Partyflock

Forumonderwerp · 823230
1 volger · 24632x bekeken
Betreft: evenement: Zalinaz, zaterdag 29 oktober 2005 om 22:00

Waarschuw beheerder
Sinds enige tijd is er een nieuwe discotheek in Etten-Leur.
Van sommige mensen hoor ik dat het er wel leuk is, mooi uit ziet en goede muziek.. van anderen hoor ik precies het tegenovergestelde..

Zijn er hier mensen die er al geweest zijn, en zo ja, wat vonden jullie ervan?
Waarschuw beheerder
Welke muziek werd er gedraaid ???

Waarschuw beheerder
Vanalles wat...
harde en zachte stijlen door elkaar

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 augustus 2006 om 10:43:
Toch zonde van zo'n mooie tent dat het niet loopt

Idd, ze snappen er daar niet veel van zo'n tent kun je iedere week vol hebben hoor met het juiste managment.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 augustus 2006 om 17:50:
Idd, ze snappen er daar niet veel van zo'n tent kun je iedere week vol hebben hoor met het juiste managment.

IDD!
Zouden ze het zelf niet vreemd vinden, dat wanneer Zalinaz op een vrijdag avond, een bijzondere 'hardstyle of jump avond' heeft georganiseerd, het afgelaaaaaien volle bak is....
en dat , wanneer er die andere stijlen gedraaid worden, het zo slap is, dat de helft van de discotheek dicht moet...
zucht

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 augustus 2006 om 10:43:
Kben zaterdag nog ff geweest...

Had het gehoord van de coach, was wat minder hè.. Maar goed, die kerel had ook spierpijn van het dansen bij The Stars de avond ervoor..

Toch wil ik er zeker nog heen, heb een paar feestjes in mn agenda staan. Maar waarom de 1 year anniversary is afgelast, da wit gin mens ;)

Waarom is dat eigenlijk?

Zalinaz is een mooie tent, maar toch moet het allemaal wat commerciëler worden, wilt het goed lopen..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op dinsdag 8 augustus 2006 om 18:32:
en dat , wanneer er die andere stijlen gedraaid worden, het zo slap is, dat de helft van de discotheek dicht moet...
zucht

Brabanders zijn een beuk-volkje, daar heeft het mee te maken.

andere muzieksoorten leven hier niet tot nauwelijks....

helaas...... maar het is niet anders

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [SF] Trip_O B) op donderdag 10 augustus 2006 om 21:05:
andere muzieksoorten leven hier niet tot nauwelijks....

Jawel, carnavalsmuziek b)

Maar goed: Kerkplein in Breda is ook altijd hartstikke druk en daar draaien ze alles behalve beuk-muziek :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 augustus 2006 om 13:15:
Maar goed: Kerkplein in Breda is ook altijd hartstikke druk en daar draaien ze alles behalve beuk-muziek

Breda is dan weer een verhaal apart ;)

op de een of andere manier kan je de muziek-scene in Breda niet vergelijken met die van de rest van West-Brabant.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [SF] Trip_O B) op vrijdag 11 augustus 2006 om 13:26:
op de een of andere manier kan je de muziek-scene in Breda niet vergelijken met die van de rest van West-Brabant.

En toch hou ik persoonlijk meer van de muziek-scene hoe hij in Breda is, dan dat gebeuk en gerag en gejump..

Een avondje jump is leuk, althans de muziek.. Maar het publiek valt me elke keer zo zwaar tegen :/

Geef mij maar club, oldschool en techno :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
ik hou meer van beuken en raggen :bloos:
Waarschuw beheerder
mensen gaan naar het kerkplein omdat het de enige tent is die fatsoenlijk is in breda, na 2uur...
en niemand gaat vanuit de kroeg nog een paar km rijden voor zalinas, sterker nog: na 2uur kom je niet eens meer binnen bij zalinas..

ik stond zaterdag voor de deur, maar er stonden serieus maximaal 4 auto's.. waarschijnlijk van het personeel zelf;)

zoals ik al eerder zei: gewoon hard klappen in die zalinas!! dan draait het volle bak!!
Ze moeten nu toch op een punt komen dat centen boven principes gaan!!
Waarschuw beheerder
Hey Mensen, Zalinaz gaat een hele andere kant op. Zie persbericht hieronder. Wat vinden jullie ervan?

Persbericht:

Eindelijk volwaardige club voor Breda
Zalinaz meteen goed van start van o.a. Bart Skils & D-Rashid!

ETTEN-LEUR – Het uitgaanspubliek van omgeving Breda heeft eindelijk wat ze allang miste: een serieuze club! Club Zalinaz is een club in alle opzichten en opent op zaterdag 2 september haar deuren voor iedereen die houdt van een kwalitatief feest op een stijlvolle locatie. Zalinaz heeft twee verdiepingen, 3 zalen en biedt ruimte voor maar liefst 1500 dansliefhebbers! En dit alles op een afstand van 10 minuten vanuit het centrum van Breda.

Er komen veel elektronische muziekstijlen aan bod in Zalinaz. Elk genre heeft een eigen zaterdag, zodat iedereen aan haar trekken komt! Van diepe minimal tot rauwe techno, van sexy soulful house en electro tot urban. Met vooraanstaande dj’s uit binnen- en buitenland en een top quality licht- én geluidssysteem heeft club Zalinaz alle ingrediënten in zich om uit te groeien tot de vetste club van het zuidwesten!

Op de zaterdag dat Zalinaz geopend wordt, is het meteen raak. De eerste zaterdag van de maand is ‘WiLD!’ gedoopt. Tijdens een WiLD!-avond is niets te gek en kan alles..! Freaky entertainment, dito vj’s en natuurlijk bekende dj’s uit heel de wereld zorgen ervoor dat je non-stop aan je trekken komt tijdens een onvergetelijke avond met house, electro, techno, latin en urban! You name it, WiLD!’s got it!

Zaterdag 2 september trapt Zalinaz haar deuren met dj D-Rashid & Andrei Russo. D-Rashid is dé man in Nederland als het gaat om latin house en als hij de live-percussionist Andrei Russo meeneemt weet je zéker dat het dak eraf gaat! Ze staan niet voor niets prominent op Mystery Land dit jaar… Ook van de partij is de superenergieke dj Hitmeister D! Hij is één van de snelst rijzende sterren van het urban eclectische spectrum en precies op zijn plek achter de Technics van Zalinaz tijdens WiLD!

Pas op, want de tweede zaterdag van de maand staat telkens in het teken van de rauwere dance. Tijdens ‘Technision’ brengen internationale en nationale dj-grootheden je de beste diepe minimal en stoere techno in een underground sfeer… De line-up van de eerste ‘Technision’ liegt er niet om! De man die minimal introduceerde in Nederland en nu op eenzame hoogte toeft: Bart Skils! Hij wordt bijgestaan door ‘s lands beste technoboeker/organisator Darko Esser! Vanwege zijn zeer brede kennis van zaken gaat de beste man als dj alle kanten op! Om het geheel compleet te maken staat Extrema’s René Amesz achter de decks met zijn stuwende beats en pompende basslines.

Elke derde zaterdag staat in het teken van ‘Soulshine’. Tijdens deze avond schijnt altijd de zon! Waan je op Ibiza met warme, soulful house van vooraanstaande dj’s. Er wordt op zaterdag 16 september meteen flink uitgepakt met hitproducer/dj Sidney Samson en Leroy Styles! Simpelweg funky techno, house en electro van de bovenste plank!

Hands in the air op zaterdag 23 september met ‘Suburban! Met een eclectische mix van stijlen wordt de dansvloer op deze vierde zaterdag van de maand dik gerockt. Nationale en internationale grootheden zullen je verrassen met muziek van alle dansbare genres zoals alleen zij dit kunnen! Melly Mel was niet voor niets de koning van Latin Village. Soulsa waar je niet stil van kunt blijven zitten. Samen met Jermaine S en DJ Goodgrip vormen ze een exotisch powertrio!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Davevd op maandag 14 augustus 2006 om 17:54:
Wat vinden jullie ervan?

WiLD en Technision stonden al in mn agenda.. Ik vind het een topconcept! (Y)

Voor raggen en beuken ga je maar naar The Switch, The Stars of The Return of weet ik veel hoe die clubs daar heten!! Eindelijk een góede club in West-Brabant!!
Maar goed, eerst nog zien en dan geloven.

Ik ben erbij, de eerste twee zaterdagen in september :yes:

Waarschuw beheerder
Ik ben benieuwd hoe het dit keer gaat uitpakken!!!
Ze hebben volgens mij een beetje naar the matrixx gekeken wat betreft muziek-thema-avonden! ik hoop dat het aanslaat dit keer!!
Maar toch ben ik bang dat deze muziekstijlen niet echt passen in deze regio! de meeste jongeren uit deze omgeving kiezen toch voor de muziekstijlen zoals ze die in the-clubs (zoals cindy al noemt) draaien!
maar goed, misschien is er toch nog 1500 man in de omgeving die voor zalinaz kiest ieder weekend!!!
Ben benieuwd!!!
Waarschuw beheerder
Ik denk ook dat het een super goed concept is. Ik moet wel zeggen dat ik benieuwd ben wat er uit gaat komen. Aan de line-up kan het dit keer niet liggen. Ziet er wel tof uit. Maar blijft die line-up zo?
Waarschuw beheerder
Ben benieuwd....

Het idee spreekt me wel aan iedere week van een maand een ander thema, maar de muziek soorten daar in tegen spreken me dan weer totaal niet aan....

Denk dat het wederom erg moeilijk gaat worden op deze manier die tent vol te krijgen.
Te moeilijke muziek voor het volk hier in de omgeving.
Zoiets zou lopen in amsterdam/rotterdam/antwerpen, maar niet in een boeren gat als Etten-Leur.

Ook het feit dat in de tijd dat het al open is geweest t voor veel mensen al afgedaan heeft....
80's/90's parties en Jump waren druk, maar de normale avonden en de muziek waarmee ze begonnen zijn in Zalinaz joeg meer mensen weg dan dat t ze aantrok en aangezien ze weer terug bij af zijn kwa muziek..... :S

En kwa entree prijs vind ik het ook erg pittig...10 euro.
Ik heb best wat geld over voor een avondje stappen, maar 10 euro entree vind ik voor een discotheek erg duur.

we wachten af wat het zal doen....

Waarschuw beheerder
Inderdaad te moeilijke muziek voor het volk in de omgeving.

Een techno avondje per maand of per twee maanden zit er wel in met Darko Esser of Bart Skills, hopen op meer goede namen zo eens per maand.

Maar naar mijn gevoel gaat dit niet werken... je trekt nooit een vaste groep bezoekers met zoveel verschillende muziekstijlen per week.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 augustus 2006 om 11:15:
Maar naar mijn gevoel gaat dit niet werken... je trekt nooit een vaste groep bezoekers met zoveel verschillende muziekstijlen per week.

dat maakt opzich niet uit, kijk naar the matrixx!

maarr..... het is meer:
Uitspraak van |PartyAddict| op dinsdag 15 augustus 2006 om 01:26:
maar de muziek soorten daar in tegen spreken me dan weer totaal niet aan....

Dus dat is even afw88!!!

en 10 euro entree? :O das wel veel ja :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van |PartyAddict| op dinsdag 15 augustus 2006 om 01:26:
En kwa entree prijs vind ik het ook erg pittig...10 euro.
Ik heb best wat geld over voor een avondje stappen, maar 10 euro entree vind ik voor een discotheek erg duur.

Ik ben het absoluut niet met je eens dat de entree prijs duur is. Kijk eens wat je er voor terug krijgt. Elke week staan er gerespecteerde namen op de agenda. kijk naar kerkplein daar betaal je 5 euro en krijg je echt geen naam. In de Now & Wow betaal je zelf 17,50 voor de namen die hier ook komen te staan. Zeg je dat maar dat is Rotterdam? Ja Dusss? Zijn de rotterdammers dan beter, rijker of toffer? nee toch. Waarom zouden de mensen van Bergen op Zoom tot Tilburg hier niet willen stappen voor een 10tje terwijl ze goeie en gerespecteerde namen krijgen. De mensen op dit forum kijken te veel naar Etten-Leur. Die vinden het te duur. Ik denk dat de mensen uit Etten-Leur juist trots mogen zijn op iets als Zalinaz.
Waarschuw beheerder
Gelukkig... geen jump enzo !!! Hoop dat dit gaat lukken, en misschien als ik tijd, dat ik weer langskom ! De concepten spreken me in ieder geval wel aan !

Waarschuw beheerder
@ Zenz...

Dat iedereen zo negatief is, komt door de ervaringen die ze met Zalinaz hebben...
Ik zelf vond Zalinaz in het begin heel leuk etc... maar als ik nu kijk wat er van over is, kom ik niet snel terug!
Ik kom nog wel een avondje kijken daar met het nieuwe concept... maar de muziek en de daarbij genoemde dj's trekken me persoonlijk nog niet echt...

10 euro is veel voor Zalinaz zoals het nu is... misschien dat Zalinaz een 2e kans krijgt van iedereen en dat het dit keer wel goed uitpakt... en dan is het misschien wel 10 euro waard...
Waarschuw beheerder
Daar heb je helemaal gelijk in Moongirl. 10 euro voor Zalinaz zoals die nu is is idd een beetje overdreven. Maar de entree van 10 euro gaat natuurlijk ook pas de 2 van september in.
Clubs in Nederland maken tegenwoordig geen winst meer op de entree prijzen. Daarom is het voor clubs misschien ook moeilijker om te bestaan. Vaak zijn het de dj's artiesten die hele hoge bedragen vragen. Je kan in dat geval natuurlijk kkiezen om geen grote namen neer te etten maar zou je dan ook nog komen?

Je hebt zeker gelijk dat Zalinaz moet hopen op een 2e kans van veel mensen. Ik denk wel dat de avonden nu zo anders worden ingedeeld dat mensen Zalinaz wel een tweede kans mogen geven toch?
Of je van de muziek houdt of niet. Dat blijft een voorkeur die voor iedereen verschillend is. Maar de muziek is niet in alle gevallen het belangrijkste toch. Kom gewoon een keer kijken en dan is het te hopen dat je het weer net zo leuk vind als in het begin.

Waarschuw beheerder
Ik zie tot nu toe anders nog weinig echt grote namen..
Ja kijk een Bart Skills zijn aardige namen in de techno scene maar niet meer dan dat vind ik.

Niet dat ik te beroerd ben om 10 euro te betalen... maar toch.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Davevd op dinsdag 15 augustus 2006 om 18:27:
Kom gewoon een keer kijken en dan is het te hopen dat je het weer net zo leuk vind als in het begin.

kom ik zeker doen! en dan laat ik nog eens mijn mening horen ;)
Waarschuw beheerder
ZalinaZ heeft al eerder getracht mensen van buiten Etten te trekken door het mooie concept van Versuz te kopiëren. Dat is niet gelukt... Misschien een te grote toko, misschien te kaal, misschien te duur... ik weet het niet. Maar ik ben benieuwd wat Zenz er van gaat maken.

Waarom zou het nu ineens wel lukken vraag ik me af. Daarbij vind ik de stijlen wel erg "diep". Daarom vind ik de vergelijking met de Matrixx ook zeker niet terecht. Laten we heel eerlijk zijn: het Matrixx concept is zo aantrekkelijk juist doordat het zoveel flirt met de toegankelijke stromingen in de dance. Dat gebeurt in Zalinaz (voor zover ik nu kan beoordelen) niet.

Enfin, we zullen zien :D Op naar het volgende hoofdstuk Zalinaz.. ;) Na Pertijs, Dux, RAW, Summer Vibez is het nu de beurt aan Zenz.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 augustus 2006 om 19:15:
Ik zie tot nu toe anders nog weinig echt grote namen..

Msschien zijn ze voor jou wat onbekender omdat je meer zit in de techno scene. Dan zou je Darko Esser ook moeten kennen. Verder zijn dj's als D-Rashied in de latin scene erg populair. Hij was ook een van de headliners op Latin Village. Evenals Melly Mell trouwens. Leroy Styles is een Rotterdamse dj die al wat jaren meedraaid. Vooral in de Now & Wow draaid hij nog vaak maar ook in de Thalia en powerzone. MC Gee staat bekend als MC op de Sneakerz avonden en is vaste MC van housequake. Ik kan wel door blijven gaan maar kom een keer kijken en oordeel. Probeer wel het verleden thuis te laten. Zet je lach op en dans....;)

Waarschuw beheerder
Ja Darko Esser ken ik ook, maar dat zijn gewoon gevestigde namen, maar niet echt groots. De rest kan ik inderdaad niet over oordelen want daar ben ik totaal niet in thuis.

Maar je zegt zelf al: kom een keer kijken. Veel mensen komen dus ook een keertje kijken, en komen daarna vast nog weleens terug. Maar er komt op deze manier denk ik geen vaste kern die van Zalinaz hun homebase op zaterdagavond maken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Davevd op dinsdag 15 augustus 2006 om 13:22:
Ik ben het absoluut niet met je eens dat de entree prijs duur is. Kijk eens wat je er voor terug krijgt.

Ik ken andere plekken waar ik voor minder entree veel meer krijg als wat Zalinaz te bieden heeft...
En zoals het nu is, is zelfs 2 euro al teveel geld als je binnen een half uur weer weg bent omdat er om 1 uur snachts 5 man binnen staat... :(

kijk naar kerkplein daar betaal je 5 euro en krijg je echt geen naam

Daar wil je ook echt uitgaan.... :(
Daar gaat men heen omdat ze niet om 2 uur naar bed willen, maar verder.....

Elke week staan er gerespecteerde namen op de agenda.

Ik zie alleen Bart Skills en verder is het echt arabisch voor me... ik vind persoonlijk dat ik best een ruime kennis heb van muziek en dj's maar het zegt me echt helemaal niks en ben hierin niet de enige...

Verder ben ik ook erg benieuwd wat voor publiek avonden als urban, soul en latin gaat trekken.... denk dat je er dan niet echt binnen wilt stappen Etten-Leur kennende...

Uitspraak van Qaptain Quark op dinsdag 15 augustus 2006 om 20:36:
Daarbij vind ik de stijlen wel erg "diep". Daarom vind ik de vergelijking met de Matrixx ook zeker niet terecht. Laten we heel eerlijk zijn: het Matrixx concept is zo aantrekkelijk juist doordat het zoveel flirt met de toegankelijke stromingen in de dance. Dat gebeurt in Zalinaz (voor zover ik nu kan beoordelen) niet.

Hier ben ik het dus 200% mee eens...
Ook als ik kijk naar de regio denk ik dat het erg moeilijk gaat worden.
Te moeilijke muziek met voor de normale/gemiddelde stapper te onbekende dj's.

Ik ga het afwachten en ben heel erg benieuwd wat het gaat doen.
Ik kom op de techno avond zeker even kijken, de rest van de concepten met hun soul, urban en latin is niet aan mij besteed....

Ik wens Zenz alle succes, want Zalinaz is een hele mooie locatie waar zeker potentie in zit, maar naar mijn idee voor de dingen die er gedaan worden hebben ze het pand in een hele verkeerde regio van het land weggezet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
gene stress.. we zullen zien.. ik heb het al gezien ;) ik wens ons weer veel succes!!
mzzls x Thijs.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van mikeTH!JSson op woensdag 16 augustus 2006 om 01:16:
gene stress.. we zullen zien.. ik heb het al gezien ik wens ons weer veel succes!!
mzzls x Thijs.

Overloper. Zinkend schip verlaten he kapitein

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van kamikaza op woensdag 16 augustus 2006 om 10:31:
Zinkend schip verlaten he kapitein

Anders kunnen we nog met zn allen naar de Groene..

Ben de volledige naam ervan kwijt overigens 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van kamikaza op woensdag 16 augustus 2006 om 10:31:
Overloper. Zinkend schip verlaten he kapitein

Ghegheghe henkie jongen, we staan toch lekker met z'n alle in breda haha dus houwe zo! enne het is "Meneer" kapitein ej!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 augustus 2006 om 17:41:
Anders kunnen we nog met zn allen naar de Groene..

Ben de volledige naam ervan kwijt overigens

De groene s...!
Waarschuw beheerder
Groene Sael.

Neem vooral veel vrienden mee.
Misschien is dan wel een keertje druk.
Dat hoor ik dan wel van mijn collega want ik sta tegenwoordig veel in belgie op zaterdag.
Waarschuw beheerder
Jah cindy neem heel de kartclub maar mee!!

en mij kapitein der zinkende schepen noemen ;) meneer is desserteur bij het leger de bels;) ;)

toch blijven de donderdagen het mooist..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ok, nu allemaal weer ONTOPIC: ZALINAZ!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van mikeTH!JSson op donderdag 17 augustus 2006 om 01:51:
toch blijven de donderdagen het mooist..

Of niet werkbuurman!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van mikeTH!JSson op donderdag 17 augustus 2006 om 01:51:
Jah cindy neem heel de kartclub maar mee!!

haha tja... helaas zijn de meeste van de kartclub er een beetje op uitgekeken na de laatste keer... maar we sleuren ze nog wel een keer mee...

Uitspraak van Qaptain Quark op dinsdag 15 augustus 2006 om 20:36:
Daarbij vind ik de stijlen wel erg "diep". Daarom vind ik de vergelijking met de Matrixx ook zeker niet terecht.

ik vergelijk het ook niet met de matrixx... maar ik bedoel enkel de thema-avonden zijn misschien afgekeken van de matrixx... de muziekgenres zijn totaal anders... waardoor zalinaz weer totaal niet op de matrixx lijkt... snappie het nog?! ;)
Waarschuw beheerder
ik hoorde dat ie bekant faliet is dus nog efkes en zalinazz is game over weu
Waarschuw beheerder
Uitspraak van kaaskop2005 op vrijdag 18 augustus 2006 om 20:07:
ik hoorde dat ie bekant faliet is dus nog efkes en zalinazz is game over weu

Als je de laatste 30 berichten gelezen had dan had je geweten dat Zalinaz verkocht is!

De gebroeders Meijer uit Breda zijn vanaf heden de eigenaren van het pand.
De Meijers bezitten half de binnenstad van Breda, zoals oa. Kerkplein, Graanbeurs, enz...

Maar dan nog vraag ik me af of de weg die ze ingeslagen zijn met Zalinaz tot een volle tent gaat leiden....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van |PartyAddict| op zaterdag 19 augustus 2006 om 01:19:
De gebroeders Meijer uit Breda zijn vanaf heden de eigenaren van het pand

Geloof ik ook niet, die werken met wurgcontracten en ik denk niet dat ze een gek gevonden hebben die daar zijn vingers aan gaat branden.
Waarschuw beheerder
die gasten hebben toch geld zat kom goed
Waarschuw beheerder
maar ik en broek hebben wel gelijk gekregen
Waarschuw beheerder
Ze hadden nooit jump moeten programmeren... gewoon lekker houden wat ze in de lente hadden... maar goed, hopelijk gaat het nu weer de goede kant op !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Gino D op zaterdag 19 augustus 2006 om 17:05:
Ze hadden nooit jump moeten programmeren

LOL de enige avonden dat het vol was (buiten Ben Liebrand) niet moeten programmeren.... :P
Dit waren de enige avonden dat ze geen verlies gedraaid hebben!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van mikeTH!JSson op zaterdag 19 augustus 2006 om 03:33:
Betrouwbare bron?

Dit had ik in eerste instantie zelf al verwacht en mijn baas bevestigde dit.
Hij kent de Meijers zeer goed en was al maanden op de hoogte dat zij dit gingen kopen.

Dus ja betrouwbare bron!!! :D
laatste aanpassing