Partyflock

Forumonderwerp · 822281
105 volgers · 2089041x bekeken

Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
+46-14
Dames en heren, welkom in het 'Algemeen Hardcore Topic', waar vriend en vijand kunnen discussiëren over de nieuwste feitjes, roddels, releases en feesten in de hardcore.

Mocht je een hater zijn, fan van Volendamse hits of de gouden platen van Scooter dan verwijzen we je graag naar de exit knop.

Game On!
laatste aanpassing door een beheerder

Artiest Natrion
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nordien Maduro op dinsdag 18 oktober 2016 om 17:20:
Als ik "low Tempo Hardcore" wil horen dan luister ik wel naar Industrial Hardcore. (Artiesten zoals Mindustries, Fracture 4, Synaptic Memories, The Relic etc.)

Dat sowieso ja, maar vind ze op zich niet slecht.

Uitspraak van Reptoid op dinsdag 18 oktober 2016 om 18:56:
Klopt, eigenlijk een jammere evolutie dat bijna alle trage tracks tegenwoordig die rawstyle kick hebben

Zat ik me wel al af te vragen ja toen ik dit luisterde :P Van ligt het nou aan de hedendaagse hardcore, of zit het ook gewoon heel dicht tegen raw...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TERRORRICK (the 1 & only) op dinsdag 18 oktober 2016 om 18:41:
ging t niet zo lekker daar ofzo,
maddog anime etc daar weg & komen met dogfight rec.
traxtorm nu maar n sublabel dr bij
allemaal niet zo mn ding,ook brutale had ik meer van verwacht,dat was in de millenium tijd toch ff wat anders.....

Die goeie ouwe tijd toen je nog het T.R.S.E label had (destijds een sublabel van Traxtorm) waar interessante tracks op uitkwamen van onder andere Meccano Twins.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Bepaalde stroming binnen de raw hardstyle gaat al richting de 160bpm
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 oktober 2016 om 19:43:
Van ligt het nou aan de hedendaagse hardcore, of zit het ook gewoon heel dicht tegen raw...

Klinkt meer als millenium hardcore. Promo etc had ook deze kicks destijds imo. :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op dinsdag 18 oktober 2016 om 23:49:
Klinkt meer als millenium hardcore. Promo etc had ook deze kicks destijds imo. :P

Als dat zo was geweest had het mij wel getrokken deze sound en dat doet het niet, dus ben bang dat de kicks niet klinken zoals in die tijd.

M'n kast staat namelijk vol met albums uit die tijd, zal er geen eentje komen uit deze tijd :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tripmeister™ op woensdag 19 oktober 2016 om 08:49:
Als dat zo was geweest had het mij wel getrokken deze sound en dat doet het niet, dus ben bang dat de kicks niet klinken zoals in die tijd.

Exactly my thoughts. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tripmeister™ op woensdag 19 oktober 2016 om 08:49:

M'n kast staat namelijk vol met albums uit die tijd, zal er geen eentje komen uit deze tijd :P

https://www.youtube.com/watch?v=gijVwjjW-F0

Vind al die rawstyle kicks een beetje van deze stijl afgeleid tho. :P

Als ik dit dan hoor oid.. https://www.youtube.com/watch?v=iguMud9IGcI
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op woensdag 19 oktober 2016 om 11:43:
Vind al die rawstyle kicks een beetje van deze stijl afgeleid tho.

Ik niet helemaal, maar snap je punt.

Sowieso klaart Patterns In Chaos alle Rawstyle shit die ik de afgelopen jaren voorbij heb horen komen (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Raw is al harder tegenwoordig dan hardcore. Een keertje een set luisteren van Malice en je snapt waarom. Damnn.. dat gaat hard!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DirkJan :beer: op woensdag 19 oktober 2016 om 12:11:
Raw is al harder tegenwoordig dan hardcore

Nou dat laat dan gelijk zien dat er wat mis is met de evolutie van de Hardcore.

Malice

Heb net wat tracks geluisterd van Malice en eerlijk gezegd vind ik het maar lompe kicks.
Klinken nagenoeg ook allemaal hetzelfde.

Heb dat trouwens met alle Rawstyle muziek, klinkt allemaal behoorlijk lomp.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Tripmeister™ op woensdag 19 oktober 2016 om 12:50:
Klinken nagenoeg ook allemaal hetzelfde.

Heb ik sowieso met raw ja, snap niet waarom al die kicks zo erg hetzelfde moeten klinken. Ook met die nieuwste track van Myst (alias Pandorum), ook weer van die typische rawstyle kicks. Terwijl Pandorum zeker wel weet hoe die goede kicks kan maken en moet experimenteren, dus dat valt me een beetje tegen van hem.
Enige reden die ik kan bedenken is dat zodra je met die kicks ook maar enigzins gaat experimenteren je al in het domein van Industrial Hardcore komt. Misschien dat Wavolizer daarom ook wel is overgestapt. Maar ook de reden dat ik Industrial zo vet vind, juist omdat daar lekker wat variatie in zit en elke track zijn eigen karakter heeft.
Wat mij betreft mogen die lijntjes tussen rawstyle en (industrial) hardcore nu toch echt eens een keertje uitgegumd worden. Vandaar ook al wat ik zei bij het filmpje, het doet er eigenlijk ook helemaal niet toe of het nou raw moet zijn of langzame hardcore, zolang het maar vet is.
Werkzaam bij Sounds Of The North
Artiest {SHOWLIST artist 70859, 54488}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2016 om 13:30:
het doet er eigenlijk ook helemaal niet toe of het nou raw moet zijn of langzame hardcore, zolang het maar vet is.

Daar moet men altijd van uitgaan...
Eigenlijk zouden ze gewoon releases moeten uitbrengen met de naam Track A, B , C (enzovoort). en de releasenummer.

VA - [NEO 123]
- Track A
- Track B
- Track C

Eerst luisteren en dan beoordelen. en pas enkele maanden achteraf de producer en tracknaam vrijgeven.
Gedaan met de vooroordelen (die je toch altijd onbewust maakt). En hopelijk ook meer stoppen met hokjes...
Ook voor die hokjes mogen al de nieuw ontstane sublabels wel stoppen. Gewoon onder 1 hoofdlabel uitbrengen en klaar... openminded for life ! :)

Mijn gedachtegang zal wel weer wat fouten bevatten, maar ik hoop dat je snapt wat ik ergens bedoel... :D
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2016 om 13:30:
Wavolizer

Excitement Initiated en Debt Of Blood twee van z'n beste tracks in mijn ogen dan :P

Zit gewoon veel meer drive in dit soort tracks dan dat lompe gebeuk in Raw Hardstyle.
Waarschuw beheerder
Nieuwe ronde nieuwe kansen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fonzi - 50% of The Noisemaking Criminals op woensdag 19 oktober 2016 om 15:18:
Eerst luisteren en dan beoordelen. en pas enkele maanden achteraf de producer en tracknaam vrijgeven.

Zou wel leuk zijn ja, maar niet te doen inderdaad :P Kun je niet echt hype mee creëeren. Of gewoon een keer doen bij een grote VA release, en dat mensen mogen raden wie een track gemaakt heeft :P Props dan ook naar de artiesten waarbij je meteen kunt horen dat zij het gemaakt hebben, begint ook steeds meer een zeldzaamheid te worden.
In dat aspect is N-Vitral dan ook wel goed bezig naar mijn mening, hij heeft wel een heel herkenbaar stijltje nu. Vind het dan ook jammer dat hij dat dan meteen weer een heel nieuw subgenre wil maken en dat artiesten als Sei2ure en TOA ook met zulke kicks aan het experimenteren zijn. Gewoon lekker N-Vitral houden.

Maar doe het zelf ook wel vaker, als er een track langskomt op mijn mp3 waar ik zo even van ben vergeten wie de artiest is, gewoon even niet kijken en me eerst afvragen wat ik er van vind. Hebt inderdaad toch wel vaker dat je onbewust al meteen bepaalt wat je er van vindt. Zo van, oh, het is van die artiest, zal het wel vet zijn. Of zal het wel weer niks zijn...

Waarschuw beheerder
+2
Nog een interessant interviewtje met Drokz trouwens:

http://alive-at-night.com/the-king-of-terror-drokz-talks-thunderdome-uptempo-the-industry/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tripmeister™ op woensdag 19 oktober 2016 om 12:50:
inken nagenoeg ook allemaal hetzelfde.

Dan heb je niet alle tracks even goed geluisterd, maar dat maakt niet uit. Ik vind van niet.
Waarschuw beheerder
Raw is al harder tegenwoordig dan hardcore.

Als je de Mainstream Hardcore van tegenwoordig bedoeld, ben ik het helemaal met jou eens.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2016 om 19:07:
Nog een interessant interviewtje met Drokz trouwens:

http://alive-at-night.com/the-king-of-terror-drokz-talks-thunderdome-uptempo-the-industry/

Blijft een baas.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DirkJan :beer: op woensdag 19 oktober 2016 om 23:31:
Ik vind van niet.

Prima toch :D

Ieder z'n ding (y)

Doordat de Hardcore niet meer zo mijn ding is in deze tijd ben ik terug gegaan naar het luisteren van Drum and Bass en daar ben ik maar wat blij om.
Wordt tegenwoordig kwalitatief zoveel dikke shit uitgebracht.

Dus ergens is die in mijn ogen verkeerde weg die ze zijn ingeslagen met de nieuwe vorm van Hardcore een verrijking voor m'n eigen muzikale keuze geweest :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nordien Maduro op donderdag 20 oktober 2016 om 00:13:
Als je de Mainstream Hardcore van tegenwoordig bedoeld, ben ik het helemaal met jou eens.

Ik doe met jullie mee (y)
Hier mensen die zaterdag afzakken naar België?

20.00 - 20.45: Amnion
20.45 - 21.30: Kaotic
21.30 - 22.15: Strange Arrival
22.15 - 23.15: Innovative
23.15 - 00.15: D-Fact vs Deadly Sin
00.15 - 01.15: Tymon
01.15 - 02.00: Jeffius
02.00 - 03.00: Tripped

Artiest M40
Waarschuw beheerder
donateur
Trippy, doe es tracksuggestirs geven van dikke nieuwe dnb tracks dan :)
Waarschuw beheerder
Outblast stopt met zijn carrière als Hardcore artiest.

Bron: Facebook pagina van Outblast

Waarschuw beheerder
-2
donateur
Uitspraak van Nordien Maduro op vrijdag 21 oktober 2016 om 20:46:

ok doei
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Nordien Maduro op vrijdag 21 oktober 2016 om 20:46:

was de laatste jaren toch bijna altijd alleen maar achter de schermen bezig voor art of dance
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van Tumult op donderdag 20 oktober 2016 om 07:01:
Blijft een baas.

Baas van wat? Veel hardcore klinkt vreselijk armoedig. En ja, het is een goede gast.
Waarschuw beheerder
-1
@Tris

Nickbee is wel één van mijn favorieten binnen de Drum and Bass.
Naar mijn idee doet zulke shit het wel goed op een feestje.

Oudere werk ook prima.

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
http://alive-at-night.com/hardcore-vibes-the-new-era-of-uk-hardcore/ -> mooi verhaal! en zo waar. combineer nou eens stijlen zodat je bij elkaar een veel rijkere muzikale ervaring krijgt ;)

Snap ook niet dat er geen djs zijn die allerlei stijlen in 1 mix gooien. Zo krijg je toch (als je het goed brengt) iets nieuws. Het beste uit diverse stijlen. Zo logisch ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op zaterdag 22 oktober 2016 om 19:58:
http://alive-at-night.com/hardcore-vibes-the-new-era-of-uk-hardcore/ -> mooi verhaal! en zo waar. combineer nou eens stijlen zodat je bij elkaar een veel rijkere muzikale ervaring krijgt ;)

Snap ook niet dat er geen djs zijn die allerlei stijlen in 1 mix gooien. Zo krijg je toch (als je het goed brengt) iets nieuws. Het beste uit diverse stijlen. Zo logisch ;)

Luister maar eens naar deze mix van Rob Gee. Meerdere stijlen in 1 mix
https://soundcloud.com/therealrobgee/pure-energee
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Love is the answer op zaterdag 22 oktober 2016 om 19:37:
Baas van wat? Veel hardcore klinkt vreselijk armoedig. En ja, het is een goede gast.

Een baas in produceren en een baas in draaien. Kwestie van smaak natuurlijk.
Werkzaam bij Het Betere Ragwerk
Artiest {SHOWLIST artist 16079, 34072}
Waarschuw beheerder
donateur
Outblast is zeker een held van 15-10 jaar geleden. Maar hij deed al eventjes niet meer mee hoor :-)
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Nordien Maduro op zondag 23 oktober 2016 om 12:10:
Luister maar eens naar deze mix van Rob Gee. Meerdere stijlen in 1 mix
https://soundcloud.com/therealrobgee/pure-energee

Bedankt! Hor natuurlijk ook wel eens die freestyle dingen, maar dat komt vaak op hetzelfde neer, te weinig afwisseling en te soft ;)

Uitspraak van Tumult op zondag 23 oktober 2016 om 17:50:
Een baas in produceren en een baas in draaien. Kwestie van smaak natuurlijk.

Eh ja. Vind vooral zijn persoonlijkheid gaaf.

Uitspraak van Megalodon || Opperstamper op zondag 23 oktober 2016 om 19:22:
Outblast is zeker een held van 15-10 jaar geleden. Maar hij deed al eventjes niet meer mee hoor :-)

werd die vroeger niet foutblast genoemd? :D
Waarschuw beheerder
+2
donateur
Ja. Hoge bomen vangen veel wind he. Angerfist was ook altijd kut die tijd.
Waarschuw beheerder
+1
Die Krtm is me toch bezig sinds z'n terug komst :respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
outblast.
1 vd Don's noem ik ze altijd,de sceptor zwaaiers in de scene,
hij heeft wel n dikke vinger in de pap hoe oa line ups van domi of moh eruit zien,
tuurlijk doet ie dat niet alleen,
kwa producties was t jaren minder met m,maar zn millenium spul was oke,
zn illmatic spul dig ik wel :-)
& millenium mayhem & base alert waren leuke duo's
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ThemcQ op maandag 24 oktober 2016 om 22:27:
Die Krtm is me toch bezig sinds z'n terug komst :respect:

Tenminste echte Industrial shit (y)
Waarschuw beheerder
Juist ja
Waarschuw beheerder
Kniteforce & Remix Records presents The Remix's Part 9
https://kniteforce.bandcamp.com/album/the-remixs-part-9

Kniteforce & Remix Records presents The Remix's Part 10
https://kniteforce.bandcamp.com/album/the-remixs-part-10
Waarschuw beheerder
Er komt dit jaar een nieuwe Thunderdome CD waarvan 1 schijfje het nieuwe album van Dr. Peacock wordt.
Waarschuw beheerder
Mixtechnisch laat het de wensen over dit
.
Zonde want hoor hier eindelijk weer eens Hardcore in voorbij komen zoals het in mijn ogen is bedoeld.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Nordien Maduro op zaterdag 29 oktober 2016 om 09:03:
Er komt dit jaar een nieuwe Thunderdome CD waarvan 1 schijfje het nieuwe album van Dr. Peacock wordt.

Snap niet dat ze Thunderdome (het concept en de CD reeks) laten voor wat het is. Ik snap de nostalgie, ben op aardig wat edities geweest, heb op een aantal limited CD's na de hele collectie maar voor mij is Thunderdome na die laatste editie gewoon klaar.
Waarschuw beheerder
donateur
Tsja, Thunderdome verkoopt gewoon als merk. Volgend jaar ook weer een feest, ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien.