Uitspraak van verwijderd op zondag 17 januari 2016 om 22:58:
Ik denk dat ze vooral meer laag bevatten en over het algemeen wat minder strak gemixed zijn dan huidige kicks.
Hmm, zou kunnen ja...
Of misschien een hardere tail dan nu, dat het met compressie te verfijnd wordt.
Of überhaupt dat klinische.
Wil het wel echt weten, dan weet ik ook hoe je een zo hard mogelijke kick kan maken
Ben er nu ook even echt een studie van aan het maken

Testsubject: Nightfall Angel.
De originele Angel had echt een dikke kick, Nightfall Angel maar een magere volgens velen (inclusief mezelf).
Qua bas zitten ze op hetzelfde volume, Angel piekt rond de 75 hz, Nightfall Angel 60 hz.
Als ik zo de waveforms bekijk zie ik ook niet echt een verschil, Nightfall Angel lijkt een stuk luider eigenlijk en ook als ik ze beiden tegelijk afspeel kun je de kick van Angel nauwelijks horen onder Nightfall Angel.
De loudness war is hier duidelijk...
Wel is de kick van Angel duidelijk minder bewerkt dan Nightfall Angel. Nightfall Angel is echt zo'n pok-kick, Angel meer een boem.
Al is de kick van die remix van Monster ook weer best wel een pok-kick en is die kick wel weer fucking hard

Maar denk dat het sowieso goed is meer op die oude boemige 909's te focussen dan de Hardstyle-achtige pok-kicks als je echt een harde kick wil maken.
En misschien dat het ook scheelt dat er meer dynamiek in de tracks zat vroeger, waardoor de kick in verhouding met de andere geluiden waarschijnlijk ook harder klonk. Nu ligt het qua volume door de loudness war allemaal vrij dicht bij elkaar...
En een ander iets waar het aan zou kunnen liggen is de tail. Ik merk wel dat veel kicks die ik echt hard vind een beetje dezelfde soort tail hebben.
Moeilijk iets

Zelfs de professionals weten volgens mij niet eens goed waar het nou aan ligt. Toen DJ Hidden bijvoorbeeld veel commentaar kreeg op dat de kick van Pretty much fucked nogal soft was zei hij ook dat dat eraan lag dat de grondtoon ervan rond de 40 hz was en de meeste speakers dus niet in staat waren die hardheid te tonen. Maar later is ie daar toch op teruggekomen...
Wat vinden we van die dikke 'industrial' stage op moh?
Dit is de eerste keer dat ik ga. Vind het eigenlijk veel te duur, maar wil er toch wel ooit een keer geweest zijn als hardcore liefhebber en nu toevallig gaan er ook een paar vrienden die al in jaren niet meer mee zijn geweest naar feestjes omdat ze in de kinders zitten/te druk hebben met werk/etc.
Ga ik eindelijk, komen ze met zo'n bout line up

Noemen ze het Industrial

Is meer van "hier is nog wat plek over dus gooi de rest er maar in"-area.
Alleen Bloodcage en Khaoz Engine vind ik wel vet.
Maar wtf doet Dr Peacock daar

Hebben ze een hele Frenchcore area, moet hij ook nog eens effe in de Industrial komen staan. En een hoop Uptempo, pleur dat toch gewoon bij de Frenchcore of de Terror, hoeveel fucking uptempo zalen moet je hebben... Zelfde als dat gezeur van dat ze een Uptempo area bij Dominator willen hebben, ga dan gewoon naar de Frenchcore of Terror

Icha ook bijvoorbeeld, sinds wanneer is dat Industrial

Zet die gewoon op de main man...
Echt, dan noemen ze zich Masters of Hardcore, maar ze hebben meer verstand van hoe ze de Hardstyle area moeten vullen dan die van de Industrial Hardcore...
Maarja, zullen mijn vrienden in elk geval dit jaar niet gaan klagen dat ik alsmaar bij de Industrial wil staan zoals bij Ground Zero de afgelopen twee jaar