Partyflock

Forumonderwerp · 822593

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben jaren vegetarier geweest, maar sinds kort eet ik weer vlees, alleen biologisch.

Iemand zei tegen mij, dat je, wanneer je vegetarisch eet, je niets aan het probleem ( : de bio-industrie)doet.
Wanneer je biologisch vlees koopt, stimuleer je de :)

Ik was het er eigenlijk wel mee eens.
Wat vinden jullie??
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 november 2005 om 15:53:
wat ik persoonlijk ook zo ergelijk vind is dat mensen dr een drama van maken dat de vogelpest nu ook bij mensen voorkomt, maar denk ook eens aan die 1000en vogels die zijn omgekomen....

Klopt, vink ook erg, ik ben zelf wel vegatarisch, ik zie vaak genoeg filmpjes over wat dieren moeten doormaken om op een bord van meneer/mevrouw de vleeseter te komen.
de mensheid is een beetje egoistisch geworden tegenover dieren.
Waarschuw beheerder
koop veel biologisch eten..is wel wat duurder,maar wel lekkerder, vooral yogurts en groente enz. tja en vroeger vegatarieer geweest..maar kwam vitamine te kort..luste een heleboel soja dingen niet..moet wel zeggen dat is alweer 15 jaar geleden..als je nu kijkt wat het aanbod voor vegatariers is (y) stukken beter.

eet nu geregeld vlees,maar vind niet nodig om het dagelijks te eten.

Waarschuw beheerder
donateur
eet nu geregeld vlees,maar vind niet nodig om het dagelijks te eten.

Is denk ik al een stap voorwaarts (y)

Waarschuw beheerder
donateur
voor alle mensen die zeggen dat je met vleesvervangers evengoed alle nodige stoffen binnekrijgt:
dit is niet waar, in deze producten zit meestal geen carnitine in (een essentiëel aminozuur) en er zit nooit creatine in (een belangrijke stof voor je spieren

Je kunt zeggen wat je wilt, maar ik was erg gezond en voelde me ook prima toen ik geen vlees at. Ik sportte drie x in de week dus met mn spieren was ook niets mis.

Waarschuw beheerder
donateur
ik ben ook vegetarisch, maar het zit er dik in dat ik ooit wel weer biologisch vlees ga eten, precies om deze reden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 december 2005 om 20:03:
ik ben ook vegetarisch, maar het zit er dik in dat ik ooit wel weer biologisch vlees ga eten, precies om deze reden.

Nou ik niet, ik ben juist vegatarisch geworden omdat ik erbij nadacht wat ik at.. Denk als ik biologisch vlees ga eten dat ik dna nog steeds denk.. dit was een koe :dood:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van San8) op donderdag 8 december 2005 om 12:23:
Denk als ik biologisch vlees ga eten dat ik dna nog steeds denk.. dit was een koe

Ik weet ook wat voor beest het was als ik het eet, maar het smaakt me nog goed, dat is een verschil in beleving.

Zou graag meer biologisch gaan eten, maar dan moet je wel een goede slager vinden die dat een beetje goedkoop aanbied.
Ben daar beetje te gemakkelijk in :bloos: ga liever leuke dingen doen dan dat ik biologisch eet...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op donderdag 8 december 2005 om 12:38:
Zou graag meer biologisch gaan eten, maar dan moet je wel een goede slager vinden die dat een beetje goedkoop aanbied.
Ben daar beetje te gemakkelijk in ga liever leuke dingen doen dan dat ik biologisch eet

Goeie slager vinden? Albert hein heeft het ook :P denk andere supermarkten het ook wel gaan krijgen. En wat je zegt over gemakkelijk zijn, ja klopt.. biologisch vlees word nog lang niet beter verkocht dan vlees van de bio industrie ,Zo is nederland denk, jammergenoeg! T ligt er dnek ik ook aan wat je prioriteiten liggen, ik vind het belangrijk om respect te hebben voor dieren, anderen vinden het belangrijker om goedkoop uit te zijn :)

Waarschuw beheerder
Mijn beste dinnetje is ook vegetarisch.
Zij eet ook echt alleen dat nepvlees ;P
Smaakt best oke.
Thuis eten wij nooit biologisch vlees..geen idee eigenlijk waarom niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 8 december 2005 om 15:16:
Thuis eten wij nooit biologisch vlees..geen idee eigenlijk waarom niet.

Omdat het twee keer zo duur is, er weinig keus in is en nooit in de aanbieding, denk ik ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op donderdag 8 december 2005 om 15:35:
Omdat het twee keer zo duur is, er weinig keus in is en nooit in de aanbieding, denk ik

Ah zie je, ik wist t wel ;)
Waarschuw beheerder
ik ben nu al een paar jaartjes vegetarier, het idee om een dood dier te eten vind ik gewoon vies.
zit nu op de hotelschool en vorig jaar hadden we het hoofdstuk vlees en heb echt te zielige filmpjes gezien:(
iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten maar ik denk toch dat biologisch vlees ook gezonder is.. die beesten krijgen allemaal hormonen binnengespoten enzo...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van laura :jaja: op vrijdag 9 december 2005 om 23:30:
ik ben nu al een paar jaartjes vegetarier, het idee om een dood dier te eten vind ik gewoon vies.
zit nu op de hotelschool en vorig jaar hadden we het hoofdstuk vlees en heb echt te zielige filmpjes gezien
iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten maar ik denk toch dat biologisch vlees ook gezonder is.. die beesten krijgen allemaal hormonen binnengespoten enzo...

Je haalt me de woorden uit me mond haha :respect: ik doe zelf ook de hotelschool
Waarschuw beheerder
Uitspraak van San8) op zaterdag 10 december 2005 om 11:40:
Je haalt me de woorden uit me mond haha ik doe zelf ook de hotelschool

welke zit jij dan?? ook in Amsterdam???
Waarschuw beheerder
Uitspraak van laura :jaja: op zaterdag 10 december 2005 om 16:51:
welke zit jij dan?? ook in Amsterdam???

Ja Tio college, jij?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van San8) op zaterdag 10 december 2005 om 17:43:
Ja Tio college, jij?

onee ik niet zit op het ROC van Amsterdam
Waarschuw beheerder
Uitspraak van laura :jaja: op zaterdag 10 december 2005 om 20:19:
onee ik niet zit op het ROC van Amsterdam

ook leuk :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van San8) op zaterdag 10 december 2005 om 23:04:
ook leuk

jahwel hoor alleen alles is zo kut geregeld altijd maar das typisch ROC welke opleiding doe jij dan??

Waarschuw beheerder
donateur
ga eens pb en mensen, anders wordt mijn topic gesloten. :@

WE hadden het over biologisch vlees en vegetarisme. :jaja:
Waarschuw beheerder
:aai:
oke en hoe bevalt het om weer vlees te eten?