Partyflock

Forumonderwerp · 822281
105 volgers · 2034987x bekeken

Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
+46-14
Dames en heren, welkom in het 'Algemeen Hardcore Topic', waar vriend en vijand kunnen discussiëren over de nieuwste feitjes, roddels, releases en feesten in de hardcore.

Mocht je een hater zijn, fan van Volendamse hits of de gouden platen van Scooter dan verwijzen we je graag naar de exit knop.

Game On!
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
+1
Dat jullie dat nog herinneren... ik weet nog wel dat het brandalarm 2x afging :lol:
Waarschuw beheerder
+1
Tijdens de aankondiging van de man van de avond ging die af ja. :D Ook al zo'n sterk momentje van Minckz :|
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ThemcQ op vrijdag 8 januari 2016 om 19:37:
Of op phr3ak toen :lol:

De reden dat Phr3ak niet meer bestaat... (naast de openingstijden, en de opkomst)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dione - Rewinder (MRV 206)

01. Dione - Rewinder
02. Dione - The Reverend
03. Dione - Into The Sky
04. Dione vs RTC - We Make You Feel

Eindelijk weer es wat mainstream Hardcore die ik wel kan waarderen. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+2
donateur
vanacht samen oa met Dan (core criminal) naar heresy label night geweest bij dynamo eindhoven,1e x daar voor ons.
lokatie wel oke.geluid had wel harder gemogen,of ze moeten de knopjes beter losdraaien want na TOA was t stukken beter.
maar wat n fijne setjes gehoord van iedereen (y) & 2x sei2ure - massive on the bass die morgen uit komt,wat n fijn trackie -0-

Artiest M40
Waarschuw beheerder
+2-1
donateur
Angerfist & N-Vitral - The Envy is leuk, doei
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 januari 2016 om 22:22:
Angerfist & N-Vitral - The Envy is leuk

Ik ben er een beetje jaloers op. :P
Artiest {SHOWLIST artist 98267, 26665}
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 januari 2016 om 22:22:
Angerfist & N-Vitral - The Envy is leuk, doei

True, zelfde geld voor Repercussions met RR.

Waarschuw beheerder
Sorry :$
*veegt jasje schoon*
Waarschuw beheerder
+2
Vanmorgen begonnen met een nieuw geval, maken of kraken?

Waarschuw beheerder
-1
donateur
"I pushed his face up against a trench and shoved a six-inch nail up his fucking nose and I hammered it home with a duckboard. It was fucking biblical, mate."
B) lekkâh. bedankt ook voor het gebruiken van die vocal, die had ik ook klaarliggen hiero. scheelt mij weer tijd! :D

Waarschuw beheerder
-1
:lol:
Waarschuw beheerder
+2
Ik zat deze de afgelopen week nog meerdere keren te beluisteren. Man wat mis ik deze mainstream zeg.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 januari 2016 om 07:02:
I pushed his face up against a trench and shoved a six-inch nail up his fucking nose and I hammered it home with a duckboard. It was fucking biblical, mate."

Mooie serie. Ga ik nog wel weer vocals uit gebruiken 8)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 januari 2016 om 07:02:
die had ik ook klaarliggen hiero. scheelt mij weer tijd!

:lol:
Waarschuw beheerder
Eens!

Alhoewel ik Abduction helemaal zat was toendertijd is het nu weer erg fijn :)
Waarschuw beheerder
+1
Hier word ik nog steeds heel vrolijk van
Waarschuw beheerder
Een van de beste tracks ooit gemaakt wat mij betreft. Die kick <3

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ThemcQ op zaterdag 16 januari 2016 om 11:18:
Hier word ik nog steeds heel vrolijk van

:respect:

Waarschuw beheerder
Nu we het weer effe over Millennium hebben trouwens...
Ik ben me nogal aan het afvragen of de kicks vroeger nu ook daadwerkelijk harder waren dan de huidige mainstream, of dat dit puur nostalgie is.
Hoe denken de oude Early liefhebbers hierover ten opzichte van de Millennium? Heeft voor hun Millennium ook hardere kicks, of vinden zij juist weer de Early kicks veel harder?

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 januari 2016 om 21:36:
Nu we het weer effe over Millennium hebben trouwens...
Ik ben me nogal aan het afvragen of de kicks vroeger nu ook daadwerkelijk harder waren dan de huidige mainstream, of dat dit puur nostalgie is.
Hoe denken de oude Early liefhebbers hierover ten opzichte van de Millennium? Heeft voor hun Millennium ook hardere kicks, of vinden zij juist weer de Early kicks veel harder?

Ik denk dat ze vooral meer laag bevatten en over het algemeen wat minder strak gemixed zijn dan huidige kicks. Als je naar een track zoals kyuzo VS the Empire Valhalla luistert is het laag enorm strak en hoor je het haast niet op speakers die niet laag gaan. Angerfist kicks zijn ook erg strak maar hebben iets meer body. Maar vroeger kreeg je gewoon een whispers of a nameless fear kick of een all the way up kick en die bevatten een veel breder spectrum aan lage frequrnties waardoor ze wat 'viezer' zijn maar uiteindelijk wel minder strak gemixt.

Ook oudere dpassion tracks hebben dat probleem trouwens. Pak pride er eens bij.
Waarschuw beheerder
Maar die oude tracks met die zogenaamde vieze kicks wekken mijns inziens veel meer gevoel op dan die saaie strakke tracks van tegenwoordig. Ik vind al die strakke rawstilo kicks helemaal niets

Waarschuw beheerder
+2
Heeft in mijn ogen ook te maken met nostalgie. Ik heb ook meer gevoel met millenium tracks. Maar dat komt omdat je in die tijd net begint, alles is nieuw. Op je zestiende/zeventiende begin je sowieso de basis te vormen voor jouw echte muzieksmaak. Het is dus niet zo gek als je nog steeds het meeste hebt met de muziek uit die beginperiode. Dat heeft de oudere generatie met early.
Waarschuw beheerder
Ben het niet altijd eens met je, maar hier moet ik je wel een beetje gelijk geven.

Uitspraak van Defiler op maandag 18 januari 2016 om 08:02:
Maar die oude tracks met die zogenaamde vieze kicks wekken mijns inziens veel meer gevoel op dan die saaie strakke tracks van tegenwoordig. Ik vind al die strakke rawstilo kicks helemaal niets

Meh, heeft ook een beetje met de sfeer en vibe te maken die je had destijds met oudere tracks, in die specifieke periode.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 januari 2016 om 09:26:
Heeft in mijn ogen ook te maken met nostalgie. Ik heb ook meer gevoel met millenium tracks. Maar dat komt omdat je in die tijd net begint

Dat nostalgische heb ik toch echt met early hoor. Ik ben al een ouwe lul:lol:

Ik ben prima in staat om dit objectief te beoordelen. Veel muziek kan dan tegenwoordig technisch heel (imo dus te strak) strak zijn maar gaat imo ten koste van de kunst gevoel op te wekken. Dan bedoel ik bijv niet alleen de kicks van tegenwoordig, maar ook dezelfde build-ups, trucs, arrangementen
Samengevat....ik vind(ja dat is mijn mening idd en geen feit) veel muziek tegenwoordig geen zak aan. Van pop tot rock tot hardere dansstijlen. Gelukkig komt er nog steeds goede muziek uit. Dat vind je echter niet via de bekende media. Dan moet je toch echt goed zoeken.

Waarschuw beheerder
:yes:

Waarschuw beheerder
Ik heb het voornamelijk met het tempo tegenwoordig. Ik blijf heel veel dingen die uitkomen nog wel luisteren en soms zit er best iets tussen wat ik 'wel tof vind'. Alleen het tempo is voor mij persoonlijk dan zéker 30 bpm te hoog om het echt gaaf te vinden zoals tracks uit laat ik zeggen 2005-2006. Met gasten als Amnesys, Meccano Twins etc. had ik nog wel goede hoop, maar ja.. Oh D-Passion kan het nog wel trouwens.
Waarschuw beheerder
+1
donateur
ik heb t idee dat velen tegenwoordig teveel plugins op n kick gooien & t te zacht masteren zodat de hardheid wegvalt :/
daarin tegen kom ik ook wel eens tracks tegen die gewoon alles diep in t rood hebben gemasterd das ook dikke ruk.
tegenwoordig zijn er maar paar namen die harde kicks maken oa toa & detest.
& t is wel zo hoe sneller hoe zachter ;-) n 500 bpm kick zal nooit zo hard zijn als n 120er :P
misschien is dat t ook wel,de millenium hardcore lag kwa tempo toch wel wat lager dan die van tegenwoordig.

maar t heeft misschien wat hier ook gezegd word met nostalgie te maken,t gaan vergelijken met vroeger,
ik heb dat ook vaak gedaan & probeer t niet te doen,de millenium of 90s hardcore vergelijken met tegenwoordig of de early terror kotzaak/bloodyfist/sodom vergelijken met de producties van nu.
ik heb gewoon bij veel tracks tegenwoordig n commercieel gevoel & niet t idee dat iemand t echt top vind dat ie iets gemaakt heeft...
weinig durven te experimenteren & maken alleen wat de grote menigte wil horen,bang om niet meer popi te zijn ofzo :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Ressurection op maandag 18 januari 2016 om 18:04:
'industrial

Op moh :lol:

Uitspraak van TERRORRICK (the 1 & only) op maandag 18 januari 2016 om 18:53:
ik heb gewoon bij veel tracks tegenwoordig n commercieel gevoel & niet t idee dat iemand t echt top vind dat ie iets gemaakt heeft...
weinig durven te experimenteren & maken alleen wat de grote menigte wil horen,bang om niet meer popi te zijn ofzo

Dat is ook zo. Neem het ze eens kwalijk als je geld wil verdienen. Bovendien werkt de marketing cq indoctrinatiemachine van bijv moh hardstikke goed. Daarom heb ik respect voor gasten die passie hebben voor muziek en zichzelf niet te serieus nemen zoals bijv de heren van TOA
Werkzaam bij Het Betere Ragwerk
Artiest {SHOWLIST artist 16079, 34072}
Waarschuw beheerder
donateur
Niemand? Oke. Wat vinden we van die dikke 'industrial' stage op moh?

Ik voel me een ouwe lul om erover te zeiken... Maar inderdaad, dit is niet wat in mijn ogen 'industrial' is. Ach... ze bedoelen eigenlijk gewoon 'geen mainstream hardcore, geen terror en ook geen raw hardstyle'. Maar dat is zo lang hè :9
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Megalodon || Opperstamper op maandag 18 januari 2016 om 19:56:
Ach... ze bedoelen eigenlijk gewoon

"Talents" & Uptempo.

Dat een professionele organisatie hier het label industrial op durft te plakken vind ik eigenlijk schandalig. Als je zo'n macht hebt in de markt als Art of Dance, met feesten als MoH en Dominator, dan hoor je in mijn ogen je bezoekers correct te informeren. Het feit dat nu duizenden mensen die wat minder bekend zijn met de muziek namen als Negative A, Counterfeit, het nieuwe speeltje van Partyraiser en F-Noize, etc. gaan zien als industrial is gewoon doodzonde. Als je voor het eerst een industrial area binnenloopt op één van de meest toonaangevende feesten in de scene (die positie hebben ze, of ze nu vooruitstrevend zijn of niet), dan hoor je kennis te maken met namen als TOA, N-Vitral, Dither, Rude Awakening, Deathmachine, etc. En niet met een Icha of Death By Design.
Waarschuw beheerder
+2
Gelukkig is er hardshock waar ze tenminste wel weten wat industrial is ;)
Waarschuw beheerder
Passie :respect:

Jammer genoeg weinig te zien bij hedendaagse Hardcore.

Dit mag dan wel geen Hardcore zijn qua hokje dit, maar dit is het qua gevoel wel voor mij.

Gewoon los gaan.

Zowel het publiek, als de dj achter de decks. (die trouwens een hele dikke set neer zet hier)
Waarschuw beheerder
Vooral de mix van deze 2 tracks zijn zo lekker.

Vanaf 16.02 min in mijn geposte mix komt DC Breaks erin en daarna die van Spor bammmmmm :respect:

Audio is Hardcore.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tripmeister™ op maandag 18 januari 2016 om 20:51:
Dit mag dan wel geen Hardcore zijn qua hokje dit, maar dit is het qua gevoel wel voor mij.

Meer hardcore dan de meeste hardcore, Dikke kicks en basslines, groove, swingt de pan uit.

Thnx voor het plaatsen van de set(Y) Prettig luistervoer
Waarschuw beheerder
Ik vind het geen zak aan...
Waarschuw beheerder
Wat ook leuk is kaakschuivende dj's achter de decks.

Heerlijk hahaha.

Dit zijn de centjes wel waard.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Defiler op maandag 18 januari 2016 om 21:31:
Meer hardcore dan de meeste hardcore, Dikke kicks en basslines, groove, swingt de pan uit.

Thnx voor het plaatsen van de set(Y) Prettig luistervoer

Geen dank (y)

Heerlijk om te luisteren inderdaad.

Ook geweldige beelden,
Vooral de Brownie Dutch Look A Like hahaha.

Uitspraak van DirkJan :beer: op maandag 18 januari 2016 om 21:38:
Ik vind het geen zak aan...

Jij snapt het :cheers:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 januari 2016 om 22:58:
Ik denk dat ze vooral meer laag bevatten en over het algemeen wat minder strak gemixed zijn dan huidige kicks.

Hmm, zou kunnen ja...
Of misschien een hardere tail dan nu, dat het met compressie te verfijnd wordt.
Of überhaupt dat klinische.
Wil het wel echt weten, dan weet ik ook hoe je een zo hard mogelijke kick kan maken :P

Ben er nu ook even echt een studie van aan het maken :lol: Testsubject: Nightfall Angel.
De originele Angel had echt een dikke kick, Nightfall Angel maar een magere volgens velen (inclusief mezelf).
Qua bas zitten ze op hetzelfde volume, Angel piekt rond de 75 hz, Nightfall Angel 60 hz.
Als ik zo de waveforms bekijk zie ik ook niet echt een verschil, Nightfall Angel lijkt een stuk luider eigenlijk en ook als ik ze beiden tegelijk afspeel kun je de kick van Angel nauwelijks horen onder Nightfall Angel.
De loudness war is hier duidelijk...
Wel is de kick van Angel duidelijk minder bewerkt dan Nightfall Angel. Nightfall Angel is echt zo'n pok-kick, Angel meer een boem.
Al is de kick van die remix van Monster ook weer best wel een pok-kick en is die kick wel weer fucking hard :P
Maar denk dat het sowieso goed is meer op die oude boemige 909's te focussen dan de Hardstyle-achtige pok-kicks als je echt een harde kick wil maken.
En misschien dat het ook scheelt dat er meer dynamiek in de tracks zat vroeger, waardoor de kick in verhouding met de andere geluiden waarschijnlijk ook harder klonk. Nu ligt het qua volume door de loudness war allemaal vrij dicht bij elkaar...
En een ander iets waar het aan zou kunnen liggen is de tail. Ik merk wel dat veel kicks die ik echt hard vind een beetje dezelfde soort tail hebben.
Moeilijk iets :P Zelfs de professionals weten volgens mij niet eens goed waar het nou aan ligt. Toen DJ Hidden bijvoorbeeld veel commentaar kreeg op dat de kick van Pretty much fucked nogal soft was zei hij ook dat dat eraan lag dat de grondtoon ervan rond de 40 hz was en de meeste speakers dus niet in staat waren die hardheid te tonen. Maar later is ie daar toch op teruggekomen...

Wat vinden we van die dikke 'industrial' stage op moh?

Dit is de eerste keer dat ik ga. Vind het eigenlijk veel te duur, maar wil er toch wel ooit een keer geweest zijn als hardcore liefhebber en nu toevallig gaan er ook een paar vrienden die al in jaren niet meer mee zijn geweest naar feestjes omdat ze in de kinders zitten/te druk hebben met werk/etc.
Ga ik eindelijk, komen ze met zo'n bout line up :facepalm:
Noemen ze het Industrial :facepalm: Is meer van "hier is nog wat plek over dus gooi de rest er maar in"-area.
Alleen Bloodcage en Khaoz Engine vind ik wel vet.
Maar wtf doet Dr Peacock daar :facepalm: Hebben ze een hele Frenchcore area, moet hij ook nog eens effe in de Industrial komen staan. En een hoop Uptempo, pleur dat toch gewoon bij de Frenchcore of de Terror, hoeveel fucking uptempo zalen moet je hebben... Zelfde als dat gezeur van dat ze een Uptempo area bij Dominator willen hebben, ga dan gewoon naar de Frenchcore of Terror :')
Icha ook bijvoorbeeld, sinds wanneer is dat Industrial :lol: Zet die gewoon op de main man...
Echt, dan noemen ze zich Masters of Hardcore, maar ze hebben meer verstand van hoe ze de Hardstyle area moeten vullen dan die van de Industrial Hardcore...

Maarja, zullen mijn vrienden in elk geval dit jaar niet gaan klagen dat ik alsmaar bij de Industrial wil staan zoals bij Ground Zero de afgelopen twee jaar :P
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 januari 2016 om 23:20:
Wil het wel echt weten, dan weet ik ook hoe je een zo hard mogelijke kick kan maken :P

Hier hetzelfde. Wat ik ooit begrepen heb is dat de kicks die hard doorkomen niet per se meer laag (<100 Hz) hebben maar juist meer lage middentonen (100-500Hz). Wat dit gebied precies is verschilt natuurlijk per kick. Bij Angel en Nightfall Angel kan die 75 Hz piek ook wel een hint zijn dat er net iets hogere frequenties de boventoon voeren. Dit maakt het ook meteen minder klinisch, netjes en strak, want daar zitten net de frequenties die je kick een beetje doffig laten klinken. Je zou met compressie op dat frequentiegebied kunnen experimenteren om ze naar voren te halen.

Ook denk ik dat de manier waarop je kicks maakt veel verschil maakt. Als je werkt met een aparte laag voor je sub, midden, hoog en punch blijven je lage frequenties over het algemeen strakker. Als je werkt met één laag en gooit daar je berg EQ's en distortions op krijg je eerder dat frequenties vage shit gaan doen in dat lagere gebied van het spectrum, wat niet zou gebeuren als je alles gesplitst had.

Ik wil nog altijd weten hoe je van die oude Mad Dog kicks maakt, zoals die in Welcome Down. Of die lompe kicks uit Disposal Of Outer Power (Eardrums On Blood Mix) en Fight The Power.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik denk dat die kicks van vroeger een breder spectrum aan laag hadden waardoor ze klapten als een malle op elke speaker. Daarom kreeg je het gevoel dat het veel meer bass Had, terwijl er misschien wel een hoop onnodige frequenties in zaten. Tegenwoordig inderdaad erg compressed, strak en luid, maar minder dat onbewerkte diepe gerommel wat je vroeger meer Had. En waar iedereen zo van houdt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dark Byte op dinsdag 19 januari 2016 om 01:55:
maar juist meer lage middentonen (100-500Hz)

Dit dus.
Uitspraak van Dark Byte op dinsdag 19 januari 2016 om 01:55:
Ik wil nog altijd weten hoe je van die oude Mad Dog kicks maakt, zoals die in Welcome Down. Of die lompe kicks uit Disposal Of Outer Power (Eardrums On Blood Mix) en Fight The Power.

Dat lijkt me ook wel leuk om te leren ja.

Ik merk Ook dat mijn kicks cleaner worden sinds ik de sub apart doe. Maar dat is eigenlijk minder leuk. Krijgen ze minder karakter van. Een andere optie is om inderdaad 1 kick te maken, alles te distorten en dan te kijken of je met multi band compressie het laag wat in kan dammen.

Maar dat splitsen van je onderdelen van je kick deden ze vroeger ook al, dus ben toch benieuwd wat ze er mee deden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik houd het liever wat meer dynamischer. Ik maak eigenlijk altijd 1 kick in mocrotonic met daarop 2 eq's, 1 dist en 1 filter en wat lichte reverb. That's it Geen compressie. Alleen als ik juist een cleane, diepe kick wil maken.