 2 op zak hebben voor eigen gebruik...:no:

Niks meer aan toe te voegen..
Waarschuw beheerder
Er word zo mega veel gebruikt, volgens mij is er weinig publiek over op et moment dat er niks meer van drugs naar binnen te krijgen is hahaha.
Waarschuw beheerder
Je moet ze t ook niet makkelijk maken!:P Stel je wordt gepakt met 1000 gram MDMA, dan wordt je voor 1000 gram berecht.

Nu ben je op Qlimax gepakt met 10 pillen. Is het strafbaar om 10 vitamine C pillen biij je te hebben? NEE!:P Dus laat ze eerst maar bewijze dat t ook echt om XTC gaat!

Het is strafbaar om drugs bij je te hebben, zoals MDMA, de werkzame stof in XTC. Dus laat ze maar uitzoeken hoeveel % van de inhoud van die pillen ook daadwerkelijk MDMA bevat! De één is 80MG en de ander 191MG, kan meer dan de helft van de straf schelen dus...

Ik zou in hoger beroep gaan!;) Hebben ze ze zich voordat je werd vastgegrepen gelegitimeerd? Mogen ze je wel zonder geldiger reden van je vrijheid beroven en fouilleren? Kunnen ze eisen dat je ook echt in je naakie moet gaan staan of is dit schending van de privacy?:S

Is jou aanhouding dus wel terecht?
Waarschuw beheerder
tjaah helaas was het een gappie van me die met 200 werd gepakt...:(:( o o o wat een pech...

Daardoor heb ik niet echt kunnen genieten van Qlimaxx...

maar laat die mensen met 1 tot 4 pilluh gewoon gaan pfff misselijke politie

Waarschuw beheerder
Bij de ingang vroege ze aan mij 'En, geen drugs bij'
Wat denk je pannekoek tuurlijk heb ik drugs bij maar dan gaje toch geen ja zegge eikel. Had alleen eige gebruik bij en hebbe niks gevonde.

Als je eruit wordt gepakt ben je echt flink genaaid ja, als je 1 pil bij hebt mag je dan evegoed weer naar binne of neme ze je kaartje gelijk in?

Heb flink staan knalle daar vooral tijdens vince, veel leipe mense gezien die tege iedereen oplope omdat ze te vaag zijn. Zag er ook niet uit maar ben altijd relaxed op die feesten zoals de meesten daar. Veel relaxte gaste tege gekome en ff praatje gemaakt altijd lekker als je wous bent.

Heb trouwens geen matpartijen gezien en ook geen mensen die afgevoerd werden, redelijk rustige Qlimax dus of heb ik t fout?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Dennis85 op maandag 21 november 2005 om 23:40:
Dus laat ze eerst maar bewijze dat t ook echt om XTC gaat!

haha, dar heb ik toen op dat moment daar een hal uur over lopen discusieren.
Ik zei: "nooit geweten dar hier een laboratorium in de gelredome zat of heb je zelf een genomen" ?

Maar als 4 pillen voor eigen gebruik is en je wordt gepakt met acht, dan behoor toch berecht te worden met 4 pillen i.p.v 8? want die andere 4 is toch eigen gebruik?
en als je dan met zijn 2en bent??
snap er niks van :no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja zo kan die vent met 200 ook wel zeggen dat het voor eigen gebruik is ...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
volgens mij is een organisatie, zoals in dit geval qlimax, ook echt niet blij met deze acties... ook al zou ik niks bij me hebben, dan zou ik 3 uur in een koud politie busje en helemaal strippen alsnog heel erg a-relaxed vinden...
gewoon het beleid van de gemeente daar, en de politie die het uitvoert

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van The Penetrator op maandag 21 november 2005 om 22:50:
Dappere gelul

het is aan jezelf hoe hard je aangepakt moet worden. j hebt het zelf in de hand. je weet dat je geen harddrugs in je bezig mag hebben en dat het strafbaar is dus ga nu niet hier zitten zeiken als je genaaid wordt eigen schulddan toch kom op zeg:S

Waarschuw beheerder
donateur
gewoon het beleid van de gemeente daar, en de politie die het uitvoert

:yes:
Zero tolerance daaro, wel zielig beleid overigens :)
Waarschuw beheerder
donateur
haha acj ah tis gewoon elk jaar hetzelfde gezeik
mij hebben ze ook van top tot teen gefouilleerd

had samen met nog 2 meiden 'zo'n maf pakje vd pabo aan
met een halter truitje en hotpants.
totaal geen zakken en uiteraard was het steen stervenskoud buiten

werd ik van top tot teen gefouilleerd omdat ik er verdacht bij liep
want ik liep gebogen met mn armen om me heen en keek geirriteerd

ja dat krijg je als het -3 is, je het koud hebt en de rest maar niet doorloopt terwijl je zo snel mogelijk de warmte in wilt

dat antwoord werd trouwens niet zo op prijs gesteld 8)