Partyflock

Forumonderwerp · 822281
103 volgers · 2069674x bekeken

Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
+46-14
Dames en heren, welkom in het 'Algemeen Hardcore Topic', waar vriend en vijand kunnen discussiëren over de nieuwste feitjes, roddels, releases en feesten in de hardcore.

Mocht je een hater zijn, fan van Volendamse hits of de gouden platen van Scooter dan verwijzen we je graag naar de exit knop.

Game On!
laatste aanpassing door een beheerder

Artiest Metz
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nevz op donderdag 30 juli 2009 om 13:48:
Ik heb het juist over de versie van he Viper en Endymion.

Ja ik ook, daarom noem ik het ook het "original" Die break is er toch ook gewoon in geknipt en geplakt, maar inderdaad de melo is wel tof en een prima kick.
laatste aanpassing
Artiest Nevz
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 14:00:
Ja ik ook, daarom noem ik het ook het "original"

Oh zo, mijn fout ik zei How Long remix maar ik bedoel met origineel: Otherside en remix: How Long.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 14:00:
inderdaad de melo is wel tof.

Klopt, maar zonder break zou het denk ik weer niet klinken als hij dan zo langzaam opbouwt vanuit het niets :)
Waarschuw beheerder
conclusie!? helemaal geen samples meer in hardcore gewoon aan een stuk door hard rammen met soms een melodietje tussendoor 8)
Waarschuw beheerder
Beter gewoon helemaal niet remixen of hele breaks/melodieen samplen. Wat ik tegenwoordig een beetje mis is juist de originaliteit! Het begint allemaal zo op elkaar te lijken in de mainstream sector. Niet dat de tracks niet lekker zijn, maar het kan toch ook wel origineler?

Voorbeelden: Endymion - Who I Am, zo goed als dezelfde melodie als Hellsystem - The Executioner. De Scrap Attack remix heeft dan weer dezelfde kick als Who I Am. Dan hebben we nog het hele MOH gebeuren dat allemaal hetzelfde klinkt tegenwoordig. Dan nog de laatste tracks van Hardcore Blasters, voornamelijk de tracks van Nitrogenetics en Hellsystem, die van Nitrogenetics heeft veel weg van Pledge Of Resistance en die van Hellsystem heeft dezelfde kick als Vor. Om dit relaas af te sluiten nog 1 ding, wat me in dit topic niet in dank afgenomen wordt en als heiligschennis bestempeld gaat worden, maar goed: Ik snap niet wat er zo bijzonder is aan Promo. Voor mij lijken al z'n tracks, op een paar uitzonderingen na, behoorlijk erg op elkaar qua geluiden. Hij recycled z'n kicks constant lijkt het wel. Tuurlijk, vroeger was z'n sound vernieuwend, maar tegenwoordig? De originaliteit is er wel een beetje af... Althans, in mijn ogen ;) .

Ik wil hier niemand boos mee maken of kwetsen, maar moet het gewoon even kwijt O:) .

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dark Byte op donderdag 30 juli 2009 om 14:15:
Ik snap niet wat er zo bijzonder is aan Promo. Voor mij lijken al z'n tracks, op een paar uitzonderingen na, behoorlijk erg op elkaar qua geluiden. Hij recycled z'n kicks constant lijkt het wel. Tuurlijk, vroeger was z'n sound vernieuwend, maar tegenwoordig? De originaliteit is er wel een beetje af... Althans, in mijn ogen ;) .

Ik denk er ook zo over eigenlijk..

Nu zullen we wel virtueel gelynched worden.. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 14:19:
virtueel gelynched

Dat zou in ieder geval wel origineel zijn :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dark Byte op donderdag 30 juli 2009 om 14:15:
De originaliteit is er wel een beetje af... Althans, in mijn ogen

Wat betreft de kicks e.d. begrijp ik best wat je bedoeld. Je kan het alleen ook anders opvatten het feit dat promo keer op keer kicks kan recyclen maar TOCH iedere keer weer een soort andere sound kan neerzetten geeft juist aan dat hij heel erg origineel is. Ik vind hem bijvoorbeeld uniek in de afmixing en de muzikaliteit druipt ervan af. Luister maar eens naar tracks van andere producers die misschien wel vaker een andere kick gebruiken, maar wel steeds dezelfde formule gebruiken alleen die op een wat andere manier invullen, Promo doet dit niet en is daarom ook echt uniek in zijn soort. Je moet ook niet vergeten dat Promo altijd achter zijn eigen ding is blijven staan, ondanks dat dat ook lang niet altijd werd gewaardeerd door het grote publiek en tóch is hij nog een van de grootste/ grondlegger? en doet hij nog steeds zijn eigen ding met eigenlijk wel schijt aan de rest.. kortom... Hulde:respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Niks tegen Promo verder hoor, absoluut niet ;) . Heb ook respect voor alles wat ie heeft gedaan (en ik vind z'n Rude Awakening tracks echt vet :kwijl: ), maar ik denk dat ik op het gebied van Promo bij de grote groep hoor die het niet altijd kan waarderen ;) . Z'n sound is het gewoon niet voor mij.

Artiest Saigon
Waarschuw beheerder
Promo = held.

als hij niet origineel zou zijn in wat hij doet mag jij me een artiest opnoemen die dan origineler zou zijn(buiten ophidian :P) :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Qua originaliteit vind ik de oude Dione beter (en Ophidian dus:P). Denk dat je hier lang over kunt bakkeleien, maar dat het toch een kwestie van mening blijft ;) . Vroeg me alleen af wat iedereen zo bijzonder vindt aan Promo.
Waarschuw beheerder
Promo maakt geen hardcore maar kunst.
Waarschuw beheerder
Dat producers hun eigen kicks recyclen heb ik totaal geen problemen mee, maar wanneer kicks van verschillende artiesten op elkaar gaan lijken wordt het wel eentonig.
Als een artiest een bepaalde stijl heeft is ie herkenbaar en dat vind ik juist goed, zoals hellsystem en dj d in t begin, die kon je echt onderscheiden terwijl ze bij t zelfde label zaten/zitten. D-Passion idem dito, Promo ook.

Ook ik heb vaak het gevoel dat promo vaak het zelfde trucje herhaalt, maar toch vaak op een originele manier. Zijn tracks hebben een boodschap, hij zoekt vette vocals bij elkaar en maakt er zijn eigen verhaal van. Daar hou ik van. En die kicks, tsja, die heeft ie helemaal zelf geïntroduceerd, vaak nageaapt, nooit echt geëvenaard. Bij hem heb ik echt het gevoel dat ie er heel veel tijd en moeite in steekt. Nou zeg ik niet dat andere artiesten dat niet doen, maar idd die originaliteit..

Qua melodie zit het naar mijn mening vaak wel goed, alleen de climaxen zijn vaak hetzelfde, handjeklapsfeertje met wat stoere gangstervocals en hoppa een hit. Dat is ook precies wat het publiek wil, dus denk dat dat nog wel even zo door zal gaan :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dark Byte op donderdag 30 juli 2009 om 15:24:
Qua originaliteit vind ik de oude Dione beter

:roflol:
Uitspraak van Dark Byte op donderdag 30 juli 2009 om 14:46:
maar ik denk dat ik op het gebied van Promo bij de grote groep hoor die het niet altijd kan waarderen

omdat hij niet de standaard mainstream maakt, zelfde als Placid K overigens, mensen die nog durven te experimenteren in de mainstream

Waarschuw beheerder
donateur
doe is nie zo toevallig hey. Ik zit net prroms laatste album te luisteren.

valt mij op dat ik zijn tracks ineens erg weinig overal langs zie komen, zowel op releasesals in dj set lijstjes , of ben ik nou zo blind ?
album is nog geen halfjasar oud maar veel gebeurt er niet mere in de scene, wat jammer is.
battling ignoranxce, rising out of the dark en dikke from deep within' en zo nog 70% van dat album.
de energie spat ervanaf, de menselijkheid spat ervanaf. kippevel. etc.

hulde

wie dit snapt mist heel wat of heeft niks met hardcore. want puurder dan dit is het bijna niet te vinden.

nu alle haters weer
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ach ja, zo ging t met de files ook, over 5 jaar hoor je ze weer overal :P
Artiest Reload
Waarschuw beheerder
Vreemd genoeg hoor je Fuck That Mashup ook nergens 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 15:42:
valt mij op dat ik zijn tracks ineens erg weinig overal langs zie komen, zowel op releasesals in dj set lijstjes , of ben ik nou zo blind ?

Klopt, vreemd genoeg word het zelden gedraaid, terwijl ik toch van de grote namen wel weet dat ze de platen wel in de collectie/tas hebben.
Vraag me dan af wat hun verhaal daar achter is, de afgelopen maanden heb ik alleen Endymion Your Love is Gone, Battling Ignorance en Always Futile horen draaien, verder niemand.
Waarschuw beheerder
Volgens mij draait Wapen X ook Your Love Is Gone, en in die podcast van Endymion laatst zat My Future Destiny

Ik denk dat Silence Surrounds Me en My Beating Drum de enige tracks zijn die nog enigszins gedraaid worden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reload op donderdag 30 juli 2009 om 15:54:
Volgens mij draait Wapen X ook Your Love Is Gone, en in die podcast van Endymion laatst zat My Future Destiny

Klopt ja.
Uitspraak van Reload op donderdag 30 juli 2009 om 15:54:
Silence Surrounds Me

werd 'vreemd genoeg' nog door Panic gedraaid op Fear FM geloof ik, was wel aangename verrassing.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 30 juli 2009 om 15:40:
:roflol:

Tja, ik vind de stijl van Promo gewoon uitgekauwd, het kan me niet echt boeien, en wat Dione eerder maakte was lekker gevarieerd (Energy Overload album). Vandaar die keus ;) . Ik houd van variatie, maar als ik de tracks van Promo hoor hoor ik steeds ongeveer hetzelfde, maar dan een klein beetje anders (op een paar uitzonderingen na). Dat is een beetje het nadeel als een bepaalde stijl je niet ligt ;) . Je hoort het en je sluit je er meteen voor af. Alle Speedcore klinkt voor mij ook hetzelfde, terwijl een kenner daar ook nog wel allerlei dingetjes uit kan halen.

Waarschuw beheerder
Haha nou sorry, maar als ik me even niet Pro-Sebastian Hoff opstel, dan nog vind ik dat je onzin lult :D Het Energy Overload album gevarieerder noemen als bijvoorbeeld een Never Compromise of Quality Control? Geloof dat de meesten hier het wel met me eens zijn dat als er één genoemd moet worden die de laatste tijd eentonig, saai en voorspelbaar is dat dat Dione is.
Artiest Imil
Waarschuw beheerder
En zo zijn ze weer aangekomen bij het feit dat Dione nix meer klaar maakt

Waarschuw beheerder
donateur
ik denk echt wel dat ie wel eens in de keuken staat en niet alleenmaar magnetronmaaltijden eet hoor
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 30 juli 2009 om 16:12:
Geloof dat de meesten hier het wel met me eens zijn dat als er één genoemd moet worden die de laatste tijd eentonig, saai en voorspelbaar is dat dat Dione is.

Dat wel maar in het verleden heeft hij wel goed spul gemaakt :yes:

Uitspraak van Dark Byte op donderdag 30 juli 2009 om 16:08:
Ik houd van variatie

Dan is juist Promo een van de mannen die het gevarieerd houd :D. Waarom de tracks van het laatste album niet vaak gedraaid worden komt denk ik door de opbouw van de tracks. Te moeilijk in te mixen voor de mainstage top en voldoet niet aan de standaard formule?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 30 juli 2009 om 16:12:
Geloof dat de meesten hier het wel met me eens zijn dat als er één genoemd moet worden die de laatste tijd eentonig, saai en voorspelbaar is dat dat Dione is.

Lezen ;) . Heb het over wat Dione EERDER maakte en heb het dus ook alleen over z'n OUDE album ;) . Ik hecht wel waarde aan het niet constant recyclen van kicks en aan of een artiest gevarieerd werk uitbrengt. En ach, over smaak valt niet te twisten gelukkig ;) . Het enige dat ik me afvroeg was wat er aan Promo is dat mensen zo idolaat maakt, maar blijkbaar vinden sommige mensen dat een belediging of voelen ze zich de persoonlijke bodyguard van Sebastian en z'n stijl :P . Heb zelfs nog netjes onder m'n post gezet dat het niet m'n bedoeling was om mensen te beledigen, maar dat heeft weinig uitgemaakt blijkt alweer :P ...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reload op donderdag 30 juli 2009 om 15:48:
Vreemd genoeg hoor je Fuck That Mashup ook nergens

Valt mee, die hoor je nog vaker dan my beating drum en rising out of the dark. T-junction draaide op dominator trouwens my beating drum:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 16:23:
ik denk echt wel dat ie wel eens in de keuken staat en niet alleenmaar magnetronmaaltijden eet hoor

Uitspraak van Nevz op donderdag 30 juli 2009 om 16:24:
Dat wel maar in het verleden heeft hij wel goed spul gemaakt

absoluut, en ben ook erg fan van zijn oude werk op Megarave en DNA ( zelfs nieuw DNA werk gaat er nog wel in )
Uitspraak van Dark Byte op donderdag 30 juli 2009 om 16:26:
Het enige dat ik me afvroeg was wat er aan Promo is dat mensen zo idolaat maakt, maar blijkbaar vinden sommige mensen dat een belediging

Ik vind het geen probleem dat mensen Promo niet diggen, maar dan zou ik wel gegronde redenen willen zien, want als hardcore liefhebber kan je de man moeilijk afvallen ( niet dat jij dat doet ).

Waarschuw beheerder
donateur
idd
Waarschuw beheerder
Het meeste nieuwe werk van Dione doet me niet meer zoveel, maar Get Drunk, Hardcore Is Beautiful en Acid Hell vind ik toch best wel vet (vooral die laatste 2)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 15:42:
album is nog geen halfjasar oud maar veel gebeurt er niet mere in de scene, wat jammer is.

Dat heb ik ook met enzyme 30, die tracks hoor je ook nergens meer

Uitspraak van actief op donderdag 30 juli 2009 om 16:33:
Ik vind het geen probleem dat mensen Promo niet diggen, maar dan zou ik wel gegronde redenen willen zien, want als hardcore liefhebber kan je de man moeilijk afvallen ( niet dat jij dat doet ).

Promo kan mij ook gewoon niet bekoren, terwijl Rude Awakening tracks altijd erg goed vallen bij mij.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 30 juli 2009 om 16:33:
Ik vind het geen probleem dat mensen Promo niet diggen, maar dan zou ik wel gegronde redenen willen zien

Z'n stijl ligt me niet. Wat zou jij zeggen als ik je keiharde Grindcore laat horen (voor de mensen die dat niet kennen: jengelende gitaren, drummers 300 bassdrums per minuut drummen en "zang" alsof er een varken op de slachtbank ligt), en dan een hele cd? Denk dat je ook een beetje een "wat moet ik hier nou mee" gevoel overhoudt ;) . Productietechnisch zijn z'n tracks top, maar ik kan niet tegen het zoveelste nummer met dezelfde kick. Ook zijn veel tracks me gewoon te langzaam. Daarentegen vind ik z'n Rude Awakening tracks echt geniaal. Heb allebei de Rude Awakening albums ook gewoon in de kast staan ;) . Maar het is puur z'n stijl/sound die me niet ligt en dat is een kwestie van smaak :) .
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nevz op donderdag 30 juli 2009 om 16:24:
Te moeilijk in te mixen voor de mainstage top en voldoet niet aan de standaard formule?

Kan me nog goed herinneren dat dat 1 van de redenen was waarom hij mn demo 4 jaar geleden had afgekeurd :D Maar goed, als beginnend artiest kun je natuurlijk minder 'maken' dan een grote gevestigde naam :)

Vind het sowieso bullshit, laat die dj's maar es hun best doen.
Het is allemaal al een stuk makkelijker met die CDJ's

Waarschuw beheerder
geluid Promo is wat blikkerig.. da's jammer toch :(
Waarschuw beheerder
Wat is er zo moeilijk aan de intro's van Promo? Is ook gewoon standaard hoor, meestal 4x32/6x32/8x32

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Misery Motion op donderdag 30 juli 2009 om 16:48:
Vind het sowieso bullshit, laat die dj's maar es hun best doen.
Het is allemaal al een stuk makkelijker met die CDJ's

Helemaal mee eens:jaja:

Promo z'n setjes klinken vaak mixtechnisch op het eerste oor ook niet heel erg goed. Maar als je zijn tracklists bekijkt kom je ook vaak tot de conclusie dat hij vaak echt alleen maar moeilijke nummers achterelkaar doormixt:jaja: én vaak nog vinyl gebruikt.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 16:44:

De mainstreamers inderdaad niet. De wat rauwere tracks hoor je eigenlijk erg veel in de industrial areas
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dark Byte op donderdag 30 juli 2009 om 16:45:
Productietechnisch zijn z'n tracks top, maar ik kan niet tegen het zoveelste nummer met dezelfde kick.

daarom heb ik dat Energy Overload album al maanden stof laten verzamelen in de kast ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reload op donderdag 30 juli 2009 om 15:48:
Vreemd genoeg hoor je Fuck That Mashup ook nergens 8)

behalve bij mij thuis B) wat een lekkere kicks en een overduidelijke boodschap :lief:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 16:32:
Valt mee, die hoor je nog vaker dan my beating drum en rising out of the dark. T-junction draaide op dominator trouwens my beating drum:)

ik wist dat ik moest balen dat ik niet vanaf het begin daar was (N) ook al None To Give gemist :cry:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 16:44:

:/ Hit'N Run,Pegasus,The Demonizer & Armorgeddon heb ik anders vaak zat gehoord hoor :jaja:

Uitspraak van Reload op donderdag 30 juli 2009 om 16:43:
Hardcore Is Beautiful

die vond ik ook nog best te pruimen :jaja:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 16:52:
geluid Promo is wat blikkerig

nee

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike..- op donderdag 30 juli 2009 om 16:55:
Hit'N Run,Pegasus

mag jij me zeggen wie die vaak draaien
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 16:53:
Maar als je zijn tracklists bekijkt kom je ook vaak tot de conclusie dat hij vaak echt alleen maar moeilijke nummers achterelkaar doormixt

Valt ook wel mee hoor, meeste intro's zijn gewoon 6x32 met na 4x32 de kick die erin knalt..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 16:52:
geluid TTM is wat blikkerig.. da's jammer toch :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Zanzarismo(F) op donderdag 30 juli 2009 om 13:46:
god alweer 20 :bier:

Gefeliciteerd man (y).

Uitspraak van Reload op donderdag 30 juli 2009 om 16:43:
Hardcore Is Beautiful

Die is inderdaad vet :). Bad days vind ik ook dope, of is die al wat ouder :bloos:?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 30 juli 2009 om 16:59:
mag jij me zeggen wie die vaak draaien

vaak draaien heb ik ook niet gezegd maar ik heb ze toch verscheiden keren gehoord.. Ophidian zelf heeft m gedraaid in de Turbinehallen, Weapon X draaide Pegasus op Thunderdome net als z'n eigen Planet Rocker. Hit 'N Run kan ik effe niet opkomen wie ik die heb horen draaien maar die is ook echt wel meerdere malen gedraaid of op Thunderdome Radio of op de grotere feesten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reload op donderdag 30 juli 2009 om 16:52:
meestal 4x32/6x32/8x32

ik denk eerder 2x64/3x64/4x64 :D
omdat ie vaak nogal lange melodiën heeft, die mij vooral in de tijd van my underground madness enorm geïnspireerd hebben. Man, wat was dat vet toen ik die voor het eerst hoorde op Mysteryland ergens in 2000 geloof ik :lief:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 17:01:
geluid TTM is wat blikkerig.. da's jammer toch

de WEB releases klinken gewoon goed, dat is puur alleen zo met de vinyls (wat ook niet gek is met 4/5 tracks op een vinyl). Enzyme releases hebben dat ook (zie To Claim The Future vinyl)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reload op donderdag 30 juli 2009 om 17:00:
Valt ook wel mee hoor

Soms kiest hij voor wat makkelijkere tracks. Maar hij kiest toch vaak voor tracks die een stuk minder rechtoe rechtaan zijn. Dan heb ik het niet over de opbouw, maar soms komt het gewoon voor dat een track ondanks het feit dat het allemaal gelijk loopt en het op het goede moment is ingemixt erg moeilijk is om het ook echt vet en vloeiend te laten klinken. Promo kiest wel vaak voor dat soort tracks vind ik:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
zelfde eigenlijk met nosferatu... die enemy of the state 2 e.d. draait ook niemand :(

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juli 2009 om 17:25:
zelfde eigenlijk met nosferatu... die enemy of the state 2 e.d. draait ook niemand :(

dubbelaar van hamunaptra
Waarschuw beheerder
van de catscan twitter (2 dagen geleden)

Going to the studio to make some noize. Working on a big break for a new track.

:)
ben geen groot fan van catscan maar hij heeft wel een paar lekkere nummers gemaakt,
mindfull candy bijvoorbeeld :D