Partyflock

Forumonderwerp · 822281
105 volgers · 2034735x bekeken

Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
+46-14
Dames en heren, welkom in het 'Algemeen Hardcore Topic', waar vriend en vijand kunnen discussiëren over de nieuwste feitjes, roddels, releases en feesten in de hardcore.

Mocht je een hater zijn, fan van Volendamse hits of de gouden platen van Scooter dan verwijzen we je graag naar de exit knop.

Game On!
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
-1
Heeft niks met masteren te maken. Heeft met de productie zelf te maken. Als iedereen het van dezelfde persoon leert, of 1 persoon produceert alles, dan klinkt alles het zelfde.
De halve scene en veel andere bekende albums van andere stijlen worden gemastered door peaky pounder. Wil nog niet zeggen dat De jeugd van tegenwoordig nu ineens op Cubic Nomad lijkt, of de Likt op D-passion.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Toine [Break Zero] op zaterdag 12 december 2015 om 16:18:
Uitspraak van Reptoid op vrijdag 11 december 2015 om 23:25:Om nog maar te zwijgen van heel dat rawstyle gedoe, waarvan de tracks meer 13 in een dozijn zijn dan ooit.
Zitten genoeg vette dingen tussen hor, je moet je gewoon even verdiepen

Als ik kies voor de "mainstream" hardcore of deze rawstyle heeft dit voor mij zeker de voorkeur

Uitspraak van Tumult op maandag 14 december 2015 om 21:42:
http://www.junodownload.com/products/the-outside-the-easy-money-remix-ep/2967704-02/

klinkt goed :D
Waarschuw beheerder
donateur
hehe ik zei ook niet dat ik dacht dat hun zelf produceerden ;-)
angel & miss hysteria wel zelf & das duidelijk hoorbaar :-)
ik hoorde laatst
Radical Redemption & Angerfist - When You're Gone daar zit gewoon al de miss k8 sound in :x

de grote bazen hebben t wel voor t zeggen outblast/neophyte/promo/stunned guy/
oa de tracks van nossie sinds ie bij neophyte zit zijn erg veranderd in niet positieve zin vind ik persoonlijk :/
zelfde traxtorm stal klinkt ook allemaal zelfde tegenwoordig, danny (criminal core) & ik hadden t er zaterdag nog over,over de oude aof's amnesys tommy's maddogs goeie tracks,& dj D niet te vergeten :-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van TERRORRICK (the 1 & only) op dinsdag 15 december 2015 om 18:51:
oa de tracks van nossie sinds ie bij neophyte zit zijn erg veranderd in niet positieve zin vind ik persoonlijk

Helemaal mee eens.
Ik mis de donkere industriële sound van Nosferatu. :(

Nummers zoals: "The Flames of Your Righeous Anger", "Disorder of The Mind", "Raythered", "System 5601", "Disease", "The Underground Stream", "Purgatory Knowledge".

Zijn nieuwe track met Tha Playah vind ik wel leuk. Maar lang niet meer zo goed als zijn ouwe (en vooral zijn duistere) werk.

Ik hoop dat hij ooit nog weer zoiets gaat maken als de nummers die ik zonet genoemd heb, maar ik ben bang dat dat niet meer gaat gebeuren :(
Helemaal niet nu die bij Neophyte Records zit
laatste aanpassing
Werkzaam bij Het Betere Ragwerk
Artiest {SHOWLIST artist 16079, 34072}
Waarschuw beheerder
donateur
Zijn huidige sound is iets minder in mijn straatje, maar er zitten nog steeds wel tracks bij waar ik graag naar luister. Sowieso zal hij altijd een held blijven dankzij al het moois in zijn carriere imo. Hij doet ook nog High Voltage erbij (er komt zelfs een album aan), en dat zijn ook erg strakke tracks.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
daar zit gewoon al de miss k8 sound in

Ja dat is erboven uitgelegd waarom dat is.
Waarschuw beheerder
Catscan is denk ik wel 1 van de eerste ghost producers , met toen het concept korsakoff .
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk dat het in de jaren 90 ook vast wel gebeurde. Verder deed Promo het rond diezelfde tijd ook al, voor DJ Vince, DJ Adrien, Lady Dana, Miss Flower etc.

Artiest Natrion
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Nordien Maduro op woensdag 16 december 2015 om 00:37:
Ik hoop dat hij ooit nog weer zoiets gaat maken als de nummers die ik zonet genoemd heb

Ik hoop het ook ja, die tracks waren echt dik
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 december 2015 om 11:21:
Ja dat is erboven uitgelegd waarom dat is.

dat bedoelde ik ook niet,volgensmij was die track al voor de 1e releases van missk8,ik denk ook niet dat masseling voor de hele hengeloooooo & omstreken crew tracks maakt,vaak de zelfde geluidjes idd maar dat kun je uitwisselen ;-)
ik vind sowieso de producties vaak op elkaar lijken,ook niet gek dat de grote jongens altijd er op hammeren,dat wanneer je n goeie producer wilt worden je qbase moet hebben,dus iedereen aan de qbase met de zelfde plugins BAM weg unieke sound & dan zeuren "hij heb mn kick gejat"
gewoon lekker olderwets studio spul & n softwaretje alleen voor t samen voegen & masteren net als in die 90s <3

btw in de terror scene is t niet minder erg hoor :/
ik kwam al x met de term mainstream terror wat vele niet snapten of leuk vonden,maar ook daar klinkt alles t zelfde,de standaard opbouw 210/220 grens etc
nou komen er laatste tijd af en toe wel weer 240ers uit maar t is niet meer zoals eerder de oude strikes/bloody fist/kotzaak of cuntjes.....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ThemcQ op woensdag 16 december 2015 om 11:37:
Catscan is denk ik wel 1 van de eerste ghost producers , met toen het concept korsakoff .

door promo & catscan gestart,alleen naar paar tracks is catscan alleen verder gegaan,dacht dat outblast ook wel wat gemaakt had voor dr,sowieso haar x wel klaargemaakt denk ik xD
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van TERRORRICK (the 1 & only) op woensdag 16 december 2015 om 18:46:
,ook niet gek dat de grote jongens altijd er op hammeren,dat wanneer je n goeie producer wilt worden je qbase moet hebben,dus iedereen aan de qbase met de zelfde plugins BAM weg unieke sound & dan zeuren "hij heb mn kick gejat"

Dit is echt onzin hoor. De daw is tegenwoordig niet bepalend hoor. Vroeger had je veel minder mogelijkheden en leek dus alles daardoor meer op elkaar. Nu lijkt het op elkaar omdat dezelfde kliek elkaar hetzelfde leert en simpel gezegd dezelfde trucjes uitvoeren. Ik kan legio totaal verschillende kicks uit bijv een microtonic knallen hoor. Nogmaals niet met de daw of vst te maken.
Waarschuw beheerder
donateur
Is het al 2015 lijstjes tijd? Ik ben stiekem al een beetje aan het oriënteren, maar dan komen er opeens albums van Micromakine en D-Passion uit :D Zelfs Angerfist maakt bij mij kans op 2 of 3 tracks in mijn favorietenlijstje :O
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Defiler op woensdag 16 december 2015 om 18:53:
Dit is echt onzin hoor. De daw is tegenwoordig niet bepalend hoor. Vroeger had je veel minder mogelijkheden en leek dus alles daardoor meer op elkaar. Nu lijkt het op elkaar omdat dezelfde kliek elkaar hetzelfde leert en simpel gezegd dezelfde trucjes uitvoeren. Ik kan legio totaal verschillende kicks uit bijv een microtonic knallen hoor. Nogmaals niet met de daw of vst te maken.

Idd (y)
Waarschuw beheerder
+2
volgensmij was die track al voor de 1e releases van missk8

Die track met Radical is ruim een jaar na de Unforgettable EP, de eerste Miss K8 release, uitgekomen ;). Doet er verder niet toe, aangezien 'de Miss K8-sound' niet bestaat en het gewoon 'de Angerfist-sound' is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Megalodon || Opperstamper op woensdag 16 december 2015 om 20:24:
Is het al 2015 lijstjes tijd

Weet sowieso al welke er op 1 gaat eindigen bij me.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Defiler op woensdag 16 december 2015 om 18:53:

ik zei ook niet dat iedereen t doet ;-)
gelukkig maar,anders was ik helemaal klaar met de hardcore scene,zoals hier al vaker gezegd werd is de grens tussen rawstyle & hardcore wel erg dichtbij.
the envy bijvoorbeeld van angerfist & nvitral t kan zo in n rawstyle set maar t is ook wel weer hardcore :/

over angerfist gesproken,t zou me niet verbazen dat masseling ook niet alles produceert maar n hulpje heeft,hij heeft ook n invaller voor t draaien ;-) ik denk dat t dezelfde persoon is.
als je 3 a 4 optredens per week hebt & in t buitenland,zou je dan op je vrije dagen in de studio zitte?
n mattie die altijd thuis is & af en toe zelf ergens draait is n mooie hulp ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TERRORRICK (the 1 & only) op donderdag 17 december 2015 om 18:45:
over angerfist gesproken,t zou me niet verbazen dat masseling ook niet alles produceert maar n hulpje heeft,hij heeft ook n invaller voor t draaien ;-) ik denk dat t dezelfde persoon is.

Nou dat lijkt me wel weer ver gezocht. Hij is juist iemand die zo ver gekomen is dankzij zijn eigen skills (en de Art Of Dance marketingmachine natuurlijk ;) ). Waarom zou hij dat uit handen geven? Hij doet juist voor allerlei anderen de ghostproducing.
Waarschuw beheerder
+1
Ik snap je wel. Jij mij niet. Ik weet hoe het werkt. Mijn enige punt was dat jij stelde dat de extreme gelijkenissen met een daw/vsti te maken heeft. Ik zeg je dat het hier niets mee te maken heeft. Bepalende factor is hoe men het doet. Niet waarmee.

Waarschuw beheerder
+1
hehe ik zei ook niet

dat bedoelde ik ook niet

ik zei ook niet

Wat is het dan wel....

hij heeft ook n invaller voor t draaien

Wie dan? Of heb je het over Bloodcage?

Waarschuw beheerder
+3
Ben er uit:

Mainstream
1. Promo - Men With Real Power
2. Promo & Ophidian - Unacceptable
3. Radical Redemption & Angerfist - Masters Of The Great Conspiracy
4. The Empire - Embrace The Darkness
5. Pandorum - Conspiracy
6. Promo - Oblivion
7. D-Passion - Evolution
8. D-Passion - Blow The Fuck Up
9. Art Of Fighters - Words Of War
10.Negative A & Counterfeit - Self-Acclaimed Criminals (Angerfist Remix)

Industrial
1. Wavolizer ft. Mi'a - The Unreliable
2. I:Gor - Rage
3. AK Industry & Neverquiet - Altereped Perception
4. The Outside Agency - Prepare To Die
5. N-Vitral & Sei2ure - Noise Pumper
6. The Outside Agency - DMT
7. Wavolizer - Forward
8. Dither & The Outside Agency - Man Made Evil
9. Switch Technique & Deathmachine - Imaginary Time
10.Tymon - This Is Drugs

Waarschuw beheerder
+1
Ok, mijne (in willekeurige volgorde):
Jenova ft Spindo - Machine (Cyberstruct Remix)
Fracture 4 - You
Neurocore - The Magellan Chronicles
Neurocore - Souvenirs Du Futur
Omi - The Future Life
Ophidian featuring E.J. Grob & William F. DeVault - Nightfall Angel (Extended VIP)
The Outside Agency - DMT
The Outside Agency - Prepare To Die
Starving Insect - Sleep Is Death
Starving Insect - IDDQD
Waarschuw beheerder
-1
donateur
waarom klinken alle mainstream hardcore tracks allemaal t zelfde dan?
oke ik heb dan nog nooit wat gereleased,ik heb niet eens t geduld/tijd om n track te maken xD
wel luister ik vanaf 1995 hardcore & vanaf 1998 terror,doe nu ruim 7 jaar wekelijks n radioprogramma bij n lokale omroep waar ik de nadruk echt leg op real hardcore,met n echte underground sound.
ik luister wekelijks nieuwe releases & dr zijn maar paar namen die dr echt uitspringen met hun eigen style,(de vaak genoemde namen hier) vele anderen zijn kopieen van hun jammer genoeg.
over dat angerfist ghost gedoe wat ik zei,hij is n top producer 100% ik ben zeer grote fan van zn oude releases daarna was ik m helemaal zat,maar hij heeft me toch paar x verrast met nieuwe tracks (y) maar tiesto is ook n top producer & die heeft t ook uit handen gegeven ;-) ik zei ook niet dat danny alles uit handen geef maar elke kenner hoort de bekende angerfist sound in tracks van anderen,waarom zou iemand anders dit niet kunnen maken dan?
Waarschuw beheerder
+2-2
I give up
Waarschuw beheerder
Ik vind die van amnesys wel iets hebben , maar echt een ontzettend rare track
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van ThemcQ op zaterdag 19 december 2015 om 19:00:
Ik vind die van amnesys wel iets hebben

Inderdaad, denk dat ik het wel de beste vind eigenlijk.
Waarschuw beheerder
-3
Die amnesys remix is huge man.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 december 2015 om 12:59:
3. Radical Redemption & Angerfist - Masters Of The Great Conspiracy
7. D-Passion - Evolution
10.Negative A & Counterfeit - Self-Acclaimed Criminals (Angerfist Remix)

Vet ja :jaja:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 december 2015 om 12:59:
1. Wavolizer ft. Mi'a - The Unreliable
4. The Outside Agency - Prepare To Die
5. N-Vitral & Sei2ure - Noise Pumper
6. The Outside Agency - DMT
7. Wavolizer - Forward
8. Dither & The Outside Agency - Man Made Evil

:jaja: :kwijl:

Ik ben er nog niet helemaal uit voor mezelf, denk dat het een top 3 wordt + een zooitje tracks op alfabetisch volgorde voor de nummers 4 t/m 20 :D
Artiest {SHOWLIST artist 98267, 26665}
Waarschuw beheerder
+3
1. Sei2ure - Peer Pressure
2. Detest - The Hunter
3. Promo ft Ophidian - Unacceptable
4. Wavolizer ft M'ia - The Unreliable
5. Xaturate - Mad Dog Murderer
6. Dither & TOA - Man Made Evil
7. I:Gor - Cruel Fun
8. Satan - Cut and Run
9. I:Gor - Rage
10. Promo - Men With Real Power

Denk dat dit m'n jaarlijst is ;)
Waarschuw beheerder
+1-2

Ik heb weer een nieuwe harcoretrack gemaakt. Experimentele invalshoek. Denk dat jullie hier de track wel kunnen waarderen.

Veel plezier (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vind de track nog wel iets te basic klinken, maar de opzet is zeker wel leuk.

Ik kan deze Hardcore wel waarderen (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Megalodon || Opperstamper op zondag 20 december 2015 om 23:31:
Ik ben er nog niet helemaal uit voor mezelf, denk dat het een top 3 wordt + een zooitje tracks op alfabetisch volgorde voor de nummers 4 t/m 20 :D

1. The Outside Agency & N-Vitral - Sam's Gospel
2. Densha Crisis - Out Of This World
3. Angerfist & Radical Redemption - Repercussion
4-20. Alien T - Existence Verified
Angerfist & N-Vitral - The Envy
Angerfist & Radical Redemption - Masters Of The Great Conspiracy
Bloodcage - Martyr
Deathmachine - Lost Light
Dither & Mindustries - The Gods
Igneon System & KRTM - Jack No. 7
Kyuzo & The Empire - Our Potential
Nosferatu - Not Giving A Shit
Nosferatu & Tha Playah - Riders Of Retaliation (Dominator Anthem 2015)
N-Vitral - Hard Energy
N-Vitral & Sei2ure - Noise Pumper
Promo - Phreak Ya Speaka (N-Vitral Re-Phreak)
Sei2ure - Sacred Music
Sei2ure & Synapse - Trapped
The Outside Agency - Prepare To Die
Wavolizer - Broken Past

Waarschuw beheerder
Ik zal mijn jaarlijkse speech een beetje kort houden aangezien ik dit persoonlijk een heel matig jaar vond qua hardcore. Weinig tot geen hardcore feesten bezocht en de (hardcore) area's op festivals wilde ik snel weer uit. Ok, op de Gold area op Defqon na dan, maar dat heeft weinig met de huidige hardcore te maken. Zelden heb ik zo weinig naar tracks uit gekeken als dit jaar en dat komt voornamelijk doordat het me toch op de een of andere manier minder weet te boeien ofzo.

Nu klinkt dit allemaal als een oude lul en ik weet het, maar de hardcore die ik steeds weer blijf opzetten is toch echt van vóór 2012. Natuurlijk waren er dit jaar wel weer artiesten die nooit tegenvallen, gelukkig maar!

1. Dither & Mindustries - The Gods
2. Ophidian - Nightfall Angel VIP (Extended Mix)
3. The Outside Agency - The Wandering Mind (Mindustries Remix)
4. Sei2ure - Sacred Music
5. Wavolizer - Forward
6. The Outside Agency - D.M.T.
7. The Outside Agency & Tapage - Industrial Cooking Spray (Igneon System Remix)
8. Wavolizer - The Unreliable
9. The Outside Agency - Incurable
10. N-Vitral - Crispy Bassdrum
11. The Outside Agency & N-Vitral - Sam's Gospel
12. The Outside Agency - Borrowed Time
13. D-Passion - Resurrection
14. The DJ Producer - Centrifuge (N-Vitral Centrifrack Revision)
15. Fear Factor - It's Coming
16. Sei2ure - Peer Pressure
17. Prankster - Bass Down Low
18. Hellfish - I'm Not Leaving
19. OMI - The Future Life
20. The Wishmaster - Never Say Never

Fijne jaarwisseling allen!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op donderdag 31 december 2015 om 15:37:
Zelden heb ik zo weinig naar tracks uit gekeken als dit jaar en dat komt voornamelijk doordat het me toch op de een of andere manier minder weet te boeien ofzo. ik een ouwe lul word.

Heb em even voor je gefixed :9 Beste wensen Mark!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Nu klinkt dit allemaal als een oude lul en ik weet het,

Ah, even verder lezen voortaan :D

gelukkig maar!

Euhm, die 20 tracks zijn toch al goed genoeg voor 'een goed jaar' of niet? Echt klappers stuk voor stuk. Ik had grote moeite een top 20 bij elkaar te klikken. Elke track die jij noemt, had ik ook in die van mij kunnen zetten, maar paste gewoon niet.
Waarschuw beheerder
Wat mij betreft was dit het jaar van de 3 D's: Dither, DJIPE en D-Passion. Dither en DJIPE hebben echt een aantal verschrikkelijk goede nummers uitgebracht waarbij vooral de kicks veel indruk hebben gemaakt. Gisteren pas het album van D-Passion geluisterd, maar wat een heerlijk album is dat! Hardcore zoals het hoort; goeie melodieën, scheurende synths en kicks die lekker door rammen. Ook de collabs en remixen zijn erg tof.

Verder: TOA zoals altijd goed op dreef met een aantal zeer sterke tracks en remixen en het remix album van The DJ Producer was moddervet. Dat was het mijn inziens wel qua boeiende hardcore, hopen dat 2016 weer wat interessanter gaat worden.

Allemaal alvast een mooi en gezond 2016 toegewenst!
Waarschuw beheerder
de hardcore die ik steeds weer blijf opzetten is toch echt van vóór 2012.

De (mainstream) Hardcore van tegenwoordig is ook niet meer mijn ding.
De track die ik opzet zijn meestal van 2006 of eerder.

Ik ben in de jaren 90 van Hardcore gaan houden omdat ik daar een bepaald gevoel bij had. (en nog steeds heb bij de Hardcore muziek uit die tijd)
En als ik dan een Hardcore nummer van tegenwoordig hoor, (2014-2015) dan mis ik dat gevoel.
Dus ik kan me er wel in vinden.

Iedereen de beste wensen.
En dat 2016 een mooi Hardcore jaar mag worden.
laatste aanpassing
Artiest Phaeton
Waarschuw beheerder
+1
Ik hoop dat uptempo hype ook snel verdwijnt en men weer de euphorische mainstream weer meer kan waarderen.
En kan iemand aub een nieuwe kick uitvinden want ik hoor al jaren dezelfde...
Waarschuw beheerder
donateur
Toch al best wat hardcore uit mijn straatje vertegenwoordigd gelukkig :-)

72. Ophidian ft. E.J. Grob & William F. DeVault - Nightfall Angel (Extented VIP)
77. N-Vitral - Hard Energy
80. The Outside Agency - Prepare To Die
89. Sei2ure - Peer Pressure
91. Promo ft. Ophidian - Unacceptable
95. Bloodcage - Martyr
Waarschuw beheerder
En zoals altijd de top 10

1: Angerfist
2 Angerfist
3: Angerfist
4: Angerfist
5: Angerfist
6: Angerfist
7: Angerfist
8: Angerfist
9: Angerfist
10: Angerfist
Waarschuw beheerder
donateur
Een aantal Angerfist tracks horen gewoon in de top100 imo. Uiteraard niet allemaal in de top 10, maargoed, zo gaat dat. Als je die uitfiltert geeft het een mooi beeld evenzogoed.
Waarschuw beheerder
Hij levert nog steeds wel kwaliteit jaar na jaar en natuurlijk mateloos populair nog

Waarschuw beheerder
Ik denk dat op nummer 1 dit jaar Sound Becomes One van Partyraiser en Destructive Tandemfiets wordt, heb die dit jaar zo vaak voorbij zien komen op facebook...
Waarschuw beheerder
donateur
Dat zou toch wat zijn... de definitieve 'rise to power' van de uptempo?! Sowieso al heel wat frenchcore gehoord ook. Is dat wereldwijd, of kan ik daaruit concluderen dat er toch vooral vanuit NL wordt gestemd?
Artiest {SHOWLIST artist 53634, 56258, 23772}
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Ik dacht laat ik maar weer eens verschijnen :-) Ik sluit me aan bij Mark, ben niet meer 100% actief in de scène maar dit is me toch wel bij gebleven:

Alfabetisch:

Dither - The Architect
Fracture 4 - You
N-Vitral - Crispy Bassdrum
N-Vitral & Tymon - Hardcore Warfare
Negative A & Counterfeit - Self Acclaimed Criminals (Angerfist Remix)
Sinister Souls - To The Bone
The DJ Producer - Centrifuge (N-Vitral Centrifrack Revision)
The Outside Agency - DMT
The Outside Agency & N-Vitral - Sam's Gospel
The Outside Agency & Tapage - Industrial Cooking Spray (Igneon System Remix)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
moh top 100: de hardcore tracks waar de grote groep van houd ,wereldwijd ;-) mainstream hardcore & uptempo dus!

hier de mening van 1 of andere producer dr over

oohja & lijstje met hardcore & terror tracks die ik wel oke vond in 2015

Wavolizer FT. Mi'A - The Unreliable
Promo - Brutal
Sei2ure - Peer pressure
N-vitral & Sei2ure - Noise pumper
Detest - L.E. Violence
Negative a - the Nitty gritty
Drokz & Mr Courage - Funky Drumming
Drokz & Akira - We take no prisoners
Hellfish - Im Not Leaving
Angernoizer & Traffik - Fuck the drummer