Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 19:27:
die vergelijking met die auto gaat niet op denk. Een testrit is niet oneindig durend, je moet die auto wel dezelfde dag nog inleveren.
Ja je moet die vergelijking ook niet te letterlijk nemen Niel, maar het kan wel zijn dat je bij weigering van een proefrit de auto niet verkoopt...
De kern van het verhaal is dat mensen nooit gedwongen willen worden om iets te moeten kopen.
Zeker als we het niet over de primaire levensbehoeftes van de mens hebben.
Eten, dood & geboorte zijn bronnen van levensonderhoud waar je niet onderuit kan.
Muziek is iets waar je 'op zich' ook zonder kan en in geval van recessie liever gratis van een site afhaalt...
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 maart 2009 om 19:27:
Ik ben wel heeeel erg benieuwd of er dan nog interesse is in een fysieke cd. Mijn inschatting is dat daar niet genoeg van zal verkopen om break even te halen zelfs.
Ehm, verschilt dat dan zoveel met de huidige situatie?
Ik bedoel, voorheen deed ik allerlei dure fratsen om muziek via een achterhaalde techniek te releasen en dat heeft me net zo min iets opgeleverd, ja stress, frustratie en kostbare tijd die ik ook had kunnen gebruiken om te produceren.
Nu kost het me eigenlijk vrijwel geen geld en moeite, is het voor iedereen toegankelijk en daarnaast behoorlijk overzichtelijk want je hebt alle releases per artiest op één rij.
M'n studioapparatuur etc. is inmiddels toch wel afgeschreven dus daar lig ik ook niet meer wakker van.
Daardoor is het voor iedereen een stuk aantrekkelijker om toch eens wat zooi te gaan beluisteren en daar gaat het om.
Ikzelf ben erg gecharmeerd van Muse en dat is vooral gekomen doordat ik hun albums heb gedownload.
Nu heb ik inmiddels bijna alles origineel van ze in het bezit en gun hun absoluut de verdiensten hierover.
Het schijnt ook dat mensen die downloaden meer originele muziek aanschaffen, het is pure promotie.
Misschien zal niet iedereen het eerste o3 album meteen gaan kopen, maar als er drie uit zijn wordt de verzamelwaarde een stuk hoger.
Ik ga dus voor het lange termijn verhaal en uiteindelijk hoef ik er ook niet persé megaveel geld te verdienen, want dat probeer ik al op een andere manier.
Het is immers hobbymatig wat ik doe en daar hangen geen hoge loonsverwachtingen aan vast zoals een aantal wel denken te mogen verwachten.
Ik moet er ook niet aan denken om alle dagen maar in zo'n muffe studio te hangen en hopen dat ik maar weer een beetje inspiratie kan vinden om weer 30 seconden materiaal te kunnen vullen.
Persoonlijk denk ik dat onze manier ook voor een veel betere kwaliteit zal gaan zorgen, ik bedoel iedereen kan gratis zooi aanbieden maar het is maar net of je mensen naar je site weet te lokken en dat doe je niet met rommel.
En er zit immers ook geen 'groot'orgaan meer tussen die de grootste kudde bepaalde dingen door de strot blijft drukken en dus moet het allemaal van jezelf komen, veel eerlijker en directer.
Dit maakt dat de lat automatisch wel hoger komt te liggen maar komt de ambitie dan ook weer ten goede.
Alles bij elkaar gezien is er geen enkel nadeel te verzinnen waardoor we deze manier niet zouden uitproberen.
En daar komt bij dat ikzelf op zo'n punt zit dat ik wel heel erg graag Hardcore wil blijven maken, maar niet de hinder wil ondervinden van partijen die menen het allemaal maar even voor een freelance muzikant te kunnen bepalen.
Hierdoor ben ik eigenlijk ook gedwongen heb om het voortaan op deze manier te doen en ik wordt er eerlijk gezegd steeds blijer om ook...