Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 september 2009 om 03:05:
Ja het was ook een aanname van mij omdat de meeste grote artiesten gebruik maken van Cubase. Maar ben (nog) niet echt verdiept in het produceren dus vandaar de vraag.
Dat iemand skillz moet hebben is het belangrijkste, maar met cubase kan je uiteindelijk beter klinkende producties maken dan met FL t/m v8. Ik weet niet hoe fl 9 klinkt, is nog nieuwig, maar het werd idd wel flink tijd dat de soundengine van fl beter werd. Op goeie monitorspeakers hoor je het verschil duidelijk (net als reason standalone, of via cubase rewired, maar die discussie zullen we hier niet gaan voeren

) Inmiddels is de soundengine van cubase met versie 5 nog beter geworden, dus loopt de rest alweer achter.
Ik vind in de tracks van Prolaxx en Outrage de melodie meestal niet echt lekker klinken met de kick. Kick heeft vaak niet de goede toonhoogte. Hoor ik de laatste tijd sowieso wel vaker in de nieuwere hardcore.
Mee eensch, hoor ik ook veel op synthforum demo's. Desalnietemin, ze brengen wel al uit, pakken wat feesten mee en maken complete tracks die af zijn, dat krijgen veel andere muzikanten nog niet voor elkaar.