Partyflock

Forumonderwerp · 822593

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben jaren vegetarier geweest, maar sinds kort eet ik weer vlees, alleen biologisch.

Iemand zei tegen mij, dat je, wanneer je vegetarisch eet, je niets aan het probleem ( : de bio-industrie)doet.
Wanneer je biologisch vlees koopt, stimuleer je de :)

Ik was het er eigenlijk wel mee eens.
Wat vinden jullie??
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
als ze biologisch vlees voor 3euro/kilo in de supermarkt verkopen, dan koop ik t wel
Waarschuw beheerder
donateur
kun je t eigenlijk alleen bij de slager krijgen?
en is t veel duurder? ik geef eigenlijk liever meer geld uit aan mn eigen huisdier, dan aan beesten die ik nooit (in levende lijve:P) heb gezien..

en t kan beter scharrelvlees heten ipv biologisch vlees...
bio klinkt als de afkorting van biologisch ipv het tegengestelde
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 17:11:
mijn kat lust geen ballen :(

mijn kat lust alleen brokjes :((nee, ook geen blikvoer :/ )

Wat een bijzondere kat!! :O Maar wel lekker goedkoop, alleen brokjes :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 10:20:
ik kan me voorstellen dat mensen graag een stukkie vlees eten maar ondertussen dikke moeite hebben met de hoeveelheid chemicaliën en groeistoffen die er vaak inzitten of met de omstandigheden waaronder slachtdieren moeten leven en dan is "verantwoorder" vlees een stuk beter voor mens en dier

Voornamelijk die chemicalien en hormonen waarik moeite mee heb. Biologisch is over het algemeen genomen veel lekkerder.

Welzijn van de dieren heeft voor mij geen doorslaggevende rol gespeeld

Ik haal alles bij een biologisch boertje in de Beemster :) (alles als in rund en kalfsvlees) koeien lopen er gewoon vrij rond en geen rare injecties en andere voedingsmiddelen.

Ook zit er een verschil tussen vleeskoeien en melkkoeien. Melkkoeien zijn vaak veel lekkerder omdat ze ouder zijn en een beter leven/voeding hebben gehad, dat merk je aan de smaak

Overigens is de bereiding nog steeds erg belangrijk die zorgt voor een lekker mals stukje vlees.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 12:34:
en ja hoor, daar komen dan al meteen de kersverse vegetariërs in oproer die brullen dat ik geen echte vegetariër ben! foei, jij eet een stukje vléés!

Nee echt niet! Je zult ze er vast wel tussen hebben zitten, maar noem die maar azijnpissers. Iedereen doet het om persoonlijke redenen, niet omdat het "moet" ofzo.

Wat is een "echte" vegetariër? De een eet wel vis (wat ik persoonlijk dan weer fake vind en niet reëel) en de ander eet helemaal geen vlees vis of kip (wat ik persoonlijk doe).

Iedereen moet es ophouden met "nep" of "echt", je doet het voor jezelf, tis geen religie ofzo, hou es op...

Waarschuw beheerder
even over het eten van vlees en evolutie... toen wij van aap naar de hedendaagse mens aan het evolueren waren, groeiden onze hersenen op een gegeven moment explosief. we werden steeds intelligenter, maar de energie (calorieen) voor zoveel hersenactiviteit viel onmogelijk aan te slepen met behulp van kaal groenvoer en fruit. daarom stapte de mens over op energierijker voedsel, namelijk vlees. dit ging samen met het ontstaan van de georganiseerde jacht, want we hadden niet voldoende aan achtergebleven aas door andere jagers als leeuwen en tijgers.
conclusie: waren we nooit vlees gaan eten, dan hadden we nu ook niet dit intelligente brein gehad :)
overigens hebben we daarom ook eigenlijk maar tot de leeftijd van ongeveer acht jaar vlees "nodig", zoals darkskywise al schreef. tot die tijd moet het brein groeien en heeft het zoveel energie nodig.

maar goed, on-topic: ik ken mensen die "uit principe" geen vlees eten, maar die eten (sommigen zelfs daarvoor in de plaats) wel vis. major bullshit vind ik dat. "die bio-industrie enzo, het is zo zielig"... ooit wel eens gezien hoe het er op zee aan toe gaat?
dus wat dat betreft ben ik het inderdaad met de topicopener eens: eet uit dát principe dan biologisch vlees (en biologische vis), dan stimuleer je juist die goede behandeling van het beest in kwestie.

en dan nog even mijn eigen mening: ik ben hier heel makkelijk (ik geef toe, té makkelijk) in. ik eet zowel vlees als vis en zelden biologisch. dat zit 'm voornamelijk in de prijs. heel veel vlees eet ik overigens niet, ik ben gek op groente, maar ik kan ook echt wel van vlees genieten. zo ook vis (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
kun je t eigenlijk alleen bij de slager krijgen?
en is t veel duurder?

Nee hoor, super de boer bv heeft het ook.. tis wel een stukje duurder maar niet onbetaalbaar.. je kunt ervoor kiezen om eens in de drie dagen vlees te eten ipv elke dag, dan kan het wel uit. :) Nog gezonder ook.

maar goed, on-topic: ik ken mensen die "uit principe" geen vlees eten, maar die eten (sommigen zelfs daarvoor in de plaats) wel vis. major bullshit vind ik dat. "die bio-industrie enzo, het is zo zielig"... ooit wel eens gezien hoe het er op zee aan toe gaat?

Ja idd, vis wordt levend ingevroren.. :S

dus wat dat betreft ben ik het inderdaad met de topicopener eens: eet uit dát principe dan biologisch vlees (en biologische vis), dan stimuleer je juist die goede behandeling van het beest in kwestie.

Je verwoord mijn mening heel goed. (y) En bedankt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 november 2005 om 11:56:
Ja idd, vis wordt levend ingevroren..

en kreeft moet levend worden gekookt anders wordt het niet mooi rood :S

Waarschuw beheerder
donateur
ja erg heh.. maar ik heb laatst gelezen dat het zenuwstelsel van een kreeft niet ver genog ontwikkeld is om pijn te voelen.. :S Dat wil ik dan wel graag geloven...

Echte Chefs doorboren trouwens de hersenen van een kreeft voordat hij in het water gaat. Jammer genoeg gebeurt dit dus niet heel erg vaak.. :(

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 november 2005 om 12:42:
ik heb laatst gelezen dat het zenuwstelsel van een kreeft niet ver genog ontwikkeld is om pijn te voelen..

dat zeggen ze ook wel eens van vissen (vooral vissers zeggen dat)

helaas reageert zelfs een kwal al op pijnprikkels, (kwallen hebben een rudimentair zenuwstelsel) dus ik ga ervanuit dat dat met kreeften en vissen nog een heel stuk erger is

Waarschuw beheerder
donateur
hee, nu ben ik weer gedesillusioneerd.. :( ;)

Waarschuw beheerder
Stel je voor dat je met al je vriendjes en vriendinnetjes, familie en kennissen in een keer met z'n allen tegelijk in een megabak met water wordt gegooid, en je kan je niet bewegen door al die andere mensen. Je kan niet ademen, je kan niet goed zien, je rúíkt de angst gewoon en je weet dat je dood gaat.

Zo zou een vis zich dus moeten voelen.

Bull shit dus dat vegetariërs wel vis eten maar geen andere dieren want "da's zielig"..... :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
wino :O ben je van je geloof afgestapt meis??:)

ik blijf sowieso bij mn standpunt, ik hoef geen vlees en/of vis :)

dit is OOK omdat ik t meeste gewoon smerig vind, maar OOK uit principe...

als mijn vriend later wel gewoon vlees wil eten, prima maar dan wel biologisch ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 november 2005 om 18:16:
Stel je voor dat je met al je vriendjes en vriendinnetjes, familie en kennissen in een keer met z'n allen tegelijk in een megabak met water wordt gegooid, en je kan je niet bewegen door al die andere mensen. Je kan niet ademen, je kan niet goed zien, je rúíkt de angst gewoon en je weet dat je dood gaat.

gelukkig heeft een vis te weinig hersens om zich hier echt van bewust te zijn
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 november 2005 om 13:10:
helaas reageert zelfs een kwal al op pijnprikkels, (kwallen hebben een rudimentair zenuwstelsel) dus ik ga ervanuit dat dat met kreeften en vissen nog een heel stuk erger is

ze reageren er idd wel op.. gewoon een reactie om te kunnen overleven..
maar dieren beseffen niet wat er gebeurd, maken het niet bewust mee zoals mensen en kunnen dus niet lijden (teminste dat zeggen onderzoekers, met het laatste ben ik het niet eens)
honden en koeien enz hebben wel emoties.. maar een kreeft byv niet..

die kan het dusniet vreselijk vinden om pijn te hebben en zich diep ongelukkig voelen.. hij heeft gewoon pijn.. thats it
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van O:) ! op vrijdag 4 november 2005 om 18:44:
maar dieren beseffen niet wat er gebeurd, maken het niet bewust mee zoals mensen en kunnen dus niet lijden (teminste dat zeggen onderzoekers, met het laatste ben ik het niet eens)
honden en koeien enz hebben wel emoties.. maar een kreeft byv nie

:no: ik ben toch echt stellig overtuigd dat een wezen dat een zenuwstelsel heeft pijn ervaart...

mooi dooddoenrtje, goh dat beest ervaart geen pijn :vaag:

maak je er maar goed vanaf dan!!(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
hij ervaart wel pijn.. maar omdat hij geen emoties heeft kan hij dat niet erg, vervelend of verschrikkelijk vinden..
hij reageert alleen op pijn.. door te gillen of te spartelen..

maar mensen zijn empatische wezens.. en dat vind ik een goeie eigenschap :yes:
dus ik snap best dat iemand vegetarisch is hoor.. ben t zelf ook een tijdje geweest..
maar vind vlees veelste lekkker :k

Waarschuw beheerder
donateur
Ja dat denk ik ook wel ja, dat een dier pijn ervaart. :jaja:

Een varken is na de mesn en de aap, het meest intelligente dier ter wereld. Ik dnek dat zo'n dier zich erg bewust is van het feit dat ie een verschrikkelijk leven heeft en veel pijn ervaart ( bv bij het afsnijden van staart en ballen :x)

Koeien die naar de slachtbank moeten ontsnappen ook vaak.. ze voelen het aankomen. :(

wino ben je van je geloof afgestapt meis??

ja een btje wel dus.. :) Maar ik eet meestal gewoon vegetarisch hoor, en de principes zijn ook nog aanwezig. :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van O:) ! op vrijdag 4 november 2005 om 18:55:
hij ervaart wel pijn.. maar omdat hij geen emoties heeft kan hij dat niet erg, vervelend of verschrikkelijk vinden..

je spreekt jezelf een beetje tegen :) want ALS hij t als pijn ervaren zou maar er geen emoties bij zou hebben, waarom zou die dan gaan gillen/spartelen zoals wat jij zegt :)

ik geloof er niet in, sorry(F) ik vind alles waarbij een beest pijn''ervaart'' vreselijk, zelfs vissen vangen ... :yes:

misschien ben ik extreem, koop ook geen makeup,shamppos en haarverf wat op dieren is getest hoor maar ik voel me er goed bij...

Uitspraak van O:) ! op vrijdag 4 november 2005 om 18:55:
dus ik snap best dat iemand vegetarisch is hoor.. ben t zelf ook een tijdje geweest..
maar vind vlees veelste lekkker

hahaha dat kan :D dan mag jij mijn portie hebbn;)

Waarschuw beheerder
donateur
misschien ben ik extreem, koop ook geen makeup,shamppos en haarverf wat op dieren is getest hoor maar ik voel me er goed bij...

Das niet extreem, dat heet verantwoordelijkheid nemen voor de nare dingen die er met dieren gebeuren!! (y)
Hoewel een ander onderwerp: ik gebruik ook alleen proefdiervrij. :jaja: verschrikkelijk zeg, die dierproeven, en onnodig ook. ben ook lid van proefdiervrij. :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 november 2005 om 19:08:
Das niet extreem, dat heet verantwoordelijkheid nemen voor de nare dingen die er met dieren gebeuren!

gelukkig zien mensen t ook nog zo, ik krijg vaak heeeel vreemde reacties als ik bij een drogist(toevallig vanmiddag nog) vroeg of hun producten diergetest zijn;)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 november 2005 om 19:08:
Hoewel een ander onderwerp: ik gebruik ook alleen proefdiervrij. verschrikkelijk zeg, die dierproeven, en onnodig ook. ben ook lid van proefdiervrij.

:respect: goed zo wijffie!! ps ik ben ook lid :$

en van nog 5 doelen :$
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 november 2005 om 19:00:
je spreekt jezelf een beetje tegen :) want ALS hij t als pijn ervaren zou maar er geen emoties bij zou hebben, waarom zou die dan gaan gillen/spartelen zoals wat jij zegt

door een reflex byv(daar zijn trouwens nieteens hersenen bij nodig).. als jij je hand brand aan een kachel trek je die automatisch terug.. volgens mij geeft je ruggenmerg daar een seintje voor, nog voor jouw hersenen pijn registreren..
een kip kan nog rennen zonder kop.. een embrio beweegt al voor en zenuwen met de hersenen verbonden zijn.. en ook planten reageren op dingen als zonlicht en warmte..
gewoon simpele reacties:P hij spartelt om vrij te komen omdat alle wezens proberen te overleven..

Waarschuw beheerder
donateur
t klopt helemaal wat je zegt Flashing!!maar toch heb ik me mn bedenkingen erbij.. een dier kan namelijk nie aangeven of iets ''pijn'' doet en daarom denk ik wel voor hem;)

Waarschuw beheerder
Ik eet heel veel biologisch, niet vanwege al dat gedoe, maar omdat ik in een antroposofische instelling werk.

Maar ik eet liever gewone biefstuk, veel lekkerder.

Ik geloof niet in al dat gedoe, nooit zal alles biologisch worden.

- mensen raken banen kwijt
- geen ruimte voor

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 november 2005 om 19:56:
- geen ruimte voor

Waarom moet alles altijd maar op de economie en die shit toegepast worden? Als je op de markt iets koopt stimuler je de economie in de winkels ook niet....:S

En over die ruimte... Als je nou es al die massafabrieken en dergelijke weghaalt, scheelt ook al een hoop.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
als je nou eens een middeltje uitvond waardoor iedereen in het belang van de wereld zou handelen ipv in eigenbelang.. dan zou t allemaal goedkomen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 november 2005 om 19:00:
misschien ben ik extreem, koop ook geen makeup,shamppos en haarverf wat op dieren is getest hoor maar ik voel me er goed bij

(y) goed om te lezen dat er toch dames zijn die nadenken over alle make-up etc die ze gebruiken.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 oktober 2005 om 16:47:
Wat vinden jullie??

Met de gang van zaken omtrend de bio-industrie ben ik het absoluut niet eens. Voor mij dus de reden dat ik bijna geen vlees eet. Gekweekte vis probeer ik ook te vermijden. Af en toe eet ik wel biologisch vlees. Eet bijna alleen maar biologisch voedsel, bevalt goed.

Wist u datje: wist u dat over de totale oppervlakte van Nederland 3 cm mest zou liggen als alle mest evenredig verspreidt zou worden. Lekker buiten zitten in je tuintje zomers (y)
Gelukkig is er de laatste jaren veel verbeterd om het mestoverschot terug te dringen, maar op veel plekken zijn de gevolgen van overbemesting goed zichtbaar. Verkeerd beleid vanuit de overheid, "en bedankt" zal de volgende generatie zeggen.
Waarschuw beheerder
Ik ben zo hypocriet als de pest, ik ben tegen het mishandelen en vermoorden van dieren, maar kan gerust twee kilo vlees op een dag vreten, maarjah...!!

wat doe je er aan... het is de natuur, zolang ik het niet ziet..!!

ja toch... ik denk dat het grootste deel van de vleesetende beweging er zo over denkt..

maarjah zoals ik al zij.. das hypocriet... die arme beestjes..!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van O:) ! op vrijdag 4 november 2005 om 18:44:
ze reageren er idd wel op.. gewoon een reactie om te kunnen overleven..
maar dieren beseffen niet wat er gebeurd, maken het niet bewust mee zoals mensen en kunnen dus niet lijden

bij ons is t ook een reaktie om te kunnen overleven

we vermijden pijnprikkels omdat we ze niet prettig vinden... als een ander (lager) beest geen emoties zou kennen (dwz. geen idee heeft of het die prikkels prettig vind of niet) waarom zou die dan pijnprikkels vermijden?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 november 2005 om 19:56:
Ik geloof niet in al dat gedoe, nooit zal alles biologisch worden.

- geen ruimte voor

volgens mij schep je juist extra banen als je alles biologisch doet, omdat er dan minder chemisch / mechanisch wordt opgelost

en als mensen bewuster gaan eten (tenslotte kan je lichaam per dag maar 35 gram vlees opnemen) omdat het duurder wordt :P hoeft t ook niet meer ruimte te kosten
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 november 2005 om 01:20:
en als mensen bewuster gaan eten (tenslotte kan je lichaam per dag maar 35 gram vlees opnemen)

Dit is per mens verschillend.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lun@tick op zaterdag 5 november 2005 om 01:02:
maarjah zoals ik al zij.. das hypocriet... die arme beestjes..!!!

Net zoals mensen die het vreselijk vinden als mensen bond dragen, maar kilo's vlees wegschranzen...

Waarschuw beheerder
donateur
goed zo wijffie!! ps ik ben ook lid

en van nog 5 doelen

haha, ik ook. :bloos: zes in totaal :)

Waarschuw beheerder
donateur
volgens mij schep je juist extra banen als je alles biologisch doet, omdat er dan minder chemisch / mechanisch wordt opgelost

maar verantwoorde banen? :)

Vlees eten is ook onzin, als niemand meer vlees at, konden we met de ruimte aan land die we over hadden ( waar geen koeien etc meer op gehouden worden) de wereld voeden door daar graan op te verbouwen!

Mijn punt is: het gebeurt toch, laat mij dan iets doen aan het stapje voorwaarts ( =biologisch) maar pricipieel ben ik het met je eens DSW.

Waarschuw beheerder
ik vind het onzin
want je kunt wel vegatarisch zijn
maar als jij het niet op eet
dan eet een ander het wel op!
het is nu eenmaal zo:s
dieren eten toch ook andere beesten op om in leven te blijven!

Waarschuw beheerder
donateur
het gata erom, dat IK dan niet verantwoordelijk ben voor de nare behandeling die die dieren krijgen. wat JIJ doet moet je zelf weten!

Waarschuw beheerder
ben je ook niet
want jij maakt er toch geen biefstukjes van wel dan?
ik zou nooit slachthuis willen werken nee:S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 november 2005 om 10:46:
ben je ook niet
want jij maakt er toch geen biefstukjes van wel dan?

Dat vind ik dan wel zwak. Die mensen werken daar alleen omdat jij en ik lekker vlees willen eten hoor. :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Dank u.
Waarschuw beheerder
ff voor alle mensen die scharrelvlees/eieren eten:
dankzij de scharrel industrie worden ziektes als de vogelpest zo gemakkelijk verspreid. Als alle kippen gewoon in hokjes zaten zouden ze elkaar veel minder snel infecteren. Dan zou hoogstens dat ene hokje met 5kippe dood kunne gaan, en op zn hoogst de hele rij of miss. zelfs het hele hok. Door de scharrelindurstie komt het virus veel sneller in aanraking met andere dieren, en wordt het makkelijker op gepikt. als de dieren buiten lopen zelfs NOG sneller want dan komt het ook in de vrije lucht makkelijker terecht.

voor alle mensen die zeggen dat je met vleesvervangers evengoed alle nodige stoffen binnekrijgt:
dit is niet waar, in deze producten zit meestal geen carnitine in (een essentiëel aminozuur) en er zit nooit creatine in (een belangrijke stof voor je spieren)

voor alle mensen die geen rundsvlees eten vanwege BSE:
dit is belachelijk, sinds de gekkenkoeienziekte jaren terug wordt elke koe dubbel gecheckt. namelijk in de ruggenmerg en hersenstam. Dus is het vrijwel onmogelijk om nu nog BSE optelopen. Daarentegen is de kans op ziektes in al dat vlees wat volgens sommige mensen wel betrouwbaar (het is een hype geweest om krokodillenvlees te eten) veel groter. Deze komen vaak uit verre vage landen waar ze nog nooit van controlles gehoord hebben
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [P] a o l o op woensdag 9 november 2005 om 17:10:
voor alle mensen die zeggen dat je met vleesvervangers evengoed alle nodige stoffen binnekrijgt:
dit is niet waar, in deze producten zit meestal geen carnitine in (een essentiëel aminozuur) en er zit nooit creatine in (een belangrijke stof voor je spieren)

Op het moment dat ik uit elkaar ga vallen omdat ik carnitine en creatine ga missen zal ik aan je denken:)

Voor alsnog leef ik al jaren vegetarisch en heb ik veel meer spieren opgebouwd dan voorheen.
Waarschuw beheerder
donateur
die aminozuren kan je ook gewoon in een pilletje als voedingssuplement krijgen
Waarschuw beheerder
dankzij de scharrel industrie worden ziektes als de vogelpest zo gemakkelijk verspreid. Als alle kippen gewoon in hokjes zaten zouden ze elkaar veel minder snel infecteren. Dan zou hoogstens dat ene hokje met 5kippe dood kunne gaan, en op zn hoogst de hele rij of miss. zelfs het hele hok. Door de scharrelindurstie komt het virus veel sneller in aanraking met andere dieren, en wordt het makkelijker op gepikt. als de dieren buiten lopen zelfs NOG sneller want dan komt het ook in de vrije lucht makkelijker terecht

Goh, en laten nou net de dieren die zo dicht op elkaar zitten die zo zwak zijn door hun levensomstandigheden dat ze sneller vatbaar zijn voor oa vogelpest.
Hetzelfde geldt ook voor koeien en vakens uit de bio-industrie, ondanks inentingen zijn ze nog zwakker en dus minder goed bestand tegen bacterieën en virussen dan de vrij rondlopende soortgenoten.
Juist op plekken waar veel dieren opeengestapeld zijn kan een virus goed gedijen.
Het smoesje van alle dieren binnen houden om verspreiding tegen te gaan is makkelijk te weerleggen, als het zich al dan niet door de lucht verspreidt, zijn er altijd nog de trouwe huismussen en zwaluwen, om maar even een voorbeeld te noemen.
Oplossing:
Zorg voor een gezonde veestapel door nagenoeg natuurlijke omstandigheden te creëren, zodoende hebben bacterieën en virussen weinig kans schade aan te richten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van blueprint op donderdag 10 november 2005 om 00:06:
laten nou net de dieren die zo dicht op elkaar zitten die zo zwak zijn door hun levensomstandigheden dat ze sneller vatbaar zijn voor oa vogelpest.

het grappige is dat het kippen eigen is op op een kluitje te gaan zitten.. al geef je kippen een heel lap grond, gaan ze nog met zn alle in een hoekje zitten....
Natuurlijk moeten er redelijk goeie omstandigheden zijn, maar sommigen mensen gaan hier toch echt te ver in...
En de mensen willen toch lekker vlees, en dat krijg je echt niet als je bijv. koeien volledig natuurlijk in een wei zou laten staan waar ook niet in bemest wordt ed. dan krijg je een behoorlijk magere koe. De voeding en leefruimte van deze dieren is zoieso voor zover mogelijk supergoed uit gebalanseerd om te zorgen voor een zo goed mogelijke gezondheid van de dieren met als resultaat het beste vlees.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik als vega weet zelf dat ik niks aan het probleem doe. maar kan gewoon geen vlees door mijn keel krijgen, ik vind het vies! en daarnaast ook een naar idee dat ik iets eet uit het lichaam van een dier dat ook een leven heeft gehad maar even lekker in stukjes is gehakt nadat ie is geslacht :|
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [P] a o l o op zondag 13 november 2005 om 21:00:
het grappige is dat het kippen eigen is op op een kluitje te gaan zitten.. al geef je kippen een heel lap grond, gaan ze nog met zn alle in een hoekje zitten

Oké, mee eens, het verschil zit 'm in de aantallen, een groepje van 25 of 15000.
Uitspraak van [P] a o l o op zondag 13 november 2005 om 21:00:
koeien volledig natuurlijk in een wei zou laten staan waar ook niet in bemest wordt ed. dan krijg je een behoorlijk magere koe

Ben ik niet met je eens, bv in de VS laten ze koeien op enorme stukken grasland (prairies) lopen zonder bij te voeren, deze zijn echt niet mager. Daarbij is groenbemesting ook nog een optie.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
als er maar vlees is vindt ik alles best.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van blueprint op zondag 13 november 2005 om 23:51:
Ben ik niet met je eens, bv in de VS laten ze koeien op enorme stukken grasland (prairies) lopen zonder bij te voeren, deze zijn echt niet mager. Daarbij is groenbemesting ook nog een optie.

Dat kan idd... maar jammer genoeg is daar de plaats niet voor hier... daardoor zou het hier ook veel duurder worden en zou het niet meer rendabel zijn... concurrentie is veels te groot vanuit oost-europa, waar ze zich overigens nauwelijks bezig houden met regels e.d. en de omstandigheden veel slechter zijn als hier... das zeer spijtig
Waarschuw beheerder
ik hou van jou wino, maar ik kan het maar nauwelijx accepteren dat je lijken eet :cheer:

Waarschuw beheerder

zelf ben ik niet meer vegetarisch, maar als ik uit huis ben is het echt wel afgelopen met dat vlees eten.
en denk je nou echt dat we elke avond een stuk vlees nodig hebben?
wat ik persoonlijk ook zo ergelijk vind is dat mensen dr een drama van maken dat de vogelpest nu ook bij mensen voorkomt, maar denk ook eens aan die 1000en vogels die zijn omgekomen....