Partyflock

Forumonderwerp · 820988
Daarnet was die film op tv...
Final Destnation.

Final Destination gaat van start in een vlieghaven. Een bende scholieren staat vertrekkenklaar voor een trip richting Parijs. Onder hen ook Alex (Devon Sawa), die net als alle anderen in een boeiing 747 klaarzit. Ineens voorziet Alex in een droom dat het vliegtuig zal ontploffen en hij probeert daarvan ook zijn medestudenten te overtuigen. Haast niemand gelooft Alex en aldus wordt deze voorspellende jongeling door de vlieghavenbewakers als een amokmaker van boord gegooid. Met hem enkele andere leerlingen en hun lerares. Wanneer niet iedereen opgezet is niet aan boord te zitten, zien ze het vliegtuig opstijgen. Enkele ogenblikken later ontploft het, er zijn geen overlevenden. Kort daarna sterft Tod (Chad Donella), een leerling die niet aan boord zat. Al snel volgt ook de brute dood van een andere leerling, die het vliegtuig verliet. Alex heeft hierbij zijn bedenken. Hij meent dat het hun tijd was om te sterven en dat de Dood nu een plan uitstippelt om deze 'sluwe ontsnappers' alsnog in het mortuarium te krijgen. Het is aan de overgebleven leerlingen om de Dood te slim af te zijn.

Het lot der leven, wie gelooft daar in,
dat iets voorbestemd is, dat alles zo moet lopen zoals het gaat, en zoals het gaat komen.

Maar,
nu is er bijvoorbeeld iets gebeurd, en je kan het niet begrijpen waarom dat gebeurd is, en ga je terug denken.

stel je voor:
je neemt altijd de metro naar huis/werk, ineens denk je: "laat ik eens op een andere manier gaan.
Je neemt de trein en de bus dit keer, om te kijken of dat sneller gaat.
mwah niet sneller op je werk of thuis uiteindelijk, maar...
op de radio hoor je dat de metro een aanreiding had, precies die metro waar jij in zou zitten...
precies op die plek waar jij altijd zit, rijdt er een grote vrachtwagen de metro in.. :vaag:

of juist weer andersom, je neemt nu de trein inplaats van de metro en die trein ontspoort, rijdt een gebouw binnen, en je ligt 4 weken in het ziekenhuis.

wie herkent dit...

mja misschien denk ik teveel na over dingen die zijn gebeurd en die gaan komen..

Was dit een onbewust voorgevoel?

niet dat dit in deze mate is gebeurd, maar soms doe je iets op een andere manier, en blijkt t tóch even de juiste manier geweest te zijn.

alles heeft een rede,
toeval bestaat niet!!

ff ter extra vaagheid :p
dit gebeurd 2 dagen na de openings post :vaag:
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regionieuws/Nieuws?itemid=31558
laatste aanpassing

het lot bestaat niet!, maarja wie ben ik dat om te zeggen, en wie ben ik omdat te bewijzen, net als andere mensen VOELEN dat het lot wel bestaat, VOEL ik dat het lot NIET bestaat :)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 oktober 2005 om 14:46:
en wie ben ik omdat te bewijzen

kan je niet, omdat t wel bestaat!! Marcello kan bewijzen dat t WEL bestaat met zn prachtige vb :9

VOELEN dat het lot wel bestaat, VOEL ik dat het lot NIET bestaat

oke oke... wat jij wilt ;)

lijkt me alleen erg saai om zo zwart wit te denken (F)

VOEL ik dat het lot NIET bestaat

dus jij bent nog nooit bekende mensen tegen gekomen op plekken waar jij ze niet zou verwachten ???? nog nooit het idee gehad :/ huh waarom komt mij dat bekend voor ??? nooit voorgevoel gehad over bepaalde dingen ???

heeft ie wel maar dat is ''TOEVAL!''!!

idd alles heeft een reden en toeval bestaat niet:no:

ook in negatieve zin:yes:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 oktober 2005 om 14:52:
''TOEVAL!''!!

aja ... zulke mensen bestaan :)

jaja... die bestaan zker :)

respect voor hun kijk, maar t zou fijn zijn dat ze dat ook voor de mijne hebben en je nie afstempelen als''gek'' ;)
Ik geef jullie gelijk dat het kortzichtig is om te zeggen dat wat je ziet alles is of dat het lot niet bestaat.

Maar zo is het net zo goed kortzichtig om te zeggen dat toeval niet bestaat. Sowieso bestaat het, want sommige mensen geloven erin, dus het concept toeval bestaat.

Verder weet ik het niet precies, ik vind dingen als het lot of God moeilijk te bevatten, inderdaad wel leuk om er over te discussiëren of nadenken. (y)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 oktober 2005 om 14:55:
respect voor hun kijk

Tuurlijk, maar dat moet je dan ook voor hun kijk hebben toch?
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 oktober 2005 om 14:50:
Marcello kan bewijzen

B)
heb verder niks met t lot te maken denk k..

k vinnut alleen erg intressant dat dit voorval erg veel overeenkomt met wat ik als stelling plaatste paar dagen geleden :D

k wil weten op t moment dat als ik zoiets "bedenk" dat t ook daadwerkelijk gaat gebeuren..
zou n hoop rommel kunnen voorkomen

Uitspraak van Hupkarella op dinsdag 25 oktober 2005 om 14:57:
Tuurlijk, maar dat moet je dan ook voor hun kijk hebben toch?

dat heb ik ook, als je even terugleest staat ook overal dat ik mensen die er NIET in geloven OOK kan snappen...omdat ze die kijk nou eenmaal niet hebben of WIlLEn hebben ;)

Uitspraak van Hupkarella op dinsdag 25 oktober 2005 om 14:57:
Maar zo is het net zo goed kortzichtig om te zeggen dat toeval niet bestaat. Sowieso bestaat het, want sommige mensen geloven erin, dus het concept toeval bestaat.

nee vind ik niet!! dit soort voorbeelden , iets aanvoelen en t gebeurt bijv, dat is toch iets vanuit je zelf...;)

Uitspraak van Marcel-o B) op dinsdag 25 oktober 2005 om 14:59:
heb verder niks met t lot te maken denk k..

nee maar wel met dat toeval nie bestaat ;)

vinnut alleen erg intressant dat dit voorval erg veel overeenkomt met wat ik als stelling plaatste paar dagen geleden

en die was??
k vinnut alleen erg intressant dat dit voorval erg veel overeenkomt met wat ik als stelling plaatste paar dagen geleden

Dat is wel bijzonder. Ik kan er zelf niet zo goed bij omdat ik zoiets zelf nog nooit gehad heb, waarmee ik niet wil zeggen dat het niet zo is hoor!

Maar misschien gebruikte je dat voorbeeld wel omdat je het sowieso over de metro en de trein had, en in de film een meisje door een vrachtwagen werd doodgereden ofzo.

Ik zeg maar wat hoor. :)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 oktober 2005 om 15:00:
en die was??

metro+vrachtwagen :)
dat heb ik ook, als je even terugleest staat ook overal dat ik mensen die er NIET in geloven OOK kan snappen...omdat ze die kijk nou eenmaal niet hebben of WIlLEn hebben

Okee, dus mensen die in het lot geloven mogen zeggen dat toeval niet bestaat, maar als mensen die in toeval geloven zeggen dat het lot niet bestaat zijn ze kortzichtig?
nee vind ik niet!! dit soort voorbeelden , iets aanvoelen en t gebeurt bijv, dat is toch iets vanuit je zelf...

Het woord "toeval" bestaat toch ook? Dus er is toch een begrip "toeval", waarvan iedereen weet wat het betekent? Dat jij er niet in gelooft, betekent dus niet dat het niet bestaat.
Uitspraak van The advisor op dinsdag 25 oktober 2005 om 15:04:
bus..

Ach ja, zo'n groot ding op wielen. O:)

Ik opper maar wat.

Uitspraak van Marcel-o B) op dinsdag 25 oktober 2005 om 15:04:
metro+vrachtwagen

owww oke, ik d8 dat VageJetje wat plaatste :$

Uitspraak van Hupkarella op dinsdag 25 oktober 2005 om 15:04:
Okee, dus mensen die in het lot geloven mogen zeggen dat toeval niet bestaat, maar als mensen die in toeval geloven zeggen dat het lot niet bestaat zijn ze kortzichtig

mmm... daar komt t op neer :9 nee ff zonder gein...

ik zie dat als de realiteit wegdrukken, als jij bv op een plek komt waar je al s eerder bent geweest naar jouw gevoel maar t IS nie zo, dan zit er toch meer achter??

maar goed NOGMAALS ieder voor zich, ik ben blij met wat IK geloof ;)

ik moet er helaas vandoor, had graag verder gediscussieerd...(F)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 oktober 2005 om 15:07:
mmm... daar komt t op neer nee ff zonder gein...

ik zie dat als de realiteit wegdrukken, als jij bv op een plek komt waar je al s eerder bent geweest naar jouw gevoel maar t IS nie zo, dan zit er toch meer achter??

Ja, maar daar komt het dus wel op neer. :) En dan vind ik dat ook kortzichtig.

Kijk, ik weet het niet, ik houd de mogelijkheden open. Het is leuk dat jij ergens sterk in gelooft, maar als iemand dan sterk in het tegengestelde gelooft en jullie doen diegene dan af als kortzichtig is dat wel een beetje flauw.

Als je ergens vast in gelooft ben je altijd kortzichtig.

En iemand die in het toeval gelooft vindt vast dat jij de realiteit wegdrukt en van dingen meer wilt maken dan ze zijn.

Er zitten altijd twee kanten aan.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 oktober 2005 om 15:07:
ik moet er helaas vandoor, had graag verder gediscussieerd...

Volgende keer beter! (f)

Uitspraak van Hupkarella op dinsdag 25 oktober 2005 om 15:11:
Als je ergens vast in gelooft ben je altijd kortzichtig.

true!!! helemaal waar B)

Uitspraak van Hupkarella op dinsdag 25 oktober 2005 om 15:11:
En iemand die in het toeval gelooft vindt vast dat jij de realiteit wegdrukt en van dingen meer wilt maken dan ze zijn.

zou kunnen, maar ik vind van niet :D

nee hoor, zonder gein.. tis nie te bepalen voor iemand wat wel en nie waar is, maar feiten en meningen op een rijtje zetten is wel s de moeite waard;)

ik ben ook van mening dat toeval niet bestaat :)

ik denk persoonlijk ook dat het fenomeen TOEVAL (om er even op terug te komen) bestaat omdat mensen bang zijn voor het onbekende en het dan als toeval afschepen :)
haha het is wel een hele koele film, deel twee ook, maar ik geloof nou niet echt dat de dood een plan met je heeft en dat je hem ook te snel af kan zijn. Beetje raar...
Ik geloof er wel in dat toeval niet bestaat!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 oktober 2005 om 00:26:
denk persoonlijk ook dat het fenomeen TOEVAL (om er even op terug te komen) bestaat omdat mensen bang zijn voor het onbekende en het dan als toeval afschepen

zo denk ik e ook over :yes:

whahahaha!

binnenpretje O:)

toevallig ;P

hahaha ik snap wat jij bedoelt :x

:D

:cheer: tralalala :cheer:

nog wat 'toevalligs' meegemaakt vandaag? :P

jaaa zker O:)

toevallig kwam ik erachter dat sommige ''vrienden'' liegen :[

sommige 'vrieden' zijn gewoon nooit echt je vriend geweest :no:

:flower:

dat blijkt :D
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 oktober 2005 om 17:47:
nog wat 'toevalligs' meegemaakt vandaag

ja :) zelfde zeggen tegelijk in n topic :9

mahja dat tipt nogsteeds niet aan gister B)
laatste aanpassing

hahaha nee daar doelden we niet op ;)

maar gister was tha bomb :respect:

kijken wat vandaag gaat brengen :P
sinds 28/8/05 22:30 brengt de dagniet zoveel meer :(
Uitspraak van Marcel-o B) op donderdag 27 oktober 2005 om 07:37:
sinds 28/8/05 22:30 brengt de dagniet zoveel meer

:(

Uitspraak van Marcel-o B) op donderdag 27 oktober 2005 om 07:37:
sinds 28/8/05 22:30 brengt de dagniet zoveel meer

positief blijven heh :flower:

mis ik iets?? :$
ja ik ben een jaar lang "op mn gevoel" afgegaan
uiteindelijk had "dat gevoel"geen gelijk :/

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 oktober 2005 om 11:16:
mis ik iets??

is iets persoonlijks van cello :flower: als ie het kwijt wilt zal je het miss nog wel horen ;)

khad trouwens net weer wat 'toevalligs"

ik ging iets in een post over iemand schrijven, en op datzelfde moment veranderde diegene boven mij dr plaatje in een foto met diegene erbij whahaha!
Kheb het ook wel eens:)

vertel
wat ik wel eens heb trouwes :|

dan pak k me tel. uit me zak om te kijken of ik toevallig een sms heb, of ben gebeld..

niks

stop k m terug in mn zak.. krijg k ineens n sms :vaag:
is nie maar 1x gebeurd.. :p
wel vaag
laatste aanpassing

heeft een van jullie wel eens een periode dat je elke keer dezelfde tijden ziet ???

BV 22.22uur 16.16 uur ... ik kan zelfs soms wakker worden en dan zulke tijden zien :/ .. heeeeeeeeel bizar
haha :D
jah :p

of dit:
op een verveel avond, ga je zappen..
je ziet een aflevering ven n serie.. een of andere comedy..
je kijkt, want je verveelt je..

een andere keer, maanden later.. weer zappen
diezelfde aflevering :frusty:
gebeurt ook vaker:/
laatste aanpassing

wat is dat :/ why :O ... dat is iets wat mij al jaren aan het denken zet .. waarom die tijden :/... waarom wakker worden midden in de nacht en zulke tijden zien :/
of..
als je op de klok kijk.. is t n bepaalde tijd..
elke dag heb je van die tijden die je altijd ziet..

of..
je kijkt naar een digitaal klokje, die net naar de volgende minuut springt,

maar dit soort dingen zijn alleen als je "toevallig"kijkt 8)
niet als je expres gaat kijken..