Partyflock

Forumonderwerp · 822281
103 volgers · 2093807x bekeken

Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
+46-14
Dames en heren, welkom in het 'Algemeen Hardcore Topic', waar vriend en vijand kunnen discussiëren over de nieuwste feitjes, roddels, releases en feesten in de hardcore.

Mocht je een hater zijn, fan van Volendamse hits of de gouden platen van Scooter dan verwijzen we je graag naar de exit knop.

Game On!
laatste aanpassing door een beheerder

Artiest Natrion
Waarschuw beheerder
Preview van de nieuwste Pandorum hier te horen:

http://www.b2s.nl/hardcore4life2014/audio.html

Waarschuw beheerder
Ja man, erg lekker weer :D
Persoonlijk vind ik hem op dit moment een van de beste artiesten in de mainstream :)
Waarschuw beheerder
Mja waar is die anti-climax dan? :'(
Waarschuw beheerder
The Predator & Hellsystem - 2012

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reptoid op maandag 2 december 2013 om 22:45:
Mja waar is die anti-climax dan?

De carriere van Mad Dog

Artiest M40
Waarschuw beheerder
donateur
Nice! No Dreams blijft je allerbeste ooit als Gambino by the way...
Wanneer komt je plaat met partywesley?
Waarschuw beheerder
Ja mooi stuk, Promo zegt ook gewoon waar het op staat.
3voor12 heeft trouwens de geschiktste quote voor 'n aandachtrekkende titel gebruikt. Slim. ;)

Waarschuw beheerder
+1
Ben het wel niet eens met zijn mening over Thunder, noch dat "de hele hardcorescene er tegen is", vind het nog steeds een lekker nummer.
Elk genre heeft gewoon zijn eigen trucjes en producingtechnieken, als hiphop zich niet zou mogen wagen aan het maken van Hardcorekicks (zelfs al klinken ze niet zo goed als die door echte Hardcore producers worden gemaakt) dan zou je hetzelfde kunnen zeggen over Dubstep in Hardcore of Crossbreed... Ik vind het juist leuk dat producers verschillende stijlen proberen te mengen en juist het feit dat ze misschien iets minder goed zijn in de technieken van die stijl geeft interessante resultaten. The Opposites hebben gewoon een persoonlijke ode aan Thunderdome gebracht, dat ze geprobeerd hebben een hardcorekick te maken en daar niet supergoed in geslaagd zijn, boeie...
Zo zou je ook kunnen zeggen dat Promo's Boombox op duizend tracks mislukte hiphop zijn, terwijl ik dat ook gewoon leuke experimenten vind.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 december 2013 om 17:52:
juist leuk dat producers verschillende stijlen proberen te mengen

Ben er niet zo van, op drum&bass invloeden in hardcore na. En al helemaal niet van die zwakke rappers als The Opposites.

Zo zou je ook kunnen zeggen dat Promo's Boombox op duizend tracks mislukte hiphop zijn

Zeker met je eens. Daarom ben ik ook altijd een voorstander van een alias als je zo graag met andere stijlen aan het werk wil gaan. Dat verneukt je naam niet zo als het mislukt plus het word niet direct aan hardcore gekoppeld.
Waarschuw beheerder
Ben het wel niet eens met zijn mening over Thunder

Wat is het nou :P

Wat het crossbreeden van genres betreft ben ik het overigens roerend met je eens hoor. Als er vanuit de hardcore invloeden vanuit dubstep/drum and bass of wat dan ook te horen zijn moeten we juichen om vernieuwing. Maar als ze vanuit de hiphop wat hardcore invloeden laten horen is het ineens schandalig/niet Thunderdome waardig. Gewoon een dikke festivalhit geweest, prima toch.

Al had het me overigens wel interessant geleken als er inderdaad een belletje richting Promo was gegaan.
Werkzaam bij Het Betere Ragwerk
Artiest {SHOWLIST artist 16079, 34072}
Waarschuw beheerder
donateur

Met releasedate dit keer... 04-02-2014, weet alleen niet of dat NL of US notatie is :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tieum produceert sinds hij bij Neophyte rec zit ook alleen nog slappe mainstream kicks..
die Bartoch remix is wel weer lekker :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
nee, misschien en nee

Waarschuw beheerder
+1
Leuke combinatie Re-Style en Catscan. Toch 3 aardige tracks dit jaar gebracht.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 december 2013 om 10:53:
Leuke combinatie Re-Style en Catscan. Toch 3 aardige tracks dit jaar gebracht.

Yes, vind ik ook. (y)
Waarschuw beheerder
+2
Zo zou je ook kunnen zeggen dat Promo's Boombox op duizend tracks mislukte hiphop zijn, terwijl ik dat ook gewoon leuke experimenten vind.

Het is natuurlijk wel wat riskanter om een (voor veel mensen) fenomeen als Thunderdome te gebruiken in je nummer en dan een net-niet hardcorekick te gebruiken. Als ik het zo lees gaat het Promo ook niet om het feit dat ze hardcore in hiphop gebruiken, maar vooral om dat ze er niet wat meer energie in steken en een goede kick maken, of gebruik maken van hun contacten zoals Promo.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Luukyeye op woensdag 4 december 2013 om 17:15:
Weer fijn leesvoer. Heeft ook altijd iets boeiends te melden (y)

Idd, zoals hij zegt is zelfs een album als True Tones al te "moeilijk" voor de beginnende mainstream luisteraars, wel benieuwd hoe hij die "terugkeer naar de kern van de hardcore" gaat invullen. En dus ook weer een nieuw album :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reptoid op donderdag 5 december 2013 om 19:08:
True Tones

k weet niet of het te moeilijk is, maar misschien wel te ver van het labeltje hardcore, alhoewel ik dat wel mee vond vallen met dat album.
ben het wel met hem eens dat hardcore grotendeels gewoon hard rauw en minimalistisch moet zijn, daar focussed hij zich dan ook op volgend album.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reptoid op donderdag 5 december 2013 om 19:08:
beginnende mainstream luisteraars

Die worden sowieso niet gelijk met wie dan ook van TTM in aanraking gebracht.

Waarschuw beheerder
Misschien tegenwoordig niet meer, maar vroeger begon vrijwel iedereen met de files van promo.
Komt omdat je ze zelfs in de kroeg hoorde.

Waarschuw beheerder
Ik vond ze nooit tof eerlijk gezegd. Was meer van Neophyte en Traxtorm :D Maar mijn ervaring is dat juist die files heel breed bekend waren onder de mensen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 december 2013 om 12:54:
Komt omdat je ze zelfs in de kroeg hoorde.

Welke kroegen dan? Want die waar ik kwam mocht je blij zijn als je Up Yours hoorde :D

Waarschuw beheerder
Cafe centraal draaide regelmatig promo. Ze kwamen niet veel verder dan up yours, en die andere kermisattractienummers van de files, maar ze werden gedraaid.
Waarschuw beheerder
en het wel niet eens met zijn mening over Thunder, noch dat "de hele hardcorescene er tegen is", vind het nog steeds een lekker nummer.
Elk genre heeft gewoon zijn eigen trucjes en producingtechnieken, als hiphop zich niet zou mogen wagen aan het maken van Hardcorekicks (zelfs al klinken ze niet zo goed als die door echte Hardcore producers worden gemaakt) dan zou je hetzelfde kunnen zeggen over Dubstep in Hardcore of Crossbreed... Ik vind het juist leuk dat producers verschillende stijlen proberen te mengen en juist het feit dat ze misschien iets minder goed zijn in de technieken van die stijl geeft interessante resultaten. The Opposites hebben gewoon een persoonlijke ode aan Thunderdome gebracht, dat ze geprobeerd hebben een hardcorekick te maken en daar niet supergoed in geslaagd zijn, boeie...

Je kan ook stellen, dat er in de hardcore overdreven veel aandacht is voor de kick.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op vrijdag 6 december 2013 om 16:43:
Je kan ook stellen, dat er in de hardcore overdreven veel aandacht is voor de kick.

is dat juist niet het belangrijkste element in Hardcore?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Ressurection op vrijdag 6 december 2013 om 17:18:

Lijkt mij ook ja, bij trance is het weer de melodie, drum and bass de breaks en electro de subs. Zo heeft iedere stijl wel een belangrijk element.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Ressurection op vrijdag 6 december 2013 om 17:18:

Ja maar sommigen schieten er in door, het moeten gewoon lekkere bassklappen zijn, niet de nieuwe symfonie van Beethoven om het zo maar te zeggen :lol:

Ik merk vaak dat ik platen met een eenvoudige kick al leuker/interessanter vind dan zo'n overdreven opgemaakte kick..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Love is the answer op vrijdag 6 december 2013 om 16:43:

Dat is omdat de kick eigenlijk het belangrijkst is. Heel af en toe is een track een hitje dankzij de vocals/samples, maar normaliter is het de kick die de track maakt. Voorbeelden te over.

Waarschuw beheerder
Hoe meer je een kick distort, hoe meer hij aan kracht verliest. Zie daar de moeilijkkheid. We willen kraak maar ook oempf. Daardoor hoor je veel dezelfde kicks tegenwoordig. Het is relatief makkelijk zo'n kick te maken en het werkt op de dansvloer. Een Ophidian, of Promo bouwen stukken langer aan kicks denk ik. Als elke kick anders moet zijn is het telkens weer een ontdekkingsreis om uit te vinden hoe je het goed laat klinken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Megalodon || Opperstamper op zaterdag 7 december 2013 om 07:11:
Dat is omdat de kick eigenlijk het belangrijkst is. Heel af en toe is een track een hitje dankzij de vocals/samples, maar normaliter is het de kick die de track maakt. Voorbeelden te over.

Ja, okay. Ik snap dat het gangbaar is. Maar is het ook echt nodig? We willen toch ook variatie?

Verder vraag ik me af sinds wanneer de kick centraal staat? Nog steeds invloed van PCP jaren 90? In de promofiles hoorde je het in ieder geval al duidelijk.

Waarschuw beheerder
De kick is tegenwoordig juist niet echt belangrijk meer. Er ligt een grote focus op de juiste sample en een goede melodie met een generieke kick en synth om het geheel wat herkenbaarder te maken en aantrekkelijker voor buitenstaanders die de kicks in eerste instantie toch maar herrie vinden.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 december 2013 om 08:36:
De kick is tegenwoordig juist niet echt belangrijk meer.

Dat vinden de mainstream producers misschien, maar de liefhebbers niet. En de meneer die bepaald wat een hit wordt ook niet.

Eerlijk gezegd volg ik alles op hardcore gebied, behalve wat nou hits zijn momenteel... kan iemand mij dat vertellen? :P Ik gok even de tracks met de dikste kicks.

Waarschuw beheerder
K krijg een maandelijkse update van Tris wat hip en hard is. Kom volgende keer ook koffie drinken cor

Waarschuw beheerder
Eerlijk, we drinken caffeine vrij dus zo Hardcore zijn we ook niet

Waarschuw beheerder
Ik drink thee (sorry Koek).
Waarschuw beheerder
het moeilijke van kicks is idd het distorten en ook nog voldoende laag geluid houden. dat is hetgene wat ik vaak een beetje jammer vind..weinig lage tonen in mainstream kicks.
en dat is nou net wat ik zo lekker vind aan bijvoorbeeld early hardcore..millenium hardcore en frenchcore van bijvoorbeeld Radium.
Waarschuw beheerder
lage tonen :

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van DJ Ressurection op zaterdag 7 december 2013 om 12:48:
het moeilijke van kicks is idd het distorten en ook nog voldoende laag geluid houden. dat is hetgene wat ik vaak een beetje jammer vind..weinig lage tonen in mainstream kicks.
en dat is nou net wat ik zo lekker vind aan bijvoorbeeld early hardcore..millenium hardcore en frenchcore van bijvoorbeeld Radium.

Ja, volgens mij is dat het idd. het geval, bijv. track van nosferatu en playah (?) had ik laatst opstaan en daar viel me dat op.