Partyflock

Forumonderwerp · 822281
104 volgers · 2039194x bekeken

Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
+46-14
Dames en heren, welkom in het 'Algemeen Hardcore Topic', waar vriend en vijand kunnen discussiëren over de nieuwste feitjes, roddels, releases en feesten in de hardcore.

Mocht je een hater zijn, fan van Volendamse hits of de gouden platen van Scooter dan verwijzen we je graag naar de exit knop.

Game On!
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Did you know Promo is going to sneak preview the Quality Control album during the Promo pre-party at Thunderdome radio this Wednesday?

lekker :D

hier alvast wat previews: http://www.q-dance.nl/main.php?pid=146702&page=2&PHPSESSID=af6bac6f8cf1db03860bd660abc8aaae

interview ophidian: http://www.q-dance.nl/main.php?pid=146693
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [s.o.s.] op maandag 16 maart 2009 om 16:04:
ik heb prima gelezen wat er stond. Wellicht moet jij je zinnen beter formuleren zodat er geen ruimte is voor verkeerde interpretatie.

die was voor Mercenary bedoelt (Y)

verder zal het allemaal best wat je zegt Nosferatu is was en blijft een held of ie nou wel of niet Gas Met Die Zooi draait maar ik vind het gewoon een nadeel en als ik dat wil zeggen doe ik dat :)

Uitspraak van Weapon X op maandag 16 maart 2009 om 17:24:
Wat een tenenkrommende onzin wordt hier verteld zeg. Wauw.

hoezo tenenkrommend?

Uitspraak van actief op vrijdag 28 oktober 2005 om 12:37:
Hier de kans voor de mensen om te discussieren

dat is toch de opzet van dit topic 8)
Artiest Nevz
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lenny Bee op maandag 16 maart 2009 om 17:26:
interview ophidian: http://www.q-dance.nl/main.php?pid=146693

What the fuck is EBM voor een muziekstijl?

Edit: never mind Wikipedia geeft al genoeg info.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dooooooooo you like gooooooood music !:D

Toch blijft het mooiste van alles, dat de hitjes die nu gedraaid worden, toen ze pas bekend waren echt super dik waren en 100x geluisterd werden in livesets. En alstie dan uit is, is het al een teveel gedraaide hit, ha-ha!

Artiest Saigon
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lenny Bee op maandag 16 maart 2009 om 17:26:
hier alvast wat previews: http://www.q-dance.nl/main.php?pid=146702&page=2&PHPSESSID=af6bac6f8cf1db03860bd660abc8aaae

audio knop werkt niet :'(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 maart 2009 om 18:15:
audio knop werkt niet :'(

Heb je Quicktime?

Waarschuw beheerder
nu wel :)

thx lenny

wtf samples van 2 seconden of zo?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
http://www.q-dance.nl/uppedfiles/sounds/q-scene/Marvin/Album%20promo/Fuck%20that%20mashup.mp3
http://www.q-dance.nl/uppedfiles/sounds/q-scene/Marvin/Album%20promo/My%20future%20destiny.mp3
http://www.q-dance.nl/uppedfiles/sounds/q-scene/Marvin/Album%20promo/Silence%20surrounds%20me.mp3

Artiest Metz
Waarschuw beheerder

Ik ben het helemaal met je eens. Wat je zegt klopt ook volledig, maar denk dat de discussie anders is.

Als ik jou eens een gewetensvraag mag stellen.. Draai jij zelf wel eens een track die je zelf eigenlijk niet vet vindt? Maar omdat je denkt dat het wel de behoefte van de zaal is.

Denk dat dat de kern van de discussie is namelijk.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 maart 2009 om 18:21:
wtf samples van 2 seconden of zo?

nee 2 minuten ofzo.. probeer ze anders op te slaan? misschien werkt t dan wel
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 maart 2009 om 19:05:
Draai jij zelf wel eens een track die je zelf eigenlijk niet vet vindt? Maar omdat je denkt dat het wel de behoefte van de zaal is.

ik dacht er ook al aan.. maar de 3 of 4x dat ik hem heb horen draaien heeft ie nooit overdreven veel hitjes gerdaaid en altijd wel een paar Enzyme X'jes tussendoor en een paar "klassiekertjes" (Prednisson Attack,Mindfull Candy,Drive By) maar dat heeft natuurlijk ook te maken met dat ie meestal moet openen of sluiten (zoals laatst in duitsland) denk ik (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike..- op maandag 16 maart 2009 om 19:14:
ik dacht er ook al aan.. maar de 3 of 4x dat ik hem heb horen draaien heeft ie nooit overdreven veel hitjes gerdaaid en altijd wel een paar Enzyme X'jes tussendoor en een paar "klassiekertjes" (Prednisson Attack,Mindfull Candy,Drive By) maar dat heeft natuurlijk ook te maken met dat ie meestal moet openen of sluiten (zoals laatst in duitsland) denk ik

Dat bedoel ik dus niet, je moet niet praten over een hitje. Een track is in jou ogen misschien een hitje maar in die van een ander misschien niet. Dat is ook wij hij bedoelt denk ik.

Vandaar ook die vraag.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lenny Bee op maandag 16 maart 2009 om 18:21:
http://www.q-dance.nl/uppedfiles/sounds/q-scene/Marvin/Album%20promo/My%20future%20destiny.mp3

:o :kwijl:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nevz op maandag 16 maart 2009 om 09:27:
Precies, Nosferatu heeft op Dominator 2008 bijvoorbeeld afgesloten met DJ Psycho - Motherfucking Pussy

al sloot hij af met unpredictable was t helemaal feest denk:D :respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Zanzarismo(F) op maandag 16 maart 2009 om 19:26:
unpredictable

die vind ik dan weer best tof van Nos :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 16 maart 2009 om 19:29:
die vind ik dan weer best tof van Nos :D

zekers, maar word weinig gebruikt in setjes:( zoals veel nrs
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Zanzarismo(F) op maandag 16 maart 2009 om 19:34:
zoals veel nrs

dr zijn er ook zoveel ;P

maarja het is toch nooit goed..

Artiest {SHOWLIST artist 3317, 79053}
Waarschuw beheerder
Het is nooit goed en waarom de fuck is dat nou alleen met hardcore zo?

Bij hardcore is het wel erg ja maar het is zeker niet de enige muziekstijl die altijd zo onderhevig is aan kritiek.
Mensen die commerciele muziek luisteren vinden al gauw iets goed, daarom staat er ook zoveel crap in de top40.
We hebben het dan over minder kieskeurige mensen en die hebben ook meteen minder verwachtingen waardoor ze minder gauw hun mening geven.
Alleen met een wat minder makkelijk luisterbare muzieksoort heb je gewoon met meer kritiek te maken.
De verwachtingen liggen hoger en zeker als het te commercieel begint te klinken kan je een shitload aan poep verwachten.
Sommige kritiek kan ik me ook wel in vinden, andere dan weer niet en het is aan de artiest in hoeverre je het serieus neemt.
Mashups of top40core hoeft bijvoorbeeld van mij ook niet, maar als het publiek dat wel wil waarom zou ik dan kritiek gaan geven op deejays die het wel draaien.
Moet iedereen lekker zelf weten, ik draai wel wat ik wil en een als een andere collega dat dan weer stom vind boeit me het ook geen ene flikker...
Toeterekees!
Waarschuw beheerder
Als jullie ook maar enigzins de illusie hebben dat we echt iedereen kunnen pleasen....think again.

Oh zeker niet, dat was ook helemaal niet wat ik bedoelde :).

Het is nooit goed en waarom de fuck is dat nou alleen met hardcore zo?

Dat is het nooit en zeker niet alleen bij hardcore. Echter, het blijft wel een forum en niet alles wat gezegd word is positief. Ik vind het niet positief dat een van mijn grootste helden in deze scene afsluit met dat soort tracks.
Ik val hem daar niet persoonlijk mee aan ofzo, dus ik vind wel dat dat gewoon gezegd mag worden :).
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Waarschuw beheerder
In werkelijkheid was "toen" ook alles kut

:no: toch niet... Vroeger liep je in Sporthallen Zuid en werd er in een set gewoon Mellow, Techno, Gabber en Terror gedraaid.... en wanneer het op een gegeven moment wat hard ging, had je nog de kans dat dit zich nog 2 keer herhaalde van Mellow tot Terror in 1 set. Niemand die er problemen mee had en wie er draaide wist je alleen als je toevallig wist hoe de DJ eruit zag. ;) Gewoon maar een dwarsstraatje hoor... Toen had je geen "alles-kut-enter" praktijken, want internet kenden we niet. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Megalodon || Opperstamper op maandag 16 maart 2009 om 20:14:
juist. waarom hoor ik dan steeds dezelfde?

zaterdag alleen die great succes :/
jij draaide wel lekker :P
Artiest {SHOWLIST artist 114895, 58437}
Waarschuw beheerder
Het blijft voor dj's moeilijk om te bepalen wat je nou beter wel of niet kan draaien...

Uiteindelijk
Uitspraak van Lenny Bee op maandag 16 maart 2009 om 20:00:
is toch nooit goed..

Een set kan altijd beter, de line-up van een feest mist altijd wel een paar namen die je graag had willen zien... Zo blijf je aan de gang :P

Ik probeer dat soort dingen een beetje te relativeren met de gedachte dat er duizenden mensen op de wereld zijn die gruwelijk jaloers op ons zijn omdat wij hier worden doodgegooid met dj's, goeie feesten etc.
Artiest Reload
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bas [Red Faction] op maandag 16 maart 2009 om 20:34:
Ik probeer dat soort dingen een beetje te relativeren met de gedachte dat er duizenden mensen op de wereld zijn die gruwelijk jaloers op ons zijn omdat wij hier worden doodgegooid met dj's, goeie feesten etc.

Daarom klagen Nederlands ook zo veel. Je kan hier als je wilt elke week EA wel zien draaien. Als je 'm maar 1x per half jaar zou kunnen zien, dan boeit het je een stuk minder wat ie draait..wij zijn gewoon verwend

Waarschuw beheerder
ligt missch aan omdat publiek af komt op de grote namen alleen, organisatoren worden ook gedwongen dan de grote namen te boeken.
Er moet gewoon nieuw talent geboekt worden,
heb ook iig maar weinig dat een minder bekende DJ een echt kwalitief veel mindere set neerzet, soms zelf een betere.
En ik vind het ook wel een beetje dat onbekende vaker hun eigen ding doen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reload op maandag 16 maart 2009 om 20:44:
Daarom klagen Nederlands ook zo veel. Je kan hier als je wilt elke week EA wel zien draaien. Als je 'm maar 1x per half jaar zou kunnen zien, dan boeit het je een stuk minder wat ie draait..wij zijn gewoon verwend

Komt ook nog eens bij dat je wel weet wat je van een Endymion of een EA bijv. kan verwachten op een feest
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 maart 2009 om 20:31:
jij draaide wel lekker

dankje, ik kon niet zo veel nieuwe dingen draaien, want heb het meeste nieuwe spul alleen op mp3, maar toch nog wel aardig setje neer kunnen zetten denk ik :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 maart 2009 om 20:50:
En ik vind het ook wel een beetje dat onbekende vaker hun eigen ding doen.

en bekende dj's die het "erbij" doen, draaien vaak origineler, simpelweg omdat het niet hun hoofd-inkomen is en het dus niet uitmaakt als ze een boekinkje mislopen af en toe.

sowieso zijn er genoeg dj's die hun eigen ding doen, ze worden alleen niet genoeg geboekt! wat tegelijkertijd er weer voor zorgt dat ze leuker zijn om te zien omdat ze niet elk weekend draaien hehe.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Daarom wordt Ground Zero dus weer helemaal geweldig B)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Megalodon || Opperstamper op maandag 16 maart 2009 om 21:15:
dankje, ik kon niet zo veel nieuwe dingen draaien, want heb het meeste nieuwe spul alleen op mp3, maar toch nog wel aardig setje neer kunnen zetten denk ik :)

haha, die gast waarmee jij samen draaide, die kwam zo naar casper toe,
ging ik vragen of die niet Noisemaker bij zich had :[
maar helaas :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bas [Red Faction] op maandag 16 maart 2009 om 21:24:
Daarom wordt Ground Zero dus weer helemaal geweldig

zeker weten :jaja:

vorig jaar het eerste uurtje Carnage vs Niel was zo ontzettend hard dat (bijna) iedereen stil stond! ben echt compleet uit m'n naad gegaan toen :jaja: :kwijl:

zou echt niet weten wat er gedraaid werd maar het was echt HARD! B)

Waarschuw beheerder
dominator dit jaar in leidschendam,
ben dan alleen nog geen 18 :(
zullen ze daar streng controleren?
Waarschuw beheerder
Daar was ik niet bij volgens mij... Maar echt, ik had iets van 8 sterretjes via partyflock voor dat feest...

Denk ik ga gewoon, wordt vast leuk... Echt wel beste outdoor feest van 2008 zowat hoor B)

Dit keer 22 favorieten dus van mij mag het nu 2 dagen duren :D

Waarschuw beheerder
achja al draai je een set met geen hitjes, het hardcore publiek is tegenwoordig zo irritant dat er altijd wel wat te zeiken valt... ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike..- op maandag 16 maart 2009 om 21:33:
vorig jaar het eerste uurtje Carnage vs Niel was zo ontzettend hard dat (bijna) iedereen stil stond! ben echt compleet uit m'n naad gegaan toen

Godverdomme! Dat was ZO ZO vet! Dat hele feest was de bom! Echt súper dik.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 maart 2009 om 22:03:
Dat hele feest was de bom

mwoah.. vond het tot half 5 heel erg vet en toen gebeurde er hele vervelende dingen (N)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike..- op maandag 16 maart 2009 om 22:07:
dingen

wat voor dingen?

heb me echt top vermaakt van begin tot eind B) afsluiter van partyraiser op de main zo met die zonsopgang was echt een hoogtepuntje
Waarschuw beheerder
tja opgepakt met overmatig "machtsvertoon" en van 't feest gepleurd.. maar goed neemt niet weg dat het een machtig vet feest was ondanks dat gezeik :jaja:
Waarschuw beheerder

alleeeen veels te druk in de hardcore tent.. waardoor ik er eigenlijk maar een kwartier ben geweest

industrial was de shit.. ophidian live!

owja dat ik 2 kaartjes + goodie bag bij thunderdome radio had gewonnen alleen dit emailtje zondag pas las (dat zaterdag rond etenstijd ook pas verstuurd was) toen ik terug kwam van het feest was ook niet zo leuk :'(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Sequence op maandag 16 maart 2009 om 20:29:
Toen had je geen "alles-kut-enter" praktijken, want internet kenden we niet.

Dat is de boosdoener inderdaad. Wij zitten met zn allen regelmatig op fora enzo en met ons vele anderen, maar in deze topic bijvoorbeeld zie je vaak alleen de liefhebbers en producers/dj's. Van die hele groep feestgangers zie je hier maar een heel klein deel posten. Wij zijn gewoon niet representatief voor de gemiddelde mening. ZIJ willen die plaatjes horen en vernieuwing (en dat kunnen dus ook juist oudere platen zijn) wordt vaak gewoon genegeerd. De liefhebbers die dat dan horen en daarover hun spreekwoordelijke gal willen spuien doen dat in dit geval hier. En aangezien liefhebbers vaak het liefst innovatie en originaliteit zien, zie je hier dus vaak dat mensen het met elkaar eens zijn over het betreffende onderwerp. Logisch toch?

Door internet krijgen artiesten op een hele andere manier feedback dan toen het er nog niet was. Je kunt van alles voor je kop geslingerd krijgen, want tsja, het is een stuk makkelijk om t zo neer te zetten ipv recht in je face te zeggen :)
Plus dat je overal alles kunt downen/checken. Een nieuwe track wordt direct opgepikt om vervolgens voor de releasedatum al grijsgedraaid te zijn. Dan is de hele lol er toch af? Dat heeft er bij mij een aantal jaren geleden aan bijgedragen dat ik ipv alsmaar de nieuwe platen in de gaten zou houden me juist op het verleden ging focussen. Er zijn immers nog zoooveel oude platen die niemand kent en die toch zeker de moeite waard zijn en op hun eigen manier ook vernieuwend kunnen zijn. EN! een leuke bijkomstigheid is dat als ik nu naar een feest zou gaan, ik heerlijk uit mn dak kan gaan op nieuwe platen, want IK ken ze niet (goed)! :D Zo blijft het voor mij leuk (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
@ Revolting Against: waarom ben je zo anti-partyraiser? die kerel heeft op Ground Zero gewoon een super mainstream set neergezet vorig jaar. Durf te wedden dat als een van je favorieten dezelfde set had gedraaid dat je niks te mekkeren zou hebben :/

Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt geen die-hard partyraiser fan en ja af en toe draait 'ie gewoon kut... Maar vorig jaar op Ground Zero was gewoon een waardige afsluiter voor de mainstage :yes:

@ Mike-I: was je betrokken bij die grote knokpartij in de hardcore tent ofzo? :lol: wel jammer dat je feest zo eindigt...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Als de mensen hier iets minder feesten zouden pakken zou het voor iedereen stukken leuker zijn, ik ga misschien eens in de 2 maanden naar een feestje, en dan ben ik nog vrij selectief qua feesten en line-ups...

Als je het zat bent om telkens de bekende knallers te horen, waarom ga je dan telkens weer naar de grote feesten met dezelfde linups... durf te varieren:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 maart 2009 om 23:34:
alleen maar hitjes

dat verwacht men ook bij de main...
Waarschuw beheerder
Wat vinden we van de line-up van Ground Zero? Ziet er vet uit volgens mij :D ! Moleculez, Delta 9, IOM Factory (kende ik niet, maar de tracks op de site van Ground Zero klinken erg nice) en weet ik veel wat voor niet alledaagse artiesten er nog meer staan (teveel om op te noemen). 10 sterretjes, maar na het feest denk ik dat ik een hoop favorieten toe kan gaan voegen. Wordt m'n eerste Ground Zero en ik heb er nu al zin in :D !
Waarschuw beheerder
'mainstream' en 'hardcore' kan ook eigenlijk zowiezo niet samen
belachelijke term als je er een beetje over nadenkt...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Mike..- op maandag 16 maart 2009 om 21:33:
vorig jaar het eerste uurtje Carnage vs Niel was zo ontzettend hard dat (bijna) iedereen stil stond! ben echt compleet uit m'n naad gegaan toen :jaja: :kwijl:

zou echt niet weten wat er gedraaid werd maar het was echt HARD! B)

Haha, thanks :bier: voor jullie deden we het (y)!
Was voornamelijk USR en Zero Tolerance spul met wat nieuwe tracks van Counterfeit (die nu net een plaat uitbrengt op DNA met Negative A gedeeltelijk samen).

Verder vaker meegemaakt dat ik als 3e dj was oid, en de set netjes opbouwde, kreeg het grootste deel van de zaal op een gegeven moment mee (terwijl er nog mensen binnenkwamen, dus nog geen primetime). Mensen vooraan helemaal los, naderhand duimen omhoog en handjes schudden in de zaal etc. Eenmaal thuis de volgende dag op internet zeikerds en zelfs pbs dat ik de zaal moegebeukt had en dat er geen ruk aan was.

Dan ga je als dj voortaan alleen nog af op wat je in real life voor je neus ziet gebeuren, en daar pas je je platenkeus dan ook gedeeltelijk op aan. Wel hitjes draaien maar wel diegene waar je zelf ook achter staat en zelf zou willen horen als je in de zaal zou staan als bezoeker.

In je gezicht kritiek geven doet bijna niemand, alleen als het al bekenden van je zijn waar je een normaal gesprek mee kan voeren.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Erg vette line-up op ground zero :D