Partyflock

Forumonderwerp · 821458
815x bekeken
Waarschuw beheerder
Omdat ik vanaf volgende week zwangerschapsverlof heb en geen zin heb om 24/7 te gaan zitten niksen heb ik mijn oude hobby weer opgepakt en dat is (portret)tekenen....Heb vandaag alvast ff een voorproefje gemaakt ben benieuwd wat jullie ervan vinden!?!

Zijn er mensen die zich hier ook mee bezighouden en eventueel handige tips hebben mbt schaduwen en het maken van haar?? (f)

[img width=400 height=400 cacheid=001289bb001e8dfc23ce59871a0109e11e]http://www.mijnalbum.nl/Foto=3LTBTPPD[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: nachtpoppetje :cheer: op donderdag 10 november 2005 om 12:32:
idd, moest ik op school ook, en we tekenden toen ook op ezels, en moesten de hele tijd rechtstaan Dat veranderen vond ik niet t grootste probleem (waren wel altijd lessen van vier uur, dus dan doe je best veel) , wel dat je niet van n vlak vertrekt...

Ja moest je idd staan.. NEe onze lessen waren korter, maar je moest ook binnen kwartiertje af hebben.

Uitspraak van sassie(f) op donderdag 10 november 2005 om 12:09:
alles valt zelf te leren en ik vind tekenen een kwestie van ontdekken.

Dat is het ook. Alles wat ik kan heb ik van mezelf geleerd. HEt is gewooon telkens weer doen, al teken ik nu bijna nooit meer :S.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van sassie(f) op donderdag 10 november 2005 om 12:09:
ik ga dat pastelkrijt toch ook maar eens uitproberen,heb hier alleen pastelpotloden (of is dat hetzelfde) maar ik vind het een korrelige en vlekkerige bedoeling moet ik eerlijk zeggen...misschien ff handigheid mee krijgen ofzo

Die van jou zijn ook heel mooi hoor knap gedaan(Y). Ik zelf heb nog nooit met houtskool of potlood en hele tekening gemaakt, wil t wel ooit???? nog eens proberen.
Maar pastel potloden is eigenlijk het zelfde als de krijtjes je kunt harde en zachte pastels krijgen.
Zelf gebruik ik krijtjes en pastelpotlood door elkaar.Alleen de potloden werken wat prettiger en schoner :D en je kunt er fijnere lijnen mee maken.
Ik heb schijnbaar ook een mn eigen techniek ontwikkeld met pastel omdat de meeste met pastel streepjes ofzo zetten.
Maar ik wrijf de kleuren helemaal met mn vingers of een fijn zacht kwastje uit.Daarom heb ik nu ook een tekenplek op zolder want in de huiskamer is dat 1 grote stof bende omdat je de restjes wegblaast of wegveegt.:D:D
Waarschuw beheerder
[img width=487 height=480 cacheid=000ab7cb001f175ce66a0eda1a01122ebe]http://www.mijnalbum.nl/Foto=3377ZBLM[/img]

haha hoe vind je mijn mostertje? :)

Waarschuw beheerder
:/ ken nog niet eens knap een rechte lijn op papier zetten....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 november 2005 om 20:48:
:/ ken nog niet eens knap een rechte lijn op papier zetten....

Lineaal :D

Waarschuw beheerder
:p zelfs dat wil maar niet lukken!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 november 2005 om 20:48:
ken nog niet eens knap een rechte lijn op papier zetten....

maar wel een andere lijn produceren tog;p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 november 2005 om 20:54:
:p zelfs dat wil maar niet lukken!!

Het is inderdaad een uitdaging...

Maar blijf in jezelf geloven he :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 november 2005 om 21:35:
Maar blijf in jezelf geloven he

:P laat de moet niet zinken:D
Waarschuw beheerder
Bassmom thanks!!Ik ga gewoon ook eens ana de slag met die potloden in mn portret. Dat uitvegen met een fijn kwastje had ik idd ook al ontdsekt!!Kun je de kleuren heel mooi mee verdelen inderdaad :-d

Floepsiej...CUTE :-d uit vrije hand getekend?ik heb niet zon rijke fantasie ik teken dus ook altijd na want zodra je me een leeg vel geeft en me vraagt iets te verzinnen dan komt er niks van :no:

Terrortaartje daar gebruik je ook geen passer voor maar een lineaal ;-p

Waarschuw beheerder
Keimooi al die tekeningen :o

Waarschuw beheerder
Ik wou dat ik dat kon..:O

Waarschuw beheerder
Uitspraak van sassie(f) op zaterdag 12 november 2005 om 16:16:
Floepsiej...CUTE uit vrije hand getekend?ik heb niet zon rijke fantasie ik teken dus ook altijd na want zodra je me een leeg vel geeft en me vraagt iets te verzinnen dan komt er niks van

Misschien moet je eens proberen gewoon iets uit een droom ofzo. Ook al klinkt dat zweverig nu.
Waarschuw beheerder
hahah ja uit de vrije hand, maar was maar een gek poppetje, k heb wel mooiere dingen maar die heb ik niet op de computer :)
Waarschuw beheerder
Prachtig gedaan Partychickie!
Valt me wel op dat hier voornamelijk alleen maar vrouwen zijn op deze topic, hoe komt dat?
Denk idd dat iedreen kan leren tekenen,
denk goed na voordat je een lijn zet,
begin eerst heel dun en naarmate je de goede vormen/lijnen te pakken hebt steeds dikker,
kijk goed als je iets natekent, moet soms f*cking lang voor maar 1 lijntje, teken wat je ziet en niet hoe je bij voorbaat denkt dat het eruit moet zien.

Zelf ben ik een linkspoot, goed irritant, constant vlekken. Gaat beter als je jezelf aanleert om rechts onderaan naar links bovenaan te werken als je je tekening in gaat vullen...

Waarschuw beheerder
Prachtige tekeningen sasje!! En party: geweldig zeg!! Nou.. jullie komen je zwangerschapsverlof wel door denk ik!!
Wou dat ik zo mooi kon tekenen.. maar goed, ben niet zo crea.

(K) marije
Waarschuw beheerder
[img width=349 height=480 cacheid=000acdc8001f597228d749111a0116a257]http://www.mijnalbum.nl/Foto=Q3FI3NUE[/img]
[img width=349 height=480 cacheid=000acdce001f597cb470e0f01a0116a257]http://www.mijnalbum.nl/Foto=DWKH4TOT[/img]